Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 oktober 2005, 13:13   #1
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
ander nieuws ... blij en toch ???

Hallo,



Even iets anders .... ik ben zwanger ... eindelijk kan ik het vertellen aan iedereen. Ondertussen al 15 weken.

Gek gevoel. Ik voel me nochtans niet echt zwanger, maar vooral ziek (hoofdpijn, misselijk, keelpijn, griep --> en je mag bijna geen medicijnen innemen ). Je weet wel dat daar zo'n klein mensje groeit in je, maar of je het echt beseft ... ????



Met m'n haar gaat het redelijk goed. Ik heb verschillende weken bijna niet getrokken, tot een paar dagen geleden heb ik bovenop m'n hoofd me niet kunnen inhouden. Ik vraag me af hoe dat komt. Weken heb ik niet (of bijna niet) getrokken en m'n haar was bijna overal heel dicht gegroeid. Het valt nu nog wel mee, maar ik voel dat ze terug dunner geworden zijn en voorheen waren ze overal dik. Zonde he. Maar ik ga me niet laten gaan. Als ik het zoveel weken gekunnen heb, dan ga ik nu ook m'n best doen, maar me vooral niet te veel om druk maken.
Ik ga ook mee voor een mooie kop met kerstmis (en vooral tegen de bevalling).


Nu heb ik ook wel zo'n dubbel gevoel.

Je hoort regelmatig dat je haren er mooier gaan uitzien en voller en dikker worden als je zwanger bent ... nou ik zie daar dus niks van. Of is dat nog te vroeg.

Daarnaast hoor en lees ik hier ook dat na een zwangerschap je haren dan uitvallen (zelf met plukken las ik hier). Paniek dus even bij mij. Is dit zeker en bij iedereen zo, moet ik me hierop al voorbereiden of ????



Ik ben heel blij met de zwangerschap en ons huis is bijna af en dan kunnen we gezellig verhuizen, lekker samen en de kinderkamer enzo voorbereiden, maar dit maakt me toch onrustig: wat gaat er nu gebeuren met m'n haren .



Moeilijk he zo'n dubbel gevoel.
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2005, 16:01   #2
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
PROFICIAT KRISTEL !!!
Goed nieuws, en een hele nieuwe wending aan je leven. Een kindje op komst! Ik hoop dat je er veel plezier aan mag beleven!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2005, 17:27   #3
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Hoi Kristel

Allereerst proficiaaaaaaat!!! Je gaat vast een geweldige mama worden Maak je niet te druk over je haar, dan ga je misschien meer trekken. Of het nu voller wordt, of net gaat uitvallen - hoewel we hopen van niet natuurlijk- je kunt er eigenlijk toch niets aan doen hé.

Lieve groetjes
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2005, 18:46   #4
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Hey Kristel,van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Mooi en onbegrijpelijk he,dat er zo'n ieniemienie mensje in je buik groeit...echt een wonder. Ondanks de kwaaltjes hoop ik,dat je verder kunt genieten van je zwangerschap! En je haar...Door de verandering in je hormoonspiegel kan het zo zijn,dat je meer en dikker haar krijgt. Als dat gebeurt,valt het na je zwangerschap weer uit. Het lijkt dus,of je dunner en minder haar krijgt,maar je komt gewoon weer op het oude niveau terug. Het kan wel zo zijn,dat na de geboorte van je kindje je haar tijdelijk wat futlozer word. Je niet druk maken om je haar dus!!
Liefs,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2005, 23:52   #5
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Kristel, wat goed nieuws zeg... zwanger, heerlijk! Ook al lijkt het nu niet altijd zo - met alle ongemakken die er soms bijhoren - het wordt zeker een fantastische ervaring! Moeder worden is het mooiste wat er is, een kind, jouw (jullie) kind is het dierbaarste geschenk wat je kan krijgen. Koester de volgende maanden en laat je kind hoofd-zaak zijn, niet je haar...
PS: enne die ongemakken verdwijnen normaal gezien na drie maanden.

Succes! Groetjes, Bolleke
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2005, 08:44   #6
LIEB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2005
Berichten: 77
hoi kristel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolleke
Kristel, wat goed nieuws zeg... zwanger, heerlijk! Ook al lijkt het nu niet altijd zo - met alle ongemakken die er soms bijhoren - het wordt zeker een fantastische ervaring! Moeder worden is het mooiste wat er is, een kind, jouw (jullie) kind is het dierbaarste geschenk wat je kan krijgen. Koester de volgende maanden en laat je kind hoofd-zaak zijn, niet je haar...
PS: enne die ongemakken verdwijnen normaal gezien na drie maanden.

Succes! Groetjes, Bolleke
hoi kristel.

van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
je vertelde al een aantal weken bijna niet te hebben getrokken. Dat kan komen door de zwangerschap, het is zelfs zo dat naarmate de zwangerschap vordert, het trekken helemaal verdwijnt. bij mij was dat tenminste wel zo, ik wil je geen valse hoop geven, maar om dat je al vertelde bijna niet te hebben getrokken. in de zwangerschap houd je ook nog eens een boel haren vast. dus wie weet. ik kan je wel vertellen mijn zoontje is nu 6 maanden, en bij mij steekt het trekken nu weer de kop op . maar ja.
geniet van je zwangerschap, en misschien een mooie bos haar.

liefs van suzanne
LIEB is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2005, 22:17   #7
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
proficiat!!!

Ik sluit me aan bij de vorige schrijfsters; probeer je haar even t elaten voor wat et is en geniet van je zwangerschap! Ik kan er niet over meepraten, ben nog geheel kinderloos, maar het lijkt me dat zo'n wondertje in je buik andere zaken zoals bijvoorbeeld TTM wat naar de achtergrond drukt. Gun het jezelf om er van te genieten!!!
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2005, 07:49   #8
Edith1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Locatie: nederland
Berichten: 102
Kristel,

van harte gefeliciteerd met dit goede nieuws. Je kwaaltjes zijn meestal de eerste maanden het ergst maar zullen (hopelijk) binnenkort afzwakken. Uit eigen ervaring weet ik dat mijn haar tijdens mijn zwangerschap voller werd en beter ging zitten. Overigens besefte ik me dat pas na de zwangerschap toen het weer naar het oude ging. Zelf zal ik best last hebben gehad van haaruitval na mijn zwangerschap (als ik hetzelf al niet uittrok?!?) maar het waren zeker geen plukken tegelijk.

Geniet ervan!

Groet,
Edith
Edith1 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2005, 12:48   #9
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Smile

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes

Het is inderdaad fijn om te weten dat zo'n klein lief kindje binnenkort van ons tweetjes gaat zijn. Het is ondertussen al ongeveer 16 cm en wij kunnen echt nog niet goed begrijpen dat het er is. Hopelijk ga ik snel iets voelen, dan lijkt alles wat echter.

Met m'n haren gaat het weer beter. Ik heb echt niet het gevoel dat ik door m'n zwangerschap minder gaan trekken ben. Voordat ik zwanger was heb ik ook al periodes gehad dat ik enkele weken niet trok, maar soms tja dan ben ik ineens weer bezig, dat moet dan een dag of 2-3 duren en dan kan ik weer gewoon stoppen.

Nu ben je inderdaad meer met ander zaken bezig en we hebben het nog zo druk. We moeten nog vanalles voor ons huis regelen en doen (plafond, deuren, sanitair afwerken, volgende week komt de keuken en badkamer, dan nog meubilair gaan kiezen en verven ed) dat er niet zo heel veel tijd is om gezellig babyspullen te gaan kopen.

Daarbij ben ik dan al zo'n 3 à 4 weken ziek. ((Daardoor ben ik ook zo laat om te reageren op al jullie toffe berichtjes, sorry he. ))
Eens de zwangerschapziekte door leek te zijn (misselijkheid 's morgens en heel de dag door) ben ik nu griep beginnen krijgen en ik geraak er maar niet vanaf. Ik ben ook nog regelmatig misselijk en ik heb een lage bloeddruk, dus daardoor ben ik dan soms ook weer helemaal misselijk en duizelig. Dit komt allemaal wel erg ongelegen, want als je dan een paar dagen verlof hebt of weekend, waarin je eens veel zou kunnen doen, tja dan lig je ziek in je bed of de zetel of je bent zo misselijk dat je de deur gewoon niet uit kan.

Maar ja, ik relativeer alles een beetje. Mijn vriend is echt een schatje. Hij staat 's morgens op en gaat voor de bouw werken of vanalles naar de winkel halen en hij zegt dan "slaap jij maar lekker uit, dan ben je strak misschien beter". Na zijn werk (rond 17u) gaat hij elke avond nog verder werken aan de bouw, zodat we binnenkort gezellig met ons tweetjes (toch nog voor eventjes) kunnen gaan samenwonen. Ik ben echt blij met hem. Voor m'n zwangerschap deed ik 's avonds ook nog veel voor de bouw, maar nu ben ik ofwel heel moe ofwel ziek, dus vaak kan ik niet helpen.

Ik ben nu ook wel wat gerustgesteld. M'n haren zijn nu inderdaad niet het allerbelangrijkste, maar jullie zullen ook allemaal wel weten dat je er toch wel wat mee bezig bent. Ik dacht echt dat m'n haren nog minder gingen worden na de zwangerschap, maar als er nu meer komen en dan is het terug zoals voorheen ... daar moet ik me niet druk om maken.

Ik trek veel minder, dus dat zijn altijd gewonnen haren he.
Ik lijk verder ook niet veel (typische) zwangerschapsdingen te hebben. M'n borsten zijn niet echt dik geworden (een heel klein beetje, maar ik heb nog geen nieuwe bh's moeten kopen, dus), m'n haren zijn niet echt voller of dikker, ik ben ook nog geen gram bijgekomen (hoera voor mezelf, maar hoe lang gaat dat nog duren ... ???).
Dus als m'n haren niet echt voller worden, dan kunnen ze ook niet super veel uitvallen he !!??

Ik ben echt content nu, ik voel me goed en gerustgesteld.
Bedankt voor jullie berichtjes en ik zal jullie op de hoogte houden.

Veel liefs
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2005, 13:41   #10
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Hej Kristel,
Jammer dat je zo misselijk en ziek bent. Maar er zullen wel betere tijden komen! Goed uitzieken hoor, logisch dat je nu niet met het huis bezig kunt zijn. Fijn dat je een begrijpende partner hebt.
Over je haar mag je je niet te druk maken. Zorg maar dat je verder gewoon gezond bent en het kindje gezond is. Dat gaat nu echt wel voor.
En als je straks een ronde buik hebt, en daarna een kindje in je armen hebt, wie gaat er dan nog oog hebben voor jouw hààr?? (Jijzelf natuurlijk, he... dus wees niet te hard voor jezelf!)
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2005, 12:41   #11
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Smile

Hoi allemaal,

Even een update van de stand van zaken.

Goed nieuws ik ben niet meer ziek en de misselijkheid is ook beter
Soms ben ik nog wel wat misselijk en zwaar eten (zoals een lekker maar groot warm avondmaal) kan ik soms moeilijk tegen, dan heb ik dadelijk genoeg, maar na een halfuurtje weer terug honger; maar voor de rest gaat alles goed.

Ik begin al leven te voelen in m'n buik. Alhoewel het meestal pijn doet (want dat engeltje ligt momenteel op m'n banden (van mijn baarmoeder denk ik) en dat doet best wel pijn, maar als hij/zij nog een beetje groeit dan ligt hij/zij op m'n bekken en dan gaat dat ook weer over zijn (volgens de dokter toch).
Das best wel raar om dat zo te voelen, maar ook zo fijn.
Ik popel echter totdat m'n vriend het ook eens kan voelen, want nu is dat zo maar wat gefladder of getintel.
Ondertussen is hij/zij ook al ongeveer 20 centimeter, dus dat is normaal dat je iets begint te voelen he.

En m'n haren. Tja dat gaat met ups en downs. Ik trek terug meer als een tijdje geleden, waarom ... ik zou het niet weten, misschien omdat ik nog zoveel zaken wil doen en er de tijd niet voor vind. Maar ik voel me de laatste dagen terug beter en met goede moed ga ik er weer tegenaan (of niet tegenaan he, zoals je het maar bekijkt )

Ik hou jullie op de hoogte (als jullie dat fijn vinden he)
Daaaaaaaaaaag
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2005, 14:22   #12
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Hoi allemaal,

Even een update van de stand van zaken.

Ondertussen zijn we 24 weken ver en zit er hier een bengeltje te stampen en bewegen in m'n buikje (dat ondertussen al een omvang gekregen heeft) en dat is echt wel zalig ... Nu heb je echt het gevoel dat het er is, al is het vaak toch allemaal wel raar. Hoe kan dat toch allemaal groeien en zo in je buik zitten en een volledig mensje worden ...
Het is wel zonde dat je het vaak in je eentje voelt en niet echt kunt delen, m'n vriend heeft het nog maar een paar keer gevoeld en dat vind ik wel spijtig, want ik zou het telkens willen delen.
Hij zegt het ook grappig te vinden dat ik het nu leuk vind dat hij aan m'n buik zit en vroeger zou ik zeggen "allé zit zo niet aan m'n vet of ja ik heb al een buikje he". Tja ... hoe het leven kan veranderen he.
We hebben nog steeds niet kunnen zien wat het wordt, maar het belangrijkste is dat alles goed gaat, hopelijk is het een gezond kindje met alles erop en eraan (want dat baart me toch wel wat zorgen, maar ik probeer er niet te veel aan te denken). Op 2/1/06 moet ik terug op controle, hopelijk kunnen we dan zien wat het wordt en hopelijk kan ik het dan nog verzwijgen.

Met ons huis gaat het de goede kant op, nog wat poetsen (allé veel poetsen), gaatjes in de deuren en plafond opvullen, plinten zetten, laminaat leggen, verven, ... en dan terug poetsen en meubels verhuizen en ineen zetten en kasten inladen ed
Begin volgend jaar zullen we ons intrekje nemen in ons eigen huis.
Dat zal ook een hele verandering zijn, alles zelf doen, kinderkamer in orde maken en voorbereiden, geboortekaartjes, doopsuiker ... nog veel werk in feite. Maar dan zijn wij lekker samen, toch voor even en dan zijn we met ons drietjes. Daar kijken we echt naar uit.

Met de ttm ... tja dat gaat met ups en downs. Enkele dagen geleden heb ik weer veel getrokken, je ziet het niet echt, maar ze is weer veel dunner en ik voel en zie het wel. Zonde he. Ik zat in de zetel en maar trekken en trekken en ik kon echt niet stoppen ... had ik het nodig of ... ik weet het echt niet, ik had geen stress, geen problemen, geen zorgen, voelde me gewoon en probeerde te vinden wat m'n gedachten waren maar het leek alsof die er gewoon niet waren ... alles was leeg en ik trok.
Natuurlijk heeft iedereen al eens zorgen, maar ik voel me echt gelukkig. M'n vriend is zo'n schatje en die kan ervoor zorgen dat een groot onweer een mooie stralende zon wordt. Een lief woordje, telefoontje, sms-je, een goed gesprek ... alles is erbij en dat krikt je wel op.
Waarom ik dan trek ... dat joost het mag weten.
Maar ... ik ga me er niet druk om maken, we herpakken ons en denken aan het positieve en probeer nog zoveel mogelijk te doen (want dat buikje begint al in de weg te zitten om veel te doen).
Ik probeer van elke dag te genieten en heb nog 2 weken verlof in het vooruitzicht, gezellig met die feestdagen ... ondertussen het huis opknappen ... winkelen ... 2 weken samen met m'n vriend.
Ik vind dit echt een zalige periode (met ook veel en lekker eten).

Zo, in't kort even een stand van zaken

Tot later,
groetjes
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2005, 17:16   #13
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Dag Kristel
Heb je update net gelezen. Het is een beetje dubbelzinnig hè? Zo gelukkig met dat 'leven' in je buik, met je toffe vriend, en het vooruitzicht van een eigen huis. En dan werpt die stomme TTM daar toch weer een schaduw op. Tja, waarom trekken we, zelfs als we ons gelukkig voelen? Het is echt een gewoonte, een patroon. Laat het jouw geluk niet verpesten. Focus op al het mooie dat je in je leven hebt of wat gaat komen. Gebruik de steun van je vriend hierbij.
Goede moed!

Janika
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2005, 18:28   #14
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
wees gelukkig!

Er komt vast weer eens een tijd dat je zin hebt om de ttm echt aan te pakken. Geniet nu vooral van alles wat er te genieten valt. Prachtig zo'n leventje in je buik, zoiets moois moet je eigenlijk niet door de ttm laten overschaduwen.
Veel succes, geluk ! ..en sterkte in moeilijke tijden.


groetjes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2005, 13:03   #15
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Mercikes, ik laat inderdaad de ttm niet overheersen. Meestal gaat het goed, maar het erge is eraan dat wanneer je jezelf een uurtje eens niet kunt beheersen je het maanden moet meedragen.

Maar ja ... ik geniet van de zwangerschap en hoop dat alles goed gaat gaan, m'n aandacht en liefde gaat nu vooral uit naar m'n familie en m'n tijd en zorgen naar de bouw ... dus geen tijd voor die ttm.
Nu probeer ik een babyfoon te kiezen ... niet simpel ... (en heb ik toch geen tijd en fut om aan die ttm te denken - goed he).
Hoe zo'n kleine zaken toch zoveel tijd in beslag kunnen nemen he. Kben nu al bijna een uur bezig met informatie zoeken over de diverse types van Philips en in feite weet ik het nog niet zo goed. Typisch ik, zo'n twijfelaar, ach ja, dat moeten we er ook maar bijnemen he

Groetjes
Kristel is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
hoe kan het toch? robinson AGA - Algemeen 7 24 oktober 2005 15:30
eigenlijk moet ik blij zijn? kloete TTM - Algemeen 52 7 oktober 2005 09:21
goed nieuws maar toch moed nodig tinneke TTM - Algemeen 6 2 februari 2005 12:37
ttm een ander dwanggedrag...vergelijking: triggerend!! kada TTM - Algemeen 18 17 december 2004 23:33
Therapie gestart...... Madelief TTM - Algemeen 40 2 december 2003 20:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.