Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 november 2020, 12:19   #1
Tweak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2015
Berichten: 20
Geslacht:
Huisarts stop ineens met voorschrijven Finasteride 5mg

Ik ben flink van slag. Al 17 jaar slik ik naar tevredenheid Finasteride (1.25 mg p/d). Ik heb dat recept ooit gekregen van mijn huisarts, toen ik nog bij mijn ouders woonde.

Inmiddels twee keer naar een andere stad verhuisd, met steeds een andere huisarts. Het recept van Finasteride werd overgenomen. Sinds een jaar zit ik bij een nieuwe huisarts, ik kreeg elke keer weer een nieuw herhaalrecept. Tot twee uur geleden...ze willen het mij ineens niet meer voorschrijven. Omdat het allemaal gevolgen kan hebben voor mijn prostaat en hormoonhuishouding, zo werd mij gezegd. Propecia geven ze ook niet. Op mijn vraag of dat überhaupt nooit aan iemand gegeven wordt, kreeg ik terug dat het wel voorgeschreven wordt, maar tijdelijk .

Nu heb ik drie weken geleden een haartransplantatie (haarlijn repareren) gehad, en het gebruik van Finasteride wil ik zeker ook om die reden voortzetten. Daarnaast heb ik goede resultaten, mijn haaruitval is al jaren stabiel.

Ik ben bang dat ik de zwarte markt op moet, het is niet anders. Kent iemand een betrouwbare partij? Ik vond in ieder geval United Pharmacies (https://www.unitedpharmacies.nl/), is dat een goede club?

Laatst gewijzigd door Tweak; 5 november 2020 om 12:28
Tweak is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2020, 13:17   #2
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tweak Bekijk bericht
Ik ben flink van slag. Al 17 jaar slik ik naar tevredenheid Finasteride (1.25 mg p/d). Ik heb dat recept ooit gekregen van mijn huisarts, toen ik nog bij mijn ouders woonde.

Inmiddels twee keer naar een andere stad verhuisd, met steeds een andere huisarts. Het recept van Finasteride werd overgenomen. Sinds een jaar zit ik bij een nieuwe huisarts, ik kreeg elke keer weer een nieuw herhaalrecept. Tot twee uur geleden...ze willen het mij ineens niet meer voorschrijven. Omdat het allemaal gevolgen kan hebben voor mijn prostaat en hormoonhuishouding, zo werd mij gezegd. Propecia geven ze ook niet. Op mijn vraag of dat überhaupt nooit aan iemand gegeven wordt, kreeg ik terug dat het wel voorgeschreven wordt, maar tijdelijk .

Nu heb ik drie weken geleden een haartransplantatie (haarlijn repareren) gehad, en het gebruik van Finasteride wil ik zeker ook om die reden voortzetten. Daarnaast heb ik goede resultaten, mijn haaruitval is al jaren stabiel.

Ik ben bang dat ik de zwarte markt op moet, het is niet anders. Kent iemand een betrouwbare partij? Ik vond in ieder geval United Pharmacies (https://www.unitedpharmacies.nl/), is dat een goede club?
Bestel hier gewoon op de site in de koopjeshoek!
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2020, 13:56   #3
Stroop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2020
Berichten: 59
Geslacht:
Of probeer eens topische finasteride van Minoxidilmax. Of is dat geen optie?
Stroop is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2020, 14:10   #4
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
geef ten minste aan bij je huidige huisarts dat je dit al 17 jaar slikt, en je het, als ze het niet voorschrijven, gewoon via het internet zal halen. maak duidelijk hoe belangrijk dit middel voor je is, dan zullen ze ten minste met wat meer onderbouwing moeten komen.

maar sowieso, een nieuwe huisarts lijkt me een voor de hand liggende oplossing als dat niet werkt.

Laatst gewijzigd door minten; 5 november 2020 om 14:12
minten is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.