Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 september 2004, 23:25   #16
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
als je nog proefpersonen nodig hebt: ik hou me aanbevolen.
klinkt interessant!
Ik zal je te zijner tijd berichten. Wat me vooral aanspreekt van dit onderzoek is dat de oestrogeen-spiegel niet zal veranderen. Verwachting: geen gyno e.d.

En de functie van DHT blijft gewaarborgd...(die ik zeker erken Haarmannetje)

Laatst gewijzigd door Tiuri; 27 juni 2007 om 10:00
sonofsam is offline  
Oud 18 september 2004, 23:25   #17
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Mee eens Haarmannetje! Je denkt goed mee vind ik en blijft kritisch, dat is goed.

Het is waar als je zegt dat de meerderheid van de alopecia-klanten een normale huishouding hebben...dat is wat mij betreft ook geen discussie...
Oke, ik ben blij dit te lezen en ook blij te lezen dat het de genetische programmering is en niet DHT an sich die de oorzaak is van de ellende.

Ben je het verder met mij eens dat DHT op zijn minst in een bepaalde fase een bepaald nut heeft binnen het lichaam? Of denk je (misschien weet je het ook gewoon) dat DHT echt vanaf het begin af aan (vanaf de voltooiing van de seksuele ontwikkeling) al een overbodig hormoon is? Ik zelf opper altijd dat DHT altijd een functie heeft, namelijk het zorg dragen voor het behoud van bepaalde mannelijke eigenschappen en het in toom houden van oestrogenen. Hoe kijk jij hier tegen aan?

Laatst gewijzigd door Haarmannetje; 18 september 2004 om 23:28
Haarmannetje is offline  
Oud 18 september 2004, 23:26   #18
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Ik zal je te zijner tijd berichten. Wat me vooral aanspreekt van dit onderzoek is dat de oestrogeen-spiegel niet zal veranderen. Verwachting: geen gyno e.d.

En de functie van DHT blijft gewaarborgd...(die ik zeker erken Haarmannetje)
Maar dat zou betekenen dat DHT pas een gevaar vormt voor de follikels wanneer hij zijn nut al gehad heeft voor het lichaam? Dus eigenlijk worden de follikels niet aangetast door "verse" DHT, maar door de "afvalstoffen"?

Edit:
Even snel (het is immers offtopic ), ik zie dat je ook Zyrtec gebruikt. Hoe lang gebruik je dat al en in hoeverre doet het al iets voor je (ben je bijvoorbeeld van je eventuele jeuk af?)?
Haarmannetje is offline  
Oud 18 september 2004, 23:52   #19
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Ikzelf heb besloten om als "proefkonijn" te gaan fungeren en alvast tijdelijk een activator van dit enzym te gaan slikken in pilvorm (of misschien het enzym zelf).
Sonofsam, is deze activator in pilvorm al ontwikkeld dan? Door wie?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 19 september 2004, 00:31   #20
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
interessant SofS, een alternatief voor fina/duta zonder rare bijwerkingen?

goed werk, maar wees voorzichtig.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline  
Oud 19 september 2004, 11:22   #21
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Goed initiatief van je! SonofSam, heb je al aan de bijwerkingen gedacht?, verminder DHT = minder kracht, libidoproblemen, etc.

P.s. Volg jij een extra module ofzo aan de UvA dat je onderzoek mag doen? Ik wil namelijk ook graag wetenschappelijk onderzoek doen i.c.m. wat laboratoriumwerk wanneer ik geneeskunde ga studeren. Misschien kan ik je er volgend jaar mee helpen
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline  
Oud 19 september 2004, 13:20   #22
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Thumbs up

Sonofsam,

Geweldig dat je dit onderzoek gaat starten! Maar kan dit ook iets betekenen voor de vrouwen onder ons met AGA? Heel veel succes toegewenst, en ik hou je bevindingen in de gaten!

Jennifer
jennifer is offline  
Oud 19 september 2004, 13:41   #23
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Oke, ik ben blij dit te lezen en ook blij te lezen dat het de genetische programmering is en niet DHT an sich die de oorzaak is van de ellende.

Ben je het verder met mij eens dat DHT op zijn minst in een bepaalde fase een bepaald nut heeft binnen het lichaam? Of denk je (misschien weet je het ook gewoon) dat DHT echt vanaf het begin af aan (vanaf de voltooiing van de seksuele ontwikkeling) al een overbodig hormoon is? Ik zelf opper altijd dat DHT altijd een functie heeft, namelijk het zorg dragen voor het behoud van bepaalde mannelijke eigenschappen en het in toom houden van oestrogenen. Hoe kijk jij hier tegen aan?
Alles in het lichaam heeft een functie, ook alle hormonen en DHT vormt daar geen uitzondering op...

P.S. zelfs de blinde darm heeft een functie (ook al beweren veel mensen van niet; ik zal binnenkort een thread hierover starten m.b.t. alopecia)
sonofsam is offline  
Oud 19 september 2004, 13:43   #24
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Sonofsam, is deze activator in pilvorm al ontwikkeld dan? Door wie?
Deze pil is nog niet op de markt (ook niet op de zwarte). Hij wordt synthetisch nagebouwd door de bio-lab van het AMC en ik zal de eerste zijn die hem gaat slikken...

Voor mij dus ook spannend...
sonofsam is offline  
Oud 19 september 2004, 13:46   #25
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jennifer
Sonofsam,

Geweldig dat je dit onderzoek gaat starten! Maar kan dit ook iets betekenen voor de vrouwen onder ons met AGA? Heel veel succes toegewenst, en ik hou je bevindingen in de gaten!

Jennifer
Kan ik op dit moment weinig over zeggen. Theoretisch gesproken zal het invloed moeten hebben op alle DHT gerelateerde aandoeningen. Dus ook voor vrouwen met AGA...

Maar ja, theorie en praktijk verschillen, dus ik durf op dit moment geen uitspraken te doen hierover.

Misschien ben je als vrouw geinteresseerd om in een latere fase van het onderzoek zo´n pil te slikken...

Son of Sam
sonofsam is offline  
Oud 19 september 2004, 13:50   #26
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
P.s. Volg jij een extra module ofzo aan de UvA dat je onderzoek mag doen? Ik wil namelijk ook graag wetenschappelijk onderzoek doen i.c.m. wat laboratoriumwerk wanneer ik geneeskunde ga studeren. Misschien kan ik je er volgend jaar mee helpen
Ik heb ooit een prijsje gewonnen met een studenten-onderzoekje. Vervolgens heb ik een aanbieding gehad om mee te doen met een bestaand onderzoek. En zo rol je er langzaam in...
Benodigdheden; veeel geluk...
sonofsam is offline  
Oud 19 september 2004, 13:55   #27
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar dat zou betekenen dat DHT pas een gevaar vormt voor de follikels wanneer hij zijn nut al gehad heeft voor het lichaam? Dus eigenlijk worden de follikels niet aangetast door "verse" DHT, maar door de "afvalstoffen"?

Edit:
Even snel (het is immers offtopic ), ik zie dat je ook Zyrtec gebruikt. Hoe lang gebruik je dat al en in hoeverre doet het al iets voor je (ben je bijvoorbeeld van je eventuele jeuk af?)?
DHT in het bloed/de circulatie heeft DIRECT een werking op de fysiologie van het lichaam. Pas in een later stadium is dat effect echter vindbaar in de follikels. Je kan niet zeggen dat het hier om afvalstoffen gaat. Het is in feite hetzelfde DHT dat echter meer tijd nodig heeft om aan de receptoren van de follikels te binden.

Wat Zyrtec betreft: kan ik niets over zeggen nu....ben er maar 2 weken mee bezig...
sonofsam is offline  
Oud 19 september 2004, 14:34   #28
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Ik zal je te zijner tijd berichten. Wat me vooral aanspreekt van dit onderzoek is dat de oestrogeen-spiegel niet zal veranderen. Verwachting: geen gyno e.d.

En de functie van DHT blijft gewaarborgd...(die ik zeker erken Haarmannetje)
Wanneer het de oestrogeenspiegel bij vrouwen nu juist wel (gunstig) zou veranderen, dan wordt het interessanter.
jennifer is offline  
Oud 19 september 2004, 14:40   #29
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
blinde darm was toch oorspronkelijk een stuk darm waarin langzaamaan hardnekkige dingen verteerd werden?

Ik heb m nog dus ik ben wel benieuwd naar de functie.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline  
Oud 19 september 2004, 17:25   #30
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jennifer
Wanneer het de oestrogeenspiegel bij vrouwen nu juist wel (gunstig) zou veranderen, dan wordt het interessanter.
Oestrogeen-spiegel veranderingen zouden bij de vrouw leiden tot 1. grotere borsten (inderdaad een voordeel ) en 2. kortere menstruele cyclus.
sonofsam is offline  
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ik ben nieuw Saar AA - Algemeen 18 28 mei 2009 14:02
nieuw Eefje Haarproblemen bij vrouwen 73 7 juli 2004 10:36
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 16 augustus 2002 23:45
zelf een medicijn ontwikkelen op dit forum Bart -bold Archief: afgehandelde Suggesties 2 16 maart 2002 22:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.