Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 december 2015, 18:33   #1
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Tips voor onderhoud, wassen en styling echt haarwerk

Dit wordt een verzameldraadje om alle info, adviezen en tips voor onderhoud, wassen en styling van een echt haar pruik met elkaar te delen.

Kan van alles zijn, van wassen tot styling en gebruik van fijne / handige producten.
Hoe bewaren we ons haarwerk, welke shampoo, creme, hoe haarwerk drogen, föhnen, welke stijltang, borstel, mousse, haarlak etc. etc.

Laten wij het hier vooral leuk en gezellig houden; graag in dit draadje GEEN discussie en laten wij dit draadje zuiver houden zonder vervuiling.

Een discussie over een bepaald middel oid kan altijd in een apart draadje opgestart worden, mocht hier behoefte aan zijn.

Handig is ook om bij een nieuw bericht de onderwerpregel in te vullen

Gelieve niet te (veel) quoten, dit geeft ook veel vervuiling aan een draadje

Wie start met de eerste handige tip?

Laatst gewijzigd door Astrid26; 1 december 2015 om 18:38
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2015, 22:55   #2
Molinari
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 48
Geslacht:
onderhoud

Hoi Astrid,

Goed idee om dit topic op te starten!

Ik heb een tip betreft het onderhoud van een echthaar haarwerk. Gebruik zachte en milde producten zoals goldwell rich repair shampoo, crèmespoeling en een masker waar geen siliconen in zitten.
Siliconen zijn funest voor je haarwerk van echt haar. Het hoopt zich op in de knoopjes waarmee de haren op de kap zijn geknoopt. Dit zorgt voor een kortere levensduur van een haarwerk. Ook kun je siliconen alleen verwijderd krijgen met een shampoo waar zogeheten sls (sodium laureth sulfate) in zit. Dit is een agressief reinigingsmiddel dat schadelijk is voor je dure haarwerk.

Voor het stylen is het verstandig gebruik te maken van een speciale spray als CHI ironguard om het haar te beschermen tegen de hitte van fohn/krultang/stijltang. Deze spray is vrij van parabenen, sulfaten en siliconen.

Ik hoop dat er meer tips komen in dit draadje, dan kunnen we allemaal leren van elkaar!

Groeten Molinari
Molinari is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2015, 11:16   #3
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 871
Geslacht:
Ik was mijn haarwerk op een pruikenhoofd. Niet zo'n piepschuim ding, omdat je haarwerk daarvan gaat uitrekken.

Ik gebruik sinds anderhalf jaar Macadamia rejuvenating Shampoo, Macadamia Rinse conditioner en daarna Macadamia deep repair masque.

Na het uitspoelen dep ik het op een handdoek droger en doe er wat Biosilk in of de Chi silk infusion. Het ruikt heerlijk en eventuele pluis wordt geelimineerd. Bovendien gaat het haar mooi gezond glanzen.

Ik laat het op een pruikenstandaard drogen. Soms als ik haast heb fohn ik het in model op mijn hoofd.

Wat ik ook af en toe gebruik is de chi mini stijltang voor kort haar. Om het in model te brengen. Mijn haarwerk is echter in zo'n coupe geknipt dat ik het eigenlijk alleen hoef te wassen, drogen en op mijn hoofd kan ploppen. Geen omkijken naar.

De Macadamia koop ik online bij de haarshop in Duiven.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2015, 11:22   #4
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 871
Geslacht:
Ik heb sinds kort Dermafix in mijn haarwerk genaaid. Helemaal rondom.

Ik hoef geen tape en lijm meer te gebruiken. Het spul hecht zich aan je huid. Je haar moet echter wel korter dan 2 cm zijn of liefst daar waar de Dermafix zit helemaal geen haar. Anders werkt het niet.

Het is duur, maar je hebt het er zo uit. Je hoeft geen lijm en tape meer te kopen. Bovendien gaat je haarwerk langer mee omdat er geen lijm en tape per ongeluk in je haar terecht kan komen. Gebeurde mij nog wel eens... oeps..

Ik heb het bij de wigsite.com gekocht. Non slip wig kit. Dermafix zelf is uit de handel, maar ze hebben nu een kloon ontwikkelt dat net zo goed werkt.

Volgens mij heeft Capelli ook zoiets. Siliconen spul. Zit in Nederland. Scheelt dan in prijs. Maar ik weet niet of het net zo goed werkt.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2015, 11:34   #5
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Ik gebruik een zachte verzorgende schampoo, ik wissel steeds af.
Ik begon ooit met Elvive schampoo voor geverfd haar en Siliconenmix creme.
Ik vind de Siliconenmix creme zo lekker ruiken!
Ik heb nu een schampoo en masker van Goldwell.(van de kapper)(Redken is ook erg fijn,maar duur)
ik was mijn haarstuk 1 keer per week in de wasbak.
Ik doe een dot schampoo in de wasbak die gevuld is met zeer lauw water(niet te warm!)
Dan haal ik het voorzichtig door het water en strijk van boven naar beneden door het haar.(niet wrijven)
Dan spoel ik het uit,en smeer in de lengte een haarmasker nu toevallig van Goldwell.
Die laat ik even intrekken,en kam met een grove kam voorzichtig door het haar,en spoel het er uit.
Terslotte doe ik er biosilk serum in en laat het op mijn pruikenkop drogen.
De Biosilk haal ik bij ons in het winkelcentrum voor 10 euro bij een soort eurovoordeel winkel.
Ik kam het altijd voorzichtig met een grove kam, als het nog nat is,in model.
Zo hoef ik er niets meer aan te doen de volgende dag,en is het meteen klaar om op te zetten!
__________________
Sinds september 2013 gestopt met androcure 10
Sinds Maart 2015 gestopt met de diane35
Sinds november 2013 een gedeeltelijk haarwerk van Europees haar,waar ik erg blij mee ben!

Laatst gewijzigd door millie; 7 december 2015 om 13:26
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2015, 13:08   #6
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 871
Geslacht:
Nee, je kunt het gewoon weer optillen. Het laat los als je je vinger onder doet.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2015, 17:54   #7
Molinari
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 48
Geslacht:
reactie

Hoi Millie,

Ik lees dat je ook goldwell gebruikt. Kijk eens op kabooo.nl scheelt aardig ten opzichte van de prijzen bij de kapper!

Groeten Molinari
Molinari is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2015, 18:13   #8
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Bedankt voor de tip molinari,ik zal eens gaan kijken.
groetjes Millie
__________________
Sinds september 2013 gestopt met androcure 10
Sinds Maart 2015 gestopt met de diane35
Sinds november 2013 een gedeeltelijk haarwerk van Europees haar,waar ik erg blij mee ben!

Laatst gewijzigd door millie; 7 december 2015 om 18:15
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2015, 08:39   #9
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Gebruiken jullie nog iets na het wassen?

Gebruiken jullie nog producten om het haarwerk te modelleren?
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2015, 08:48   #10
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Ik gebruik soms een piep klein beetje wax in mijn plukje haar dat langs mijn gezicht hangt,maar meestal alleen biosilk
__________________
Sinds september 2013 gestopt met androcure 10
Sinds Maart 2015 gestopt met de diane35
Sinds november 2013 een gedeeltelijk haarwerk van Europees haar,waar ik erg blij mee ben!

Laatst gewijzigd door millie; 8 december 2015 om 13:00
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2015, 10:35   #11
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 871
Geslacht:
Nee, modelleren is bij mij niet nodig. Af en toe de chi tang. Dat is het wel zo'n beetje.

Hoe gaat het bij jou @Astrid?
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2015, 18:52   #12
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Tip voor droog haar

Tip voor droog haar van Millie en Helmgirlie, met dank!

Doe in de lengte van het haar Biosilk, en een druppeltje Biosilk wrijf ik tussen mijn handen en dan aai ik over de bovenkant van het haarwerk, dan gaat het glimmen als een spiegel, i love it!
Let wel op, dat je bij de knoopjes vandaan blijft!

Kan op handdoek droog haar of nat haar gebruikt worden.
Zolang het maar een drupje is. Een drupje biosilk mag vanaf oorhoogte tot in de puntjes.
Je kunt het elke dag op droge delen doen. Helpt erg goed tegen pluis. Dan bedoel ik de Biosilk silk therapy. Of Chi Silk Infusion. Helpt ook goed. Is ook iets goedkoper.

Wel oppassen dat je er niet teveel in doet. Dan wordt het haar zwaar en vet.

Laatst gewijzigd door Astrid26; 8 december 2015 om 18:57
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.