Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 mei 2011, 19:11   #1
Espada
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2011
Berichten: 6
Suggesties en tips voor eventuele haartransplantatie

Sinds een aantal jaren heb ik last van flinke haaruitval. Inmiddels is het zover dat ik mijn haar millimeter om de dunne plekken op mijn inhammen te camoufleren. Het resultaat mag er redelijk zijn, maar het standje op de tondeuse is inmiddels 0 om de dunne plekken nog enigszins te verbergen en 0 is nog maar 1 stap verwijderd van echt kaal (dus het scheren met een mes).

In de loop der tijd heb ik diverse berichten hier gelezen om er achter te komen wat voor mij goede middelen zouden kunnen zijn om in ieder geval haaruitval te vertragen. Inmiddels slik ik vitamine B pillen en gebruik ik minoxidil 5%. Ook heb ik een tijdje rooscure gebruikt, maar sinds dat uit de handel is gebruik ik nizoral. Echt tevreden over de middelen ben ik niet, aangezien ik inmiddels standje 0 van de tondeuse ben beland. Ik zou liever een standje 3 tondeuse willen hebben. Voor diegene die niet weten wat ik bedoel met standje van de tondeuse, is 3 dus zeg maar een wesley sneijder coupe. Finasteride of dustaride beschouw ik als troep en waag ik mij liever niet aan, aangezien ik nog graag ooit eens kinderen zou willen krijgen. Andere eventuele neveneffecten pas ik ook voor.

Om echt resultaat te boeken ben ik bang overgeleverd te zijn aan een haartransplantatie. Nu lees ik hier goede en minder goede verhalen er over. De nieuwe technieken geven mij echter goede hoop. Het in reepjes wegsnijden van mijn achterhoofd zie ik niet zitten vanwege littekens. Graag zou ik jullie mening willen weten of een haartransplantatie voor mij een juiste oplossing is. Een foto zal ik hier later plaatsen.

Tevens zou ik graag jullie ervaringen over een goede kliniek willen vernemen en natuurlijk de kosten. Ik lees steeds vaker dat Turkije een goed alternatief kan zijn voor goede en betaalbare behandelingen. Ik wil dit daarom niet uitsluiten. Maar eigen land is toch de voorkeur.

Ik hoop op serieuze en nuttige reacties. Zoals ik al aangaf, mijn foto zal ik snel plaatsen voor een indruk. Alvast veel dank voor jullie genomen moeite.

Vriendelijke groet!
Espada
Espada is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2011, 19:39   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Doe eerst die foto's maar eens. En als je geen fina wilt slikken hou dan rekening met verdere achteruitgang. Dan heeft een ht alleen zin als je voldoende donorhaar over houdt!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2011, 20:42   #3
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Doe eerst die foto's maar eens. En als je geen fina wilt slikken hou dan rekening met verdere achteruitgang. Dan heeft een ht alleen zin als je voldoende donorhaar over houdt!
Mee eens. En hou er rekening mee, mocht je ooit met minoxidil stoppen dat de haren die je er mee gered hebt dat die in een heel snel tempo er alsnog "aangaan".
Ik neem aan dat je niet echt tevreden bent met je gemillimeterde coupe, anders was je hier niet. Maar bij sommigen staat het echt goed. Mocht je toch voor een ht gaan, dan is het denk ik ook belangrijk dat jouw ht-kliniek er rekening mee houd dat je nog verder zult gaan kalen.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2011, 20:55   #4
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Mocht je toch voor een ht gaan, dan is het denk ik ook belangrijk dat jouw ht-kliniek er rekening mee houd dat je nog verder zult gaan kalen.
TH in elk geval adviseerde dringend aan de fina te gaan. Ik neem aan dat de andere klinieken daar ook op wijzen. Maar ja, als je het per se niet wilt slikken krijg je toch te maken met een potentieel probleem!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2011, 00:02   #5
Espada
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2011
Berichten: 6
Ik ben zeker wel tevreden over een gemillimeterde coupe, ik zou alleen graag de dunne plekken wat voller willen hebben. Wat fina betreft, ik lees er zo nu en dan van die vreselijke verhalen er over (verminderde libido, bortsvorming etc. etc.). Dus vandaar mijn nogal in eerste instantie negatieve reactie. Ik begrijp dat ondanks een HT, fina door klinieken wordt aanbevolen. Ik denk dat ik toch eerst een stap richting huisarts ga doen (alhoewel ik vrees dat hij helaas niet serieus hierop in zal gaan, aangezien ik aantal jaren terug ook al bij hem ben geweest. Kreeg ik de opmerking dat is pech hebben dan:-s)...wellicht daarna een oriënterend gesprek bij een kliniek...

In ieder geval bedankt voor jullie reactie!
Espada is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2011, 09:02   #6
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Je kunt je nog altijd laten doorverwijzen naar een dermatoloog. Succes!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2011, 12:51   #7
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Espada Bekijk bericht
Ik ben zeker wel tevreden over een gemillimeterde coupe, ik zou alleen graag de dunne plekken wat voller willen hebben.
Is micro hair tattoo dan niks voor jou?

Gelijk resultaat en kost relatief weinig en de donor (inkt) is onbeperkt!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2011, 13:25   #8
Espada
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2011
Berichten: 6
Ht

Bedankt allen voor jullie reacties.

Inmiddels paar maanden verder, sinds mijn eerst bericht, ben ik inmiddels begonnen met het slikken van Fina sinds september (dus zo'n 4 maanden inmiddels). Heb gelukkig geen last van bijwerkingen, maar een wondermiddel is het ook niet. Gebruik inmiddels dus Fina en minoxidil.

Aangezien ik nog steeds niet geheel tevreden ben, heb ik een tweetal afspraken gemaakt bij een HT kliniek voor consul (prohair en Transhair). HSCI zijn de wachtlijsten enorm lang, plus lees ik dat ze nogal duur zijn terwijl het resultaat niet veel beter is dan prohair bijv.. Ik heb daarom laatstgenoemde als voorkeur, voor de daadwerkelijke behandeling (mocht die gaan plaatsvinden).

Ik ben benieuwd....

Voor op- of aanmerkingen, suggesties hou ik me uiteraard aanbevolen.

Alvast dank!
Espada is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2011, 13:33   #9
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
HASCI is idd hartstikke duur. Dus qua prijs kwlaiteit verhouding wellicht niet de beste. De wachtlijsten zijn ook lang. Ik heb in juni een afspraak gemaakt en ik ben pas volgende week aan de beurt.

Het voordeel is dat er over het algemeen meer haren ineens blijven staan, waardoor je minder lang met een rode gloed op kale plekken rondloopt. HEt potentiele voordeel (meningen verschillen) is dat HASCI beweert dat ruim 80 procent van de uitgenomen grafts weer teruggroeien, omdat ze maar een gedeelte van de graft uitnemen.

Succes met je keuze!
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2011, 13:49   #10
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Espada Bekijk bericht
Bedankt allen voor jullie reacties.

Inmiddels paar maanden verder, sinds mijn eerst bericht, ben ik inmiddels begonnen met het slikken van Fina sinds september (dus zo'n 4 maanden inmiddels). Heb gelukkig geen last van bijwerkingen, maar een wondermiddel is het ook niet. Gebruik inmiddels dus Fina en minoxidil.

Aangezien ik nog steeds niet geheel tevreden ben, heb ik een tweetal afspraken gemaakt bij een HT kliniek voor consul (prohair en Transhair). HSCI zijn de wachtlijsten enorm lang, plus lees ik dat ze nogal duur zijn terwijl het resultaat niet veel beter is dan prohair bijv.. Ik heb daarom laatstgenoemde als voorkeur, voor de daadwerkelijke behandeling (mocht die gaan plaatsvinden).

Ik ben benieuwd....

Voor op- of aanmerkingen, suggesties hou ik me uiteraard aanbevolen.

Alvast dank!
Ga idd eerst maar eens op consult. Niet iedereen gelooft in de meerwaarde van HASCI!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2011, 19:41   #11
sjoerd12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 63
Ga ook eens kijken bij Dr. De Reys. Hij heeft bij Prohair gewerkt en is nu voor zichzelf begonnen. Ben er gisteren geweest voor een consult (geen wachttijd daarvoor) en kan in feb al behandeld worden. Consult was in Lelystad, waar Dr. de Reys en zn partner overnachten als ze in Soest een transplantatie doen.
Prijs is erg goed, had voorheen ook al geinformeerd bij Transhair, Feriduni, Prohair en HASCI. Wachttijden zijn daar sowieso langer behalve bij Transhair...De Reys is te bereiken via www.dehaarkliniek.be
Ik ga dus zoals gezegd me daar laten HT'en ;-) (3000 grafts)
Met duidelijke foto's....
__________________
Regime:

- vitamen
- af en toe rooscure na gebruik van normale shampoo
- Finasteride 1mg (aug 2009)
- 5% minoxidil (sep 2009)


Status:

- eind oktober 2009: shedding? ->gemillimeterd.
- januari 2010: haaruitval lijkt door te gaan...
- hoefijzer profiel zichtbaar.



Laatst gewijzigd door sjoerd12345; 23 december 2011 om 21:47
sjoerd12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2012, 20:07   #12
Espada
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2011
Berichten: 6
Oke, ga ik morgen even bellen voor een consul dan. Thnx. Het feit dat De Reys ook in NL zit vind ik ook wel prettig.

Ben inmiddels al bij Transhair geweest en zij adviseerden een FUE behandeling (zou ook geen andere nemen) (1300 grafts) voor de prijs van 5.000 EUR. Kan al meteen in januari onder behandeling. Uiteraard ga ik eerst nog bij andere klinieken langs voor consul.

Komende week naar Prohair. Ben benieuwd wat daar er uit rolt. Ik heb overigens nog even nieuwe foto's op mijn profiel geplaatst van de huidige situatie.
Espada is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2012, 21:30   #13
dundun
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 50
Jouw situatie lijkt op de mijne (donker haar, geen echte inhammen, diffuus patroon). Bij Hasci is mij verteld, dat ik in mijn geval geen wonderen moest verwachten bij zo'n 1200 grafts. Behandeling van een 'zo goed als kaal' gebied gaf nu eenmaal optisch een beter resultaat.

Ben benieuwd wat ze bij Prohair adviseren, zou daar zelf ook nog wel eens op consult willen. Succes!
dundun is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2012, 13:43   #14
Espada
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2011
Berichten: 6
Oke, fijn om te weten. Ik had al zo mijn twijfels en vraag me inmiddels af of een HT mij inderdaad het resultaat gaat geven waar ik tevreden mee ben.

Ik zal mijn overige consults hier nog met jullie delen.
Espada is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2012, 15:11   #15
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Espada Bekijk bericht
Ben inmiddels al bij Transhair geweest en zij adviseerden een FUE behandeling (zou ook geen andere nemen) (1300 grafts) voor de prijs van 5.000 EUR.
Zo, ze zijn echt aan het veranderen!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.