Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 september 2004, 17:27   #31
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
blinde darm was toch oorspronkelijk een stuk darm waarin langzaamaan hardnekkige dingen verteerd werden?

Ik heb m nog dus ik ben wel benieuwd naar de functie.
Functie blinde-darm: speelt een rol bij het afweersysteem. Volgens sommige een kleine rol. Maar dat is nog niet opgehelderd. Het heeft geen functie betreffende vertering...
Ik zal binnenkort een thread hierover openen om te kijken of alopecia misschien vaker voorkomt bij mensen bij wie dit orgaantje niet meer aanwezig is...bijv. omdat het verwijderen ervan iets "getriggered" heeft...

Dit is slechts een hypothese, maar ik wil hem toch testen
sonofsam is offline  
Oud 21 september 2004, 18:15   #32
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Vanaf 1 oktober is het dan zover: dan ga ik beginnen aan de nieuwe pil.

S.O.S.-pil maar gedoopt...

(Door pindakaas op het idee gekomen voor deze naam)

Ik hou jullie op de hoogte van alle resultaten. Als ik in 1x niet meer verschijn op deze site, dan is de pil mij wellicht fataal geworden
sonofsam is offline  
Oud 21 september 2004, 18:36   #33
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Beste Sam, ten eerste, wat is dat precies voor pil? Geen cyaankali, hoop ik (lol)? Ten tweede, om alvast op je poll vooruit te lopen: mijn blindedarm/ wormvormige aanhangsel zit nog gewoon op zijn plaats..
jongen25 is offline  
Oud 21 september 2004, 19:45   #34
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
mijn blindedarm/ wormvormige aanhangsel zit nog gewoon op zijn plaats..
De mijne ook, ik heb wel al lang last van allergiën en ik rook al lang, misschien dat dat ook nog enige invloed kan hebben.
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline  
Oud 21 september 2004, 21:35   #35
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Interessante poll wordt dat, misschien is hetzelfde ook met keel/neus amandelen te toetsen. Hoe gaat de SOS-pil smaken?
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline  
Oud 21 september 2004, 21:45   #36
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
sos pil

je gaat die pil op je eigen testen??,maar je slikt al duta....dat gaat een boeltje worden...
cop is offline  
Oud 21 september 2004, 23:13   #37
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Je zal idd niks anders moeten slikken om een beetje goed te testen...
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline  
Oud 21 september 2004, 23:16   #38
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cop
je gaat die pil op je eigen testen??,maar je slikt al duta....dat gaat een boeltje worden...
Ik zal alles stoppen en alleen de pil slikken..anders is het lastig te testen
sonofsam is offline  
Oud 22 september 2004, 09:54   #39
BobvK
Registered User
 
Geregistreerd: 28 september 2002
Berichten: 34
Hmm, niet om 't even, maar als ik me niet vergis duurt het, na het staken van dutasturide, enige tijd (enkele maanden) eer het lichaam zijn oorspronkelijke hormonenbalans weer heeft hersteld. Is 't dan niet zinvol enige tijd te wachten tot je de s.o.s.-pil gaat gebruiken, om zuiverheid van (bij)werkingen te garanderen en er zeker van te zijn dat de effecten die je ervaart alleen zijn toe te schrijven aan de s.o.s.-pil?
BobvK is offline  
Oud 22 september 2004, 09:57   #40
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BobvK
Hmm, niet om 't even, maar als ik me niet vergis duurt het, na het staken van dutasturide, enige tijd (enkele maanden) eer het lichaam zijn oorspronkelijke hormonenbalans weer heeft hersteld. Is 't dan niet zinvol enige tijd te wachten tot je de s.o.s.-pil gaat gebruiken, om zuiverheid van (bij)werkingen te garanderen en er zeker van te zijn dat de effecten die je ervaart alleen zijn toe te schrijven aan de s.o.s.-pil?
daar zat ik ook al aan te denken.

ik denk ook dat de sos-pil een goede aanvulling kan zijn op een 5ar-remmer, omdat het dan het weinige DHT kan afbreken wat nog wordt opgebouwd na gebruik van fina/duta. zo werkt het aan twee kanten: opbouw en afbraak.

puur gebaseerd op gezond verstand zou je zeggen dat de sos-pil minder effectief zal zijn dan een 5ar-remmer, omdat het pas achteraf werkt. Er komt dus nog wel DHT in het bloed, terwijl fina/duta ervoor zorgen dat dht niet eens een kans krijgt.

ik zal deze thread trouwens even omdopen naar een titel met SOS-pil erin
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 22 september 2004, 10:09   #41
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
daar zat ik ook al aan te denken.

ik denk ook dat de sos-pil een goede aanvulling kan zijn op een 5ar-remmer, omdat het dan het weinige DHT kan afbreken wat nog wordt opgebouwd na gebruik van fina/duta. zo werkt het aan twee kanten: opbouw en afbraak.

puur gebaseerd op gezond verstand zou je zeggen dat de sos-pil minder effectief zal zijn dan een 5ar-remmer, omdat het pas achteraf werkt. Er komt dus nog wel DHT in het bloed, terwijl fina/duta ervoor zorgen dat dht niet eens een kans krijgt.

ik zal deze thread trouwens even omdopen naar een titel met SOS-pil erin
Of het minder effectief is, zal nog moeten blijken. De sos vermindert namelijk ook de gevoeligheid van haarfollikels voor androgenen, doordat het de binding van DHT op de receptor verhindert. Dat doet duta bijv. niet. Dus ik kan niet veel zeggen of het beter dan wel slechter zal werken.

Ander goed nieuws: ik heb op mijn afdeling 6 vrijwilligers gevonden die ook bereidt zijn sos te nemen. Waaronder 3 mannen die al langer dan 10 jaar kaal zijn ("hoefijzer-kapsel")...Ben benieuwd of er een soort van reactie plaatsvindt bij deze mensen...

Bobvk: ik heb besloten om vanaf 1 november aan de pil te gaan (1 maand uitgesteld dus)
sonofsam is offline  
Oud 22 september 2004, 10:11   #42
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
ik vond dit net op internet over 3a-HSD en haargroei, misschien heb je er wat aan:

INFLUENCE OF ESTROGENS ON THE ANDROGEN METABOLISM IN DIFFERENT SUBUNITS OF HUMAN HAIR FOLLICLES

Niiyama S., Hoffmann R. Dept. of Dermatology, Philipp University, Marburg, Germany.

Androgenetic alopecia (AGA) can be defined as a dihydrotestosterone (DHT)-mediated process which results in progressive miniaturization of DHT-sensitive hair follicles (HF). DHT is supplied via the dermal papilla (DP), which is able to convert circulating testosterone (T) to DHT through type 2 5a-reductase (5a-R). Current systemic treatments involve either the use of antiandrogens, such as cyproterone acetate, or enzyme inhibitors such as finasteride (F). Solutions containing either estradiol benzoate, estradiol valerate, 17a- or 17a-estradiol (17a-E, 17a-E) are commercially available in Europe and have been shown to be capable of treating AGA. However, the molecular pathways involved in estrogen-mediated induction of hair growth in AGA are unknown. Some authors found that E inhibited 5a-R activity and therefore we addressed the question whether 17a- or 17a-E are able to modulate 5aR, 3a-hydroxysteroid dehydrogenase (3a-HSD) or 17a-hydroxysteroid dehydrogenase (17a-HSD) activity in isolated compartments of the human HF. For this purpose, scalp biopsies from 9 healthy volunteers were taken and from each biopsy 3 root sheaths (RS), 3 connective tissue sheaths (CTS) and 6 dermal papillae were dissected and incubated in the presence of 3aH-T and either 17a-E, 17a-E, progesterone or F (at 1mM, 100nM or 1nM) for up to 48 hours. Thereafter HPLC analysis of culture supernatants was performed to detect T-metabolites and our results showed that at the tested concentrations F was a superior inhibitor of DHT formation. Even 1nM F inhibited DHT synthesis in DP by 86% and 1nM progesterone by 75%. Higher concentrations of F resulted in complete inhibition. Estrogens were less able to inhibit the synthesis of DHT in DP (e.g. 100nM 17a-E: 20%; 100nM 17a-E: 60%). Whether E directly inhibit 5aR in DP4s or whether the effect of estrogens might be explained by an increased conversion of T to the weaker androgens A-dione (via 17a-HSD), A-diol (via 3a-HSD) or 17a-E (via aromatase) thereby diminishing the amount of T available for the conversion to DHT remains to be shown. Furthermore, it is unclear whether E may have an effect on 5aR at higher concentrations.

[Bron: European Hair Research Society]
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 22 september 2004, 10:14   #43
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Dank je tiuri,

Elke vorm van info is nuttig!

Laatst gewijzigd door Tiuri; 27 juni 2007 om 10:03
sonofsam is offline  
Oud 22 september 2004, 10:17   #44
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Interessante poll wordt dat, misschien is hetzelfde ook met keel/neus amandelen te toetsen. Hoe gaat de SOS-pil smaken?
Vast niet lekker! Bitter wsch. Als ik ga zeuren dat ik er een sinaasappelsmaak aan wil, nemen ze me niet meer serieus
Maar de eerste lading is af: het zijn mega-kleine pilletjes in capsule vorm...groene kleur
sonofsam is offline  
Oud 22 september 2004, 10:21   #45
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
De bodybuilders willen juist cab 3a-HSD af, dat zou voor hun namelijk minder snel afbraak van DHT bij de spieren betekenen wat een enorme omvang in spiermassa kan bewerkstelligen:

So at least as far as muscle is concerned, testosterone is the primary active androgen. This is not to say that administering exogenous DHT is not without any anabolic effect. It actually does have some anabolic activity in the muscle, albeit significantly weaker than that of an equal amount of testosterone. This is due to its quick breakdown by 3a-HSD into the weak metabolite 5alpha-androstan-3a, 17b-diol. If this enzyme were somehow blocked, it is likely that DHT would exhibit very potent anabolic effects on muscle.
[Bron: bodybuilding.com]

Sonofsam, weet jij of er ooit eerder ter wereld een 3a-HSD opwekker is gemaakt en is geslikt? Of ben jij echt de allereerste mens op aarde die dit gaat slikken?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ik ben nieuw Saar AA - Algemeen 18 28 mei 2009 14:02
nieuw Eefje Haarproblemen bij vrouwen 73 7 juli 2004 10:36
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 16 augustus 2002 23:45
zelf een medicijn ontwikkelen op dit forum Bart -bold Archief: afgehandelde Suggesties 2 16 maart 2002 22:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.