Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 januari 2020, 02:37   #1
Bodyfreak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2020
Locatie: Diepenbeek Belgium
Berichten: 7
Geslacht:
Mijn ervaring met Globalhair (11/01/2020) , 2850 grafts.

Hallo allemaal ,

Bij deze wil ik mijn verhaal met jullie delen over mijn ervaringen met GlobalHair. Ik zal eerst beginnen met een beetje het probleem te schetsen zodat jullie ook een goede kijk hebben op mijn beslissing en de keuze die ik heb gemaakt om me te laten behandelen door GlobalHair. Op mijn 20ste begon ik inhammen te krijgen op mijn voorhoofd en deze hebben ervoor gezorgd dat ik destijds mijn hoofd ben beginnen scheren wegens de complexen die ik hierdoor had. Uiteindelijk na 18 jaren was dit nog steeds niet veranderd en ging ik nog steeds "kaal" door het leven. Ik heb er nooit bij stilgestaan om een HT uit te laten voeren omdat het kaal zijn bij me is beginnen horen en ik op die manier ook niet stil moest staan bij het probleem van de inhammen.



Enkele jaren geleden heb ik dan een nieuwe vriendin ontmoet , kapster van beroep en via haar kwam ik steeds meer in contact met mensen die een HT hadden laten uitvoeren en kon ik ook de resultaten zien , jaren later. Dit fascineerde me steeds meer en meer omdat ik ook vroeger fier was op de haren die ik had , voor de inhammen. Ik besloot me hierin te verdiepen , vroeg mensen uit onze omgeving dan de oren van het lijf over hun ervaringen en keuzes van klinieken en via het web vond ik steeds meer en meer informatie over allerhande technieken , klinieken enz. Ik heb dan besloten om eerst in België op zoek te gaan naar een geschikte kliniek omdat ik liever dicht bij huis iets wou laten uitvoeren daar ik nogal sceptisch stond tegenover operaties in het buitenland . Nederland werd er bijgehaald daar de prijzen in België ernorm hoog liggen , maar ook Nederland bleek niet veel goedkoper uit de vele prijsvoorstellen die ik ontving. Mijn vriendin vertelde me daarna over 2 broers die ze kende die samen waren afgereisd naar Turkije voor een HT en nu al enkele jaren super tevreden zijn met hun resultaat. Dus ik nam contact met hen op en zo kwam ik in contact met Globalhair meer bepaald met Berkant.



Het eerste contact hadden we via Whatsapp , ik maakte foto's op van mijn haren , legde mijn probleem uit en vroeg achter de mogelijkheden , prijzen , werkwijze enz . Later die dag nog appte Berkant me of hij me telefonisch kon bereiken . Dit was mogelijk en dus belde hij me. Het gesprek heeft denk ik wel 45 minuten geduurd en er werd me tot in de kleinste details alles uitgelegd over hoe deze HT voor mij zou verlopen , er werd een prijs meegedeeld en ik kreeg allerlei foto's en video's opgestuurd van patienten die eerder bij Globalhair behandeld waren. Uiteindelijk had ik niets meer nodig daar alles zo duidelijk en vertrouwd over kwam dat ik de afspraak vastlegde en een klein voorschot betaalde.



10 Januari zou ik afreizen naar Turkije , de behandeling vond de dag erna plaats en nog een dag later kon ik al terug naar België. Ik kon haast niet meer wachten om te vertrekken! Ik en mijn vriendin reisde samen af en werden op de luchthaven opgepikt met een luxe busje en naar het hotel gebracht. Na een etentje in het hotel contacteerde Berkant me en vertelde me dat ik om 8.30h zou opgehaald worden om naar het ziekenhuis te worden gebracht. Ik kon haast niet meer wachten maar had toch wel zenuwen en was een beetje angstig. Dit gevoel is niet veranderd tot de chauffeur me de volgende ochtend kwam oppikken , samen met een vriendelijke , nederlands sprekende dame die uiteindelijk de hele dag aanwezig is gebleven in het ziekenhuis om uitleg te geven en eventuele vragen die je hebt te beantwoorden. Ik kwam eerst bij de arts terecht , deze stelde me direct op mijn gemak , ik had een goed donor gebied en het resultaat zou super worden. Ik zou 2850 grafts nodig hebben en de operatie nam uiteindelijk een kleine 10 uren in beslag , wat best wel lang en intensief is. Ik heb gekozen voor de comfort verdoving voorafgaand aan de algemene verdoving en daar heb ik zeker geen spijt van , de verdoving opzicht voel je wel als kleine prikjes maar gedurende de hele operatie heb ik niets van pijn gevoeld . Ik had enkel wat last van het stil liggen zolang maar dat is niet abnormaal.



Bij het doktersbezoek voorafgaand aan de operartie werd een lijn getekend , zo zouden mijn haren uiteindelijk gaan groeien en na het uithalen van de grafts mocht ik op mijn rug gaan liggen voor de verdoving aan de voorkant , hierna zou ik kunnen eten en de benen strekken en vervolgens zouden ze beginnen met het inplanteren van de grafts. Ik nuttigde mijn maaltijd en appte mijn vriendin de foto's van mijn voorhoofd en de lijn die de arts had getekend . Ik twijfelde zelf nog een klein beetje aan de uitkomst van de door de arts getrokken haarlijn en ook mijn vriendin bevestigde dat als ik niet helemaal tevreden was ik dit zou moeten melden aan de arts en dat deed ik dus van zodra deze terug was uit de pauze . De lijn werd onmiddelijk wat aangepast naar mijn wensen zonder tegenspruttelen en de arts garandeerde me dat ze de haarlijn zo zouden maken zodat ik ook 100 procent tevreden zou zijn na de operatie en dat was ik ook. Het was een lange dag , maar eentje die me nog lang zal bijblijven. Ik werd samen met een andere patient uit Nederland die ook daar was terug gebracht naar het hotel , we kregen beide een pakket mee bestaande uit medicatie , en de nazorgproducten. Aangekomen in het hotel zijn we allemaal samen gaan eten in de bistro van het Hotel en deelde we ervaringen en hadden een leuke babbel. Eenmaal aangekomen op de kamer nam Berkant weer contact met me op om te horen hoe de operatie was verlopen , of ik tevreden was met het resultaat en vertelde me nog dat de arts de volgende morgen om 8h naar het Hotel zou komen voor de nazorg. Dit gebeurde zoals afgepsroken en na deze laatste ontmoeting met de arts konden we terug naar België reizen.



Ik vond dit hele gebeuren een unieke ervaring en vandaar mijn misschien iets te uitgebreide uitleg hieromtrent maar ik weet zelf hoeveel ik heb gegoogled en gezocht naar ervaringen van mensen en forum's ik heb afgeschuimd dus ik hoop dat dit toch een hulp kan zijn voor mensen die ook op zoek zijn naar een geschikte kliniek of overwegen om een HT te laten uitvoeren in Turkije . Ik zal ook wat foto's met jullie delen van de toestand vooraf en de toestand zoals ze nu is . Enkele dagen na de operatie . En gedurende de volgende maanden zal ik geregeld het herstelproces met jullie delen. Ik wens alvast iedereen succes met het maken van de juiste keuze en ik weet voor mezelf dat ik dat ook heb gedaan door te kiezen voor Globalhair! Word vervolgd...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2.jpg‎ (131,5 KB, 327x gelezen)
Bestandstype: jpg 3.jpg‎ (137,0 KB, 278x gelezen)
Bestandstype: jpg 5.jpg‎ (108,6 KB, 277x gelezen)
Bestandstype: jpg 9.jpg‎ (137,4 KB, 250x gelezen)
Bestandstype: jpg 11.jpg‎ (145,8 KB, 299x gelezen)

Laatst gewijzigd door Bodyfreak; 15 januari 2020 om 02:52
Bodyfreak is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2020, 21:58   #2
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Zo te zien heeft men ook vele grafts tussen je bestaande haren gezet.Met dergelijke hoeveelheid grafts die gezet zijn op deze oppervlakte moet dit een zeer goed eind resultaat geven.Succes verder en hou ons op verder de hoogte.
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2020, 22:28   #3
Bodyfreak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2020
Locatie: Diepenbeek Belgium
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inesmoll Bekijk bericht
Zo te zien heeft men ook vele grafts tussen je bestaande haren gezet.Met dergelijke hoeveelheid grafts die gezet zijn op deze oppervlakte moet dit een zeer goed eind resultaat geven.Succes verder en hou ons op verder de hoogte.

Dank je wel alvast. Ik weet dat het een lang proces zal zijn om het eindresultaat te kunnen zien en kijk er echt naar uit na al die jaren maar heb er wel alle vertrouwen in dat het goed komt. De dichtheid tussen mijn inhammen was ook wat minder dan op de rest van mijn hoofd vandaar dat ze nog wat extra grafts tussenin hebben geplaatst. Spannend allemaal


Ik zal zeker mijn vooruitgang met jullie delen
Bodyfreak is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2020, 22:52   #4
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Dit gaat mooi worden, vooral omdat je los van de inhammen nog best een aardige dekking hebt. Vraagje: is het niet zo dat als je grafts plaatst op plekken waar nog (te veel) eigen haar zit, dat je dan risico loopt dat dit elkaar ‘in de weg’ zit en je zo dus geen optimaal resultaat haalt? Ik meende dit eens ergens gelezen te hebben..

Ik ben zelf van plan om komende herfst een ht te laten uitvoeren, en als dit geen problemen geeft doe ik hetzelfde als jij.
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2020, 23:04   #5
Bodyfreak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2020
Locatie: Diepenbeek Belgium
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalen=balen Bekijk bericht
Dit gaat mooi worden, vooral omdat je los van de inhammen nog best een aardige dekking hebt. Vraagje: is het niet zo dat als je grafts plaatst op plekken waar nog (te veel) eigen haar zit, dat je dan risico loopt dat dit elkaar ‘in de weg’ zit en je zo dus geen optimaal resultaat haalt? Ik meende dit eens ergens gelezen te hebben..

Ik ben zelf van plan om komende herfst een ht te laten uitvoeren, en als dit geen problemen geeft doe ik hetzelfde als jij.

Hoi , bedankt !
Goh op je vraag kan ik je niet echt een duidelijk antwoord geven vrees ik , ik heb dit niet eerder gehoord ? Het enige dat ik je kan meedelen is dat de arts me vertelde dat de haren die geplaatst zijn tussen mijn inhammen er gewoon voor zorgen dat ik een goede dichtheid zou verkrijgen daar deze nu niet meer optimaal was . Het zal afwachten zijn . Je kan zowiezo mijn vooruitgang een beetje opvolgen als dat je helpt bij het maken van jou keuze voor je HT... Alvast succes !
Bodyfreak is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2020, 00:26   #6
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Ga ik doen! De arts zal het wel weten. Succes met alles en alvast veel plezier met je toekomstige nieuwe coupe
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2020, 21:47   #7
Bodyfreak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2020
Locatie: Diepenbeek Belgium
Berichten: 7
Geslacht:
Kleine update

Vandaag dag 5 na de operatie. Net een wasbeurt uitgevoerd en wat foto's genomen. Het hoofd lijkt minder opgezwollen te voelen en ook het donorgebied lijkt zich goed te herstellen. Vanaf Zaterdag kan er begonnen worden met het lichtjes inmasseren van de hoofdhuid om de korstjes langzaam te doen verdwijnen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_6963.jpg‎ (150,8 KB, 219x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_6964.jpg‎ (152,2 KB, 183x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_6965.jpg‎ (154,4 KB, 163x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_6966.jpg‎ (152,1 KB, 131x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_6967.jpg‎ (149,8 KB, 140x gelezen)
Bodyfreak is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2020, 00:17   #8
wolly 1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2019
Berichten: 15
Geslacht:
Mooi dichtheid, hoop alleen niet dat je haarlijn te veel opvalt wanneer het langer groeit. Je haarlijn bestaat namelijk uit 1 strakke lijn.
wolly 1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2020, 09:34   #9
Rouz79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2019
Berichten: 66
Geslacht:
Ziet er al rustig uit, mooie dichtheid!
Rouz79 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2020, 21:56   #10
Bodyfreak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2020
Locatie: Diepenbeek Belgium
Berichten: 7
Geslacht:
Kleine Update (11 dagen na operatie)

Hoi allemaal ,



Hier een kleine update na 11 dagen na de operatie . Gisteren zouden alle korstjes moeten verdwenen zijn maar zoals jullie op de vorige foto's misschien al zagen had ik toch last met een grotere korst en uiteindelijk bleek deze gisteren dus ook niet verdwenen te zijn na het dagelijks behandelen met de voorgeschreven lotion en shampoo. Daar ik dagelijks in contact sta met berkant en de behandelende arts werd er me dan gisteren op gewezen om een dermatoloog op te zoeken om deze korst zo snel mogelijk te doen verdwijnen . Ik ben dan op consultatie kunnen gaan gisteren en er werd me een antibiotica creme voorgeschreven waarmee ik de korst moet behandelen. 1 dag later al duidelijk verbetering! Fijne samenwerking met de kliniek en berkant zorgen ervoor dat ik me nu toch wat geruster voel en alweer uitkijk naar de volgende fase. Bij deze even foto's ter evaluatie. Tot later


Foto 1 , dag na operatie
Foto 2 , 3 dagen na operatie (1ste wasbeurt)
Foto 3 , 5 dagen na operatie

Foto 4 , dag 10 na operatie
Foto 5 , dag 11 na operatie (na behandeling met antibiotica creme)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_6905.jpg‎ (139,3 KB, 121x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_6936.jpg‎ (144,8 KB, 88x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_6963 - kopie.jpg‎ (144,0 KB, 111x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_6995.jpg‎ (137,4 KB, 144x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_7030[1924].jpg‎ (78,1 KB, 195x gelezen)
Bodyfreak is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2020, 12:59   #11
Cris9
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2020
Berichten: 4
Geslacht:
Ziet er verder goed uit. Wat is er met die ene korst gebeurd? Heb je die zelf uitgekrabd en heb je door deze korst ook wat haren verloren?
Cris9 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2020, 15:40   #12
Bodyfreak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2020
Locatie: Diepenbeek Belgium
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cris9 Bekijk bericht
Ziet er verder goed uit. Wat is er met die ene korst gebeurd? Heb je die zelf uitgekrabd en heb je door deze korst ook wat haren verloren?
Hoi Cris9 ,

Morgen is het exact 2 weken geleden dat ik geopereerd werd en de korst is nu zo goed als vanzelf verdwenen door de antibiotica crème waarmee ik de korst dagelijks behandeld heb . Heb voor de rest gewoon de lotion en shampoo dagelijks gebruikt zoals voorgeschreven .

Foto’s volgen.
Bodyfreak is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2020, 22:51   #13
Cris9
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2020
Berichten: 4
Geslacht:
Bodyfreak......het is tijd voor update vind je niet?
Cris9 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.