Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 oktober 2021, 20:40   #1
barrybarrel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2015
Berichten: 7
Geslacht:
1350 grafst Zantmankliniek haarbesparend

Hi allemaal

ik ben 30 jaar en altijd al inhammen gehad die sinds zo'n 5 jaar steeds wat dieper zijn geworden. Laatst besloten om bij Zantman Kliniek 1500 grafts te laten plaatsen bij mijn inhammen. Aangezien het haarbesparend was en een kleine strook geschoren zou worden was 1500 maximaal. Tijdens consult werd gezegd dat dit sowieso genoeg was en tijdens de behandeling zijn er 1350 uitgehaalt aangezien volgens de arts mijn donorgebied erg dik is en er zeer goede kwaliteit grafts uit kwamen waarvan slechts zo'n 10 tot 15% single grafts waren. (geen idee of dit goed of slecht is). In ieder geval werd besloten dat 1350 genoeg was voor het beoogde resultaat en zijn deze uiteindelijk gezet. Ik heb een aantal foto's van 2 dagen na de bandeling genomen en een aantal 7 dagen na de behandeling. Ik kan moeilijk inschatten of de dichtheid goed genoeg is en of het aantal grafts genoeg was. Ik zie dat op de haarlijn 98% 1 haar grafts zijn gezet met hier en daar een 2 haars. Voor de rest zitten de multi verder naar achter. Ik hoor graag wat jullie mening is over het resultaat tot nu toe.

https://imgur.com/a/QCeRFXL
barrybarrel is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2021, 21:03   #2
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Ik vind het er wel goed uitzien!
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2021, 19:57   #3
barrybarrel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2015
Berichten: 7
Geslacht:
10 dagen

Hierbij een update van dag 10. Ik maak mij toch lichtelijk zorgen aangezien ik de dichtheid wat laag vind en er toch wel meerdere multigrafts op de haarlijn gezet zijn.

Kan iemand hier wellicht zijn expertise over laten vallen? Ik weet niet of ik mij zorgen moet maken of dat het er relatief OK uitziet.

Alvast bedankt
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20211017_183343.jpg‎ (148,2 KB, 267x gelezen)
Bestandstype: jpg 20211017_183400.jpg‎ (129,6 KB, 246x gelezen)
Bestandstype: jpg 20211017_183406.jpg‎ (149,2 KB, 189x gelezen)
Bestandstype: jpg 20211017_175814.jpg‎ (147,1 KB, 172x gelezen)
barrybarrel is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2021, 19:29   #4
gduvel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2021
Berichten: 66
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barrybarrel Bekijk bericht
Hierbij een update van dag 10. Ik maak mij toch lichtelijk zorgen aangezien ik de dichtheid wat laag vind en er toch wel meerdere multigrafts op de haarlijn gezet zijn.

Kan iemand hier wellicht zijn expertise over laten vallen? Ik weet niet of ik mij zorgen moet maken of dat het er relatief OK uitziet.

Alvast bedankt

Zijn wel wat multigrafts ja, maar ik vind maar net van welk haarstyle/type iemand heeft of het kan, jij hebt veel haar dus zal wss veel minder snel opvallen.
gduvel is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2021, 00:17   #5
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Je had me al even via pm benaderd en we spraken o.a. over je twijfels, je eigen vergelijkingen met ht's van anderen en je vroeg me of ik mijn mening op je update wilde geven in dit topic. Normaal gesproken ben ik daar wat terughoudend mee als ik (als halve leek) wat dingetjes denk te zien, omdat ik er niet op uit ben om klinieken de grond in te boren of om iemand onnodig onzekerder of ongerust maken. Het is al moeilijk genoeg en als jij straks blij bent met het resultaat, wie ben ik dan om je twijfels te versterken?

Zantman staat soms wel bekend om lage inschatting van aantal grafts en de wat lagere dichtheden (< 45 grafts/cm2) als eindresultaat. De ene keer extreem lage dichtheid, de andere keer rond de optische ondergrens. Ogenschijnlijk lijkt het aantal transplanteerbare grafts niet gelimiteerd te worden door de kwaliteit van jouw donorgebied en leek 1500 grafts al niet erg veel als je kijkt naar het oppervlak van het transplantatiegebied. Ik vraag me af waarom ze tijdens de behandeling daar nog eens 10% onder duiken. Ik begreep dat ze tot 30 grafts/cm2 zijn gegaan? Volgens mij is dat ook niet wenselijk (als dat niet om medische redenen of wegens andere verrassingen tijdens de behandeling noodzakelijk blijkt); je hebt van tevoren al een behandelovereenkomst/behandelplan afgesproken en daar geef je akkoord op. Het kan dan niet dat ze die maar voor 90% nakomen. Zeker bij gelijkmatige dichtheidsveredeling over het transplantatiegebied, lijken er best veel grafts nodig om de boel optisch dekkend te krijgen. De kans dat dat met 30 grafts/cm2 gaat lukken lijkt mij klein. Alle klinieken zetten in het bovengebied meestal wel voornamelijk multigrafts (en singles in de haarlijn); het is niet dat Zantman daar nu bij jou ineens een andere keuze in heeft gemaakt dan gebruikelijk is bij andere klinieken die met hogere dichtheden werken.

Binnen dat relatief kleine aantal grafts dat getransplanteerd hoefde te worden, lijkt de transection rate vrij hoog. Dat is in mijn ogen een teken van ofwel onnauwkeurigheid bij het uitsorteren van de uitgenomen grafts (werd er een microscoop gebruikt of alleen een vergrootglas?) ofwel er was onkunde tijdens het uitnemen van een multigraft, waardoor relatief vaker een haarwortel(gedeelte) is doorgesneden, waardoor het bij het uitsorteren lijkt dat zo'n stukje multigraft een single graft is en dus vooraan je haarlijn wordt teruggeplaatst. Uiteindelijk kan zo'n getransplanteerde doorgesneden (= transected) multigraft weer als (mogelijk verzwakte) multigraft teruggroeien en dat wil je vooraan je haarlijn liever niet (teveel). Veel multigrafts of te dikke single grafts vooraan de haarlijn is gewoon not done omdat het resultaat daardoor snel erg picky en onnatuurlijk kan gaan ogen.

Enerzijds kun je de tijd zijn werk laten doen, de twijfels proberen te parkeren en afwachten waar je over 5 - 6 maanden staat. Misschien dat jouw langere haar e.e.a. wat minder laat opvallen en wij zijn hier natuurlijk veel kritischer dan de gemiddelde mens of dan jou zelf. Wie weet ben je er straks gewoon hartstikke tevreden mee en wie zijn wij hier dan om zo kritisch te zijn.

Anderzijds lijkt het me ook goed om niet te lang te naïef te blijven, om niet te snel akkoord te gaan met minder resultaat dan je had gehoopt/was afgesproken en gewoon even contact te leggen met je kliniek om je twijfels en je laatste foto's aan ze voor te leggen. Zantman is niet de goedkoopste kliniek als ik hun tarieven op de site zie en ik denk persoonlijk dat je daarvoor wel iets andere kwaliteit van ze had mogen verwachten.

Ik heb getwijfeld of ik het wel moet plaatsen, ik heb er wat moeite mee. Maar goed, je vroeg het zo specifiek... Het is aan jou hoe je erin gaat zitten de komende tijd. Ben erg benieuwd hoe het je zal vergaan de komende maanden. Succes met je herstel, geduld en vertrouwen! Links- of rechtskom komt uiteindelijk alles goed, zoals jij het hebben wilt!
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)

Laatst gewijzigd door Roob; 20 oktober 2021 om 00:19
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2021, 22:05   #6
barrybarrel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2015
Berichten: 7
Geslacht:
Hi Roob

Super bedankt voor je reactie. Ik heb Zantman gebelt waarbij ik de co-owner heb gesproken. Op basis van mijn fotos, behandelde gebied en hoeveelheid grafts zei hij dat hij een zeer goed resultaat verwacht. (Natuurlijk)
Ik heb aangegeven dat de arts had aangegeven dat hij de dichtheid ongeveer op 30 grafts per cm2 schatte en dat ik had gelezen dat 40+ per cm2 eigelijk wel het minimale was. Hij gaf aan dat hij 30 g pcm2 voor mijn haar een goede dichtheid vond en dat als je naar de 40+ gaat je meer kans op complicaties hebt en dat meestal als je nog meer dan 40+ wilt je meestal wel 2 behandelingen moet doen. Verder zei hij dat hij een goed resultaat verwacht. Ook zei hij dat je nog weinig kannzeggen over multigrafts op de haarlijn omdat je niet goed net na de behandeling of deze wel of niet op de haarlijn zitten. Wel zei hij dat ze er natuurlijk altijd rekening mee houden dat er enkel 1tjes op de haarlijn komen

Nouja dus dat was dat. Weet nog niet wat ik er van moet vinden maar ik kijk het wel even aan en hou jullie op de hoogte.
barrybarrel is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2021, 23:20   #7
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Ja inderdaad. Laat het een paar maanden groeien en kijk dan eens naar het resultaat. Wellicht dat het alsnog een top resultaat gaat zijn. Het is nu even koffie dik kijken.

Ik snap dat het wel vervelend is en dat het je wel bezig zal houden, maar probeer het toch even los te laten de komende maanden en hoop op een goed resultaat, want die kans zit er ook gewoon in!
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2022, 14:22   #8
barrybarrel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2015
Berichten: 7
Geslacht:
Update 4,5 maand

Hierbij een update 4,5 maand na de haartransplantatie. Ik zelf ben nog niet echt blij met de voortgang. Ik zie erg veel multigrafts op de haarlijn, de dichtheid van beide inhammen is verschillend en ik zie weinig nieuwe haargroei de afgelopen 2 weken(dus kleine haartjes naast de al langer gegroeide). Graag hoor ik jullie mening over mijn voortgang. Ik heb Zantman ook een mail gestuurd om hun mening te horen. Dus ik hou jullie op de hoogte.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1.jpg‎ (92,6 KB, 161x gelezen)
Bestandstype: jpg 2.jpg‎ (87,4 KB, 159x gelezen)
Bestandstype: jpg 3.jpg‎ (95,5 KB, 172x gelezen)
barrybarrel is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2022, 19:46   #9
Fuehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2022
Berichten: 7
Geslacht:
De komende maanden ga je pas echt goed verschil zien. Dus ik zou nog even geduld hebben. Alleen verwacht niet dat het de dichtheid en structuur van je eigen haar evenaart.

Wat wel apart is, is dat ze tijdens de behandeling bepalen om minder grafts te plaatsen. Is dat in overleg geweest en heb je uiteindelijk minder betaald? Ze konden ook de dichtheid vergroten of de haargrens verlagen met de extra grafts als je dat wilde.
Fuehair is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2022, 20:38   #10
barrybarrel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2015
Berichten: 7
Geslacht:
Beste Fuehair. Dan heb ik even geduld, maar mij lijkt niet dat de multigrafts daarmee worden opgelost toch? Ik vind het raar dat er zoveel op mijn haarlijn zitten terwijl hier specifiek gevraagd is om dit niet te doen.

Volgens de behandelaars en de dokter waren mijn grafts zo "goed" en "dik" dat ik er minder nodig had dan eerst ingeschat. Ik wilde niet dat mijn haarlijn verder dan initieel besproken naar voren zou gaan omdat ik altijd al inhammen heb gehad en ik niet opeens een kaarsrechte haarlijn wilde. Mijn enige eis was, zo dicht mogelijk opvullen met de voorafgesproken 1500 grafts en single grafts op de haarlijn.

De mindere grafts heb ik niet betaald, dus ik snap zelf ook niet zo goed hun belang om minder grafts te plaatsen.
barrybarrel is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2022, 20:52   #11
barrybarrel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2015
Berichten: 7
Geslacht:
betreffende je opmerking: "Alleen verwacht niet dat het de dichtheid en structuur van je eigen haar evenaart".

Is de reden hiervoor dat het te weinig grafts zijn of omdat het sowieso moeilijk word het te evenaren?

Ik had namelijk ook gevraagd om dezelfde dichtheid als het huidige haar te behalen en dat was geen probleem beweerde hij. Toen had ik al mijn twijfels bij 1500 grafts
barrybarrel is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2022, 21:24   #12
Fuehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2022
Berichten: 7
Geslacht:
Het wordt nooit hetzelfde als je eigen haar. De structuur en soms zelfs kleur is anders. Maar niemand die het zal opvallen behalve jezelf en kenners.

Daarnaast kunnen ze nooit dezelfde dichtheid evenaren als je eigen haar. Als je geluk heb plaatsen ze 60 grafts per cm2 (vaak minder). Je eigen haar heeft een dichtheid van 100 per cm2.

De grootste veranderingen zie je in de maanden 5-8. Ik zou even geduld hebben. De kliniek zal ook aangeven dat het eindresultaat pas na een jaar zichtbaar is. Mocht het dan niet goed zijn, moet je terug gaan.
Fuehair is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2023, 11:04   #13
Sybrnds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2022
Berichten: 2
Geslacht:
Voortgang

Hoe is het op dit moment met je haar? Ben je uiteindelijk tevreden en heb je eventueel foto’s?

Zou je de kliniek aanraden?
Sybrnds is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.