Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 december 2008, 22:37   #91
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Hi Heidiken,

Het kan een shedding zijn: de mijne van fina begon bijna 8 weken na start. Het zou me niets verbazen.
Hou ons anders even op de hoogte ok?

Groet,
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2008, 01:54   #92
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HEIDIKEN Bekijk bericht
Hey hanna,

Wat moet ik verstaan onder nivea hair recharge? Is het een lotion? Mijn dermatoloog bevestigde tijdens mijn laatste consultatie dat ik absoluut niets meer kan en mag druppelen op mijn hoofdhuid omdat die extra gevoelig is geworden!
Heidiken
Het is een shampoo die je eerst zou moeten gebruiken en daarna de tonic. Iedere dag je haar moeten wassen met die shampoo, doe je natuurlijk niet, dus die shampoo kun je achterwege laten. De tonic is bij de grote drogisterijen zoals Etos en Kruidvat te koop voor € 11,--
Natuurlijk zou je eerst een allergietest moeten uitvoeren b.v. op de binnenkant van een onderarm. En daarna voor de zekerheid nog een extra test. Als je er allergisch op reageert, zou je de tonic aan een ander kunnen verkopen of geven (kerstcadeautje? )

Hier is de site: http://www.nivea.nl/products/show/22431
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2008, 17:17   #93
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
Bevat dit product iets van alcohol? Mocht dit niet het geval zijn wil ik dit gerust eens proberen!
Heidiken

p.s( Josie,tuurlijk zal ik jullie op de hoogte houden..!)
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2008, 17:22   #94
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, er zit wel alcohol in die Nivea tonic, maar hoeveel, weet ik niet.
Ben jij ook allergisch voor alcohol, waardoor je geen enkel parfum of eau de toilette kunt gebruiken?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2008, 19:07   #95
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
hey Hanna,

Neen,gelukkig ben ik niet allergisch wat eau de toilette of parfums betreft!!
Nog een vraagje over Finasteride: ik merk nu echt meer haarverlies en dat maakt me zo angstig! Ik kan me dit helemaal niet meer permitterer! Ik draag nu wel een haarwerk maar het blijft een klote gevoel bij het haren wassen!! Kan je door fina ook meer beharing krijgen in het gezicht???? Ook dat vroeg ik me af!! pppfff...soms ga ik echt alles in vraag stellen!
Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2008, 22:10   #96
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Over fina zeggen sommige mannelijke gebruikers dat 't libido e.d. eerst afneemt en later toeneemt; vragen over eventueel ergere gezichtsbeharing e.d. moet je dus maar even aan hun vragen als/voorzover de vrouwelijke gebruikers 't niet weten.

Slik je naast de finasteride geen Yasmin, Yas of Diane35? Misschien heb je dat al ergens vermeld, maar dat weet ik niet meer.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2008, 11:59   #97
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HEIDIKEN Bekijk bericht
hey Hanna,

Neen,gelukkig ben ik niet allergisch wat eau de toilette of parfums betreft!!
Nog een vraagje over Finasteride: ik merk nu echt meer haarverlies en dat maakt me zo angstig! Ik kan me dit helemaal niet meer permitterer! Ik draag nu wel een haarwerk maar het blijft een klote gevoel bij het haren wassen!! Kan je door fina ook meer beharing krijgen in het gezicht???? Ook dat vroeg ik me af!! pppfff...soms ga ik echt alles in vraag stellen!
Heidiken
Hi Heidiken, het lijkt er toch echt op dat je een fin shedding hebt dan. Is inderdaad gruwelijk vervelend, maar ze zeggen dat het dan juist een teken is dat het aanslaat. Ik had het ook na 7-8 weken. Het duurde een maand dat het op zijn ergst was en toen werd het minder. Na 3-4 maanden was het toch echt helemaal over en was mijn shedding echt heel laag. Ik kon toen wel concluderen dat het medicijn aansloeg. Ik had zo'n 120 haren per dag in de eerste maand en daarna zakte het onder de 100 (70 en later 50 haren per dag). Inene had ik maar 30 haren per dag.
Ik heb denk ik nog geen hergroei, maar zie wel veel rechtopstaande haren uit een eventuele scheiding groeien; misschien toch hergroei? Het zijn goede haren: dik genoeg, goed van kleur.
Ik heb nog steeds een lage shed, ook mede door Androcur denk ik erbij.
Ik geloof in finasteride voor vrouwen. Ik zie toch best wel wat goeie geluiden her en der op de fora. Je beslissing om het te nemen is nog steeds de beste, omdat je hiermee echt probeert wat aan je aga te doen. Ook al moet je nu 'boeten' zeg maar en je zorgen maken. Maar ik ben ervan overtuigd dat je een goede keuze hebt gemaakt, want je moet weten of fin helpt.
Ik verwacht geen extra haargroei op het gezicht door finasteride. Waarom? Je testosteron neemt ietsje toe (ietsje!!) maar je dht neemt heel erg af! En het is geen verschijnsel wat je leest nog.
Even volhouden!!! Sterkte. Ik weet wat je meemaakt.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2008, 22:39   #98
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
Hey Josie,

Ik zoek troost in je berichtje en hoop echt dat ik over een maand positiever kan zijn! Momenteel is het angstaanjagend hoe dun mijn haren zijn geworden! Ik heb nu ook zichtbaar een bredere scheiding gekregen,zou zonder haarwerk de deur niet meer uit durven! ik kan me haast niet voorstellen dat dit ooit nog goed zal komen,echt niet...! Overdag probeer ik er weinig bij stil te staan omdat ik mezelf ook met een leuk kapsel zie rondlopen,maar als ik ook maar denk aan het feit dat onder dat haarwerk zo'n zielig hoopje haren steekt dan voel ik me diep ongelukkig!! Nou...het heeft al veel van mijn energie gekost,onbewust ben ik er meer mee bezig dan ik zelf zou willen!! Ik blijf de fina slikken en zie wel wat de dermatoloog me op 13 februari te vertellen heeft!
Liefs, Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2008, 22:42   #99
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
Hey Hanna,

Was nog vergeten te melden dat ik al een aantal jaren Yasmin slik!! Op zich voel ik me daar prima bij,heb nergens last van! Met mijn haren doet het jammer genoeg niets,anders kon ik niet iedere keer weer zoveel haaruitval merken!
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2008, 01:43   #100
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hey Heidiken,

Dat is vreemd, want de combinatie van Yasmin met finasteride zou een succes moeten zijn volgens onderzoek...misschien moet je naar 5mg fina of cyproteronacetaat erbij?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2008, 20:37   #101
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
Hanna,

Wat bedoel je met cypoteronacetaat?? Is dat iets zoals androcur?? Ik heb jarenlang androcur 50mg geslikt maar ook daar werd mijn haarverlies niet beter van!! Of ik al dan niet 5 mg finasteride ga slikken laat ik aan mijn dermatoloog over, die spreek ik op 13 februari!
Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2008, 03:04   #102
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Androcur bevat inderdaad cyproteronacetaat (en Diane35 ook). Wel raar dat zo'n hoge dosis bij jou niet hielp... en de Yasmin ook al niet... Met finasteride moet je wel een jaartje geduld hebben.

Weet je wel zeker dat je AGA hebt en geen schildklieraandoening en geen vitaminen- of mineralentekort of ijzerstapeling?

.

Laatst gewijzigd door Hanna; 24 december 2008 om 03:07
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2008, 23:00   #103
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
Hey hanna...

Ik heb net mijn haren gewassen en weer was het VERSCHRIKKELIJK!!!! Ik kan hier niet meer tegen,dit maakt me zo ontzettend bang! Ik ga morgen meteen naar mijn huisarts en laat een volledig bloedonderzoek doen!! Mocht het een eventuele shedding zijn door de finasteride dan weet ik niet of ik aan dit tempo mijn haren wil verliezen!! Echt Hanna en alle andere mensen die dit lezen,ik ben zo ten einde raad!!! Ik huil tranen met tuiten al lost dit niets op,integendeel!! Geen woorden voor wat die haaruitval al teweeg heeft gebracht bij me...! Sorry...sorry...kon ik maar positiever zijn!
Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2008, 09:43   #104
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Hey Heidiken, ik leef zo enorm met je mee. Hou je haaks meid!
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2008, 12:58   #105
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Heidiken

Hé meis,

Ik heb eerst een tijdje 1 mg geslikt en ben toen overgestapt naar 2,5 mg. Aan één kant heb ik niet het gevoel dat het veel doet echter, de uitval is uiteindelijk toch wel minder geworden, zeker na het haren wassen. Soms denk ik : ja logisch er valt steeds minder uit te vallen maar aan de andere kant blijft ik wel haar zien op mijn hoofd. Ik durf je nog geen hoop te geven maar wil je wel zeggen blijf het slikken. Fina heeft zijn tijd nodig zegt men, hier houd ik mij ook aan vast. Het liefst wil je en hoop dat je dat het direct iets doet maar dat kan helaas niets.

Sterkte meisje,
Liefs D.
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride, finasteride vrouw, vrouw


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie kan mij adviseren over gebruik fenasteride bij verstandelijk gehandicapt kind Marivon Haarproblemen bij vrouwen 3 20 januari 2006 15:57
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46
Finasteride En Vrouwen lanne Medicijnen/haargroeimiddelen 1 14 september 2004 22:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.