Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 februari 2007, 15:34   #1
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
2 weken terug nog volle ogen

Ik was eindelijk zo ver dat ik niet meer aan mijn wimpers kwam, ze begonnen langzaamaan te groeien en ik kon ze al een stuk voller en langer maken met mascara, ik was zo trots als een pauw! Mn geluk kon niet op.
Nu 2 weken later, zit ik dit bericht te typen zonder een enkel haartje rond mn oogleden.. Ik baal hier echt zo van! En ik weet de aanleiding nog eens niet (meer). Ik ben weer aardig gefrustreerd, op naar een nieuwe poging..
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2007, 16:23   #2
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Das inderdaad frustrerend ... misschien er er toch een aanleiding of misschien niet.
Het was je toch al gelukt om ze langer te laten dus kop op he.
Veel succes en het beste
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2007, 16:28   #3
junior
Ik wil er vanaf!
 
junior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 januari 2007
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debs85 Bekijk bericht
Ik was eindelijk zo ver dat ik niet meer aan mijn wimpers kwam, ze begonnen langzaamaan te groeien en ik kon ze al een stuk voller en langer maken met mascara, ik was zo trots als een pauw! Mn geluk kon niet op.
Nu 2 weken later, zit ik dit bericht te typen zonder een enkel haartje rond mn oogleden.. Ik baal hier echt zo van! En ik weet de aanleiding nog eens niet (meer). Ik ben weer aardig gefrustreerd, op naar een nieuwe poging..
probeer de draar weer op te pakken en te zorgen dat je weer kan pronken als een pauw! Je hebt het verdiend.

liefs Junior
junior is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2007, 14:20   #4
Sylvana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Berichten: 42
Herkenbaar... bij mij gaat het nu al een tijdje goed. Gisteren heb ik permanente eyeliner laten zetten, hopelijk ben ik op deze manier iets minder bezig met mn wimpers.. ik merk dat ik er gewoon 100x per dag aan denk!! Gek wordt je ervan!! Als ik clips bekijk van Christina Aguilera denk ik; shit man zulke ogen kan ik ook hebben, het enige wat ik daarvoor hoef te doen is er niet aanzitten... zucht..
Sylvana is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2007, 15:09   #5
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Ik heb ook een permanente eye-liner. Ben er ontzettend blij mee!!! Heb zelfs al een afspraak gepland om ook mijn wenkbrauwen te laten doen, terwijl ik die niet eens uittrek!

Wat de wimpers betreft; heel herkenbaar.... Heb je ze eindelijk terug, ook het gevoel dat j nu de hele wereld aankunt, en ineens..... Shit! Succes ermee

De Limburgse
__________________
voelen is trekken!!! wees alert.....
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2007, 09:51   #6
Mariekje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2006
Locatie: Randstad
Berichten: 20
Yep, heel herkenbaar! Ik heb het ook ontelbare keren gehad. Nu ben ik ook weer heel hard aan het proberen om ze terug te laten groeien. Rechts zit er weer een dun rijtje, waarvan er af en toe eentje sneuvelt en links een heel klein plukje en verder is het kaal. Dat is nu al een paar weken zo... Het duurt ook steeds langer voordat ze teruggroeien.

In één keer helemaal stoppen is misschien teveel gevraagd. In eerste instantie het trekken uitstellen, is een goed begin. Als ik nu de neiging krijg om te trekken houd ik beelden in gedachten van mooie lange wimpers uit reclames of iemand die ik een keer heb gezien. Als ik dat ook wil moet ik ervan af blijven. Dat zal de uiteindelijke beloning zijn. En die beloning op langere termijn zal op moeten gaan wegen tegen de beloning op korte termijn, nl. die van het trekken. En ik merk wel dat dat allemaal een stuk beter werkt als je goed uitgerust bent!

Dus uithuilen en opnieuw beginnen! Wees niet te hard voor jezelf! Probeer je einddoel elke keer voor ogen te houden als je aandrang krijg, maar wees niet meteen boos als er toch een enkel haartje sneuvelt, een patroon dat je al jaren volgt, is tenslotte niet van vandaag op morgen verdwenen!

Succes allemaal!
Mariekje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2007, 16:54   #7
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mariekje Bekijk bericht
Yep, heel herkenbaar! Ik heb het ook ontelbare keren gehad. Nu ben ik ook weer heel hard aan het proberen om ze terug te laten groeien. Rechts zit er weer een dun rijtje, waarvan er af en toe eentje sneuvelt en links een heel klein plukje en verder is het kaal. Dat is nu al een paar weken zo... Het duurt ook steeds langer voordat ze teruggroeien.

In één keer helemaal stoppen is misschien teveel gevraagd. In eerste instantie het trekken uitstellen, is een goed begin. Als ik nu de neiging krijg om te trekken houd ik beelden in gedachten van mooie lange wimpers uit reclames of iemand die ik een keer heb gezien. Als ik dat ook wil moet ik ervan af blijven. Dat zal de uiteindelijke beloning zijn. En die beloning op langere termijn zal op moeten gaan wegen tegen de beloning op korte termijn, nl. die van het trekken. En ik merk wel dat dat allemaal een stuk beter werkt als je goed uitgerust bent!

Dus uithuilen en opnieuw beginnen! Wees niet te hard voor jezelf! Probeer je einddoel elke keer voor ogen te houden als je aandrang krijg, maar wees niet meteen boos als er toch een enkel haartje sneuvelt, een patroon dat je al jaren volgt, is tenslotte niet van vandaag op morgen verdwenen!

Succes allemaal!
Dat is wel een goede tip, denken aan mensen met mooie lange wimpers, of bijvoorbeeld oude foto's van mezelf bekijken toen ik nog mooie wimpers had..
Bedankt! En ook veel succes toegewenst, zet hem op!
liefs
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2007, 11:53   #8
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Blij en nu:VOLHOUDEN

Rechts staat alweer bijna helemaal vol op het buitenhoekje na. En ze zijn al bijna op hun langst. Linksonder zijn kleine wimpertjes, helemaal vol alleen links boven moet ik nog even geduld hebben! Ik heb gister meteen mascara gekocht, ben helemaal blij!!! Nu MOET IK ECHT VOLHOUDEN!!
Wat ben ik mooi met wimpers!
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2007, 12:14   #9
Zonnestraaltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Locatie: Randstad
Berichten: 29
Lieve allemaal,

Wat zitten we toch allemaal in hetzelfde schuitje! Fijn dat we elkaar op deze manier kunnen steunen. Ik durf het bijna niet te zeggen: maar mijn wimpers komen weer terug en groeien. Sinds ik dit forum op 8 maart heb ontdekt gaat het de goede kant op. Ook dankzij de fotolijstjes met mooie plaatjes die ik door m'n hele flat heb opgehangen/neergezet.

Ik trek al meer dan 20 jaar wimpers (en enkele keer wenkbrauwen), dus ik heb niet de illusie dat ik van de ene op de andere dag kan stoppen. Dat ik dit kan toegeven is een belangrijke stap voor mij, want ik was altijd zo enorm kwaad op mezelf als ik tóch weer had getrokken. Daardoor kwam ik alleen maar verder in de put en dat levert alleen maar nog méér trekdrang op. Wees dus niet boos op jezelf, maar trots dat je steeds je schouders eronder zet!

Liefs,
Zonnestraaltje
Zonnestraaltje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2007, 14:53   #10
Sylvana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Berichten: 42
Bij mij gaat het echt supergoed op het moment, ik ben ook helemaal gelukkig met mn nieuwe vriend, dat scheelt zoveel!! Af en toe trek ik er een haartje uit maaromdat er zoveel op staan nu (en lang!!!! ) valt het nauwelijks op. Alleen onder staat nog niet veel, maar ik neem er genoegen mee, hier teken ik voor.

Is er niet iets waardoor we onze oogranden ongevoelig kunnen maken? Bij mij is het ook vaak het pijnlijke gevoel wat een wimpertje geeft wanneer ik er tig x zachtjes aan getrokken heb, en pas dan sneuvelt die.

Ik merk ook dat als ik de drang heb weten te weerstaan ik er de volgende morgen meteen aan denk en dat geeft me zon super gevoel!! beter dan het -gvd heb je er WEER aan gezeten en nu loop je weken met kale ogen- gevoel, dat doet me ook goed.
Sylvana is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2007, 15:08   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sylvana Bekijk bericht
"Is er niet iets waardoor we onze oogranden ongevoelig kunnen maken? Bij mij is het ook vaak het pijnlijke gevoel wat een wimpertje geeft wanneer ik er tig x zachtjes aan getrokken heb, en pas dan sneuvelt die."
Dat wimpertje waarschuwt jou juist tig x dat je niet moet trekken!!!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2007, 15:17   #12
Sylvana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Berichten: 42
Nou voor mij is dat juist dé trigger om er steeds maar weer aan te zitten...

Heb jij ook TTM? Als het namelijk zo eenvoudig was, leed er hier niemand aan TTM!!!

Laatst gewijzigd door Sylvana; 21 maart 2007 om 15:21
Sylvana is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2007, 21:18   #13
Mariekje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2006
Locatie: Randstad
Berichten: 20
Dat heb ik ook hoor, zo'n haartje dat zo'n lekker prikje geeft als je er zachtjes aan trekt. Maar zodra ik er dan de aandacht op heb gevestigd, blijf ik onrustig tot ie eruit is.

Mijn wimpers begonnen alweer heel vol te worden, alleen de buitenste hoekjes bleven wat achter, maar beetje gestress op mijn werk en nu zijn er toch weer een hoop gesneuveld. Gelukkig (nog) niet helemaal kaal, maar wel weer heeeel erg dun.... Jammergenoeg werkte het denken aan volle wimpers dit keer niet.

Maar ik merk dat ik veel te gespannen ben, ga dus maar weer braaf wat ontspanningsoefeningen doen... En inderdaad niet boos worden op mezelf, maar vol goede moed opnieuw beginnen.

M.
Mariekje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2007, 03:43   #14
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Dit vond ik vandaag op het net :


Trichotilomania
Bij deze psychise aandoening heeft de patiënt de neiging om het eigen haar uit te trekken. Onder stress kan dit zelfs een constant gebeuren worden. Behalve het hoofdhaar kan de persoon ook de wenkbrauwen en oogharen gaan uittrekken. Dit komt meer bij vrouwen voor dan bij mannen. Als de haren telkens op dezelfde plek worden uitgetrokken kan dit tot permanent verlies leiden.
Haartransplanties brengen in dit geval succesvolle resultaten. Deze behandeling moet worden ondersteund met psychologische therapie. Anders zal de patiënt ook het getransplanteerde haar gaan uittrekken.

http://www.aesculapiuscaretravel.com...what_sub4.html

Laatst gewijzigd door Dundee; 22 maart 2007 om 03:45
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2007, 08:55   #15
Serena
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 22
Ik trek mijn haar al bijna 18 jaar lang op de zelfde plekken weg (wimpers en wenkbrauwen) en godzijdank blijft het bij mij tot nu tot terug komen!!! Ik hoor het idd vaker dat het niet meer terug komt.... maar ik hoor daarover vooral verhalen van mensen zonder TTM die bijvoorbeeld een keer teveel haren eppileren en daardoor de rest van hun leven moeten bijtekenen....... Er groeien bij mij wel veel witte of in elk geval lichtere haren bij en dat valt dan weer op omdat ik van mezelf donkere wenkbrauwen en wimpers heb en dan erger ik me aan die lichtere haren en trek ik ze er weer uit..... en zo gaat het cirkeltje rond
Groetjes Serena
Serena is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ik heb hoop!!! ndyag laser op donkere huid milshar Hirsutisme - Behandelingen 4 7 januari 2010 17:36
Stel ik me aan? debs85 TTM - Algemeen 7 1 februari 2007 15:50
terug van weggeweest Kristel TTM - Algemeen 15 26 juli 2006 11:20
met volle moed er terug tegenaan Oilily TTM - Algemeen 1 25 juni 2002 19:14
Weer terug bij af........ eus TTM - Algemeen 12 27 maart 2002 22:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.