Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 april 2023, 21:46   #16
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
Dat kan, heel fijn ook, daar is het voor gemaakt. Ik ken ook veel mensen die er profijt van hebben. En ik ben ook geen concurrentie bedrijf van Finasteride die het middel zomaar in slecht beeld wil zetten.

Ik zeg alleen dat je moet opletten ermee, vooral als je nog jong bent. Daarnaast is er veel oneerlijkheid in de haartransplantatie wereld. Het lijkt allemaal ingewikkelder dan het is en bedrijven maken hier gebruik van. Ook hier moet je mee opletten en geen onnodige dure behandelingen nemen. Want de eerste wat meneer al
Vraagt is “ook deze behandeling niet?”. Ik wordt niet voor niets boos of zeg dingen niet voor niets. Ik weet hoe het gaat. En ik noem geen namen of mijn doel is niet een ander zwart maken. Ik zeg alleen let op.

Dit is alles wat ik zeg, mensen die hier komen om dingen te zoeken om anderen maar af te zeiken kunnen beter net als mij ook wat tips geven en dan de pagina verlaten, zoals de meneer met de schaamtegevoelens.

Mijn doel hier is om informatie te geven op een eerlijke manier, en dit is wel duidelijk aan mijn tekst, schaamtegevoelens hebben mensen met een eerlijk en goed hart. Als hij zo een eerlijk en vriendelijke persoon is die schaamtegevoelens heeft kunt die beter ook adviezen geven en iemand proberen te helpen, ipv even iemand afzeiken en dan opeens weggaan want iemand vraagt hier om hulp.

Ik zeg ook niet iets zomaar of ben geen concurrent van Finasteride. Ik volg onze eerlijke haartransplantatie chirurgen die het wel beter weten als iemand die hier alleen maar komt om de ander af te zeiken met zogenaamde schaamtegevoelens.

——

En de andere meneer zzlyzzive het zelfde verhaal. Komt even een opmerking maken, zoekt alleen maar dingen om er een slechte reactie op te geven en is ook alweer weg. Ik zie hem wel elke keer op deze pagina online komen en weer weg. Als je een discussie wilt voeren perse moet je niet zoveel nadenken en kijken en doen uren lang om iets te zoeken om de ander af te zeiken. Zeg maar gewoon direct wat in je op komt als je commentaar wilt geven perse en een discussie wilt als een vent.

Ook jij kunt beter advies en tips geven aan deze meneer die een vraag stelt ipv de ander maar zomaar af te zeiken alsof jij Finasteride zelf hebt ontworpen. De middel is sowieso nog in onderzoeken en de lange termijn “bijwerkingen” zijn nog niet eens helemaal onderzocht. Dus zo verliefd op het middel zou ik niet zijn.
Het topic wordt gestart door iemand die advies vraagt.
Vaak wordt er dan gereageerd door mensen zoals ik die ook last hebben van haaruitval en advies geven op basis van ervaring. Dat zullen dan hele uitlopende adviezen zijn want zoveel mensen zoveel meningen.

Wat ik wel kwalijk vind is dat jij als kliniek reageert en adviseert en dan beweerd dat de wetenschappelijke onderzoeken over finasteride niet kloppen. Jij beweert dat bijwerkingen vele malen erger zijn in de praktijk alleen elke vorm van bewijs ontbreekt. Je moet snappen dat als een kliniek iets zegt dit meer aanzien heeft (doorgaans) dan van iemand zoals ik, dat geeft meer verantwoordelijkheid. En daar horen wilde beweringen gewoon niet bij.

Overigens gaf je laatst dit advies:


Dat strookt ook niet helemaal met wat je nu zegt.

Overigens mijn advies aan de topicstarter:

ga eens praten met wat klinieken en win daar advies in. Stel je vragen over medicatie zodat je goed geinformeerd bent over voor en nadelen. Lees ondertussen eens wat informatie op dit forum. Doorgaans gebruikt met minoxidil en/of finasteride en vaak gecombineerd met een ketaconazole/nizoral shampoo. Dit wordt de big-3 genoemd. Zo kun je vaak verder haarverlies voorkomen.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2023, 21:58   #17
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
De wetenschap is ook niet positief over de bijwerkingen van Finasteride vooral de laatste studies niet.

Je hoeft niets van mij kwalijk te nemen, ik heb niets verkeerds gezegd en doe geen wilde beweringen, en wil de meneer helpen. Maar oke we zijn hier om elkaar te helpen. Hoop dat het duidelijk is voor meneer en voorzichtig is met medicijnen en ook met onnodige haarbehandelingen.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2023, 09:52   #18
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 176
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
Finasteride heeft bij sommigen een gunstig effect dat klopt, maar de cijfers van het merk kloppen absoluut niet. Finasteride brengt het zo over dat maar een paar % van de mensen bepaalde bijwerkingen zou hebben. Dit cijfer ligt in de praktijk veel hoger.
De topicstarter vraagt hoe hij de kwaliteit van zijn haar kan versterken en niet naar de bijwerkingen. De keuze ligt bij hem. Mannelijke kaalheid is grotendeels een hormonale kwestie die niet met goed eten en bepaalde shampoos aangepakt kan worden.
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2023, 11:22   #19
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
De topicstarter vraagt hoe hij de kwaliteit van zijn haar kan versterken en niet naar de bijwerkingen. De keuze ligt bij hem. Mannelijke kaalheid is grotendeels een hormonale kwestie die niet met goed eten en bepaalde shampoos aangepakt kan worden.
Precies...

Orale minoxidil, finasteride of dutasteride.

Ondersteunen met collageen (10 gram/dag) als jen30+ bent en biotine ter ondersteuning.

Maak zelf.je keuze of je de risico's op bijwerkingen accepteert.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2023, 13:07   #20
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert Bekijk bericht
Precies...

Orale minoxidil, finasteride of dutasteride.

Ondersteunen met collageen (10 gram/dag) als jen30+ bent en biotine ter ondersteuning.

Maak zelf.je keuze of je de risico's op bijwerkingen accepteert.
Even voor mijn informatie: waarom zeg je orale minoxidil en geen topische minoxidil?
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2023, 13:21   #21
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klapz Bekijk bericht
Even voor mijn informatie: waarom zeg je orale minoxidil en geen topische minoxidil?
Omdat de kans dat tropische minox werkt, bijzonder klein is.
Slechts 30% heeft de juiste enzymen om het middel.om te zetten.

En ALS het al.werkt, is het zeker niet zo effectief als Orale minoxidil.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2023, 13:45   #22
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert Bekijk bericht
Omdat de kans dat tropische minox werkt, bijzonder klein is.
Slechts 30% heeft de juiste enzymen om het middel.om te zetten.

En ALS het al.werkt, is het zeker niet zo effectief als Orale minoxidil.
Oja, dat is waar ook! Ik had met topische Minoxidil geluk, 100% dat het werkt bij mij, ik had amper temple points en die werden toch véél zichtbaarder ineens. Dan vergeet je al snel dat bij veel anderen het niet werkt. En dan is dat voor mij voldoende t.o.v. bijwerkingen orale minox (zoals ongewenste haargroei elders).
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2023, 15:12   #23
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
U kunt een Trichotest doen om te zien of de haarmedicatie goed bij je zult werken. Meestal heb je binnen enkele weken de uitslag. Deze zijn betrouwbaar en veilig.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2023, 18:06   #24
Xpsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2022
Berichten: 13
Geslacht:
Oke oke bedankt.

Bij een HT he? Gebruiken ze je eigen haar als donor. Maar betekent dit dat waar men haar eruit haalt de dichtheid daar verdwijnt? Of komen de donor haren weer terug?
Xpsje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2023, 18:38   #25
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xpsje Bekijk bericht
Oke oke bedankt.

Bij een HT he? Gebruiken ze je eigen haar als donor. Maar betekent dit dat waar men haar eruit haalt de dichtheid daar verdwijnt? Of komen de donor haren weer terug?
Nee, die komen zeer zeker niet terug. Tenzij je bij HASCI gaat (SARCASME!).

Bij een goede kliniek/arts zie je er helemaal niks van... Dichtheid verdwijnt dus wel in theorie en praktijk, maar niet in visueel opzicht (mits correct uitgevoerd door een goede kliniek/arts).
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2023, 20:34   #26
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Precies, trap daar ook niet in. Sommige klinieken beloven dat het terug zal groeien. Die heb je er ook soms tussen ook hier in Turkije, maar dat bestaat momenteel nog niet.

Je haart verdund dan in je donorgebied inderdaad, maar hier wordt natuurlijk rekening mee gehouden. Meestal valt het wel mee, maar als je heel kalend bent, en je hebt niet echt een donorcapaciteit waarmee je het goed zou kunnen dichten, en wilde toch perse een haartransplantatie, dan valt het wel op in de donorgebied natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Damla Kaptan; 3 april 2023 om 20:37
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2023, 09:27   #27
FilipH_BE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2022
Berichten: 31
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert Bekijk bericht
Omdat de kans dat tropische minox werkt, bijzonder klein is.
Slechts 30% heeft de juiste enzymen om het middel.om te zetten.

En ALS het al.werkt, is het zeker niet zo effectief als Orale minoxidil.

Waar kan je trouwens orale minoxidil kopen in Europa? Ik hoor er vaak over spreken, maar zie het nergens te koop.
__________________
Dr. Munib Ahmad FUEGENIX 2500 grafts op 11 oktober 2022: https://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=40441
FilipH_BE is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2023, 12:57   #28
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FilipH_BE Bekijk bericht
Waar kan je trouwens orale minoxidil kopen in Europa? Ik hoor er vaak over spreken, maar zie het nergens te koop.
Dit gaat altijd via een (huis)arts.

Jij bent toch behandeld bij Fuegenix?
Voor zover mij bekend is, schrijft hij het voor.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2023, 00:53   #29
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Ik ben wel akkoord dat zeker voor jonge mensen, en mensen met nog een kinderwens, Finasteride als een standaardbehandeling naar voor schuiven echt geen goed idee is. Ik heb er met verschillende dermatologen, endicronologen en apothekers over gesproken

Ik heb veel jongens en mannen in mijn vriendenkring er last mee weten hebben. Bij mij gaf het ook enkele nevenwerkingen (idem topische finasteride). Heb er spijt van dat ik het ooit genomen heb.

Ik denk dat je tegenwoordig wel andere dingen kunt doen: ketaconazole, PRP, (orale) minoxidil, eventueel binnenkort misschien pyralutamide,... Met die mix zouden de meesten de boel toch wat moeten kunnen rekken.
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2023, 01:19   #30
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Mijn excuses dat ik meneer uitleg heb gegeven zonder dat hij erom vroeg Tampert. En meneer Hairexpert u kunt wel hairexpert (in opleiding) zijn, maar u moet nog aan uw medicatie werken, en niet gelijk een paar haarklinieken geloven die u medicatie hebben aangeraden. Dan pas bent u een echte expert vind ik, want verder heb je best wel kennis over haartransplantaties.

Zoals de eerdere meneer TDMMA ook verschillende mensen hierover heeft gesproken, heb ik ook allerlei mensen met kennis hierover om mij heen. Ik waarschuw meneer niet voor niets, sorry dat ik u hier boos om heb gemaakt.

Als ik niks zei had meneer en de CELL behandeling genomen en was hij zich niet bewust over de bijwerkingen van de medicijnen.

Dan was meneer en €900 lichter en waren zijn hormonen overhoop gehaald.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.