Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 november 2018, 14:38   #1
Ergenss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2013
Berichten: 45
Finasteride wordt niet vergoed, 32,50 bij de Aphoteek.

Goedemiddag,

Ik heb vandag een doosje Finasteride opgehaald bij de Aphoteek. Het is een merkloos soort van 1 mg waar 30 pillen in zit. Net genoeg voor de maand. En daar moest ik 32,50 voor betalen. Ik wist wel dat het niet vergoed wordt maar ik had niet verwacht dat het zo duur zou zijn. Ik kan dat bedrag niet missen elke maand.

Kan je ergens anders finasteride krijgen voor een beter bedrag? Vindt het geen probleem als ik hem uit het buitenland moet importeren als het maar vertrouwbaar is.

Alvast bedankt!
Ergenss is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2018, 19:03   #2
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Gewoon vragen of je huisarts de 5mg wil voorschrijven. Deze kun je vervolgens in 4-en breken.

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2018, 18:37   #3
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
Ja. 1 mg wordt nooit vergoed. 5 mg wel.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2019, 16:49   #4
Ergenss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2013
Berichten: 45
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Gewoon vragen of je huisarts de 5mg wil voorschrijven. Deze kun je vervolgens in 4-en breken.

Groet,
Nicolaas.
Dag nicolaas,

Mijn huisarts wil mij geen 5mg voorschrijven omdat ze dat 'onverantwoord' vindt

Waar kan ik anders deze pillen krijgen??
Ergenss is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2019, 19:18   #5
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ergenss Bekijk bericht
Dag nicolaas,

Mijn huisarts wil mij geen 5mg voorschrijven omdat ze dat 'onverantwoord' vindt

Waar kan ik anders deze pillen krijgen??
Andere huisarts
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2019, 21:50   #6
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ergenss Bekijk bericht
Dag nicolaas,

Mijn huisarts wil mij geen 5mg voorschrijven omdat ze dat 'onverantwoord' vindt

Waar kan ik anders deze pillen krijgen??
Internet of via dit forum
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2019, 22:27   #7
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Andere huisarts
Inderdaad.


het helpt ook te zeggen dat je er psychisch zwaar onder lijd. Finasteride is finasteride en altijd verantwoord als je het goed gebruikt, zoals dat je de 5 mg finasteride in 4 stuks deelt. Je kunt desnoods tegen je huisarts zeggen dat je op deze forum zit en de informatie hiervandaan hebt en dat velen het op deze manier ook via de huisarts doen, met goede resultaat.

Mocht je een andere huisarts nemen dan kun je bij overstap tegen je nieuwe huisarts zeggen dat je jouw voormalige huisarts te zakelijk vond.

Je schrijft dat jou huisarts een 'ze' is. Ik wil niet seksistisch overkomen, maar misschien kun je beter overstappen op een mannelijke huisarts. Uit mijn eigen ervaring is gebleken dat vrouwen minder meegaand zijn op dat gebied.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2019, 22:43   #8
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Veel huisartsen schrijven het misschien niet voor omdat kaalheid niet als ziekte wordt gezien. Al lijden velen er psychisch onder. En schrijft een huisarts het wel voor dan doet de apotheek/zorgverzekeraar weer moeilijk omdat de 1 mg als haarmedicijn weer wordt gezien als medicijn voor een ziekte die niet bestaat. Heb het vaak gehoord bij anderen en op gegeven moment zei mijn eigen apotheek ook dat de 1mg voortaan uit eigen zak betaald moet worden.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2019, 00:20   #9
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
hier lopen even wat dingetjes door elkaar volgens mij.

sommige huisarten schrijven finasteride uberhaupt niet voor, anderen schrijven de 5mg niet voor.

de 5mg wordt vergoed vanuit de verzekering omdat het een geneesmiddel is tegen prostaatproblemen en wij met z'n allen hebben besloten dat we als samenleving opdraaien voor het oplossen daarvan.
1mg wordt niet vergoed omdat het een geneesmiddel is tegen haarverlies en we met zijn allen besloten hebben dat we geen cosmetische middelen gaan vergoeden.

dat er dan mensen zijn die de 5 mg gaan gebruiken tegen haarproblemen ondanks dat het daarvoor niet bedoeld is moeten ze verder zelf weten. maar ik kan me vanuit de huisarts best voorstellen dat die geen zin heeft om de verzekering op te laten draaien voor iets dat in de basis niet vergoed behoort te zijn.

ik heb minder begrip voor huisartsen die uberhaupt weigeren fina, 1mg of 5mg, voor te schrijven, maar dat is een heel ander topic.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2019, 00:55   #10
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
hier lopen even wat dingetjes door elkaar volgens mij.

sommige huisarten schrijven finasteride uberhaupt niet voor, anderen schrijven de 5mg niet voor.

de 5mg wordt vergoed vanuit de verzekering omdat het een geneesmiddel is tegen prostaatproblemen en wij met z'n allen hebben besloten dat we als samenleving opdraaien voor het oplossen daarvan.
1mg wordt niet vergoed omdat het een geneesmiddel is tegen haarverlies en we met zijn allen besloten hebben dat we geen cosmetische middelen gaan vergoeden.

dat er dan mensen zijn die de 5 mg gaan gebruiken tegen haarproblemen ondanks dat het daarvoor niet bedoeld is moeten ze verder zelf weten. maar ik kan me vanuit de huisarts best voorstellen dat die geen zin heeft om de verzekering op te laten draaien voor iets dat in de basis niet vergoed behoort te zijn.

ik heb minder begrip voor huisartsen die uberhaupt weigeren fina, 1mg of 5mg, voor te schrijven, maar dat is een heel ander topic.
Alle situaties die je hebt geschets zijn voorgekomen. Waarbij de 1mg (indien wél voorgeschreven) voorheen wel vergoed werd en op gegeven moment niet meer. Daarbij heb je gewoon huisartsen die eerst niet op de hoogte waren van Finasteride en later waren er huisartsen die liever niets voorschreven vanwege de bijwerkingen. En wat dacht je van huisartsen die lachen om cosmetische toepassingen (vooral de oudere huisartsen). Een heleboel verschillende meningen van de huisartsen waardoor er wel of niet wordt voorgeschreven.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2019, 09:53   #11
Shazam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 162
Geslacht:
Dermatoloog gaat het wel voorschrijven...
Shazam is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2019, 10:25   #12
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Precies wat minten zegt, het gaat om de indicatie van het geneesmiddel en de bijbehorende dosering. Het is alleen jammer dat huisartsen geen lijn trekken.

Tip: hou op de website van je huisarts hun vakantierooster in de gaten en ga langs bij een vervangend huisarts. Daar kun je opnieuw vragen om het recept om te zetten naar 5mg. Vaak wordt er niet moeilijk gedaan dus er is een reëele kans dat het zo wel lukt. Je kunt natuurlijk ook een belafspraak maken als het om dit soort dingen gaat.

Groet,
Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2019, 13:46   #13
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
En koop nou aub geen rommel via louche webshops. Waarom zou je medicatie via zulke wegen willen kopen?
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2019, 15:24   #14
Ergenss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2013
Berichten: 45
Ik heb geprobeerd om haar te overtuigen maar ze beef volhouden dat als 1mg niet werk 5mg in stukjes ook niet zou werken en dat daar geen wetenschappelijk bewijs voor is ect.. wat ik wel vreemd vind want veel leden op dit forum hebben aangegeven dat bv 1.5mg net wat beter heeft gewerkt dan 1mg.

Dit vind ik echt heel vervelend. Nu moet ik mijn huisarts proberen te veranderen terwijl ik anders nooit naar de huisarts moet. Dan heb je ze 1 keer nodig en heb je er niets aan

Laatst gewijzigd door Ergenss; 30 mei 2019 om 15:28
Ergenss is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2019, 15:26   #15
Ergenss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2013
Berichten: 45
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
En koop nou aub geen rommel via louche webshops. Waarom zou je medicatie via zulke wegen willen kopen?
Omdat je geen andere keus hebt

Kunnen jullie aub de meest vertrouwelijke site waar fina te koop is vermelden?
Ergenss is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.