Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 5 november 2013, 00:27   #1
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Anti-aging

Omdat we toch allemaal net iets meer ijdel zijn dan gemiddeld, dacht ik dat een aparte thread hier wel op zijn plaats zou zijn. De bedoeling is vrij eenvoudig: polsen naar wat de lotgenoten doen/gebruiken/laten om er goed (te blijven) uit zien!

(1) HAAR - Uiteraard heb je een meer jeugdig uiterlijk met een volle kop haar, ik verwijs vooral naar de bewezen middelen en de rest van het forum

(2) HUID - GEZICHT - Momenteel gebruik ik vooral voldoende/op tijd zonnecrème en dagelijks een vochtinbrengende crème. De moisturizer is een simpel product van het Kruidvat, maar wat zonneproducten betreft, ben ik fan van La Roche-Posay. Geen idee ook of het heel erg veel zin heeft om veel geld neer te tellen voor een betere moisturizer, denk dat die niet zo heel veel doen (gewoon de huid van voldoende vocht voorzien).

Het enige (dacht ik?) bewezen middel tegen rimpels is vitamine A zuur, tretinoïne en ik wil er al een tijdje mee beginnen, maar dit is er nog niet van gekomen. Ook gebruik ik vaak een lippenbalsem, want mooie lippen zijn ook belangrijk.

Vaak wordt er gezegd dat je op tijd ook best met een specifiek product begint voor de delicate huid rondom de ogen. Ook hier moet ik me nog eens in verdiepen.

Reinigen doe ik ook met een goedkoop product (varieert vaak) en minstens 1x, soms 2x per dag. Ook 1x per week (of minder) gebruik ik een lichte scrub om dode huidcellen weg te halen en een betere 'teint' te krijgen.

Eén specifiek product waar ik wel héél erg over te spreken ben, is Boots No7 Protect & Perfect Intense Beauty Serum. Een vitamine C serum dat helpt een mooiere, even en gladde huid te krijgen. Kan de werking moeilijk omschrijven, maar mijn huid ziet er meteen een stuk mooier uit wanneer ik het gebruik. Bovendien heb je maar een héél klein beetje nodig en is vitamine C op de lange termijn een goed idee wat anti-aging betreft.

Scheren gebeurt droog met een doodeenvoudig model van Braun. Heb niet bijster veel baardgroei, dus dat gaat prima. Wel op tijd vreemde wenkbraum haartjes uittrekken.

(3) HUID - LICHAAM - Ook op dit vlak enkele stappen. Elke dag was ik mijn lichaam met douchegel met een neutrale ph-waarde (de Sanex productlijn vind ik fijn). Soms gebruik ik in de douche ook baby-olie, op aanraden van AnthonieH. Héél erg zachte huid wanneer ik dit doe, dus een prima tip.
Ook op mijn lichaam smeer ik zonnecrème in de zomermaanden wanneer ik lang buiten ben. Verder soms een vochtinbrende crème wanneer mijn huid droog of trekkerig aanvoelt en op tijd een iets grovere body scrub.

Uiteraard hebben we dan nog het soms wel heikele punt van, jawel, body hair. Zelf ben ik er geen fan van en het meeste haal ik dan ook weg: de paar sprietjes buikhaar gaan helemaal weg, borsthaar heb ik niet en de rest trim ik vooral.

(4) GEBIT - Wat de tanden betreft vooral goed poetsen, ragers/tandenstokers gebruiken en je voedings- en drinkpatroon in de gaten houden!

-> Wie heeft andere of aanvullende goede gewoonten die zijn/haar looks naar een hoger niveau tillen? Ik ben benieuwd!
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2013, 10:28   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Wow, dat is een behoorlijk volledig verhaal

Heel veel hiervan herken ik. Ik heb zelf niet als doelstelling om er 'jong' uit te zien, ik wil er gewoon zo goed mogelijk uit zien. Daar ben ik ijdel genoeg voor.

Ik denk zelf dat haar een belangrijk element is daarbij. Haar (of ontbreken daarvan) kan heel bepalend werken. Kalend is al snel 'ouder'. Zelfs met maar een heel klein beetje kaling kan een jeugdig bedoeld kapsel wanhopig lijken.

Tweede punt is het gezicht en vooral de gezichtshuid. Die bescherm ik ook tegen de zon en ik gebruik dus wel tretinoïne (gedurende de wintermaanden), soms zelfs in combinatie met een dermaroller. Gebit ... tja, heel laat nog met een beugel gelopen en toch ook een keertje gebleekt.

En ik denk dat het helpt om gewoon goed in vorm te zijn. Buikjes, love handles en onderkinnen tonen al snel ouder. Al krijgen echt dikke mensen soms iets leeftijdloos.

Handen tonen leeftijd ook sneller. Dus gebruik ik tegenwoordig daarvoor vaseline.Ik sprak namelijk eens een dermatoloog over vochtinbrengende huidcremes. Zij zei dat ze de neiging had om dat onzin te vinden. Vaseline is daarvoor het best. Geen vocht inbrengen, zorgen dat het er gewoon niet uit kan. Helaas is het niet echt een middel om op je smurf te smeren. Het is vet en glimmend.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2013, 10:49   #3
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ik las ook al veel over tretinoïne (vitamine A zuur) en dat komt toch echt overal terug als hét middel om rimpeltjes tegen te gaan en ook te voorkomen. Blijkbaar kan het ook geen kwaad om dit middel al preventief in te zetten zolang je er voorzichtig mee omgaat en niet overdrijft in het gebruik, want het is erg krachtig. Soms lees je wel eens dat vitamine a zuur de huid dunner zou maken, maar dit is onzin: enkel de bovenste huidlaag wordt tijdelijk dunner/los gemaakt, maar dat doet een scrub of peeling ook.

Wat haarverlies betreft, denk ik wel dat je met een beetje inhammen kan wegkomen, als je inderdaad maar een goed kapsel aanneemt. Een haarstijl die niet meer lukt omdat je te weinig haar hebt, veroudert meestal aanzienlijk.

Ik heb drie verschillende beugels gehad, dus ik weet wat het is: geen pretje, maar achteraf meer dan de moeite in mijn ogen. Bleken doe ik soms thuis met Crest strips; werkt echt verbazingwekkend goed!

En ja, dikke mensen hebben soms minder rimpels. Omdat de huid 'bol' of 'gespannen' staat?

Vaseline is interessant. Las ook eens op de blog van een dermatoloog dat er niets boven vaseline gaat wanneer het lipverzorging betreft.

Het serum dat ik gebruik, ben ik dus heel tevreden over, alleen zit het mij een beetje dwars dat er geen percentage vitamine C opstaat. Er zit ook retinol in, maar daarvan wordt het nut een beetje uitgeschakeld als ik toch de veel krachtigere retinoids ga beginnen gebruiken. Topical vitamine C daarentegen kan de collageen productie omhoog helpen: zeker nuttig als er iets van het minox-verlaagt-je-collageen-productie verhaal zou kloppen. Je kan ook je eigen vitamine C serum maken, misschien probeer ik dat eens.

Wat denk je verder over de rol van voeding en supplementen, AnthonieH? Ik denk dat voeding wel degelijk een heel grote rol speelt, niet alleen om een mooi figuur te behouden. Veel suiker bijv. veroudert, zegt men wel eens. Zelf slik ik geen supplementen om er goed/jong te blijven uitzien, alleen mijn multivitamines hebben misschien ook dat doel. Ik las wel eens iets over hydrolized collageen en Pycnogenol.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2013, 12:30   #4
hoihallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2010
Berichten: 85
Geslacht:
Wat grappig om te lezen hoe ook mannen zich bezig kunnen houden met uiterlijk en lichaamsverzorging. Ikzelf denk dat als je regelmatig sport je als vanzelf gezonder leeft en op je voeding let. Inderdaad is ook bescherming tegen de zon van groot belang.
hoihallo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2013, 22:00   #5
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Fijn te horen dat er mannen zijn die zo goed voor zichzelf zorgen. Ik houd daar wel van.
Fijne avond heren !
Groetjes van Astrid
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2013, 14:11   #6
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
@Astrid: Hehe, zo zijn er inderdaad wel exemplaren. Zelf loop ik er niet echt mee te koop dat ik heel wat moeite in (gelaats)verzorging steek, maar ach, ik ga al blij zijn als ik op mijn 40e of 50e nog steeds een mooie strakke huid heb

Ik heb wat opzoekwerk over Vaseline verricht en nu blijkt dat in Amerika Vaseline soms ook als nachtcrème wordt aangeraden door dermatologen. Om dus de zelfde reden: het vasthouden van vocht.

Update: Als je die redenering doortrekt, zou je dus idealiter kunnen een nachtcrème aanbrengen en wanneer deze is ingetrokken een dun laagje vaseline aanbrengen om 's nachts het vocht in je huid vast te houden. Zo heb in feite het beste van twee werelden: én de zogenaamde positieve eigenschappen van een (hydraterende) nachtcrème én het vocht-vasthoudende effect van petroleum jelly.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie

Laatst gewijzigd door Hairpilot; 8 november 2013 om 16:49
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2013, 16:44   #7
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Tip: hier kan je relatief goedkoop vitamine C poeder bestellen om een eigen vitamine C serum te maken die collageen productie omhoog helpt. Er wordt vaak genoeg gezegd dat er maar twee topicals helpen tegen rimpels: vitamine A zuur en vitamine C.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2013, 12:29   #8
hoihallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2010
Berichten: 85
Geslacht:
Neem gewoon een sinaasappel rimpels krijgt iedereen, daar bestaat geen brouwseltje tegen ...
hoihallo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2013, 12:40   #9
Luna1979
Banned user
 
Geregistreerd: 13 september 2013
Berichten: 83
En anus bleken is dat populair onder de leden van dit forum...?

Heb namelijk steeds meer het idee dat zo'n ''bruin portemonneetje'' anno 2014 echt niet meer kan.
Het lijkt wel of steeds meer mensen in een bak met chloor gaan zitten, voor een mooie blanke dop..hahah!

Waarom mag een mens niet meer normaal oud worden/aftakelen..?
Luna1979 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2013, 13:25   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door W197933 Bekijk bericht
Waarom mag een mens niet meer normaal oud worden/aftakelen..?
Dat mag, niemand houdt je tegen!

Ik zie het als gewoon goed voor mezelf zorgen met de middelen die er anno 2013 zijn. Ik neem aan dat dat ook mag?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2013, 16:30   #11
Luna1979
Banned user
 
Geregistreerd: 13 september 2013
Berichten: 83
ja hoor, zolang het maar geen obsessie wordt, dat moet je ook niet willen denk ik..
Luna1979 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2013, 18:08   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door W197933 Bekijk bericht
ja hoor, zolang het maar geen obsessie wordt, dat moet je ook niet willen denk ik..
Ach, persoonlijk geef ik niet om andermans obsessies. Zolang ze mij maar niet hinderen. Ieder z'n meug.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2013, 18:26   #13
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Iedereen in zijn waarde laten, graag !
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2013, 18:45   #14
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Bij mij is het meer een combinatie van enerzijds inderdaad goed voor mezelf zorgen, ook of zelfs zeker met het oog op de toekomst en anderzijds gewoon een onderwerp dat me boeit Maar in elk geval: sowieso doet ieder wat ie wil, hé.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2013, 19:19   #15
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Absoluut (ik wel tenminste)
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.