Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 maart 2006, 15:27   #1
Toolman
Tim the Toolman
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Locatie: Noord Nederland
Berichten: 12
Haaruitval door Enalapril bloeddrukmedicijn?

Beste Allen,

Sinds 8 maanden gebruik ik 5 mg Enalaprilmaleaat (ACE remmer) tegen een licht verhoogde bloeddruk. Sinds ruim een maand heb ik last van haaruitval, zie hieronder. In de bijsluiter staat kaalheid als een mogelijke bijwerking.

Zijn er mensen die er iets van afweten zelf mee te maken hebben gehad?
Zou dit de oorzaak kunnen zijn?


Groet,

Tim

eerder gepost:
Hallo

Ik ben nieuw hier. Even in het kort: man, 38 jaar, sinds 6 jaar diabetes, verder erg gezond, niet rokend, veel sporten. Heb middellang blond haar. Al mijn kappers hebben altijd verteld dat ik niet snel kaal zou worden gezien mijn dichte inplant. Geen kaalheid in beide kanten van de familie. Op mijn leeftijd uiteraard wel een klein beetje inhammen en licht terugwijkende haargrens, maar prima voor mijn leeftijd. Ik heb vorig jaar een burnout gehad, veel stress, maar ben sinds begin dit jaar weer helemaal topfit.

Een maand geleden begon ik meer haar in het doucheputje te ontdekken, was mijn haar steeds steeds in model te brengen en heb ik sinds een paar dagen een branderig gevoel aan voorkant van de schedel en beetje op voorhoofd. Schat dat ik 50 haren per dag verlies. Niet heel extreem maar wel ten opzichte van wat het was, ik zie de dichtheid bij de haargrens dunner worden.

Ik ben vandaag begonnen met wassen met RoosCure. Gebruik sinds week Bioscalin elixer en lotion en Acacia Collageen spray van Guhl om te stylen.

Hebben mensen ervaring met haaruitval niet tijdens maar na burnout? Haaruitval in combinatie met diabetes? Misschien ziet iemand andere aanknopingspunten? Wat te doen? Wanneer wordt het tijd voor dermatoloog?

Ik wil graag op tijd ingrijpen. Ik ben nu nog hopelijk op tijd voordat het erger wordt. Je advies wordt gewaardeerd.

Bedankt alvast!
Toolman is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2006, 22:35   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Toolman

Je post lezende denk ik dat je er wel van uit kunt gaan dat die haaruitval door je medicijnen veroorzaakt wordt.
Een aantal medicijnen kan dit veroorzaken en als je tevoren nooit hiervan last hebt gehad lijkt me het nogal voor de hand liggend.
Stoppen is gezien hetgeen waarvoor je het slikt geen optie lijkt me.
Vervelend

Je burnout lijkt me te lang geleden om nu nog haaruitval van te kunnen krijgen. Meestentijds treedt dergelijk haarverlies op 3 mnd na de bewuste periode/situatie.
Mbt je verhaal over kappers en dichte inplant... kappers weten veel van kappen maar bijzonder weinig over het algemeen t.a.v. de div. vormen van haarverlies. Dichte inplant is absoluut geen garantie voor alopecia androgenetica. Je moest eens weten hoe dicht mijn haarinplant een jaartje geleden nog was...
Als kaalheid niet in de fam. voorkomt is dat wel een graadmeter.


Kitty.
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 30 maart 2006 om 22:42
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2006, 23:32   #3
Toolman
Tim the Toolman
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Locatie: Noord Nederland
Berichten: 12
Gestopt

Ik ben vorige week vrijdag gestopt met de Enelapril en voor mijn gevoel en beleving is de haaruitval gehalveerd, duimen dus dat het daar aan ligt.
Toolman is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 15:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 12:57
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 02:41
Is er een relatie tussen AGA en lichaamsbeharing? RICK AGA - Algemeen 73 5 maart 2007 20:22
Nihafor Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 47 22 juli 2005 21:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.