Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 oktober 2019, 11:12   #1
krommenhof
D-1975
 
Geregistreerd: 22 juli 2019
Locatie: Belgium
Berichten: 6
Geslacht:
Mijn HT-ervaring bij Esthetic Airlines

Vorige week vrijdag (27/09/19) mijn haartransplantatie laten uitvoeren in Turkije via Esthetic Airlines.

Ik ben nu 8 dagen verder, maar ik begin bij het begin.
Mijn haarsituatie was niet echt dramatisch... ik had best nog wel veel haar, maar de inhammen die zich meer en meer aan't manifesteren waren, begonnen me te irriteren.

Vandaar afgelopen zomer beslist ervoor te gaan. Ik was eerst in een lokale kliniek langsgeweest, maar na een referentie van een kennis met Ivan Vermeer van Esthetic Airlines gaan praten in Aartselaar (buurt van Antwerpen). Zeer vriendelijke man (die zelf ooit ook een HT heeft laten doen in Turkije) https://www.esthetic-airlines.be/nl/ .

Tijdens het gesprek meteen enkele data in optie genomen. Thuis de vluchten nagekeken, ingepland met mijn agenda en datum vastgelegd.

Voorschot betaald en alle info via mail toegekregen. So far so good.

In bijlage mijn AS IS situatie.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 0C4A23E2-B4B1-450E-B383-4AE787038533.jpg‎ (126,7 KB, 123x gelezen)

Laatst gewijzigd door krommenhof; 5 oktober 2019 om 11:34
krommenhof is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2019, 11:20   #2
krommenhof
D-1975
 
Geregistreerd: 22 juli 2019
Locatie: Belgium
Berichten: 6
Geslacht:
Je wordt opgehaald op de luchthaven en naar het hotel gebracht. De dag van de behandeling wordt je opgehaald door een Nederlandstalige dame die je naar de kliniek brengt (ligt op 300 meter van het hotel). Istanbul Eastethic Center: https://istanbulaestheticcenter.com/en

Ter plaatse doe je wat administratie en dan beginnen ze er aan.
De dame die de afdeling runt, Oya, heeft meer dan 15 jaar ervaring in haartransplantaties. Ze neemt rustig haar tijd om de haarlijn te bepalen. Mijn vrouw was erbij en zij nam echt de moeite om de haarlijn te corrigeren tot we ze allemaal OK vonden.

Je krijgt een Xanax om wat te kalmeren.

Dan het scheren. In mijn geval enkel de donorzone - ik wenste dat het haar aan de zijkant en bovenkant kon blijven staan. Dat was geen probleem.

Dan beginnen ze aan de verdoving. Dit was het enige lastige wat mij betreft. Met een soort verdovingspistool geven ze een twintigtal 'shotjes' op je achterhoofd voor de donorzone. Duurt ongeveer twee minuten en je bent ervan af. Vervolgens injecteren ze een vloeistof - niet meer echt pijnlijk omdat de verdoving al begon te werken.

Om de inhammen op mijn voorhoofd vol te planten, hadden ze 2.500 grafts nodig. Die werden er op een 2,5 uur ongeveer uitgehaald - niets gevoeld, zelfs even in slaap gevallen.

Ondertussen was het middag en kreeg ik eten. Mijn vrouw was 200 meter verderop in het shoppingcenter Astoria gaan winkelen...

Laatst gewijzigd door krommenhof; 5 oktober 2019 om 11:35
krommenhof is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2019, 11:26   #3
krommenhof
D-1975
 
Geregistreerd: 22 juli 2019
Locatie: Belgium
Berichten: 6
Geslacht:
Het middagmaal duurde amper 15 minuten én daar was het team alweer. De terugplaatsing kon al beginnen.

Opnieuw die vervelende verdoving, maar goed is snel achter de rug.
Dan bracht Oya in snel tempo 2.500 sneetjes aan (+/- 30 min) die nadien door het team werden ingevuld met grafts.

Dat proces duurde nogmaals een tweetal uren.

Heel de behandeling duurde van +/- 09h15 tot 14h30 (voor 2.500 grafts dus).
Vergelijk het met een heel lang bezoek aan de tandarts - vervelend en langdradig maar je gaat er niet aan dood.

Mijn vrouw was ondertussen ge-smsd en stond met haar shoppingbags te wachten op de gang. Verband rond het hoofd en we konden (te voet) naar het hotel.

Je hebt de keuze tussen het Hilton (Double Tree Estenepe) en Veyron. Wij hadden het Hilton, maar zou toch voor het andere gaan. Hilton is nl mooi, degelijk (5 sterren), maar nogal oubollig.

Laatst gewijzigd door krommenhof; 5 oktober 2019 om 11:36
krommenhof is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2019, 11:31   #4
krommenhof
D-1975
 
Geregistreerd: 22 juli 2019
Locatie: Belgium
Berichten: 6
Geslacht:
De dagen nadien eigenlijk geen pijn gehad. Pas vanaf dag 4 (terug in België) kreeg ik pijn aan de donorzone achteraan. Niets dramatisch, maar eerder een trekkerig gevoel en af en toe wat prikjes.

Ondertussen ben ik nu dag 8 en ben ik gisteren naar de kapper geweest om het afgeschoren haar achteraan af te stemmen op de rest van mijn haar.

Ziet er best OK uit na een weekje - zie bijlagen.

Nu maar hopen dat over enkele maanden mijn inhammen verdwenen zijn. Ik zal zeker in 2020 het resultaat hier posten.
Indien iemand vragen heeft, zal ik die met plezier beantwoorden.

Bij mij is tot nog toe het hele verhaal enorm meegevallen. Voordeel is uiteraard dat ik bovenaan mijn haar kon laten staan, wat het toch wel laagdrempeliger maakt dan dat je je haar volledig moet afscheren...
Heb wel gans de week van thuisuit gewerkt. Op dag 10 ga ik terug naar kantoor...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_5659.jpg‎ (69,6 KB, 146x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_5656.jpg‎ (74,2 KB, 152x gelezen)

Laatst gewijzigd door krommenhof; 5 oktober 2019 om 11:41
krommenhof is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2019, 14:43   #5
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 176
Geslacht:
De operatie was 8 dagen geleden schrijf je. Was je niet kaalgeschoren voor de operatie? (gezien de foto met half lang haar)
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2019, 17:16   #6
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
De operatie was 8 dagen geleden schrijf je. Was je niet kaalgeschoren voor de operatie? (gezien de foto met half lang haar)
-

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krommenhof Bekijk bericht
Dan het scheren. In mijn geval enkel de donorzone - ik wenste dat het haar aan de zijkant en bovenkant kon blijven staan. Dat was geen probleem.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2019, 09:19   #7
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Ziet er netjes uit allemaal. En super dat je niet volledig kaal hoefde. Hoe oud ben je als ik vragen mag?
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2019, 12:55   #8
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Na 8 dagen naar de kapper ? is het donor gedeelte dan reeds hersteld?Ik zie ook weinig van de ingeplande haren zijn deze reeds uitgevallen? Normaal zie je ook daar goed de stoppeltjes direkt na een HT, wat ik op jouw foto,s niet echt zie.
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2019, 07:41   #9
krommenhof
D-1975
 
Geregistreerd: 22 juli 2019
Locatie: Belgium
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaleKiet Bekijk bericht
Ziet er netjes uit allemaal. En super dat je niet volledig kaal hoefde. Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Ik ben 44...
krommenhof is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2019, 07:48   #10
krommenhof
D-1975
 
Geregistreerd: 22 juli 2019
Locatie: Belgium
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inesmoll Bekijk bericht
Na 8 dagen naar de kapper ? is het donor gedeelte dan reeds hersteld?Ik zie ook weinig van de ingeplande haren zijn deze reeds uitgevallen? Normaal zie je ook daar goed de stoppeltjes direkt na een HT, wat ik op jouw foto,s niet echt zie.
De kapper heeft het donorgedeelte niet aangeraakt (was inderdaad nog niet hersteld - nu nog niet trouwens (dag 12)). Met de schaar en tondeuse werd er zeer nipt langs gewerkt.

Haartjes zitten er wel degelijk :-)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_5684.jpg‎ (94,3 KB, 99x gelezen)
krommenhof is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.