Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 maart 2017, 18:15   #91
Brammm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2017
Berichten: 5
Geslacht:
Het aanbrengen van minox is onhandig

Hee mensen!

Ik ben recent minoxidil 5% gaan gebruiken en ik vraag mij toch af of er een efficiëntere manier bestaat voor het aanbrengen.

Ik gebruik de vloeistof vanwege de prijs en daarom de pipet om de vloeistof aan het brengen.

Heeft iemand goede tips?

Heeft iemand bijvoorbeeld evaring met de Hydrobrush https://www.clubroots.com/products/hydrobrush?

Lijkt mij echt een rot ding maar wie weet gaat het hier wat sneller mee...

Ik kijk uit naar jullie reacties!!

Yoe
Brammm is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2017, 21:21   #92
Pam94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2016
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brammm Bekijk bericht
Hee mensen!

Ik ben recent minoxidil 5% gaan gebruiken en ik vraag mij toch af of er een efficiëntere manier bestaat voor het aanbrengen.

Ik gebruik de vloeistof vanwege de prijs en daarom de pipet om de vloeistof aan het brengen.

Heeft iemand goede tips?

Heeft iemand bijvoorbeeld evaring met de Hydrobrush https://www.clubroots.com/products/hydrobrush?

Lijkt mij echt een rot ding maar wie weet gaat het hier wat sneller mee...

Ik kijk uit naar jullie reacties!!

Yoe
Hoi Bram,

Voor het aanbrengen van de Minoxidil lotion zijn denk ik niet echt goeie tips, het is gewoon een beetje een kliederig spulletje, maar als het werkt wel een erg fijn spul! Zoals ik het doe is eigenlijk de lotion proberen op je hoofdhuid te pipetteren, ik masseerde het er verder meestal niet in maar had wel een zeer goed resultaat!

Over een hydrobrush weet ik verder niks, ik gebruik altijd het pipetje, werkt voor mij goed en snel. Binnen een minuut of 3 heb ik de klus geklaard. Succes ermee!
Pam94 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2017, 23:00   #93
Brammm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2017
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pam94 Bekijk bericht
Hoi Bram,

Voor het aanbrengen van de Minoxidil lotion zijn denk ik niet echt goeie tips, het is gewoon een beetje een kliederig spulletje, maar als het werkt wel een erg fijn spul! Zoals ik het doe is eigenlijk de lotion proberen op je hoofdhuid te pipetteren, ik masseerde het er verder meestal niet in maar had wel een zeer goed resultaat!

Over een hydrobrush weet ik verder niks, ik gebruik altijd het pipetje, werkt voor mij goed en snel. Binnen een minuut of 3 heb ik de klus geklaard. Succes ermee!
Hee Pam,

Bedankt voor je reactie!

haha ja vrij kliederig indd.. Zelf zie ik het niet helemaal zitten om de komende 10 jaar elke dag met dat pipetje aan de gang te gaan. Daarom probeer ik nu een efficiëntere methode te bedenken.

Als je een product zou kunnen kopen om het aanbrengen van minoxidil makkelijker te maken, waar zou het volgens jou (en eventueel andere) dan aan moeten voldoen?

Cheers!
Brammm is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2017, 08:31   #94
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Ik gebruik de foam sinds een week.. ik betaalde 70 euro voor 3 maanden. Ik moet zeggen dat ik de foam al wat vettig vindt.. ik durf de vloeistof niet meer te kopen 😁
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2017, 11:49   #95
Brammm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2017
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Ik gebruik de foam sinds een week.. ik betaalde 70 euro voor 3 maanden. Ik moet zeggen dat ik de foam al wat vettig vindt.. ik durf de vloeistof niet meer te kopen 😁
Hee Nicolaas,

Hoezo durf je de vloeistof niet meer te kopen? Betaalde je daar 70 euro voor, of betaalde je dat voor de foam?

Ik gebruik nu een paar dagen Fogain vloeistof. Gekocht via Biovea voor 100 euro voor een jaar. Het is alleen vrij onhandig om het elke dag twee keer met zo'n pipet aan te brengen..

Was dat voor jou ook de reden om over te stappen op foam?

Yoee
Brammm is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2017, 12:20   #96
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Nou als ik de verhalen hoor dan is de vloeistof vetter en plakkerige dan de foam. Ik ben erg tevreden met de foam. Ik breng het aan na douchen, eet en drink wat en föhn dan mijn haar en breng poedergel aan. Dan heb ik totaal geen problemen met de foam. Mijn haar zit net zoals voor het gebruik van de foam en oogt en voelt niet vettig. Alleen bij aanbrengen van de foam voelt het wat vettiger, maar dat is dus goed op te lossen
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2017, 12:40   #97
Brammm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2017
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Nou als ik de verhalen hoor dan is de vloeistof vetter en plakkerige dan de foam. Ik ben erg tevreden met de foam. Ik breng het aan na douchen, eet en drink wat en föhn dan mijn haar en breng poedergel aan. Dan heb ik totaal geen problemen met de foam. Mijn haar zit net zoals voor het gebruik van de foam en oogt en voelt niet vettig. Alleen bij aanbrengen van de foam voelt het wat vettiger, maar dat is dus goed op te lossen
Aa oke vandaar! De liquid die ik gebruik van Fogain is eigenlijk helemaal niet vettig! Daarnaast is het dus ook nog eens veel goedkoper en schijnt Minoxidil in vloeistof beter te worden opgenomen door de huid. Last but not least blijft veel van je kostbare schuim nu in je haar hangen terwijl dit met vloeistof niet zo is!

Yoe
Brammm is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2017, 13:05   #98
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Hoi hoi. Ik weet niet welke minoxidil 5% je gebruikt, maar persoonlijk vond ik de minoxidil van de merk Foligain een drama. Het glazen zeer onhandige pipetje viel er steeds uit (soms versplinterd op stenen grond) dus kocht ik een pipetje van de apotheek en met zelfs een naald om het uit de fles te trekken en erin te doen. Ik gebruik nu die van Kirkland en vind dat een zeer handige pipet.

Bij kort haar kun je de schuimvariant proberen. Voor langer haar vond ik de pipet echter het meest handig.

Oefening baart kunst.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2017, 13:30   #99
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brammm Bekijk bericht
Aa oke vandaar! De liquid die ik gebruik van Fogain is eigenlijk helemaal niet vettig! Daarnaast is het dus ook nog eens veel goedkoper en schijnt Minoxidil in vloeistof beter te worden opgenomen door de huid. Last but not least blijft veel van je kostbare schuim nu in je haar hangen terwijl dit met vloeistof niet zo is!

Yoe
Absorptie probleem heb je niet als je de foam na het douchen aanbrengt al het haar ligt plat op het hoofd en door de warmte staan de poriën goed open. In de avond maak ik mijn behaarde hoofdhuid ook nat alvorens ik de foam aanbreng. Dus verschil in opname is er niet in deze setting.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2017, 11:36   #100
Brammm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2017
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Hoi hoi. Ik weet niet welke minoxidil 5% je gebruikt, maar persoonlijk vond ik de minoxidil van de merk Foligain een drama. Het glazen zeer onhandige pipetje viel er steeds uit (soms versplinterd op stenen grond) dus kocht ik een pipetje van de apotheek en met zelfs een naald om het uit de fles te trekken en erin te doen. Ik gebruik nu die van Kirkland en vind dat een zeer handige pipet.

Bij kort haar kun je de schuimvariant proberen. Voor langer haar vond ik de pipet echter het meest handig.

Oefening baart kunst.

Ha 123hallo,

Een glazen pipetje klinkt inderdaad erg onhandig!

Je gebruikt nu dus een naald om het 'onderste uit de kan' te halen?

Wat zou jij chiller vinden dan een pipetje om je minoxidil aan te brengen?
Brammm is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2019, 19:28   #101
Miri
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2019
Berichten: 9
Geslacht:
Hoe vaak haar wassen.

Hoi

Ik gebruik nu al een paar maanden minoxidil. Als ik mn haren was breng ik t op droog haar aan, de dag erna breng ik mn haar in model en gebruik dan haarlak. Als ik savonds weer minoxidil aanbreng is mn haar de volgende dag vettiger en heb dan witgrijze waas over mn haar.
T is me afgeraden om iedere dag mn haar te wassen. Hoe gaan jullie hier mee om?
Miri is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2019, 01:43   #102
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Witte waas kan Minoxidil zijn die in het haar terecht is gekomen. Dit kan verder geen kwaad maar is reuze zonde van de verspilde Minoxidil. Want het spul moet op de hoofdhuid komen. Als je nog best wat haar hebt dan is het vrij lastig om de vliestof op de hoofdhuid aan te brengen. Het best trek je wat scheidingen met een kam en breng daar de Minoxidil aan met een dun plastic pipetje. Zo'n glazen pipet of dikke kunststof ding is niks. Je moet echt zo'n dun pipetje hebben waarvan het mondje 1-2 mm dun is. Trucje: zet het flesje Minoxidil in de koelkast. Als je dan wat druppelt op je hoofdhuid dan moet het lekker koel aanvoelen. Zo weet je dat het spul echt op de hoofdhuid terecht is gekomen. 2x per dag smeren geeft beste resultaat. Ik doe het in de ochtend direct na het douchen terwijl mn haar/hoofdhuid nog vochtig is. In de avond heb ik na het douchen wat meer tijd en dan is mn hoofdhuid wat droger.
Witte waas kan natuurlijk ook van de haarlak komen. Als je daar genoeg van spuit dan legt het een filmlaagje waterige gel over elk haartje. Ga je dan door je haar als het is opgedroogd dan breekt het filmlaagje op elk haar en kun je ook een witte waas zien. Je kunt erachter komen of het de haarlak is of de Minoxidil door te checken of je de witte waas ook ziet als je eens 1 of 2 dagen geen haarlak gebruikt.

Laatst gewijzigd door Reet; 6 april 2019 om 01:52
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2019, 13:55   #103
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Ik breng de foam tegenwoordig aan door het direct op de hoofdhuid middenlijn te "spuiten" in kleine eilandjes na het föhnen van mijn haar. Vervolgens masseer ik het in en föhn / kam ik het direct weer droog. Werkt prima en is erg efficiënt.

Groet,

Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2020, 10:04   #104
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
Hey mensen even een vraag over Minoxidil, Ik ben het de laatste dagen erg intensief gaan gebruiken. 2 keer per dag en ook voor het eerst op de kruin...
Het gaat via een druk pompje die behoorlijk royaal en onnauwkeurig spuit.
En nu voelde ik wat een verdoofd gevoel in mijn hoofd en in mijn wang.
Maar dat gevoel zakt al flink af maar even voor mijn idee..
komt dat door die alcohol in het middel ?.

Zo ja dan stap ik over op 1 keer per dag of went het lichaam daar aan?.
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2020, 22:34   #105
Haardil-emma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2016
Berichten: 129
Geslacht:
Even een reactie op het aanbrengen in het algemeen..
De flacons van Ell Cranell zijn erg handig in het aanbrengen. Voor de mannen kan de inhoud beter door de gootsteen, maar de dop kan eraf en weer op en is erg makkelijk om bijvoorbeeld minox aan te brengen. Wanneer je de dop op een halve stand open draait, ook zuinig in gebruik.
Haardil-emma is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[minoxidil] Algemeen cherifo Medicijnen/haargroeimiddelen 3780 20 september 2021 16:09
[minoxidil] Bijwerkingen den oli Medicijnen/haargroeimiddelen 225 5 juni 2021 13:14
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 17:41
Mag je gel gebruiken na het aanbrengen van Innovate? Biljartbal Medicijnen/haargroeimiddelen 6 23 februari 2004 11:13
hoe moet ik Innovate aanbrengen en hoeveel keer per dag? Jiptop Medicijnen/haargroeimiddelen 1 15 februari 2004 17:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.