Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 september 2011, 10:44   #16
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hé Miejefke, ja hoor, de overstap naar een apartement zie ik helemaal zitten! Ook ons huis werd te groot, grote tuin, veel trappen, veel energiekosten ...
We zijn gaan kijken naar een apartement en we waren beiden op slag verliefd! Het ligt trouwens op een paar honderd meter van een groot park. Dus, ideaal om te ontstressen!
Het klopt dat we meer tijd hebben om te verhuizen, maar de achterkant van de medaille is een zwaar overbruggingskrediet! En geldzorgen zijn ook een grote bron van stress (zeker voor mij). Maar goed, over een uurtje komen er kandidaat-kopers. De zon schijnt en het huis ligt er netjes bij, nu maar duimen!!!
Ik heb net mijn haartjes gekleurd en het ziet er nu mooi egaal uit. Volgens de kinderen kan ik zelfs gerust zonder haarlint over straat lopen! Haha, is wel een beetje koud
Maar ik heb er een goed gevoel bij, en dat is heel belangrijk hé!

Jij ook, succes met al je plannen en tot ziens!

Aan alle anderen: kijk eens aan, na veertig jaar opnieuw een maand trekvrij, dus NOOIT de moed opgeven zou ik zo zeggen! xx
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2011, 09:59   #17
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Laat het zonnetje maar schijnen, buiten is het prachtig weer en ik lees tussen de regels door dat ook het zonnetje schijnt in jou hart ! en leuk dat je fier kunt zijn op je haar.
Ik hoop dat je het huis hebt kunnen verkopen en je zorgeloos kunt aan een verhuis denken.
Héhé, ook mijn nieuwe stek is langs het park, zalig ,ik kijk op een grote wilde kastanje en achteraan hoor ik de kindjes van het crombeen spelen.
Ik geniet nog wat van de zon aan de kust en daarna vliegen er weer in.
Veel goede moed en werkijver.

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2011, 17:28   #18
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Het Crombeen??? Mijn scholeke!!! Nostalgie...
En neen hoor, niets meer gehoord van de kandidaat-kopers, het zit ons niet mee, maar we moeten positief blijven denken hé...
Ondertussen nog steeds trekvrij, dikke duim voor mezelf, gezien de stressie omstandigheden.
Goede moed met de verhuis hé!
XX
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2011, 20:34   #19
musse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2006
Berichten: 50
Hey,
bij de dokter was het goed, hij is bezig met iemand te zoeken die daar ervaring mee heeft. Zeg het zelf dat het niet simpel is voor iemand te vinden, omdat het niet zo gekend is. mare ondertussen doen we ons best voor minder te plukken mare dat lukt soms niet zo goed. de ene dag gaat al wat beter dan de andere dag he.
musse is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2011, 21:26   #20
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Goh An, ik wil je niet ontmoedigen, maar iemand vinden met ervaring is misschien niet zo'n goed idee. Ten eerste zijn ze zeldzaam (diegenen die het al kennen), ten tweede is hun behandelmethode daarom niet efficiënt, zeg maar 'werkt ze niet'. Om dat te weten zou je het hen zelf kunnen vragen, maar ik denk dat ze je het antwoord zullen schuldig blijven (alhoewel jij daar wel recht op hebt!)
Ik ben momenteel ook in therapie bij een 'gewone' therapeut, vandaag nog zei hij zelf dat hij geen ervaring heeft met ttm. Toch voel ik een houvast en beterschap, gewoon omdat we over dingen kunnen praten. Ttm is ondermeer een uiting van onverwerkte emoties. Als je, naast goed voor jezelf zorgen (wat betekent tijd en rust geven aan jezelf) ook kan praten over wat je bezighoudt (in plaats van te gaan lopen voor emoties of in actie te komen (lees: ttm)), dan kan je ook stappen vooruit komen!!

Ga zelf op zoek naar een therapeut, en klikt het niet, ga dan naar een andere. JIJ bent diegene die het heft in handen moet nemen, leg jouw leven niet in handen van iemand anders. Sta in je eigen kracht, je hebt jezelf al genoeg ont-kracht...

Succes meid!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2011, 17:17   #21
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Hoi hoi!

Leuk om te horen dat het zo goed daar Bolleke, dat geeft weer hoop voor ons allemaal! En dames, probeer die verhuis als iets positiefs te bekijken.. Het zijn inderdaad stressvolle momenten, maar langs de andere kant ben je tegelijkertijd ook bezig (geen tijd om te trekken) en het is een nieuwe start!!
Ik heb een superleuk vakantie gehad! Ik blijf zeggen, de beste week van mijn leven want ben nog nooit zo zorgeloos gelukkig geweest! We hebben daar veel toffe mensen ontmoet en onze dagen waren gevuld met zonnen, zwembad, beachvolley, gezellig eten en elke avond feest aan de beachbar! Ik kwam daar echt wel tot rust 's avonds, gewoon dansen op het strand op je blote voeten met de wind door je haren.. echt een onbeschrijflijk gevoel!! Ik ben normaal iemand die constant piekert en die week heb ik geen 5min nagedacht, wat mij helemaal tot rust bracht... Dus ik heb daar ook amper aan mijn haren getrokken.. En die zon op je gezicht de ganse dag, het doet wonderen!!
Maar nu back to the real life en ik zit echt in een serieus dipje momenteel! Maar ik probeer het toch positief te bekijken, ik weet nu hoe het voelt om echt gelukkig te zijn en ik ga proberen dat ook te worden in het dagelijkse leven!! Gewoon de dingen doen doe ik graag doe (ben eindelijk gestart met zangles!), mij 100% inzetten voor mijn studies (laatste jaar nu, ik was geslaagd voor mijn bachelor!!) en alle personen die mij slecht doen voelen gewoon loslaten... Zo zal ik minder piekeren en hopelijk ook weer trekvrij worden, want dat heeft toch wel de grootste invoeld op mijn zelfvertrouwen en mijn humeur!

Blijf vechten allemaal, ik denk aan jullie!
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2011, 11:38   #22
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Goeiemorgen allemaal,

Het is een lange tijd geleden, maar ook ik "ben er nog". Jammer genoeg.
Eerlijk gezegd heb ik lang niet meer aan het niet-trekken gedacht, ik deed het nog steeds maar had niet de kracht om ertegen te vechten. Mijn zomervakantie was onvergetelijk, jammer genoeg in negatieve zin. Ik heb verschrikkelijk veel meegemaakt en heb een veel te vroeg afscheid moeten nemen van een van de belangrijkste personen in mijn leven, weliswaar na een lange strijd. Dit in combinatie met mijn herexamens, maakte dat ik niet veel zin had om me nog met TTM bezig te houden.

Intussen zit ik nog steeds in een zwart gat, ik weet niet hoe ik er allemaal mee moet omgaan en dat toont zich ook. Ik ben veel aan het verliezen, zaken/mensen die ik het meest voor mij betekenen. Tijd om me te herpakken dus, althans dat wil ik met heel mijn hart proberen.
Een eerste stap is me terug verzetten tegen het trekken, telkens wanneer het me lukt heb ik wat voldoening. Ik geloof dat ik wel sterk genoeg kan zijn. Een volgende stap is om het geluk terug wat meer te zoeken. Na alles zou ik net meer moeten genieten van de kleine dingen; laat ik dat maar proberen..

Bolleke, ik ben blij dat je het zo goed maakt.
Miejefke, haal ook jij maar kracht uit je nieuwe start.
Tinniemans, ik kijk op naar je moed en positiviteit. Laten we allebei de zon maar wat meer schijnen. En proficiat met je examens!

We moeten ervoor gaan, al is het veel gemakkelijker om op te geven, we kunnen veel meer dan dat.
In het bijzonder doe ik het voor mijzelf, en zodat de persoon die ik zo hard mis trots kan zijn.

Veel succes en moed,
Fleurrr
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2011, 19:07   #23
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Fleurr,

Neem rustig te tijd om verlies te verwerken en tracht ook hier en daar positieve energie op te doen en zachtjesaan valt weer alles in de plooi. Gemakkelijker gezegd dat gedaan natuurlijk. Het feit dat je jou verhaal hier neerzet is al een stap in de goede richting. Blijf positief denken !

Tieniemans,

Zo'n vakantie kan echt deugddoend zijn, zo nu en dan nog eens van dagdromen en in je verbeelding terug op vakantie zijn, kan je opnieuw volledig ontspannen. Ik hoop dat het je lukt om weinig te trekken.

Bolleke,

Hoe is het nog met jou? koester je zo nu en dan ook nog maar een beetje in het leuke vakantiegevoel.
Al aan het inpakken? en genieten van je nieuwe stek?

Ik heb het razend druk, en echt dat is heel erg goed voor mijn ttm, eens te meer constateer ik dat ik dus het meest last heb van ttm als ik niets om handen heb, een soort vervelings-breker of zo iets.
Aai, ik zal moeten opletten als ik eenmaal in het appartement woon, ik zal daar zo veel minder tijd moeten steken in huiselijke taken, ik heb mij al een beetje voorbereid en heb mij in verschillende cursussen ingeschreven, helaas zijn ze allemaal gestart in september en heb ik nu eigenlijk geen tijd. Het opruimen schiet op, maar mijn man is zo rap "moe" en dat werkt op mijn systeem.
Toch ben ik zo goed als trekvrij, goed van mij niet?
Aan het zeetje gaat alles prima, daar is een verhuis voorzien in april, mijn dochter gaat dan een beetje verder van de duinen gaan wonen, dus een ietsje minder "vakantiesfeer".


Groetjes,

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2011, 21:03   #24
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Miejefke,
Wat goed dat het goed met je gaat qua ttm! Hou je maar goed bezig, dat helpt inderdaad! Doe zo voort.

Ook ik ben goed bezig, al zeg ik het zelf. Ik ben reeds 5 dagen trekvrij! Ik heb een klik gemaakt, ik MAG echt NIET toegeven aan de 'drang', de 'gewoonte'. Ik ben al eerder trekvrij geweest, dus waarom zou ik het nu niet kunnen?! Hopelijk hou ik het lang vol.

Hoe gaat het nog met jullie?

Fleur
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2011, 06:56   #25
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Fleurr,

Doe zo verder, je bent goed bezig !

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2011, 12:17   #26
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Bedankt Miejefke.
Ik ben vandaag aan mijn 8ste trekvrije dag begonnen - feels good!

Houden jullie ook maar vol hé!

Fleur
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2011, 17:54   #27
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Fleurr,

Ook ik hou het vol ! en ben daar best fier op.

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2011, 21:10   #28
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Ook hier, nog steeds positief nieuws, volledig trekvrij sinds begin september, dus dat is al een hele tijd!
Nu dinsdag komen er alweer kandidaat-kopers voor de tweede keer een compromis tekenen, hopelijk zal er dan tijdens de volgende drie weken niets tussenkomen... dan is het huis eindelijk verkocht!
Ben deze morgen begonnen met inpakken, neem me voor om elke dag iets te doen, maar niet te stressen.
Bij de nieuwe therapeut klikt het ook wel goed. Vn ttm weet hij niets af. Ik vraag hem gewoon om mij te helpen zo lang mogelijk het stressgehalte naar beneden te houden. Met een paar practische tips lukt het wel. Pas op, die tips zijn niet zo eenvoudig!! Maar ik heb hoop!
Op het werk is het momenteel superdruk en ook met de kleinkinderen... handenvol. Toch lukt het me om te chillen... Gek toch hoeveel tijd een mens overhoudt eenmaal hij niet meer 'trekt'!!

Miejefke, hoe loopt de verhuis?? Komt je man al een beetje meer overeind of heb je het gevoel dat je er alleen voor staat? Goede moed, 't komt allemaal goed!!
Veel sterkte aan alle anderen!
XX
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2011, 08:27   #29
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Veel succes met het huis, eens dat voorbij is er alweer veel minder stress. Met een goede therapeut en veel bezigheid lukt het je zeker om van je haar af te blijven.
Wij hebben nog precies 14 dagen om het huis leeg te krijgen, wat hebben wij toch veel meubelen en rommel.
Veel kracht en goede moed.
Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2011, 20:23   #30
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Oei ai oei, na zeven weken trekvrij, gisteren en vandaag 'steken laten vallen'... dat is niet leuk, zeg maar ontmoedigend.
Hoe kom ik terug op het juiste spoor?
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.