Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 januari 2006, 15:34   #1
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Engelse mannen

Ik was afgelopen weekend in Londen en wat me opviel was dat echt bizar veel mannen enige vorm van AGA hebben. Het lijkt daar bijna meer regel dan uitzondering te zijn als je daar als 25 jarige man geen NW1 meer hebt. Ik dacht echt iets van 70% of meer mannen te zien met geen NW1 meer. En echt een bizar groot aantal mannen met NW7. Nu weet ik ook wel dat het slechts observaties zijn van een individu en dat het me waarschijnlijk opvalt omdat ik er zelf bang voor ben. Maar ik loop echt vaak genoeg door Amsterdam waar dit me totaal niet opvalt. Ook Engelse bands als Blur, Oasis en Coldplay hebben of hadden leden met een duidelijke vorm van AGA. Verder ken ik bijna geen enkele band met jonge mannen met AGA. Kan er een kleine kans zijn dat Engeland een hoger percentage AGAers heeft dan bijvoorbeeld Nederland, of beeld ik me alles in?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2006, 16:01   #2
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
het is een eiland...
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2006, 16:39   #3
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Dude
het is een eiland...
Inbred? Het is wel een bijzonder groot eiland dat niet echt ligt afgezonderd van de rest van de wereld!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2006, 18:43   #4
langejan
langejan
 
Geregistreerd: 21 oktober 2004
Berichten: 19
Engeland bestaat veeluit keltische en Germaanse volkeren, mijn arts zei dat volgens onderzoeken deze mannen veel meer kans hebben om jong kalend te zijn. aangezien Nederland in het verleden veel al bezet is geweest doro andere volkeren en veel mensen zich gemengt hebben heb je hier veel minder pure germanen, terwijl in Engeland veel mensen in hun iegen omgeving zijn blijven circelen. vandaar dat zij veel meer mensen hebbe die kalend zijn. dit was althans de theorie van een arts
langejan is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2006, 22:14   #5
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door langejan
Engeland bestaat veeluit keltische en Germaanse volkeren, mijn arts zei dat volgens onderzoeken deze mannen veel meer kans hebben om jong kalend te zijn. aangezien Nederland in het verleden veel al bezet is geweest doro andere volkeren en veel mensen zich gemengt hebben heb je hier veel minder pure germanen, terwijl in Engeland veel mensen in hun iegen omgeving zijn blijven circelen. vandaar dat zij veel meer mensen hebbe die kalend zijn. dit was althans de theorie van een arts
Nou dat vind ik wel een goede theorie eigenlijk! Als je met je AGA niet wilt opvallen kan je dus het beste naar Engeland gaan!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2006, 21:59   #6
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Ik was afgelopen weekend in Londen en wat me opviel was dat echt bizar veel mannen enige vorm van AGA hebben. Het lijkt daar bijna meer regel dan uitzondering te zijn als je daar als 25 jarige man geen NW1 meer hebt. Ik dacht echt iets van 70% of meer mannen te zien met geen NW1 meer. En echt een bizar groot aantal mannen met NW7. Nu weet ik ook wel dat het slechts observaties zijn van een individu en dat het me waarschijnlijk opvalt omdat ik er zelf bang voor ben. Maar ik loop echt vaak genoeg door Amsterdam waar dit me totaal niet opvalt. Ook Engelse bands als Blur, Oasis en Coldplay hebben of hadden leden met een duidelijke vorm van AGA. Verder ken ik bijna geen enkele band met jonge mannen met AGA. Kan er een kleine kans zijn dat Engeland een hoger percentage AGAers heeft dan bijvoorbeeld Nederland, of beeld ik me alles in?
Hier in Nederland heeft naar mijn idee ook het grootste gedeelte van de mannen een vorm van AGA, zeker op 25 jarige leeftijd. Voor AGA is dat denk ik niet jong.

Maar ja, uit onze verschillende verhalen zou je ook de conclusie kunnen trekken dat het inderdaad allemaal inbeelding is. We zien het anders en zijn er anders mee bezig.
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2008, 02:56   #7
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
Ik zit hier ook wel eens aan te denken. Mijn moeder maakte daar vroeger ook grapjes over dat ze daar last hebben van zure regen. Kan natuurlijk zijn dat het iets met milieuverontreiniging te maken heeft, De benelux+ Londen hebben de hoogste concentratie fijnstofdeeltjes in de lucht van heel europa, op noord-italie na.

Mijn theorie is dat Engelsen vrij ongezond eten. Je hoort wel eens verhalen over sausages, bacon, bier en heel veel vet. En dat al 's ochtends vroeg op een nuchtere maag. Ik had vroeger ooit een vriendinnetje die in Engeland stage liep en echt walgde van het Engelse eten. Zo vet en vies en het is nog dagelijkse kost ook. Ze is er zelfs eerder door naar huis gegaan, want ze miste haar eigen eten. Zit er wat in? Vergelijk het maar eens met dit:
Ik was afgelopen vakantie in Japan, kaalheid komt daar zeker ook wel voor, maar de jongemannen hebben daar in het algemeen enorme bossen haar. Het lijkt wel of ze nog meer haar hebben dan blonde mensen en wat eten ze daar in Japan. Juist ja, echt heel veel vis, maar nauwelijks tot geen vlees. En fast food is niet echt gebruikelijk, er zijn daar wel mcdonalds, maar die hebben vis en garnalen burgers, daarnaast is de obento lunchbox al een veel gezonder soort fastfood, die voornamelijk uit rijst en vis bestaat.

Het is me inderdaad ook opgevallen dat veel mannen daar last hebben van kaalheid, vooral als je bij engels voetbal de tribune in kijkt. Bij erfelijke kaalheid kan haarverlies eenmaal optreden, maar naar mijn gevoel kun je het met een onverantwoord voedingspatroon vervroegen en als een dominoeffect versnellen. Of verlies je meer haar dan je genen voor je hebben bepaald.

Laatst gewijzigd door Nishinakajima; 20 april 2008 om 03:07
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2008, 02:58   #8
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door langejan Bekijk bericht
Engeland bestaat veeluit keltische en Germaanse volkeren, mijn arts zei dat volgens onderzoeken deze mannen veel meer kans hebben om jong kalend te zijn. aangezien Nederland in het verleden veel al bezet is geweest doro andere volkeren en veel mensen zich gemengt hebben heb je hier veel minder pure germanen, terwijl in Engeland veel mensen in hun iegen omgeving zijn blijven circelen. vandaar dat zij veel meer mensen hebbe die kalend zijn. dit was althans de theorie van een arts
Nou zo ken ik er ook nog wel een!

In Engeland zijn er veel meer rossige mensen en die hebben minder haren op hun hoofd dan anderkleurig harigen. En ze zijn makkelijker vatbaar voor haarverlies denk maar aan een type jelle ten rouwelaar.

Bovendien raakt Engeland van alle landen terwereld het hardst vermengd met het negroide ras. De kinderen daarvan hebben het kroes, en die scheren van zichzelf al kaal zodat het lijkt of er meer mensen daar kaal zijn.
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2008, 17:13   #9
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nishinakajima Bekijk bericht
Ik zit hier ook wel eens aan te denken. Mijn moeder maakte daar vroeger ook grapjes over dat ze daar last hebben van zure regen. Kan natuurlijk zijn dat het iets met milieuverontreiniging te maken heeft, De benelux+ Londen hebben de hoogste concentratie fijnstofdeeltjes in de lucht van heel europa, op noord-italie na.

Mijn theorie is dat Engelsen vrij ongezond eten. Je hoort wel eens verhalen over sausages, bacon, bier en heel veel vet. En dat al 's ochtends vroeg op een nuchtere maag. Ik had vroeger ooit een vriendinnetje die in Engeland stage liep en echt walgde van het Engelse eten. Zo vet en vies en het is nog dagelijkse kost ook. Ze is er zelfs eerder door naar huis gegaan, want ze miste haar eigen eten. Zit er wat in? Vergelijk het maar eens met dit:
Ik was afgelopen vakantie in Japan, kaalheid komt daar zeker ook wel voor, maar de jongemannen hebben daar in het algemeen enorme bossen haar. Het lijkt wel of ze nog meer haar hebben dan blonde mensen en wat eten ze daar in Japan. Juist ja, echt heel veel vis, maar nauwelijks tot geen vlees. En fast food is niet echt gebruikelijk, er zijn daar wel mcdonalds, maar die hebben vis en garnalen burgers, daarnaast is de obento lunchbox al een veel gezonder soort fastfood, die voornamelijk uit rijst en vis bestaat.

Het is me inderdaad ook opgevallen dat veel mannen daar last hebben van kaalheid, vooral als je bij engels voetbal de tribune in kijkt. Bij erfelijke kaalheid kan haarverlies eenmaal optreden, maar naar mijn gevoel kun je het met een onverantwoord voedingspatroon vervroegen en als een dominoeffect versnellen. Of verlies je meer haar dan je genen voor je hebben bepaald.
Het is algemeen bekend dat als je last hebt van AGA en je hebt een ongezond leefpatroon je haren eerder zullen uitvallen.

Heb je geen last van AGA en eet je ongezond, dan krijg je echt geen AGA kaalheid.....
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2008, 17:39   #10
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Ik woon en werk momenteel in Belfast en het valt me hier niet meer of minder op. Ik denk dat er hier evenveel mannen AGA ontwikkelen dan bij ons. Ze leven hier over het algemeen wel ongezonder dan wij in de Benelux. Het zal dan wel hun proces versnellen maar niet veroorzaken.
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2008, 22:05   #11
Falcone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2007
Berichten: 307
Wat mij opvalt is dat zeer veel nederlanders aga hebben....

veel meer dan hier in belgie. En ik kan dat goed vergelijken want heb zowel enderlandse als belgische klanten. En nederlanders echt zeer veel ...

Ik maak helemaal geen grapje. verder heb je er naar mijn observatie ook meer langere mannen en vrouwen bij en meer blonde vrouwen.
Falcone is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 18:11   #12
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Ik zie ook veel kalende russen en polen in NL rondlopen.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2009, 01:31   #13
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Falcone Bekijk bericht
Wat mij opvalt is dat zeer veel nederlanders aga hebben....

veel meer dan hier in belgie. En ik kan dat goed vergelijken want heb zowel enderlandse als belgische klanten. En nederlanders echt zeer veel ...

Ik maak helemaal geen grapje. verder heb je er naar mijn observatie ook meer langere mannen en vrouwen bij en meer blonde vrouwen.
Ik denk dat die observatie juist is. Ik denk dat het te maken heeft met dat Nederland meer verontreinigd is, het is dichtbevolkter en de regels zijn in Ned minder streng dan in Belgie. (ook in medische opzichten zijn belgen veel vooraanstaander/kritischer).
(welk gebied woon je zelf eigenlijk- ik kan mij nl niet voorstellen dat bv antwerpen en luik heel schoon zijn)

In Engeland zijn ze nog soepeler je hebt daar grote geconcentreerde industriele gebieden. Daarnaast heerst er daar een heel andere cultuur, engelse mannen maken zich hier niet druk om en gaan er zeker geen middeltjes/moeite voor doen om het te voorkomen. Ze besteden het liever in de pub

Ik las een onderzoek mbt dit topic
http://www.ademgezond.nl/mannen-snel...uchtvervuiling

Zijn hier meerdere topics mbt kaal worden en vervuiling?
Sinds ik zelf in een groot industrieel/stedelijk gebied woon en werk heb ik last van veel haaruitval, maar ik weet niet of dit de oorzaak is?
mischien mensen hier die er wat zinnigs over kunnen zeggen? die bv ook in verschillende gebieden hebben gewoond?
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2009, 12:10   #14
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.408
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Ik en de regels zijn in Ned minder streng dan in Belgie. (ook in medische opzichten zijn belgen veel vooraanstaander/kritischer).
Volgens mij Noob klopt hier helemaal niets van. En wat betreft die vervuiling: Antwerpen is toch niet bepaald de milieuvriendelijkste gemeente.

PS: ik woon aan de grens met Belgie...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2009, 13:24   #15
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Volgens mij Noob klopt hier helemaal niets van. En wat betreft die vervuiling: Antwerpen is toch niet bepaald de milieuvriendelijkste gemeente.

PS: ik woon aan de grens met Belgie...
Dat zei ik ook dat die gebieden ook vervuild zijn. Maar over het algemeen zijn Nederlanders wat makkelijker met de regeltjes, omdat economische belangen zwaarder wegen (ned handelsvolk). Europese milieu/fijnstofnormen worden heel veel niet gehaald, en overschreden.
Als het klopt wat Falcone zegt, waar zou het dan aan moeten liggen?

Medisch gezien, er zijn veel Ned die naar belgische ziekenhuizen en priveklinieken gaan. En met preventief onderzoek en inentingen zijn ze veel actiever. (die info is hier niet relevant maargoed)

Laatst gewijzigd door Noob; 2 mei 2009 om 13:31
Noob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Oprah Magazine: mannen liever impotent dan kaal Tiuri AGA - Algemeen 211 14 februari 2009 13:30
hoeveel % gebruikt fina/duta van de kalende mannen (20-30jr)? foobar Medicijnen/haargroeimiddelen 6 1 januari 2005 19:04
Mannen zijn echt ongevoelige wezens pindakaas Van alles en nog wat... 1 1 juli 2004 14:39
Testosteron gehalte bij mannen... pindakaas Van alles en nog wat... 3 29 januari 2004 18:26
Zijn er ook mannen hier? waterlelie-elf TTM - Algemeen 0 24 september 2002 22:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.