Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 februari 2013, 17:35   #1
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Wie behoudt zijn haar(lijn)met finasteride Only?

zie titel.

lukt het jullie om met finasteride only je haarlijn te behouden?
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2013, 19:43   #2
suffering
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 december 2004
Berichten: 44
Bij mij helaas niet!!
suffering is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2013, 20:00   #3
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Deze mensen ga je hier denk ik niet vinden omdat mensen terugkeren op een forum wanneer zij hun regime willen vergroten door gebrek aan stabiliteit.

Er zijn ongetwijfeld mensen die hun haarlijn een tijd stabiliseren met finasteride. Deze mensen zijn na een tijdje hier minder mee bezig en zullen hierdoor het denk ik niet posten.

Ieder ervaring is anders.
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2013, 20:48   #4
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuit Bekijk bericht
Deze mensen ga je hier denk ik niet vinden omdat mensen terugkeren op een forum wanneer zij hun regime willen vergroten door gebrek aan stabiliteit.

Er zijn ongetwijfeld mensen die hun haarlijn een tijd stabiliseren met finasteride. Deze mensen zijn na een tijdje hier minder mee bezig en zullen hierdoor het denk ik niet posten.

Ieder ervaring is anders.

true, maar ik vraag me af, zijn die mensen er überhaupt wel? en zo ja, hoeveel % is dit?

@ suffering, wat is jouw ervaring met fin? vertraagde het je hairloss/ receiding hairline, of ging hairloss op zelfde tempo verder?
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2013, 20:51   #5
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Is me 10 jaar gelukt, zonder bijwerkingen ook! Helaas sinds een jaar of 3 nu veel haarvuitval door verminderde werking of de jarenlange stress heeft me nu toch te pakken...?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2013, 21:38   #6
suffering
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 december 2004
Berichten: 44
@fstluxe Mijn ervaring met fin is dat het helaas niet de haaruitval heeft kunnen stoppen!
maar dat heeft
- asc j9
- ru
- minoxidil
- oc
- vpa
enz enz ook niet voor elkaar gekregen.
Mijn linker inham blijkt achteruit gaan en m rechter minder..
Helaas!

Ik ben al vannaf mn 18e fina aan het slikken.
Wat ik wel merk is als ik me vergelijk met me vrienden van de zelfde leeftijd dat ik nog amper baardgroei heb en nog steeds acne heb.
Zou dit door de onderdukking van dht kunnen komen?
iemand eenig idee?
suffering is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2013, 21:54   #7
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Wees blij dat je weinig baardgroei hebt.. ik wil ieder moment van de dag met je ruilen!!
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2013, 22:45   #8
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dat klinkt allemaal best heftig.

Mijn ervaring en situatie is dat ik niet echt kale plekken heb maar wel dunner wordend haar boven op mijn kruin. Ik merk tot op heden nog geen bijwerkingen. Wel merk ik dat mijn haaruitval vrijwel gestopt is. Geen haren meer onder of op mijn kussen, weinig haren in mijn hand met het in doen van gel en weinig haren meer op de vloer v/d badkamer. Dat is natuurlijk geen toeval na het gebruik van finasteride, ik ben er mee gestart op 28 november 2012. Dosering; 0.5 mg.

Wanneer ik over een tijdje (langer als 6 maanden) geen verschil zie in dikte of extra haar overweeg ik te stoppen. Misschien is het dan een idee om, om de dag een half pilletje (0.5 mg) te nemen. Dus geen maximale doseringen maar wel een gedeeltelijk verlaagd DHT niveau, maar zo weinig dat de kans op bijwerkingen afneemt en het haaruitval dusver beperkt word.

is dat een idee? misschien dat er meer mensen op die manier te werk gaan. Want helemaal stoppen = terug in oude positie, en dat is ook niet echt wat je wilt.

Ik hoor het wel
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2013, 09:17   #9
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Dat klinkt allemaal best heftig.

Mijn ervaring en situatie is dat ik niet echt kale plekken heb maar wel dunner wordend haar boven op mijn kruin. Ik merk tot op heden nog geen bijwerkingen. Wel merk ik dat mijn haaruitval vrijwel gestopt is. Geen haren meer onder of op mijn kussen, weinig haren in mijn hand met het in doen van gel en weinig haren meer op de vloer v/d badkamer. Dat is natuurlijk geen toeval na het gebruik van finasteride, ik ben er mee gestart op 28 november 2012. Dosering; 0.5 mg.

Wanneer ik over een tijdje (langer als 6 maanden) geen verschil zie in dikte of extra haar overweeg ik te stoppen. Misschien is het dan een idee om, om de dag een half pilletje (0.5 mg) te nemen. Dus geen maximale doseringen maar wel een gedeeltelijk verlaagd DHT niveau, maar zo weinig dat de kans op bijwerkingen afneemt en het haaruitval dusver beperkt word.

is dat een idee? misschien dat er meer mensen op die manier te werk gaan. Want helemaal stoppen = terug in oude positie, en dat is ook niet echt wat je wilt.

Ik hoor het wel
Waarom? Met alle respect maar dit gaat nergens over. Verwacht je dan echt dat je alles terug krijgt of even dik haar als voordat je kalend was? Als je al bijna geen haren verliest mag je van veel geluk spreken! En je hebt tot dus ver geen bijwerkingen gehad, je zit ook nog eens op 0.5mg.

Als je al zo bang bent voor bijwerkingen op die dosering dan ga je deze ook zeker krijgen. Je mag al van een wonder spreken als je al je haren kunt behouden. Dat ze een stuk dunner zijn is kut, heb ik ook last van maar als het zo blijft dan is dat toch nog altijd beter dan een kale kop?

Hergroei is sowieso aardig zeldzaam en al helemaal op die dosering. Wees blij dat het je haaruitval zo goed als heeft gestopt!
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2013, 21:35   #10
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Waarom? Met alle respect maar dit gaat nergens over. Verwacht je dan echt dat je alles terug krijgt of even dik haar als voordat je kalend was? Als je al bijna geen haren verliest mag je van veel geluk spreken! En je hebt tot dus ver geen bijwerkingen gehad, je zit ook nog eens op 0.5mg.

Als je al zo bang bent voor bijwerkingen op die dosering dan ga je deze ook zeker krijgen. Je mag al van een wonder spreken als je al je haren kunt behouden. Dat ze een stuk dunner zijn is kut, heb ik ook last van maar als het zo blijft dan is dat toch nog altijd beter dan een kale kop?

Hergroei is sowieso aardig zeldzaam en al helemaal op die dosering. Wees blij dat het je haaruitval zo goed als heeft gestopt!

Daar heb je inderdaad een punt. Echter lees ik op internet juist veel situaties waarin mensen ook daadwerkelijk dikker haar hebben gekregen. Voor en na foto's waarin te zien is dat er ook écht haar bij is gekomen op plaatsen waar de folikel voorheen beschadigd was. Nee, ik verwacht ook geen volle haar dos meer. Heb ik ook nooit echt gehad. Ja, dat is sowieso al beter als een volledig kale kop. Zoals ik aangeef ben ik op 28 november gestart, oftewel dat is nog geen 3 maanden en nu al het effect dat mijn uitval duidelijk verminderd is. Dan ga ik er wel vanuit dat de kwaliteit van bepaalde haren binnen nu en de zesde maand wel verbeterd is. Over die dosering zijn studies gedaan waaruit blijkt dat 0.5 mg zeker zo effectief is als 1mg of 5mg. Zelfs 0.2mg had een positief effect.

Maar dan alsnog mijn vraag. Is het een idee om bijvoorbeeld om de dag 0.5mg te nemen om mijn uitval te stoppen of te beperken. Want het zou kunnen zijn dat ik 90% van het resultaat van wat ik nu heb kan behouden door af en toe 0.5mg in te nemen zodat er continue een minimale reductie is van DHT.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2013, 23:10   #11
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Het is zeker een idee. Weet alleen niet of het een goed idee is. Wat je in ieder geval kunt proberen is doorgaan met 0.5mg en als je merkt dat je er bijwerkingen van krijgt terugschakelen naar 0.2mg ed en anders inderdaad 0.5mg elke 2 dagen. Ga echter alsjeblieft niet op zoek naar bijwerkingen (daar zou je eigenlijk niet eens over moeten nadenken) want dan krijg je het ook.

Dat zou namelijk zonde zijn als finasteride echt werkt voor jou, stop je met een middel die je leven positief kan beïnvloeden omdat je het tegenovergestelde denkt door op neveneffecten te focussen. Als je na 3 maanden al zulk goed resultaat hebt dan kun je inderdaad wel een mooi effect verwachten na een jaar. Echter.. don't get your hopes too high, dat zal alleen maar tegen kunnen werken. Behoud = fantastisch.

Heb je ook minoxidil toegevoegd op je regime? Dit zou ook voor dikker haar kunnen zorgen. Wellicht regenepure proberen? Ik ben in ieder geval van plan om deze 3 standaard in mijn regime te houden.

Laatst gewijzigd door Memeber; 18 februari 2013 om 23:13
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2013, 23:39   #12
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
normaal is haar in de haarlijn en zeker de inhammen ook gevoeliger aan testo dan enkel dht.... dit kan verklaren waarom niet iedereen het behoud met enkel fina...

eventueel kan je proberen je ru te boosten naar 5% , ik ga zelfs binnenkort aan 7% ru gaan , dit om veel hogere testo*kuch* waarden wat in te dammen
ga naar de zomer toe eens alles uit de kast halen om voorbij mijn beachbody van vorige zomer te raken terug p90x, nu versie 2 , die trainingen maken een spartan van je

goed we wijken af

ook ga ik kijken of ik phlojel kan mengen met ru en minox

phlojel word gebruikt bij bodybuilders om meds heel diep in een zone laten binnen te dringen , ik vraag me af wat het bij ru kan doen, en of dit wel of niet een goed idee is....
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2013, 23:42   #13
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Haha Levensgenieter!

Testosterone + haren + vrouwen =....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
normaal is haar in de haarlijn en zeker de inhammen ook gevoeliger aan testo dan enkel dht.... dit kan verklaren waarom niet iedereen het behoud met enkel fina...

eventueel kan je proberen je ru te boosten naar 5% , ik ga zelfs binnenkort aan 7% ru gaan , dit om veel hogere testo*kuch* waarden wat in te dammen
ga naar de zomer toe eens alles uit de kast halen om voorbij mijn beachbody van vorige zomer te raken terug p90x, nu versie 2 , die trainingen maken een spartan van je

goed we wijken af

ook ga ik kijken of ik phlojel kan mengen met ru en minox

phlojel word gebruikt bij bodybuilders om meds heel diep in een zone laten binnen te dringen , ik vraag me af wat het bij ru kan doen, en of dit wel of niet een goed idee is....

Laatst gewijzigd door fstluxe; 18 februari 2013 om 23:58
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2013, 20:03   #14
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Het is zeker een idee. Weet alleen niet of het een goed idee is. Wat je in ieder geval kunt proberen is doorgaan met 0.5mg en als je merkt dat je er bijwerkingen van krijgt terugschakelen naar 0.2mg ed en anders inderdaad 0.5mg elke 2 dagen. Ga echter alsjeblieft niet op zoek naar bijwerkingen (daar zou je eigenlijk niet eens over moeten nadenken) want dan krijg je het ook.

Dat zou namelijk zonde zijn als finasteride echt werkt voor jou, stop je met een middel die je leven positief kan beïnvloeden omdat je het tegenovergestelde denkt door op neveneffecten te focussen. Als je na 3 maanden al zulk goed resultaat hebt dan kun je inderdaad wel een mooi effect verwachten na een jaar. Echter.. don't get your hopes too high, dat zal alleen maar tegen kunnen werken. Behoud = fantastisch.

Heb je ook minoxidil toegevoegd op je regime? Dit zou ook voor dikker haar kunnen zorgen. Wellicht regenepure proberen? Ik ben in ieder geval van plan om deze 3 standaard in mijn regime te houden.
Ik ben nog niet van plan om te stoppen. Ik merk tot nu toe nog niet echt iets vreemds. Zoals jij ook al aangeeft als je jezelf er op focust dan geef je finasteride aan alles de schuld. De reeks pillen die ik nu heb maak ik sowieso op. Andere kant, we moeten onze koppen ook niet in het zand steken. Want stiekem ben ik echt wel bang voor dat post F syndroom.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
normaal is haar in de haarlijn en zeker de inhammen ook gevoeliger aan testo dan enkel dht.... dit kan verklaren waarom niet iedereen het behoud met enkel fina...

eventueel kan je proberen je ru te boosten naar 5% , ik ga zelfs binnenkort aan 7% ru gaan , dit om veel hogere testo*kuch* waarden wat in te dammen
ga naar de zomer toe eens alles uit de kast halen om voorbij mijn beachbody van vorige zomer te raken terug p90x, nu versie 2 , die trainingen maken een spartan van je

goed we wijken af

ook ga ik kijken of ik phlojel kan mengen met ru en minox

phlojel word gebruikt bij bodybuilders om meds heel diep in een zone laten binnen te dringen , ik vraag me af wat het bij ru kan doen, en of dit wel of niet een goed idee is....
@Wesley1982. Zo te lezen doe je aan krachtsport. Ik doe dit ook al 7 jaar en ik heb het internet ook al doorzocht of het invloed heeft op je spiermassa en het gainen hiervan. Ik heb echter nergens kunnen vinden dat je nadelig beinvloed wordt. Sommige beweren zelfs dat het VOORDELIG is aangezien je testos. spiegel hoger is omdat er een deel dus niet meer in DHT word omgezet. Wat weet jij hiervan?
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2013, 22:10   #15
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
ik heb al meer keer bewezen dat je geen dht nodig hebt voor spiergroei , zolang je testospiegel maar niet omlaag gaat van haarmeds zit je goed

testosteron is nog steeds je brandstof en groeibooster voor je spieren , dht natuurlijk ook hoor, waarom zouden anders die bodybuilders hulken worden van hun dht produkten

belangrijker is : welk schemas volg je, eet je correct en rust je genoeg....
dht is niet nodig voor een mooi afgetraind lichaam , belangrijker is hoe je traind enz....

normaal rem je met fina / duta 5ar af , en komt er dus meer vrije testo in je lichaam gezien het niet meer omgeschakeld word naar dht, wel moet je opletten voor je aromatizatie-enzym in je bloed, want deze kan wel meer van je hogere testo omschakelen naar oestrogeen , kan je enkel maar van verdikken
paddestoelen (niet rauw want onze darmen kunnen deze niet goed verwerken) hebben ook een aromatizatie-remmend effect , ik at vroeger bordje opengesneden en effe in microgolf , zeer lekker hoor, terwijl het aromatizatie wat remt = weer meer vrije testo...

wel raad ik aan als je iets doet of gebruikt waardoor je testo stijgt , voor fitnessdoeleinden denk ik dan meer , dan gebruik je best op zijn minst ru topisch , want er zal meer testo opgenomen worden bij de inhammen/haarlijn ook , ik zeg niet dat deze onmiddelijk schade kan geven, maar over termijn van lange tijd kan er wel schade optreden , beter safe then sorry
spreken we wel over redelijke testopieken, zou me verbazen als beetje fina deze zo omhoog kan doen schieten

verder word op sommige bodybuildingsites pge2 geprezen als de spierenboosters..... we mogen dus concluderen wat meestal super is voor spieren, dat het net omgekeerd is voor je haar...
wij zouden best pge2 blocken of afremmen , en pge1 doen stijgen , deze geeft namelijk net betere haargroei , waar de pge2 het haar net doet verslechteren
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 19 februari 2013 om 22:14
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.