Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 maart 2007, 11:34   #16
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Thumbs up

Zonnestraaltje ik herken dat gevoel van "nu maakt het toch niks meer uit". Dát is voor mij echt 1 van moeilijkste dingen...Met mijn wenkbrauwen denk ik dan: Ik teken ze wel bij. En op mijn hoofd zie ik het gat niet dat ik trek, waardoor ik vaak doorga.
Pas als ik in de spiegel het gat zie, word ik er verdrietig van...
Maar ik ben nog op de goede weg gelukkig!!
Deze week is ondeveer hetzelfde gegaan als de vorige waarbij ik 1-4 haren uittrok. Wel had ik 2 mindere dagen, waarbij ik "door" trok, maar ik kon op tijd stoppen: schade was tussen de 10 en 17 haren, opzich valt het mee.
De 3e dag heb ik gedacht Ik ga er weer voor! Positief blijven maar
Debs85: Geen reactie terug krijgen kan soms pijn doen, daar weet ik alles van...Maar probeer toch te blijven reageren, want het is gewoon toeval als er niet gereageerd wordt - kom op meid!
Ik vind het heel super knap dat je mee doet en vergeet niet: Een mindere dag staat niet in de weg dat je de volgende dag "opnieuw" kan beginnen met stoppen.
En ik weet uit ervaring: Kunstnagels helpen heel goed bij niet trekken!! Suc6!!
Aan alle meiden: Veel sterkte en kracht-we gaan ervoor!
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2007, 16:23   #17
saharawea
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2006
Berichten: 69
Mensen positief blijven, het lukt ons. Eens een daagje minder kan geen kwaad. Dit mag ons niet belemmeren om weer positief verder te gaan.......
Succes iedereen!
saharawea is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2007, 11:49   #18
Serena
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 22
Hallo allemaal ik wil even laten weten dat het met mij tot nu toe goed gaat wat de TTM betreft!!! Ik ben niet helemaal trekvrij, er gaan toch bijna dagelijks wel wat haartjes aan maar ik heb mezelf onder controle ik trek nu meestal alleen de haren bij mijn wenkbrauwen die veel mensen weghalen (de onderste, zodat de vorm er mooi in komt) met mijn wimpers gaat het goed ik baal alleen dat ze ongelijk groeien aan de linker kant heb ik al een hele rij van ruim een halve cm maar aan de andere kant zit alleen hier en daar een stoppel... maarja even doorheen bijten niet te veel op letten en dan gaat het me (hopelijk) wel lukken.
Succes allemaal!!!!!! Liefs Serena
Serena is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2007, 13:48   #19
saharawea
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2006
Berichten: 69
Bij mij lukt het ook aardig. Soms eens een dagje minder, maar ik geef de hoop niet op. Het lukt me.....

Succes mensen! En doorzetten......

Laatst gewijzigd door saharawea; 12 april 2007 om 05:55
saharawea is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2007, 22:58   #20
Zonnestraaltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Locatie: Randstad
Berichten: 29
Wat een goede berichten, meiden. Al heb je soms een terugval, het feit dat je bezig bent je niet op de kop te laten zitten door de ttm vind ik een gigafelicitatie waard !

Met mij gaat het ook de goede kant op, maar oh, nu ik een paar volgroeide wimpers heb is het ontzettend moeilijk daar vanaf te blijven. Serena, hoe herkenbaar. Ook bij mij groeien de haren niet bij beide ogen even snel. En ik heb nog kale plekjes. Bij mijn wenkbrauw is volgens mij helaas een stukje dat écht kaal blijft (en helaas niet het gebruikelijke epileergebied). Grrr.

Om te voorkomen dat ik de drang krijg links en rechts 'symmetrisch' te maken doe ik 's avonds als ik mij ga wassen voor het slapengaan géén licht aan in de badkamer a) ik zie de spiegel niet b) het donker geeft me sneller het gevoel dat ik lekker mijn bedje in wil gaan in plaats van nog uren voor de spiegel plukken. Misschien en tip... ('s ochtends wel even licht aan om mij op te maken, maar dan moet ik gaan werken, dus gun ik mijn geen tijd om te plukken ).

Verder helpt het nog steeds dat ik 'overal' fotolijsjes heb staan/hangen met foto's die me helpen geen haar te trekken. De zee, het strand, mooie ogen, vogel die veertjes poetst: ze zijn mijn steun en toeverlaat.

En jullie allemaal, vooral. Dankzij de ontdekking van dit forum voel ik mij een stuk beter (geruster... gelukkiger!).

Voor nu welterusten, Zonnestraaltje
Zonnestraaltje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2007, 11:50   #21
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Meiden goede berichten!!
Nou met mei gaat het ook goed, ik heb tot nu toe nog maar 1 kleine terugval gehad met ongecontroleerd trekken. Ik denk zo'n 80 haren...
Maar ik pep mezelf wel op hoor, het was maar 1 dag en ik heb er geen kale plek van gekregen-ik heb véél haar-.
Naar de kapper geweest, dus alles is weer lekker glad, helpt ook weer om minder te trekken
Privé met ups en downs...in de familie nog steeds van alles ad hand, maar ik kan het redelijk buiten me laten, kan er ook niks aan veranderen verder...
Meiden veel suc6!
Liefs Loïs
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2007, 13:22   #22
saharawea
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2006
Berichten: 69
Laat je niet gaan omwille van die terugval Fashiongirl. Samen lukt het ons!

Veel succes nog!
saharawea is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2007, 14:18   #23
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Ik ken het, Fashiongirl, ik heb ook een terugval gehad..Gelukkig is niet álles weg.. En echt alleen puur omdat ik dan een dag niet goed in mn vel zit, zo zonde is dat he!
Maar we laten ons niet kennen he! We blijven vechten!
Succes en sterkte allemaal nog!
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2007, 22:03   #24
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Hai dames, ik ben hier nieuw...en ik ga ook meedoen. Vandaag heb ik niks geplukt en ik hoop dat ik het ga volhouden. Ik lijd ongeveer 2 jaar aan TTM en ik zit nu in therapie en dat gaat heel goed. Maar hoop door deze site sterker te worden en elke dag een trekvrije dag van te maken!!!
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2007, 12:01   #25
Serena
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 22
Hallo allemaal,
even een up-date van hoe het met me gaat. Nou met mijn wimpers gaat het super!!! die beginnen mooi te groeien en ondanks dat ik af en toe wel drang heb blijf ik er gewoon af! het helpt ook dat ik mijn ogen nu niet opmaak... het lijkt wel heel anders maar dat maakt me niet uit nu blijf ik er wel eerder vanaf. Ik maak mijn ogen alleen nog op als ik bijvoorbeeld naar een verjaardag ga. Met mijn wenkbrauwen gaat het minder goed ik vertelde eerder al dat ik wel gewoon epileerde maar dat is nu een beetje uit de hand gelopen mijn wenkbrauwen werden met de dag dunner en nu zit er alleen vooraan nog wat... ik heb ook met de pincet de aller kleinste mini haartjes eruit gepulkt waardoor ik nu allemaal wondjes heb. Het ziet er niet uit! Maarja vanaf nu begin ik gewoon weer met frisse moed!!! Ik vraag mijn vriend of hij mijn pincet verstopt en dan laat ik alles weer groeien, ook de onderste haartjes, dan maar weer even als een aap erbij lopen. Ik hoop dat het met jullie iets beter gaat! Maar als het even iets minder gaat laat je dan niet uit het veld slaan maar begin gewoon opnieuw! HEEL VEEL SUCCES ALLEMAAL!!!!! Liefs Serena
Serena is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2007, 16:50   #26
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Hello dames,

Met mij gaat het goed tot nu toe, heb wel wat MINI- terugvalletjes gehad. Mijn wenkbrauwen zijn aardig gegroeid en daar heb ik niet aan gezeten. Mijn wimpers gaat het wat minder, er groeien lange haartjes en daar kan ik haast niet van af blijven. Maar voor de rest heb ik het aardig onder controle. Ik kijk vaak naar modellen in tijdschriften en heb mezelf beloofd dat ik volle wimpers en wenkbrauwen wil.
En Serena ik herken mezelf ook met die wenkbrauwen zodra je aan1 haartje begint komt er vaak geen einde aan en ga je verder met een pincet.
Vandaag heb ik overigens nog niks getrokken...en ik voel me erg goed!

Groetjes Rainbow en dames heeeeeeel veeeeeeeel succes!!!!
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2007, 21:49   #27
Zonnestraaltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Locatie: Randstad
Berichten: 29
Red face

Hoi Rainbow, Serena en andere meiden,

Wat een herkenning weer. Met mij gaat het goed met de wimpers. Ze komen terug. Ook de kale plekken beginnen nu te groeien. Ik herken mezelf bijna niet meer (dit keer eindelijk in positieve zin!) Maar aaaah, wat vreselijk moeilijk om er nu van af te blijven. Vooral omdat na 1 het hek van de dam is en ik weet dat ik toegeef aan het 'lekkere' gevoel . Met mijn wenkbrauwen gaat het wat minder. Ook ik herken de wondjes. Grrrr. Ik woon alleen, dus kan niemand vragen mijn pincet 'te bewaken'. Een 'oplossing' heb ik nu gevonden door hem in een doosje te leggen met een plaatje van een oog met volle wimpers en dikke wenkbrauwen. Als ik de pincet wil pakken, word ik zo herinnerd aan hoe ik er uit wil zien en dat dat kan als ik het haartrekken een halt toeroep.

Succes allemaal,
Zonnestraaltje
Zonnestraaltje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2007, 23:25   #28
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Hey zonnestraaltje,

Heel goed van je dat je je wimpers hebt laten groeien...en nu echt volhouden. Je kan het en je bent al zo ver, je bent sterker dan de drang. En zoals je ziet, je word er heeel anders door en heel mooi!
ik hoop ook dat ik over een paar weekjes kan zeggen dat mijn wimpers zijn volgroeid!

Liefs en veel succes meid!

En dat geld voor alle andere meiden ook!
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2007, 17:18   #29
machteld
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2004
Berichten: 5
allemaal,
twee jaar geleden ben ik voor het laatst op het forum geweest en vandaag voelde ik de behoefte om weer eens te gaan lezen.
Ik vond het wel erg om te ontdekken dat er nog steeds mensen bijkomen met ttm met allemaal dezelfde problemen (angst voor ontdekking, schaamte, enzovoort). Ik ben alweer maanden trekvrij en heb zelfs laatst mijn wimpers laten verven, want ja, de wimpers die terugkomen zijn zo dun en kleurloos. Maar na 30 jaar van trekken, waarvan de laatste jaren gelukkig met steeds langere tussenpozen van niet trekken, weet ik ook al bijna zeker dat er ook wel weer mindere perioden zullen komen.
ik hoop dat jullie volhouden niet te trekken, maar het zal moeilijk zijn. Zet door
machteld is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2007, 13:20   #30
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Jaaaaaaaaaaaa al 9 dagen achter elkaar trekvrij!!
En mijn haar ziet er niet uit nu, normaal zou ik alleen dáárom al trekken, maar ben blij!
Gister toen ik drang kreeg heb ik eerst maar heel erg gehuild en daarna cruches gedaan en toen was de drang weg. Ga ik toch maar vaker doen: wachten tot de drang voorbij gaat...
Liefs, Loïs
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.