Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 november 2019, 11:16   #1
Rotterdam909
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2019
Berichten: 15
Geslacht:
Esteworld - 2800 grafts + Acell - Focus kruin - 2 november 2019

Hoi allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie verhalen op Haarweb. Het heeft mij enorm geholpen bij het maken van mijn keuze en waar ik allemaal op moet letten. Ik heb er daarom ook voor gekozen om mijn verhaal te delen en wellicht dat andere daar weer iets aan hebben.

Op jonge leeftijd kreeg ik al inhammen en begin twintig was bij mij al een dunne kruin zichtbaar. Inmiddels ben ik 32 jaar en heb ik inmiddels een haartransplantatie ondergaan bij Esteworld.

Voortraject
Ik heb consults gehad bij Visus Haarkliniek en bij Esteworld. Bij Visus vielen de kosten mij erg mee en ik had een goed consult. Vervolgens had ik een consult bij Esteworld (Margo) en daar werd ik super enthousiast. Margo had namelijk en heel eerlijk gesprek met mij gevoerd over de verwachtingen en ze heeft geconstateerd dat mijn hoofdhuid erg geïrriteerd was (waarschijnlijk door jarenlang gebruik van allerlei middeltjes voor haargroei). In deze staat was mijn huid niet goed genoeg voor een haartransplantatie en dat moest verbeteren m.b.v. een shampoo. Dat ben ik gaan gebruiken en in de tussentijd heb ik enorm veel verhalen gelezen op dit forum. Na het zien van bepaalde resultaten ben ik bijna over de streep getrokken en ik had nog een laatste consult met Hidde van Esteworld nodig om daar volledig overheen te gaan. Net zoals Margo was Hidde heel eerlijk naar mij toe en nam alle tijd. Een dag na het consult heb ik direct een afspraak gemaakt voor zaterdag 2 november 2019.

De operatie
Samen met mijn broertje ben ik op vrijdag 1 november vertrokken naar Turkije. Een dag later zou ik een FUE haartransplantatie krijgen met Acell waarbij het focusgebied de kruin is (dit was voor mij de reden voor een HT). Zoals op alle andere verhalen te lezen is wordt alles super geregeld. De transfers, het hotel, de hostesses en de kliniek zijn van hoge kwaliteit.

Zaterdag 2 november, eindelijk was het zover. De verdovingen zijn niet prettig, maar prima om even doorheen te bijten. Ik twijfelde nog over een narcose, maar na contact met Hidde heb ik hier vanaf gezien (waar ik achteraf dus ook erg blij mee ben). In de ochtendsessie wanneer ze met het donorgebied bezig zijn viel ik af en toe bijna in slaap. Na een korte lunch was het tijd voor de middagsessie en dat was iets vervelender met het plaatsen van de grafts. Dat voelt aan als kleine prikjes, maar alsnog prima te behappen. Ik had een heel vriendelijk team om mij heen en ik heb veel respect voor het werk wat zij uitvoeren. Het is echt monnikenwerk, maar ze bleven vrolijk en vriendelijk. Na ongeveer zes uur effectief onder handen te zijn genomen zat het erop. Ik kreeg te horen dat ze 2800 grafts hadden geplaatst.

Resultaat
Na het zien van mijn nieuwe haarlijn en mijn behandelde kruin kan ik niets anders dan tevreden zijn. Ik zit inmiddels op de vierde dag na mijn haartransplantatie en ik heb geen pijn gehad (pijnstillers zijn niet nodig geweest). Af en toe heb ik jeuk, maar dat is verwaarloosbaar. Ik heb een aantal weken vrij genomen van werk, dus als ik weer op kantoor kom dan zullen de nieuwe haren inmiddels zijn uitgevallen. Daarna zal het aankomen op veel geduld en daar ben ik mijn goed van bewust. Zoals eerder gezegd was de voornaamste reden voor een HT mijn kruin en daar moet ik sowieso al tussen 1 en 1,5 jaar geduld voor hebben voor het uiteindelijke resultaat.

Foto's
Ik heb foto's gemaakt van de situatie vooraf en na de operatie. Ik zal na de laatste washing ook weer foto's maken en jullie geregeld op de hoogte houden. Ik wil ook proberen om dit vast te houden, want het viel mij wel op dat sommige mensen na één jaar niets meer posten (terwijl dan het uiteindelijke resultaat volledig is). Uiteraard ben ik ook benieuwd naar wat jullie er van vinden .
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Voorkant_vooraf.jpg‎ (139,5 KB, 1324x gelezen)
Bestandstype: jpg Achterkant_vooraf.jpg‎ (145,7 KB, 1432x gelezen)
Bestandstype: jpg Link_vooraf.jpg‎ (139,5 KB, 1066x gelezen)
Bestandstype: jpg Rechts_vooraf.jpg‎ (139,1 KB, 1173x gelezen)
Rotterdam909 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2019, 11:17   #2
Rotterdam909
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2019
Berichten: 15
Geslacht:
Foto's na de operatie

Zoals aangeven hierbij de foto's van na de operatie.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Voorkant_operatiedag.jpg‎ (145,0 KB, 817x gelezen)
Bestandstype: jpg Achterkant_operatiedag.jpg‎ (137,6 KB, 968x gelezen)
Bestandstype: jpg Links_operatiedag.jpg‎ (135,1 KB, 728x gelezen)
Bestandstype: jpg Rechts_operatiedag.jpg‎ (114,9 KB, 540x gelezen)
Rotterdam909 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2019, 12:52   #3
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Ongeloofelijk 2800 grafts geplaatst in 6 uur...…….ik lag 8 uur op de behandelingstafel werd constant behandelt en amper 1750 grafts ?Raar maar waar…..
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2019, 15:33   #4
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
een mooi aantal, maar dat had je ook wel nodig zo te zien.

Succes de komende maanden. Op naar een een goed herstel en kapsel.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2019, 20:26   #5
Rotterdam909
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2019
Berichten: 15
Geslacht:
Foto's na laatste washing

Inmiddels zitten we op dag 9 na de operatie en vandaag heb ik de laatste washing gedaan. Er zijn wat schilfertjes zichtbaar i.v.m. het loskomen van de korstjes. Morgen de losse velletjes en schilfers proberen weg te halen met een gaasje.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Washing_voorkant.jpg‎ (142,7 KB, 844x gelezen)
Bestandstype: jpg Washing_kruin.jpg‎ (147,6 KB, 724x gelezen)
Bestandstype: jpg Washing_donor.jpg‎ (144,9 KB, 545x gelezen)
Bestandstype: jpg Washing_links.jpg‎ (147,1 KB, 563x gelezen)
Bestandstype: jpg Washing_rechts.jpg‎ (133,4 KB, 557x gelezen)
Rotterdam909 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2019, 15:14   #6
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Netjes! Herstel gaat zo te zien heel erg goed. Zelfs je donor met zo een aantal verplaatst al bijna niet te zien.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2019, 13:37   #7
Stefkampen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 november 2019
Locatie: Nederland
Berichten: 12
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rotterdam909 Bekijk bericht
Inmiddels zitten we op dag 9 na de operatie en vandaag heb ik de laatste washing gedaan. Er zijn wat schilfertjes zichtbaar i.v.m. het loskomen van de korstjes. Morgen de losse velletjes en schilfers proberen weg te halen met een gaasje.
Wel mooi resultaat. De haarlijn ziet best natuurlijk uit. Ik wil zelf ook laten transplanteren aan de voorkant, maar ben bang dat het er te 'recht' uit gaat zien
Stefkampen is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2019, 16:53   #8
Rotterdam909
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2019
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefkampen Bekijk bericht
Wel mooi resultaat. De haarlijn ziet best natuurlijk uit. Ik wil zelf ook laten transplanteren aan de voorkant, maar ben bang dat het er te 'recht' uit gaat zien
Dank je wel. Wat betreft de haarlijn heb je zelf in de hand hoe die er (ongeveer) uit gaat zien. Bij mij namen ze rustig de tijd om het te bekijken en of het naar mijn zin was. Maar ik snap heel goed dat je geen rechte haarlijn wilt
Rotterdam909 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2019, 16:59   #9
Rotterdam909
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2019
Berichten: 15
Geslacht:
Foto's na vier weken

Vandaag (vier weken na de operatie) heb ik voor de verandering de foto's buiten gemaakt voor goed daglicht. Op mijn kruin zijn bijna alle geïmplanteerde haren uitgevallen en op de inhammen ook redelijk wat. Mijn donor lijkt goed te herstellen.

Voor mij begint nu ook het lange wachten naar hopelijk een mooi resultaat.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1maand_voorkant.jpg‎ (93,8 KB, 529x gelezen)
Bestandstype: jpg 1maand_donor.jpg‎ (146,7 KB, 639x gelezen)
Bestandstype: jpg 1maand_kruin.jpg‎ (142,8 KB, 625x gelezen)
Bestandstype: jpg 1maand_links.jpg‎ (144,8 KB, 534x gelezen)
Bestandstype: jpg 1maand_rechts.jpg‎ (141,7 KB, 486x gelezen)
Rotterdam909 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2020, 14:49   #10
Rotterdam909
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2019
Berichten: 15
Geslacht:
Update 2 maanden

Inmiddels ben ik 2 maanden verder na de haartransplantatie. Er beginnen een paar kleine haartjes te groeien op de ontvangstgebieden, maar dat zou in de komende periode sterk moeten gaan toenemen. Vanaf nu zou het alleen maar beter moeten gaan worden ben benieuwd.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2maanden_voorkant_2.jpg‎ (65,9 KB, 627x gelezen)
Bestandstype: jpg 2maanden_kruin_1.jpg‎ (99,6 KB, 573x gelezen)
Bestandstype: jpg 2maanden_kruin_2.jpg‎ (137,8 KB, 464x gelezen)
Bestandstype: jpg 2maanden_links.jpg‎ (140,1 KB, 454x gelezen)
Bestandstype: jpg 2maanden_rechts.jpg‎ (134,9 KB, 382x gelezen)
Rotterdam909 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2020, 20:04   #11
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Hopelijk begint de hergroei snel voor je.
Ik zie op je kruin wel wat uitslag>?
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2020, 19:31   #12
Rotterdam909
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2019
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
Hopelijk begint de hergroei snel voor je.
Ik zie op je kruin wel wat uitslag>?
Ja dat zou goed kunnen (zelf valt mij dat niet zo op). Ik gebruik nu:
2x per dag Curegen spray 5% procapil
3x per week Curegen shampoo 3% procapil
2x per dag Minoxidil
1x per dag Replexion GF hair serum

Dat heeft toch een impact gehad op mijn hoofdhuid, want ik had ook best wat schilfers in mijn haar. Daarom heb ik in de afgelopen week alleen 1x de shampoo gebruikt en ga straks weer rustig opbouwen met de producten. En als het weer schilferig wordt, dan moet ik het misschien minder vaak gebruiken of met een product stoppen.

Als iemand tips/adviezen hiervoor heeft, dan hoor ik dat graag ?
Rotterdam909 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 februari 2020, 17:40   #13
Rotterdam909
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2019
Berichten: 15
Geslacht:
Update 4 maanden

Op dit moment zit ik op 4 maanden na mijn haartransplantatie. De linkerkant begint al mooi vol te raken, maar rechts loopt zichtbaar (flink) achter. Mijn rechter inham was ook dieper, dus geen idee of dat er iets mee te maken kan hebben. Ik hoop echter wel dat de dichtheid aan de rechterkant een stuk hoger wordt. Mijn kruin lijkt mogelijk iets voller dan daarvoor, maar kan daar nog geen goed oordeel over geven. Van een aantal mensen toch al wel een opmerking gekregen dat ze vorderingen zien t.o.v. voor de HT en dat is uiteraard fijn om te horen.

Zijn er andere met ervaringen waarbij de ene kant harder groeide dan de ander?

P.s. foto's zijn gemaakt net nadat ik gel in had gedaan, vandaar dat het er wat nat uit kan zien .
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 4maanden_voorkant_1.jpg‎ (141,0 KB, 468x gelezen)
Bestandstype: jpg 4maanden_kruin.jpg‎ (146,4 KB, 447x gelezen)
Bestandstype: jpg 4maanden_voorkant2.jpg‎ (149,2 KB, 546x gelezen)
Bestandstype: jpg 4maanden_links.jpg‎ (148,7 KB, 397x gelezen)
Bestandstype: jpg 4maanden_rechts.jpg‎ (141,3 KB, 362x gelezen)
Rotterdam909 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 februari 2020, 17:41   #14
Rotterdam909
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2019
Berichten: 15
Geslacht:
Verschil linker- en rechterinham

Hierbij nog enkele foto's om het verschil in groei te laten zien tussen de linker- en rechterkant.

Ben benieuwd naar jullie ervaring daarin.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0681.jpg‎ (149,9 KB, 296x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0679.jpg‎ (153,2 KB, 231x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0689.jpg‎ (146,2 KB, 287x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0682.jpg‎ (149,4 KB, 204x gelezen)
Rotterdam909 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2020, 12:47   #15
Rotterdam909
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2019
Berichten: 15
Geslacht:
Update 5 maanden

In de afgelopen maand heb ik een verbetering gezien bij mijn rechter inham en ook al bij mijn kruin. Als je regelmatig in de spiegel kijkt, dan valt het niet erg op. Maar bij het bekijken van foto's van enkele maanden geleden, dan is het verschil goed zichtbaar. En dat in de wetenschap dat de kruin nog langer nodig heeft om tot een volledig resultaat te komen. Dus mijn tussenstand van dit moment. Erg blij met de linker inham, nog niet helemaal tevreden met de rechter inham en al erg content met de kruin.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 5maanden_voorkant.jpg‎ (84,5 KB, 557x gelezen)
Bestandstype: jpg 5maanden_voorkant_2.jpg‎ (144,5 KB, 576x gelezen)
Bestandstype: jpg 5maanden_kruin.jpg‎ (134,4 KB, 610x gelezen)
Bestandstype: jpg 5maanden_links.jpg‎ (137,4 KB, 448x gelezen)
Bestandstype: jpg 5maanden_rechts.jpg‎ (116,9 KB, 460x gelezen)
Rotterdam909 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
acell, esteworld, haartransplantatie, kruin

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.