Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 september 2006, 16:26   #1
whooopa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 32
Pas op met voedingssuplementen als Testomax i.c.m. finasteride

Beste mensen, wou even een waarschuwing uitbrengen over het gebruik van finasteride, een middel welk ik al reeds 6 jaar naar tevredenheid gebruik, nooit last van enig bijwerking gehad.
Maar heb onlangs in een dolle bui eens wat besteld over internet namelijk testomax via een fitnesssite het is een plantaardig middel op basis van tribulus, hetgeen zou zorgen voor een kortstondige verhoging van het testosteron spiegel met alle voordelen van dien. Maar na een gebruik van 2 week begonnen mijn borsten toch echt te groeien ben nog nooit zo geschrokken heb veel info opgezocht en dit is dus een dodelijke combo. Schijnt veel voor te komen bij bodybuilders (gyno) nou ben ik onmiddelijk gestopt met zowel finasteride alswel de testomax in de hoop dat de situatie niet verergerd, en heb voor de zekerheid maar wat nolvadex bestelt om verdere aromatisering tegen te gaan, op het moment valt het nog enigzins mee lijkt meer op wat meer vetopslag op mijn borsten maar hier zit niemand op te wachten, dus hoop ik dat het vanzelf minder gaat worden, maar ga voor de zekerheid toch maar es flink trainen om de eventuele opgeslagen vetten zo snel mogelijk te doen verminderen.
Hierbij hoop ik te kunnen bijdragen aan andere ontwetende mensen met dolle buien pas op voor deze testosteron verhogende middelen plantaardig of niet.
whooopa is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2006, 17:04   #2
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Tribulus is kwakzalverij. De gyno zal je hoogstwaarschijnlijk gekregen hebben van finasteride, en niet van tribulus. Gyno is geen vet dat je even wegtraint, maar klierweefsel/vocht dat veroorzaakt door overtollig oestrogeen. Het kan een tijdje duren voordat de gyno helemaal weg is. Als je pech hebt verdwijnt het niet, en moet het operatief verwijdert worden. Er is een mogelijkheid om je herstel te verspoedigen, en dat is het gebruiken van een aromatase/oestrogeen blokker. Het nadeel hiervan is dat het meestal voor extra haaruitval zorgt.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2006, 18:16   #3
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ik snap niet zo goed hoe iets als fitness en finasteride allebei voor gyno zouden kunnen zorgen. Als ik het goed heb is fina goed voor je haar, en fitness niet zo. Hoe kan het dan dat ze allebei voor gyno zouden kunnen zorgen? Fitness verhoogd toch je testosterongehalte? Waarom dan ook je oestrogeengehalte? En wat kan je doen om je oestrogeengehalte normaal te houden zonder direct nieuwe pillen te gaan slikken?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2006, 18:17   #4
whooopa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 32
beste jaapie, je zegt tribulus is kwakzalverij beetje vreemd dan dat ik in 6 jaar tijd nog nooit enig probleem heb gehad als gevolg van mijn finasteride gebruik. (chibro proscar) Gebruik van dit middel zorgt voor een verhoging van plus minus 10 a 20 procent van het aanwezige testosteron in een lichaam wat over het algemeen niet tot problemen hoeft te leiden. Maar men neme een testosteron booster erbij(plantaardig) wordt het lichaamseigen testosteron zo hoog dat het lichaam om te compenseren veeeel oestrogeen gaat aanmaken met alle negatieve gevolgen van dien borstgroei.
Des al niet temin zou je gelijk kunnen hebben dat het alleen te wijten is aan finasteride vreemd alleen dat de groei gelijktijdig met de inname van de booster binnen 2 weken is voorgevallen.
Voor dit voorval was ik totaal niet op de hoogte van eventuele gyno of iets dergelijks als gebruik van finasteride pas toen ik ging zoeken op tetosteron kwam alles naar voren zou het wel jammer vinden als ik na zo vele jaren voldaan gebruik van finasteride zou moeten stoppen omdat mijn hormoonhuishouden nu behoorlijk in de war is.
bedankt voor je reactie mzzlss
whooopa is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2006, 18:36   #5
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whooopa
beste jaapie, je zegt tribulus is kwakzalverij beetje vreemd dan dat ik in 6 jaar tijd nog nooit enig probleem heb gehad als gevolg van mijn finasteride gebruik. (chibro proscar) Gebruik van dit middel zorgt voor een verhoging van plus minus 10 a 20 procent van het aanwezige testosteron in een lichaam wat over het algemeen niet tot problemen hoeft te leiden. Maar men neme een testosteron booster erbij(plantaardig) wordt het lichaamseigen testosteron zo hoog dat het lichaam om te compenseren veeeel oestrogeen gaat aanmaken met alle negatieve gevolgen van dien borstgroei.
Des al niet temin zou je gelijk kunnen hebben dat het alleen te wijten is aan finasteride vreemd alleen dat de groei gelijktijdig met de inname van de booster binnen 2 weken is voorgevallen.
Voor dit voorval was ik totaal niet op de hoogte van eventuele gyno of iets dergelijks als gebruik van finasteride pas toen ik ging zoeken op tetosteron kwam alles naar voren zou het wel jammer vinden als ik na zo vele jaren voldaan gebruik van finasteride zou moeten stoppen omdat mijn hormoonhuishouden nu behoorlijk in de war is.
bedankt voor je reactie mzzlss
Misschien toeval? Die steiging van 10 a 20 procent wat de fabrikanten beweren is bullshit. Tribulus KAN je libido iets verhogen, maar voor spieropbouw draagt het niets bij. Fabrikanten hebben hele leuke marketingpraatjes, maar geen bewijs.

http://www.ergogenics.org/tribulus.html

http://www.ergogenics.org/tribulus3.html

http://forum.dutchbodybuilding.com/s...archid=1427956
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2006, 18:56   #6
whooopa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 32
Ok dan tribulus zal waarschijnlijk niks doen voor spieropbouw of iets dergelijks maar ben er toch van overtuigd dat het je hormoonlevels beinvloed.

zijn zat verhalen te vinden over optredende gyno als gevolg van tribulus procentueel valt het vast mee maar denk dat het in combinatie met finasteride wat zelf een verhoging van je testosteron veroorzaakt van 10 a 20 procent de finasteride dus , plus hierbij een testosteron verhogend middel zorgt dat het lichaam gaat overcompenseren met oestrogeen.
wellicht ben ik gevoelig voor bepaalde bestanddelen van de gebruikte booster, toch wijt ik het aan de combinatie de spiegel liegt niet.
http://www.ergogenics.org/tribulus6.html
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=883263

and so on
groet
whooopa is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2006, 19:11   #7
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whooopa
Ok dan tribulus zal waarschijnlijk niks doen voor spieropbouw of iets dergelijks maar ben er toch van overtuigd dat het je hormoonlevels beinvloed.

zijn zat verhalen te vinden over optredende gyno als gevolg van tribulus procentueel valt het vast mee maar denk dat het in combinatie met finasteride wat zelf een verhoging van je testosteron veroorzaakt van 10 a 20 procent de finasteride dus , plus hierbij een testosteron verhogend middel zorgt dat het lichaam gaat overcompenseren met oestrogeen.
wellicht ben ik gevoelig voor bepaalde bestanddelen van de gebruikte booster, toch wijt ik het aan de combinatie de spiegel liegt niet.
http://www.ergogenics.org/tribulus6.html
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=883263

and so on
groet
Stop met de tribulus, en ga door met finasteride. Dan zullen we uiteindelijk zien wie er gelijkt heeft.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Prostaatkanker arnotjes Medicijnen/haargroeimiddelen 14 14 maart 2006 13:18
Wie kan mij adviseren over gebruik fenasteride bij verstandelijk gehandicapt kind Marivon Haarproblemen bij vrouwen 3 20 januari 2006 16:57
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 26 september 2004 00:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.