Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 juli 2020, 22:12   #1
Metroism
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Post Bij Esteworld 3000 grafts safier + Acell HT tijdens Corona...

Hallo allemaal, (Ik ben Marco 38 jaar)

Ook ik wil graag met jullie mijn ervaring delen omdat het mij erg heeft geholpen die van andere te lezen tijdens het maken van een keuze voor de juiste partij. Ik heb uiteindelijke voor Esteworld gekozen en toch naar Istanbul terwijl ik een aantal jaar geleden nog dacht dat je dat toch niet in het buitenland laat doen. Daar ben ik dus uiteindelijk wel van terug gekomen na veel onderzoek en leeswerk plus meerdere consulten.

Gelukkig heb ik de goede keuze gemaakt, want het is allemaal top gegaan vanaf het moment dat ik besloot het te doen tot aan de laatste wassing.

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik bij Margot het eerste gesprek op locatie NL gehad. (Bij mij gaat het om inhammen en teruggetrokken haarlijn) Dit beviel me al wel, was namelijk redelijk strait, geen verkoop praat of bonus korting bij snel beslissen en ook geen onzin, gewoon realistisch. Echter ik was er toen toch nog niet "klaar" voor. Dus toch nog niet gedaan.

Begin dit jaar begon ik me toch zo te ergeren een het camouflage gedrag met mijn haar (stond langer voor de spiegel dan mijn vriendin) dat ik de knoop heb doorgehakt. Midden in Corona tijd, ik had het in mijn kop nu dus informeren bij Hidde. Na nog een keer wat foto's uitwisselen wist Hidde mij te vertellen dat alles weer ging vliegen. Dus zodoende afgelopen maandag naar Istanbul en dinsdag onder het mes.

Ondanks het feit dat ik met een gecancelde terug vlucht zat en wat gedoe om terug te komen is alles daar dus super snel gegaan.

Dag 1 de dag van de behandeling:
Je komt terecht in een goed georganiseerde, geoliede machine. Het is wat fabrieksmatig zonder dat het eigenlijk zo voelt. Iedereen neem in elke fase wel echt de tijd voor je maar zijn ook erg goed op elkaar ingespeeld. Nederlands Hostes die je op deze dag ontvangt is dan wel erg prettig. Ik was hier met een Belgische Turk die zichtelf prima verstaanbaar kon maken dus ik had prive begeleiding de gehele dag.

Voordat ik het wist had ik een infuus in mijn arm en zat ik een een spreekkamer met 2 artsen, hostes en nog twee dames uit "mijn team" (je krijgt namelijk een team van dames die de gehele dag met je bezig zijn) Oftewel de haarlijn werd uitgetekend. Belangrijk moment waar je echt de tijd voor moet nemen en dat doen zij dan ook. Tekenen kijken, nog een kijken en artsen overleggen plus meten. Dan moet je zelf natuurlijk de keuze maken. Let op als ze een lijn tekenen met stipjes er onder dan komen de nieuwe haren tot aan de stipjes en niet tot aan de lijn!! Das goed om te weten.

Hierna ga je naar de behandelkamer waar de arts de inplanting bepaald en dus de incisies doet met het safier boortje. De safier gebuiken ze nu 10 maanden en geeft blijkbaar een hoger dichtheid. O ja daarvoor krijg je eerste nog even een paar nare verdoving spuiten. Ja das minder prettig... maar al snel werkt dit en neemt de pijn af. Daarna neemt het team van dames het over waarbij ze elkaar afwisselen in taken omdat het echt monniken werk is.
De arts had 3000 kanaaltjes gemaakt die iemand die achter hem zit ook echt aan het tellen is.

Als de arts dan klaar is ga je op de buik liggen en begin het uitnemen van de grafts ik heb zowel van de incisies als van het uitnemen niks gevoeld. Ja 3000 graft er uit halen daar zijn ze wel even mee bezig. Eerste is het aanboren van honderden grafts die er daarna met speciale tangetjes worden uitgehaald. Dan wordt alles gesorteerd op 1, 2 en 3 haren. Bij waren het 1000 grafts met 3 haren, 1500 met 2 en 500 met 1. Dus in totaal zijn er 6500 haren uitgehaald.

Hierna kan je dan lunchen in het Esteworld gebouw. Nou als ik dan 1 verbeterpunt mag geven .... Het eten!! Was echt slecht man poeh. Nou kook ik zelf graag dus ben misschien wat kieskeurig maar nee was niet lekker. En eten heb je wel echt nodig tussendoor. Mocht je trouwens tussendoor honger krijgen gewoon aangeven dan pakken ze gelijk een vruchtensap met een cakeje voor je.

Nou dan denk je na de lunch we zijn er bijna...Niet echt...Ik kreeg toen de Acell en PRP maar de verdoving, vooral aan de voorkant, is dan niet meer zo sterk dus dat voelde ik wel even. Dan zijn de dames nog eens 3,5 uur bezig met haren plaatsen. Respect hoor want wat een monniken klus. Daar voel je af en toe wel wat van aangezien voorkant gevoeliger is dan achter. Als je echt pijn voelt moet je het aangeven, dan spuiten ze bij.

Ja dan is het 18:00 uur en ben je eindlijk klaar. Was al vanaf de ochtend 0800 uur bezig. Was goed en snel gegaan maar dan ben je er wel echt klaar mee. En dan kijk je in de spiegel en denk je ...holy shit das nog best veel. Althans dat was mijn eerste reactie.

Daarna naar hotel, alles wordt je echt 10 keer verteld zodat je niet vergeet op je rug te slapen, veel water drinken medicatie nemen ect ect... Wel fijn hoor. Je wordt echt aan de hand genomen. Ja slapen was voor mij kut! Ik ben geen rug slaper dus dat wil niet echt. Lang leven Netflix !!!

Je rond de laatste dag af met terug komen op de kliniek voor wassing en uitleg vervolgtraject. Je krijgt alles mee wat je nodig hebt dus hoeft daar niks te kopen. En nu zit ik hier op dag 3 dit verhaal te tikken met een plak nieuw haar op mijn kop haha. Ik zal even wat foto's delen van voor, er net na en van nu.

Ik moet ook zeggen dat de begeleiding vanuit NL top is. Ik kreeg van twee kanten aandacht van Hidde en de nederlandse nazorg die je vraagt hoe het gaat en je herinnert aan de zaken die je eerste dagen niet moet vergeten. En bij elke vraag binnen een paar uur reactie. Das echt top !!

Daarna ga proberen bij te houden hoe het loopt.
O ja... Ik gebruikte al Procapil spray en heb derma roller besteld dit ga ik na een maand weer oppakken. Maar nu eerst even genezen!!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_8187.jpg‎ (143,5 KB, 897x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0959.jpg‎ (147,4 KB, 865x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0992.jpg‎ (138,1 KB, 693x gelezen)
Bestandstype: jpg B47C67D8-D28E-4E01-9EA8-8C77DBE8F69A.jpg‎ (145,7 KB, 673x gelezen)
Bestandstype: jpg 820EB676-68FC-498C-A40F-0240E1D454F6.jpg‎ (149,6 KB, 671x gelezen)

Laatst gewijzigd door Metroism; 18 juli 2020 om 10:50
Metroism is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2020, 23:49   #2
Harryhak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2020
Berichten: 92
Geslacht:
Mooie blog, goed gedetailleerd.
Ziet er goed uit.
Ze hebben je niet helemaal kaal geschoren zie ik.

Laatst gewijzigd door Harryhak; 17 juli 2020 om 23:53
Harryhak is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2020, 10:24   #3
Henkus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2012
Berichten: 15
Geslacht:
Ziet er goed uit man, over een jaartje weer een mooie dekking.
Welke locatie zat jij of hebben ze tegenwoordig nog maar 1 locatie?
Henkus is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2020, 10:54   #4
Metroism
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Nee idd niet helemaal kaal ik wil het naar voren dragen over nieuwe haren heen. Achterkant zit al bijna helemaal onder mijn eigen haar. Als het niet lukt van voren haal ik het er misschien alsnog af.
Metroism is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2020, 10:58   #5
Metroism
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henkus Bekijk bericht
Ziet er goed uit man, over een jaartje weer een mooie dekking.
Welke locatie zat jij of hebben ze tegenwoordig nog maar 1 locatie?
Geen idee het was in Instanbul van meerdere locaties weet ik niks.
Deze locatie heb ik iig altijd ook op filmpjes gezien. In de NL ben ik in IJselstijn geweest.
Metroism is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2020, 13:06   #6
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Zo zeg! Dat is een flink ontvangstgebied voor slechts 3000 grafts met op het oog behoorlijk hoge dichtheid. Dat ziet eruit als knap werk. Erg benieuwd hoe de dekking straks is.
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2020, 12:39   #7
Metroism
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalen=balen Bekijk bericht
Zo zeg! Dat is een flink ontvangstgebied voor slechts 3000 grafts met op het oog behoorlijk hoge dichtheid. Dat ziet eruit als knap werk. Erg benieuwd hoe de dekking straks is.
Ja dank je....Oke wellicht lijkt dit dan zo... De oppervlakte is ongeveer 64cm2 (6500 haren) Ben uiteraard ook benieuwd....geduld...
Metroism is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2020, 14:20   #8
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Heb je Esteworld gekozen omdat ze goed zijn met krullen, of had dat er niets mee te maken? Ik heb zelf ook krullen en een aardig vergelijkbare situatie met de jouwe, weliswaar 1 NW minder heftig ongeveer.
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2020, 22:16   #9
Blauwbaard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2014
Berichten: 87
Geslacht:
Ziet er goed uit!
Blauwbaard is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2020, 23:09   #10
Rogieros
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Berichten: 34
Beste Metroism,

Bedankt voor je uitgebreide verhaal en succes met het vervolg.

Mag ik je vragen wat de kosten voor jouw ingreep zijn?

Alvast dank
Rogieros is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2020, 11:23   #11
Metroism
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Dag 9 na de behandeling

Hello allemaal,

Ik zit nu op dag 9 en net de laatste wassing gehad.
Alle korstjes zijn er nu af. Geen pijn of ongemakken en ziet er volgens mij prima uit.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 7653D121-55DD-45B1-8FFB-C3E29AB41B40.jpg‎ (148,4 KB, 602x gelezen)

Laatst gewijzigd door Metroism; 23 juli 2020 om 11:25
Metroism is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2020, 23:58   #12
Jensonius
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2020
Berichten: 11
Geslacht:
Ziet er goed uit!

Ik ben denk ik dag voor je behandeld zo te zien! ?
Jensonius is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2020, 00:29   #13
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metroism Bekijk bericht
Hello allemaal,

Ik zit nu op dag 9 en net de laatste wassing gehad.
Alle korstjes zijn er nu af. Geen pijn of ongemakken en ziet er volgens mij prima uit.
Duidelijke foto, ik heb het steeds moeilijk gehad als men over 30 / 40 en zelfs 55 grafts per cm2 praat.Wel op deze foto krijg je mijn inziens een goed beeld van hoeveel grafts er daadwerkelijk per cm2 gezet zijn.
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2020, 14:38   #14
Metroism
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inesmoll Bekijk bericht
Duidelijke foto, ik heb het steeds moeilijk gehad als men over 30 / 40 en zelfs 55 grafts per cm2 praat.Wel op deze foto krijg je mijn inziens een goed beeld van hoeveel grafts er daadwerkelijk per cm2 gezet zijn.
Klopt, Ik heb ook een foto gemaakt met een papiertje er voor waar een gat in zit van 1 CM2 . Dan kan je op de foto gewoon de gafts tellen. Ik kom dan 40 plus sommige stukjes staat toch meer op elkaar dan andere.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_1071.jpg‎ (123,4 KB, 329x gelezen)
Metroism is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2020, 15:41   #15
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metroism Bekijk bericht
Klopt, Ik heb ook een foto gemaakt met een papiertje er voor waar een gat in zit van 1 CM2 . Dan kan je op de foto gewoon de gafts tellen. Ik kom dan 40 plus sommige stukjes staat toch meer op elkaar dan andere.
Inderdaad op die wijze kan je het beter controleren en heb je een beter inzicht hoeveel grafts er daadwerkelijk gezet zijn.Succes verder ik blijf je zeker volgen.
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
esteworld

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.