Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 september 2020, 19:43   #1
twente85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2019
Berichten: 42
Geslacht:
HT 1200 grafts kruin FB Clinic Rotterdam 28-7

Situatie:
Man 35 jaar sinds een jaar of 4 last van kalende kruin.

In eerste instantie 3 jaar terug begonnen met het camoufleren van de kruin d.m.v. VHP Haarspray dit zorgt voor een verdikkend en camouflerend effect.
De kalende kruin begon mij te irriteren inhammen of andere haaruitval interesseert mij eigenlijk niet veel, maar kalende kruin vind ik vreselijk.


Dit zorgt uiteraard niet voor het aanpakken van het "probleem" en maskeert het alleen. Ik ben hierom zo n 2 jaar geleden begonnen met Nanoxidil en 1.5 jaar geleden overgegaan op Minoxidil 2 maal daags in combinatie met Foligain haarcapsules.

Huidige regime:
2 keer per dag minoxidil op de kruin
1 keer per dag 's avond 2 Foligain haarcapsules

HT gedachtegang:

Sinds januari 2020 dacht ik steeds meer na om de stap te zetten voor een solide oplossing voor mijn kalende kruin. In maart dacht ik met het vele thuiswerken en de Corona dit is het moment om een HT te laten uitvoeren.
Na goed inlezen in het onderwerp op o.a. dit forum en goede gesprekken gevoerd met mijn vriendin die het totaal niet storend vind heb ik in juni 2 klinieken benaderd zowel FB Clinic als kliniek Veldhoven.

Ik kreeg bij FB Clinic gelijk een goed gevoel ( kleinschalig, snelle reactie, realistisch). Bij Veldhoven was de reactie een stuk trager en voelde ik mij meer een nummertje zonder persoonlijke benadering en heel commercieel gericht om te verkopen.

Wat voor mij ook belangrijk was om direct als mijn zomervakantie begon een HT te ondergaan en dit kon bij FB Clinic gelijk al op dinsdag 28 juli.


HT voorbereiding:

Na het sturen van foto's per e-mail, telefonisch / video consult en contact via whatsapp met Dokter Biparvar was de schatting 1000 grafts voor een prijs van € 2362.

Ik ben tijdens het proces goed geholpen en op al mijn vragen / onzekerheden werd snel en eerlijk antwoord gegeven.
Ook werd mij verteld dat de kruin minder snel hergroei heeft dan op bijvoorbeeld de inhammen en dat het tot wel 14 maanden kan duren voor het eindresultaat zichtbaar is.


HT:
Na het invullen van alle formulieren en het mij houden aan de voorzorgs richtlijnen ben ik op 27 juli met mijn vriendin naar Rotterdam gereden vanuit Twente lekker een hotel geboekt.


In de avond lekker uit eten geweest uiteraard zonder alcohol , en daarna lekker op tijd naar bed. In de ochtend lekker goed en stevig ontbijt gehad zoals de dokter mij ook adviseerde en toen relaxed naar de kliniek op 5 minuten van het hotel.

Na een vriendelijk ontvangst alles even doorgenomen foto's vooraf gemaakt en toen werd mijn hoofd mooi kort geschoren.

Verdovingsspuiten voelde ik niks van alleen de eerste een beetje maar deed zeker geen pijn.

De HT heb ik als prettig ervaren kon steeds aangeven als er wat was en ben door dokter Biparvar en haar 2 assistenten prima geholpen.
Alles verliep snel en vlekkeloos in de middag een lunch samen met de dokter en mijn vriendin. Hierin besproken dat mijn grafts van goede kwaliteit waren en overleg gehad om i.p.v. 1000 voor 1200 grafts te gaan voor een bijbetaling van € 300 met het oog op de toekomst.

Dit leek mij een goed idee dus uiteindelijk zijn er welgeteld 1206 grafts verplaatst en heb ik de behandeling als prima te doen en relaxed ervaren.

Na het maken van foto's achteraf de nazorg en nazorgproducten goed te hebben doorgenomen ben ik met mijn vriendin tegen half 6 weer richting Twente gereden.

Ook de twee weken na de HT heb ik mij uiteraard aan alle voorschriften gehouden zonder veel last te hebben gehad van jeuk of andere vormen van pijn. Enige wat ik de eerste 2 nachten lastig vond was slapen met een nekkusentje zonder op je zij te liggen.

Nog steeds prima contact met Dokter Biparvar en in juli volgend jaar ga ik terug voor een controle of eerder als er zich klachten voor doen.

Ik kan deze kliniek iedereen aanbevelen die op zoek is naar een ervaren kleinschalige kliniek met persoonlijke snelle benadering en eerlijk advies.


Bijgevoegd foto's van:
Vlak voor het kort scheren op dag HT
Net na de HT
En twee foto's van vandaag eentje met lichtinval buiten en eentje zonder.

Nu wachten en hopelijk heb ik over 10 maand weer een mooie natuurlijke kruin.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg voor [1949].jpg‎ (99,8 KB, 319x gelezen)
Bestandstype: jpg direct na[1948].jpg‎ (109,9 KB, 301x gelezen)
Bestandstype: jpg thumbnail_IMG_3149 haar lichtinval buiten 30-9 2 maand na HT.jpg‎ (82,2 KB, 292x gelezen)
Bestandstype: jpg haar 30-9 2 maand na HT kamer zonder lichtinval buiten.jpg‎ (74,1 KB, 261x gelezen)
twente85 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2020, 02:21   #2
Stroop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2020
Berichten: 59
Geslacht:
Thumbs up

Bedankt twente85 voor het uitgebreide verslag. Ziet er al goed uit na twee maanden.
Ik ben zelf een maand geleden in deze kliniek behandeld voor de voorkant met 2100 grafts. Ook ik ben erg te spreken over de behandeling en over het feit dat dokter Ferry, ondanks een onverwachte persoonlijke tegenslag, toch de tijd heeft genomen om mijn behandeling door te laten gaan.
Zij vindt plaatsing en richting van de haren erg belangrijk om zo een natuurlijk mogelijk resultaat te krijgen. Om de haarlijn te bepalen heeft zij goed met mij overlegd en naar mijn wensen geluisterd.
Na een maand heb ik nog wel wat roodheid van het transplantatiegebied en wat jeuk en gevoeligheid van het donorgebied maar over over het algemeen weinig klachten verder.
Over het resultaat kan ik natuurlijk nog niets zeggen.
Stroop is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2020, 18:51   #3
twente85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2019
Berichten: 42
Geslacht:
Ja Ferry is echt iemand met ervaring die weet waar ze over praat.
Jij ook succes met de hergroei.
twente85 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2020, 21:24   #4
twente85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2019
Berichten: 42
Geslacht:
Inmiddels een corona besmetting gelukkig zonder ernstige klachten en 2 maanden verder zit ik nu op 4 maanden na de HT.

Bijgevoegd 3 foto's van de achterkant / kruin waar de 1200 grafts zijn geplaatst.

Ik hoop bij de volgende update over 2 maanden dat de haartjes wat meer zichtbaar en dikker zijn.

Weet dat kruintransplantaties langer duren met zichtbaar resultaat.
Iemand hier ervaring met een kruin HT en na hoelang diegene zichtbare haargroei zag in het ontvangstgebied ?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg haar 27 november 2.jpg‎ (97,3 KB, 147x gelezen)
Bestandstype: jpg haar 27 november 3.jpg‎ (64,5 KB, 159x gelezen)
Bestandstype: jpg haar 27 november 1.jpg‎ (67,4 KB, 165x gelezen)
twente85 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2022, 16:20   #5
Stroop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2020
Berichten: 59
Geslacht:
Question

Hoi, hoe is het inmiddels?
Is het resultaat naar wens?
Stroop is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2022, 17:45   #6
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Ik heb zelf slechte ervaring met deze arts, nauwelijks groei. Gelukkig is alles goedgekomen dankzij het uitstekende werk van dr. Anthone.

Hoe is het bij jou verlopen Stroop?
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2022, 14:45   #7
Stroop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2020
Berichten: 59
Geslacht:
Ik heb goede ervaringen met deze arts. Na de eerste behandeling had ik een dichtheid van ongeveer 30 procent. Dit was van tevoren ook aangegeven. Om de dichtheid te verhogen en de haarlijn wat te verlagen heb ik onlangs een vervolgbehandeling laten doen.
Het is dus nog even afwachten wat het resultaat zal zijn.
Stroop is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.