Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 juli 2020, 02:49   #1
Adrie31
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2015
Berichten: 5
Geslacht:
Minoxidil vs Nanoxidil

Beste forumleden,

Sinds een jaar of tien heb ik last van groeiende inhammen, waarmee ik dankzij mijn haardracht altijd redelijk heb kunnen leven. De laatste maanden merk ik echter dat het haar op mijn kruin ook steeds dunner wordt. Aangezien ik dit niet langer kan verhullen met haardracht en ook niet de behoefte voel om een keppeltje te gaan dragen, overweeg ik na jaren wikken en wegen om dan toch actie te gaan ondernemen.

Aangezien ik al anti-depressiva slik, met de nodige bijwerkingen tot gevolg, zie ik het niet direct zitten om Finasteride te gaan gebruiken. Althans, niet in orale vorm. Minoxidil of Nanoxidil lijkt me een goede stap om mee te beginnen. Klopt het dat Nanoxidil effectiever is en minder bijwerkingen heeft dan Minoxidil? En hebben deze middelen daadwerkelijk blijvend resultaat? Ik kom steeds topics van gebruikers tegen die hoopvol beginnen, maar abrupt ophouden voordat er meetbaar resultaat is. Heel frustrerend. Ik snap dat deze middelen niet bij iedereen werken, maar zijn er hier mannen bij wie het echt geholpen heeft? Alvast bedankt voor jullie ervaringen.

Laatst gewijzigd door Adrie31; 31 juli 2020 om 02:53
Adrie31 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2020, 11:38   #2
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrie31 Bekijk bericht
Beste forumleden,

Sinds een jaar of tien heb ik last van groeiende inhammen, waarmee ik dankzij mijn haardracht altijd redelijk heb kunnen leven. De laatste maanden merk ik echter dat het haar op mijn kruin ook steeds dunner wordt. Aangezien ik dit niet langer kan verhullen met haardracht en ook niet de behoefte voel om een keppeltje te gaan dragen, overweeg ik na jaren wikken en wegen om dan toch actie te gaan ondernemen.

Aangezien ik al anti-depressiva slik, met de nodige bijwerkingen tot gevolg, zie ik het niet direct zitten om Finasteride te gaan gebruiken. Althans, niet in orale vorm. Minoxidil of Nanoxidil lijkt me een goede stap om mee te beginnen. Klopt het dat Nanoxidil effectiever is en minder bijwerkingen heeft dan Minoxidil? En hebben deze middelen daadwerkelijk blijvend resultaat? Ik kom steeds topics van gebruikers tegen die hoopvol beginnen, maar abrupt ophouden voordat er meetbaar resultaat is. Heel frustrerend. Ik snap dat deze middelen niet bij iedereen werken, maar zijn er hier mannen bij wie het echt geholpen heeft? Alvast bedankt voor jullie ervaringen.
De zogenaamde studies die er op wijzen dat nano effectiever is dan minox moet je met een korreltje zout nemen. Gesponsord door de eigen “fabrikant” minoxidil helpt veel beter. Minoxidil moet je wel de rest van je leven gebruiken. Vanaf 3 tot 6 maanden zie je pas resultaat. En het resultaat is niet blijvend als je stopt.

Oja antidepressiva staat er ook om bekend haaruitval te bevorderen.
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2020, 13:16   #3
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Nanoxidil is bullshit. Werkt voor geen meter, net als aminexil destijds van dercos.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2020, 13:21   #4
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller Bekijk bericht
Nanoxidil is bullshit. Werkt voor geen meter, net als aminexil destijds van dercos.
Mee eens. Slechtste topic die ik heb gebruikt dat nanoxidil
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2020, 14:33   #5
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller Bekijk bericht
Nanoxidil is bullshit. Werkt voor geen meter, net als aminexil destijds van dercos.
Kijk je kunt opzich best normaal doen!
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2020, 17:55   #6
Sergioo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 36
Eigenlijk heeft hij wel gelijk. Die bedrijven weten dat het minder goed werkt dan Minoxidil en toch beweren ze dat het beter werkt, schandalig! Nou is Minox wel weer troep voor je hart, maar dat is een ander verhaal.
Sergioo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2020, 22:12   #7
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergioo Bekijk bericht
Eigenlijk heeft hij wel gelijk. Die bedrijven weten dat het minder goed werkt dan Minoxidil en toch beweren ze dat het beter werkt, schandalig! Nou is Minox wel weer troep voor je hart, maar dat is een ander verhaal.
Alle stoffen die niet in je lichaam thuis horen zijn troep!
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2020, 22:53   #8
Sergioo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 36
Eens, geldt ook voor een heleboel crèmes en anti-aging shit. Als je het niet kan eten moet je het niet op je huid smeren.
Sergioo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2020, 23:53   #9
Hopsaflopsa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2016
Berichten: 101
Geslacht:
Ik vind Nanoxidil best interessant. Nanoxidil is in feite Minoxidil maar dan met een lager molecuulgewicht waardoor het beter opgenomen zou moeten worden is het idee. Of het dan beter werkt en er minder bijwerkingen optreden is niets van bekend helaas. Studies zijn er niet. Ja er is een studie naar het effect van SPECTRAL.DNC-N maar daar zitten een hoop andere middelen in waardoor je niet echt kunt stellen dat puur Nanoxidil qua effectiviteit vergelijkbaar is met Minoxidil. Spectral is ook wel een duur goedje. Er zit Adenosine wat het waarschijnlijk zo duur maakt. Minoxidil is misschien niet superieur maar dat weet je dus niet. Het is in ieder geval al 40 jaar op de markt en een stuk goedkoper.
__________________

Hopsaflopsa is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2020, 00:37   #10
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hopsaflopsa Bekijk bericht
Ik vind Nanoxidil best interessant. Nanoxidil is in feite Minoxidil maar dan met een lager molecuulgewicht waardoor het beter opgenomen zou moeten worden is het idee. Of het dan beter werkt en er minder bijwerkingen optreden is niets van bekend helaas. Studies zijn er niet. Ja er is een studie naar het effect van SPECTRAL.DNC-N maar daar zitten een hoop andere middelen in waardoor je niet echt kunt stellen dat puur Nanoxidil qua effectiviteit vergelijkbaar is met Minoxidil. Spectral is ook wel een duur goedje. Er zit Adenosine wat het waarschijnlijk zo duur maakt. Minoxidil is misschien niet superieur maar dat weet je dus niet. Het is in ieder geval al 40 jaar op de markt en een stuk goedkoper.
En het is superieur
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2020, 15:46   #11
Adrie31
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2015
Berichten: 5
Geslacht:
Bedankt voor de feedback iedereen.

Dit verklaart waarom ik zo weinig over Nanoxidil kon vinden op dit forum. De haar-gerelateerde websites met een positief verhaal over Nanoxidil kwamen geloofwaardig over op een leek als ik, maar als ik het goed begrijp is het zonde van mijn tijd en geld. Ik ga me nu volledig richten op Minoxidil en me verder inlezen hier.

Nogmaals bedankt.
Adrie31 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2020, 16:03   #12
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrie31 Bekijk bericht
Bedankt voor de feedback iedereen.

Dit verklaart waarom ik zo weinig over Nanoxidil kon vinden op dit forum. De haar-gerelateerde websites met een positief verhaal over Nanoxidil kwamen geloofwaardig over op een leek als ik, maar als ik het goed begrijp is het zonde van mijn tijd en geld. Ik ga me nu volledig richten op Minoxidil en me verder inlezen hier.

Nogmaals bedankt.
Houd aub in je achterhoofd dat je niet het probleem bij de wortel aanpakt letterlijk ook!
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2020, 21:27   #13
joeser84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2013
Berichten: 7
Ik ben circa een jaar geleden op nanoxidil overgestapt omdat ik (op dat moment) nergens meer minoxidil online kon vinden. Ik deed dit aanvankelijk om eventjes de tijd te overbruggen tot ik weer ergens minoxidil kon krijgen. Het gekke was/is echter dat ik al zeer snel een heel ander resultaat leek te krijgen dan bij minoxidil (wat ik al meer dan 10 jaar gebruikte). Het lijkt wel alsof ik enorm veel hergroei heb gekregen en dit is nog steeds bezig - inmiddels zijn op een paar plekken kleine haartjes uitgegroeid tot volle lengte. Ik blijf een beetje denken dat ik het me inbeeld, maar het lijkt er toch sterk op. Daarnaast is er sinds het stoppen met minoxidil ook geen sprake geweest van flinke uitval, hetgeen ik wel had verwacht als nanoxidil niets zou doen.
joeser84 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.