Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 juni 2019, 15:17   #1
Koops
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2019
Berichten: 38
Geslacht:
Esteworld - 22 mei 2019 - 4200 grafts

Hi lotgenogen,

Onlangs heb ook ik een HT laten doen, bij Esteworld in Turkije. na een hoop ervaringen en verhalen te hebben gelezen op dit forum, zelf ook maar de knoop doorgehakt over iets waar ik al een tijd iets aan wilde laten doen.

In mijn situatie begon mijn haar met uitvallen op mijn 21e, ben vorige week 29 geworden dus over de jaren heen heb ik het steeds dunner zien worden. ik ben geen onzeker persoon maar dit heeft toch impact op je zelfvertrouwen, maar ach dat hoef ik niemand hier uit te leggen denk ik .
Op een plukje vooraan na was mijn haarlijn en daarbij inhammen vrijwel zover naar achter getrokken en uitgedund, met daarbij mijn kruin en "brug" bovenop mijn hoofd dat steeds dunner werd maakt dat ik de keuze heb gemaakt om een de behandeling te laten doen.


Op 22 mei ben ik in Istanbul onder het mes (nouja boortje in dit geval) gaan liggen en hebben zij 4200 grafts weten te oogsten en terug weten te zetten. in het gesprek bij Esteworld in Ijsselstein had Hidde dit geschat op zo'n 3000-3200 grafts. positief verrast dus. echter wel in het achterhoofd (letterlijk en figuurlijk) houdend of dit ten goede kwam van mijn donor.
Ik heb niet gekozen voor ACELL, omdat research mij niet (genoeg) wist te overtuigen van het effect hiervan. daarnaast had ik zoals te zien op de foto's, bovenop mijn hoofd al niet zoveel haar meer. dus echt iets te "redden" was er toch al niet.


De verdere ervaringen van Esteworld zijn al vaak beschreven, dus hoef ik hier niet helemaal over in detail te gaan:
  • Transfers = Perfect!
  • Verblijf = super! we verbleven in het Crowne Plaza hotel
  • Kliniek = Netjes en aardig personeel
  • Nazorg = Goed! er wordt actief meegedacht en advies gegeven

Vooraf had ik al wat ervaringen gelezen en ging er vanuit dat het na 1x verdoven van de gebieden de behandeling pijnloos zou verlopen, helaas was dat in mijn geval niet zo. de verdovingen raakten bij mij zo rond de 1.5/2 uur uitgewerkt en begon het boortje dus steeds meer pijn te doen, hierdoor werd ik regelmatig bijgespoten met verdoving. dit werd op een gegeven moment erg onprettig maar heb met de tanden op elkaar doorgebeten tot het eind (ze begonnen zo rond 9 uur en waren pas rond half 6 klaar ).

Na mijn uiterst respect kenbaar te hebben gemaakt aan de dames die (ook nog tijdens de ramadan) zo lang monnikenwerk hebben gedaan om het resultaat zo optimaal te krijgen, mocht ik terug naar het hotel.

De dag erna hebben mijn vriendin en ik nog wat van Istanbul kunnen zien omdat ik vrijwel nergens last van had en de 3e dag werd het verband van mijn achterhoofd gehaald voor de washing. dit voelde wel erg prettig na 2 dagen niet wassen moet ik zeggen !

hieronder wat foto's van de situatie vooraf en op de dag van de behandeling, wat vinden jullie?"
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_1935.jpg‎ (151,7 KB, 1399x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1943.jpg‎ (143,6 KB, 1097x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1947.jpg‎ (147,3 KB, 1005x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1961.jpg‎ (144,3 KB, 765x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1963.jpg‎ (145,3 KB, 858x gelezen)

Laatst gewijzigd door Koops; 5 juni 2019 om 15:27
Koops is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2019, 15:21   #2
Koops
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2019
Berichten: 38
Geslacht:
1 week na de behandeling
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_2174.jpg‎ (151,7 KB, 844x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2175.jpg‎ (148,6 KB, 663x gelezen)
Koops is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2019, 15:44   #3
Koops
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2019
Berichten: 38
Geslacht:
1.5 week na de behandeling, na de laatste washing om de korstjes weg te halen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_2256 (2).jpg‎ (155,1 KB, 695x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2259 (2).jpg‎ (147,4 KB, 777x gelezen)
Koops is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2019, 17:07   #4
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Flinke transplantatie! Je donor zag er goed uit dus bij goed herstel moet dit te doen zijn! Ik ben benieuwd naar het verloop! Over een paar maanden wordt het helaas pas spannend..

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2019, 18:46   #5
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Ziet er goed uit!
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2019, 20:38   #6
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Het valt wel op dat als er zulke grote aantallen grafts geoogst worden het gebied waar ze vandaan gehaald worden bijna altijd buiten je permanente haarkrans valt. Dan lijkt het in eerste instantie heel positief maar dan zitten bij de getransplanteerde haren een groot aantal die dus nog steeds bevattelijk zijn om uit te vallen. Mede daarom zou ik wel mijn vraagtekens hebben bij dit soort mega behandelingen qua aantal grafts. Maar natuurlijk hoop ik voor je persoonlijk dat dit in jouw geval gaat meevallen.
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2019, 21:48   #7
Koops
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2019
Berichten: 38
Geslacht:
Bedankt voor de reacties heren ik zal hier de tussentijdse updates blijven posten.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikeye Bekijk bericht
Het valt wel op dat als er zulke grote aantallen grafts geoogst worden het gebied waar ze vandaan gehaald worden bijna altijd buiten je permanente haarkrans valt. Dan lijkt het in eerste instantie heel positief maar dan zitten bij de getransplanteerde haren een groot aantal die dus nog steeds bevattelijk zijn om uit te vallen. Mede daarom zou ik wel mijn vraagtekens hebben bij dit soort mega behandelingen qua aantal grafts. Maar natuurlijk hoop ik voor je persoonlijk dat dit in jouw geval gaat meevallen.
Ik merkte dat ik dit aantal pas doorkreeg toen ze bijna klaar waren met oogsten, meetellen vanaf het begin heb ik geprobeerd maar was al snel te tel kwijt door de steeds snel uitwerkende verdoving. Ik hoop inderdaad ook dat het zal meevallen voor de haren van buiten de haarkrans, je zou toch verwachten dat ze daar wel weten wat ze doen en waar ze het vandaan halen.
Koops is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2019, 22:11   #8
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koops Bekijk bericht
Bedankt voor de reacties heren ik zal hier de tussentijdse updates blijven posten.




Ik merkte dat ik dit aantal pas doorkreeg toen ze bijna klaar waren met oogsten, meetellen vanaf het begin heb ik geprobeerd maar was al snel te tel kwijt door de steeds snel uitwerkende verdoving. Ik hoop inderdaad ook dat het zal meevallen voor de haren van buiten de haarkrans, je zou toch verwachten dat ze daar wel weten wat ze doen en waar ze het vandaan halen.
Daar moet je idd van uit gaan. Succes met het verdere herstel en vooral met de lange wachtperiode
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2019, 00:10   #9
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 367
Het ziet er netjes gedaan uit. Veel succes met het herstel en keep posted!
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2019, 09:49   #10
Shazam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 162
Geslacht:
Dit zou wel eens heel mooi kunnen gaan worden! Succes!
Shazam is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2019, 11:56   #11
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
Zou mij er niet te veel zorgen over maken: https://www.dermhairclinic.com/fue-h...ant-nape-hair/
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2019, 12:34   #12
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddy_wally Bekijk bericht
Zou mij er niet te veel zorgen over maken: https://www.dermhairclinic.com/fue-h...ant-nape-hair/
Interessant maar natuurlijk geen wetenschappelijk onderbouwde stelling
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2019, 14:17   #13
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikeye Bekijk bericht
Interessant maar natuurlijk geen wetenschappelijk onderbouwde stelling
Klopt.Dr Lupanzula heeft bij mij ook haartjes buiten de 'safe zone' genomen, ik vermoed dat hij wel weet wat hij doet. Ik zal eens navragen of hij wetenschappelijke lectuur hier rond heeft.
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2019, 16:41   #14
Koops
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2019
Berichten: 38
Geslacht:
Bedankt voor de positieve reacties

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddy_wally Bekijk bericht
Klopt.Dr Lupanzula heeft bij mij ook haartjes buiten de 'safe zone' genomen, ik vermoed dat hij wel weet wat hij doet. Ik zal eens navragen of hij wetenschappelijke lectuur hier rond heeft.
Ben wel erg benieuwd idd, als haartjes buiten de safe zone geen langdurig leven zouden hebben, zou het dorgebied voor de meeste mannen erg gelimiteerd worden.
Koops is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2019, 17:37   #15
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koops Bekijk bericht
Bedankt voor de positieve reacties



Ben wel erg benieuwd idd, als haartjes buiten de safe zone geen langdurig leven zouden hebben, zou het dorgebied voor de meeste mannen erg gelimiteerd worden.
En laat dat nu precies zijn waarom je bijvoorbeeld in NL nooit een dergelijk aantal grafts geplaatst zou krijgen. Veel is gewoon niet altijd beter in het geval van haartransplantaties. Je donorgebied is ook gelimiteerd daardoor. Ze noemen het dus ook niet voor niets de safezone . Maar het zal per persoon natuurlijk verschillen welke haren sowieso later uit zullen gaan vallen. Dus ik denk dat je daar in dit geval geluk mee moet hebben. Ik blijf het wel bijzonder vinden dat je gewoon iets van 1000 grafts meer geplaatst hebben dan ingeschat zonder overleg daarover. Het zijn er ook niet maar een paar meer. Voor mijn kruin zijn er iets meer dan 1400 geplaatst om maar een voorbeeld te geven (dat is bijna de marge bij jou) maar mijn haarverlies was dan ook redelijk beperkt.

Laatst gewijzigd door Mikeye; 6 juni 2019 om 17:42
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
4200, esteworld, haartransplantatie

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.