Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 april 2019, 15:14   #1
Dasjes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2017
Berichten: 2
Geslacht:
Huisarts weigert dutasteride, wat nu?

Hallo,

Ik slik nu ongeveer 9 maanden dutasteride 0.15 van Intermedica. Ik lees vaker op het forum hier dat voor mensen voor wie de AGA erg agressief is dit niet voldoende is. Helaas meen ik dit ook bij mezelf te constateren. Dit aankaarten bij Intermedica heeft geeft geen zin omdat de achteruitgang alleen bij de inhammen gebeurt en Intermedica hier niet meet. De rest van m'n haar doet het prima dus volgens de metingen van Intermedica gaat het goed, ookal is er visueel achteruitgang.

Om deze reden heb ik aan mijn huisarts een recept voor 0.5 mg duta gevraagd. Echter is hij niet comfortabel met het voorschrijven van off label medicatie. Ik heb hem geprobeerd om te praten maar tevergeefs.

Wat is de beste manier om toch aan duta 0.5 mg te komen? Weet iemand een kliniek waar ze makkelijk een recept uitschrijven? Of is inhouspharmacy mijn best bet? Iemand ervaring met hun levering (mbt betaling en douane) en de kwaliteit van het product? Of is het raadzaam om bij dokteronlie een recept voor BPH aan te vragen. Ik ben bang dat ik via internet zonder recept wellicht fake duta krijg en dan nog verder van huis ben qua haarlijn.

Graag hoor ik ervaringen en tips
Dasjes is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2019, 03:24   #2
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Je kunt ook vragen naar finasteride 5mg (als de huisarts dutasteride weigert). Die je dan door 4 stuks breekt, maar als je huisarts dit stellig blijft weigeren zou ik naar een andere overstappen.

Laat je huisarts duidelijk merken dat je eronder lijd onder het kaal worden. Als dat niet werkt dan kun je overstappen. Bij je nieuwe huisarts vragen ze naar de redenen, je kunt zeggen dat je de voormalige huisarts onpersoonlijk vond.

De finasteride 5mg wordt net zoals dutasteride 0,5 vergoed. Je hebt op zijn minst een van de twee nodig tegen erfelijke kaalheid.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2019, 18:38   #3
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Je kunt ook vragen naar finasteride 5mg (als de huisarts dutasteride weigert).
het klinkt alsof de huisarts principieel tegen het voorschrijven middelen is voor een doel waar ze niet voor geindiceerd zijn. dan heeft het advies van fina 5mg ook niet zo veel zin, want ook dat is niet bedoeld voor haarverlies, maar voor prostaatproblemen.

finasteride 1 mg is wel geindiceerd voor haarverlies, dus dat is dan de logische keus. dit wordt weliswaar niet vergoed (kost ongeveer 20 euro p.m.), maar je huisarts schrijft iets voor waar voor het ook bedoeld is, dus dat argument is dan niet meer geldig.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2019, 19:07   #4
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
klopt, de huisarts schrijft ook als eerst Propecia voor. Maar met een goede uitleg zal een goede huisarts dit wel begrijpen. Je moet inderdaad ook een beetje geluk hebben. Een huisarts begrijpt dat finasteride finasteride is.

Op mijn hoesje voor 5 mg finasteride die ik op recept bij de apotheek hield stond op: delen door 4 stuks 1 x per dag. Ik kreeg deze omdat ik mijn huisarts ook overtuigde dat ik gewoon echt niet kaal wilde worden en echt hieronder leed. Mijn huisarts keek ook naar mijn kapsel en onderzocht mijn inhammen. Later was mijn huisarts overgegaan naar dutasteride toen ik het vroeg, omdat (zo zei ik) dit wel iets sterker was en nog beter dan fina. Mijn advies blijft toch om dit te proberen. Als je er genoeg geld voor over hebt kun je het met de Propecia ook goed doen, dit moet de huisarts vast op zijn allerminst voorschrijven, maar anders rest er nog altijd de optie om naar een andere huisarts over te stappen. Neem dan vooral een huisarts die jou persoonlijk goed aanvoelt, iemand die graag helpt en meedenkt.

Het laten merken dat je er geestelijk sterk genoeg onder lijd kan overtuigen dat het geen cosmetische, maar een psychische kwestie is.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.