Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 juni 2005, 13:03   #16
Giessen
HaarWeb lid
 
Giessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2005
Locatie: Den Haag
Berichten: 15
Hoi allemaal!
Wat fijn dat de club zo groot wordt! Dat scheelt echt hoor, ik wreef gister in bed even over mijn wenkbrauwen en dacht meteen: afblijven, je bent niet de enige die nu ff haar best moet doen. Dat geeft me een warm gevoel, er niet alleen voor te staan.
Omdat ik niet elke dag trek, ga ik mezelf belonen met 2 euro voor iedere keer dat ik een aanval van echte trekdrang weersta.
Ja... sparen voor de sauna, goed idee - daar krijg ik toch weer zin in als het herfst wordt, en dan wil ik minstens sauna mét massage verdiend hebben.
Sterkte allemaal, en groetjes,
Renée
Giessen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 13:22   #17
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hmmmmm sauna MET massage...lekker! Ben in Turkije naar de Hamam geweest (1ste keer) en heb daar de zeepmassage EN een oliemassage gehad (full body) met uitzondering van het gewriemel onder mijn voeten waar ik niet tegen kan was dat heeeeeeerlijk. Goh, kijk er nu al naar uit, sparen dus! Even kijken wat dat kost bij "mijn" sauna hoor.... arrangement voor 2 personen (hopelijk hebben ze dan ook zo'n aanbieding) incl lunch en diner kost 79 euro en massage....30 minuten 20 euro. Kan ook alleen sauna doen natuurlijk maar dat is dan 18.50 euro zonder eten en drinken. Dus ik moet minimaal 39 dagen stoppen met trekken of als dat lukt nog beter dus 60 dagen...hmmm dat moet toch kunnen, heb ik ooit een keer eerder gedaan, zolang stoppen. Daarbij komt natuurlijk dat wanneer ik zo lang niet trek mijn haar ook aardig bijgroeit en dat de kapper dan ook weer een feest wordt en dat ik mooi gekapt aan het kerstdiner zit en en en... HET GAAT GEWOON LUKKEN!!!! Blijft erbij dat ik zo'n dagje suana nog steeds een dure uitspatting vind maar als je het verdiend hebt door niet te trekken moet dat een keer echt kunnen.
Kijk er zijn ook wel andere dingen die ik wel wil hebben zoals een digitale spiegelreflexcamera maarja, dat is dus bijna 1000 dagen niet trekken enneh...dat trek ik niet hahahaha....dat blijft dus een mooie droom (die camera).

greetz
Karin
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 16:45   #18
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Over dat beloningssysteem: ik moet toegeven dat ik doorgaans als ik iets écht wil het gewoon koop (erg hè) en dat het dus moeilijk is om een doel te bepalen dat als beloning kan dienen. Maar eigenlijk vind ik een ontspannende massage een uitstekend idee. Dat is iets waar ik enorm naar verlang en wat ik sinds mijn laatste relatie (meer dan 3 jaar geleden, aargh) niet meer heb gehad (en eigenlijk kon hij het ook helemaal niet goed). Ik wil al lang een 'professionele' massage maar dat is inderdaad zoiets waar ik dan geen geld aan uitgeef (tegenover wel aan 'tastbare', 'blijvende' dingen zoals kleren of serviesgoed of cd's). Dus dat is eigenlijk wel een goed idee. Dus zal ik ook maar zo'n potje aanleggen en eens kijken of dat me motiveert!

Nja, ik wil ook wel een losse extra lens voor op m'n digitale camera, maar heb al tegen m'n ouders gezegd dat ik die vraag voor m'n verjaardag...
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 17:04   #19
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
OT even nieuwsgierig

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janika

Nja, ik wil ook wel een losse extra lens voor op m'n digitale camera, maar heb al tegen m'n ouders gezegd dat ik die vraag voor m'n verjaardag...
Hey Janika, even off topic, ben heel nieuwsgierig, welke digitale camera heb jij? Een digitale spiegelreflex? En wat voor merk dan?? Zelf zit ik te denken aan een Nikon want ik heb een analoge NIKON spiegel maarja, geen werk=geen geld=geen camera. Nog even wachten dus.
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 17:21   #20
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
digitaal fototoestel

Ik heb geen spiegelreflex want die vond ik veeel te duur. Al zijn die natuurlijk heel goed... Die heb je ook in zwarte behuizing en dat is beter ivm lichtweerkaatsing enzo.
Ik wou ook geen te hele dure omdat je dan echt enorm op moet passen dat je hem niet verliest of dat ie niet gestolen wordt of beschadigd wordt. Ik wou er een die goed is, maar die ik toch gewoon elke dag durf mee te nemen in m'n handtas. Maar ik heb toch nog wel een tamelijk goeie hoor, een Canon Powershot A80. Vorig jaar gekocht in Duitsland (daar zijn ze goedkoper!). Het voordeel is dat je daar een grotere lens op zou kunnen zetten, en dat je er een statief bij kunt kopen. Het schermpje kun je uitklappen en volledig draaien, heel handig, zodat je bv. een foto van jezelf kunt maken zonder te hoeven 'gokken' of je er wel op staat. Verder leuke functies zoals zwart-wit beeld, anti-rode-ogen, ... die je meestal wel standaard hebt.
Ik ben er tevreden over, hij maakt hele duidelijke foto's die ik prima kan laten afdrukken; en een heel klein stukje filmen met geluid gaat ook.
In mijn toestel zitten 4 oplaadbare batterijen. Er zijn verschillende mogelijkheden. Je hebt ook toestellen met zo'n oplaadbaar ding maar als dat dan leeg is kun je dus helemaal niet fotograferen tot je het weer opgeladen hebt. Terwijl ik voor geval van nood gewoon 4 reservebatterijtjes kan gebruiken.
Ik heb me laten informeren dat Canon zeker een goed merk is, het is altijd beter om er eentje te nemen van een 'echt' fotografiemerk zoals Canon of Nikon (dus niet van HP ofzo waar fototoestellen maar een bijproduct zijn).
Kodak schijnt dan wel weer minder goed te zijn, geloof ik.
Tot zover mijn expertise
Hoop dat je iets naar je zin kunt vinden.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 17:34   #21
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Thumbs up

Hoi
ha, nee, ik ben niet op zoek hoor. Als ik een digitale spiegel koop wordt dat een NIKON zonder twijfel (ben een echte Nikonian). Als bijcameraatje heb ik een kodak die redelijk presteert en voor wat ik er mee doe is ie zeker goed genoeg (prijs/kwaliteitverhouding was prima zeg maar). Voor het echte werk heb ik immers mijn Nikon. Ik heb in elk geval erg goede dingen gehoord over de CanonA80 en er ook erg goede resultaten van geizen. Ook close up presteert ie erg goed. Goede keuze!

Groetjes
Karin
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 17:54   #22
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Oké! Zo te lezen ben je best wel een fotografie-liefhebber en kenner! 't Is een leuke hobby. Ik zou me er ook wat meer in willen verdiepen.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 18:57   #23
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Heb er veel aan gedaan. De laatste twee jaar is het wat minder geworden maar doe wel weer fotobewerking op de PC. In elk geval wil ik het wel weer oppakken.
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 19:41   #24
Nien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2004
Berichten: 25
Hallo allemaal!

Ik lees deze thread nu net pas, maar ik wil ook heel graag mee doen..!
Helaas telt vandaag nog niet mee, want ik heb vandaag gezondigd... Maar vanaf morgen gaat de teller weer op 0!!
Goed initiatief Karin, dit motiveert zeker weer om te stoppen
Heeeeeeel veel succes allemaal! Zet m op!

Liefs Nien
Nien is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 19:49   #25
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Goedzo Nien!!
Ga ervoor. Met ons allen moet het lukken toch? Zoals Renee al schreef dat ze aan haar wenkbrauwen voelde en toen bedacht dat de rest hier er ook moeite voor deed...dat moeten wij ook maar bedenken, dat we het niet alleen voor onszelf doen (natuurlijk grotendeels wel) maar ook voor de rest, samen sterk!
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 21:41   #26
Stien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2004
Locatie: België - VL-Brabant
Berichten: 15
Deze keer wordt anders!

Hoi allemaal,

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog geschreven heb. Telkens ik terugval kom ik uit jullie verhalen energie en kracht putten.... waarvoor dank!

Karin, ik vond het zo leuk je tread 'opnieuw stoppen' te lezen, net nu ik vanavond weer een heel schema van aanpak had uitgedokterd! Dus ja count me in!

Het euro-verhaal is voor mij geen oplossing. Mijn verlangen naar iets materieels of een extraatje is niet voldoende... Wat mij wel motiveert, is de idee dat ik eens kan daten zonder schaamte, dat ik naar de barbecue op 2 juli as kan gaan en me die dag kan opmaken!, dat ik op vakantie kan zonder 'haarzorgen' en volop kan genieten van het waterplezier... Mijn grootste schrik is nog steeds dat iemand het zal opmerken... Als ik er zo over nadenk: mijn allergrootste motivatie is terug mooi zijn... 100% naturel... en dit kunnen uiten!

Sinds 3 jaar trek ik niet meer elke dag en is de tijdsinvestering echt wel behoorlijk verminderd. Ik kan makkelijk 6 dagen zonder trekken (1 keer is me 18 dagen gelukt) maar dan krijg ik een 'aanval' (zo noem ik het) en trek dan op korte tijd al mijn wimpers uit (soms moeten mijn wenkbrauwen er ook aan geloven). Al dat gespaar wordt dan op 30 minuutjes teniet gedaan...

Ik heb nu een wekenschema op de deur van mijn toilet gehangen. (waarom toilet? Als dagelijkse reminder, maar meestal begin ik daar 's nachts voor het slapengaan te trekken) Een haar groeit gemiddeld 1cm per een maand, wat maakt dat elke 3 dagen je één mm spaart. Als eerste doel staat die bbc van 2 juli gemarkeerd. Ik heb dan teruggeteld en heb om de drie dagen het aantal mm geschreven. Op vandaag staat dus 6... Mijn tweede doel is 12 juli... tegen dan kan er nog eens 3 mm bij...! En te weten dat een wimper vanaf 7mm zichtbaar wordt... het is dus nog haalbaar!!!! Elke dag dat ik er vanaf gebleven ben streep ik door... zodat ik meteen het aantal dagen kan tellen....
Een tweede punt waaraan ik ga werken is tijdig gaan slapen. Ik heb opgemerkt dat ik steeds trek als me niet lekker in mijn vel voel én ik echt moe ben... dat is vanaf 22-23u. Ik probeer nu samen met dit schema elke dag voor 23u in bed te liggen, en vlak daarvoor een 30 minuutjes te sporten (ik heb een step thuis).

Ik hoop dat mijn aanpak ook nuttig is of een inspiratiebron voor anderen kan zijn...

Laat ons hopen dat deze keer écht wel het verschil zal maken!

Veel succes en sterkte iedereen!
Liefs, Kristien
Stien is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 21:58   #27
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Even de stand van zaken doorgeven...

Gisteren is het niet zo goed gelukt helaas. Vandaag zit ik nog op de nul! Het gaat lukken voor vandaag.

Wie heeft donderdag avond 23.00 uur op net 5 het programma over dwang gezien. Daar was dus ook ttm in.
Men liet daar ook in zien dat er en mogelijk gen-defect zou kunnen zijn....
Zo lieten ze zien dat er misschien stroompjes door de hersenen niet doorstromen, maar continue herhaald worden (net een plaat die overslaat), niet de controle kunnen krijgen op het trekken. Zo voelt het bij mij vaak, als ik een haar heb getrokken moeten er meer en kost het ontzettend veel energie om het te doorbreken. Nu weet ik dus dat het wel kan, na vorig jaar anderhalf jaar trekvrij geweest te zijn, met een mooi bosje haar en om de zes week als een trotse pauw bij de kapper op de stoel kunnen zitten. Nu is dat weer afzien. Duidelijk werd mij in ieder geval dat onderzoek in Amerika ook doorgaat, SUPER!
Kom op mensen ga mee de uitdaging aan. Nee heb je, ja kun je
krijgen.
..enne Bolleke, ik ben er nog hoor, we kunnen het nog!
Ik ben in ieder geval veel verder in de acceptatie en de omgang met mijn ttm en dat is heel wat waard.
Verder allemaal veel succes en niet opgeven hoor Iedere haar niet getrokken is er weer een!!!

groeten Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 22:27   #28
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Wauw Stien, dat heb je goed uitgedokterd zeg!!! Geldt dat groeischema voor alle haar of alleen voor wimpers?? Hoe kom je daar op? Jeetje, ik ben echt onder de indruk Trouwens is de WC sowieso een heel goede plek voor reminders vind ik.
Ben blij dat ik je een extra impuls heb gegeven, dat geeft mij ook weer steun om door te gaan!!

En Madelief, goed man, vandaag helemaal niet getrokken. Gisteren wel, nouja, pech, vandaag telt hoor! Op naar dat kerstdiner he?
Ik had de docu opgenomen maar schijnbaar niet helemaal want ik heb alleen van die muizen gezien en ik kan me niet herinneren dat ze van de informatieverwerking verteld hebben, was dat dan nog weer later, na die vrouw met dat kond wat ze niet alleen kon laten of heb ik gewoon even niet opgelet? Eigenlijk zou ik wel blij zijn als het een genetisch defect zou zijn hoor, een beetje een opluchting dat het dus dan niet aan jou ligt dat je geen discipline hebt. Mijn ex zei vanavond: het is dan juist een bijna bovenmenselijke prestatie dat je dan die drang juist wel onder controle houdt. Lief he?

Nu dan, we zien wel, ben benieuwd wat er uit "Amerika" komt, als ik me kan laten testen op defecte genen doe ik dat onmiddellijk!

Heb vandaag nog niet getrokken, vond het wel heeel heel moeilijk. Rottig telefoontje gehad waar ik me weer heel veel van aantrok natuurlijk. Had de broer en zijn vriend van mijn ex op mijn verjaardag/housewarming uitgenodigd, op persoonlijke titel. En hij liet weten dat nu ik niet meer bij Hans hoorde hij het niet vond passen dat ze nog bij mij op verjaardag kwamen. Ik was een lieve meid maar hij kon niet meer langs komen nu. Ik was helemaal ondersteboven. Vind dat zo'n vreemde instelling, ik bedoel maar, als Hans en ik nu ruzie hadden of ik hem bedonderd ofzo, maar we zien elkaar nog bijna dagelijks, zijn de beste vrienden...en dan nog... ik snap het echt niet. dus begon ik bijna weer te trekken, kon het nog net voorkomen maar het was errug verleidelijk....

nou dames we gaan er nog steeds voor hoor, op naar de leuke kappersafspraken enzo!

Karin
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2005, 00:11   #29
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Dag allemaal,
Héhe, 't is me gelukt vandaag! Gisteren één haartje getrokken en toen het er uit was heel hard gevloekt omdat het zo 'onbewust' gebeurde en ik me direct (amper 2 seconden) erna herinnerde dat we een afspraak hadden om niet meer te trekken... Vandaag is het dus gelukt. Zo zie je maar dat het soms alleen maar nodig is om dat gedrag bewust te doorbreken.
We gaan ervoor... gen of geen gen, de pot op!

Misschien nog een tipje: wie de zin, de drang, of de goesting voelt om te trekken: breng je handen naar beneden en knijp er heel hard in. Voel als het ware de handen - links en rechts - van jouw lotgenoten die het ook moeilijk hebben en die nu ook aan jou denken en in jouw handen knijpen. Op die manier vormen we één grote kring en laten we elkaar niet los. Alleen als we de kracht en de energie voelen om opnieuw van onszelf te houden, mogen we de handen weer loslaten... Als we al die krachten bundelen, moet het toch lukken!!!

Slaapzacht allemaal...
Daniëla
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2005, 09:28   #30
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ik voel in het weekend nu ik in Brasschaat bij mijn vriend blijf slapen echt nooit de drang om nog te trekken. Dat is nu enkel in de week als ik bij mij thuis ben. Gisteren heb ik wat getrokken want ik voelde me supergefrustreerd. Mijn pa en zijn vrouw waren uit verlof gekomen (ik probeer zijn vrouw zoveel mogelijk te mijden want het klikt écht niet en ik word altijd zenuwachtig als ik er naartoe moet en ben) en ik moest langskomen want ze hadden een kadootje voor me. Ik kan er ook helemaal niet meer mee praten, als die samen zijn want ik klap volledig dicht. Verder op de avond belde mijn ex nog om eens af te spreken voor foto's op nogal een dwingende manier zo van 'Dan kan ik en dan spreken we af'. Ik was wat overdonderd en heb toegezegd maar daarna begon ik me slecht te voelen. Echt slecht en ik zei niets tegen mijn vriend die bij me was. Pas bij het slapen gaan kwam het eruit en bleef het eruit stromen en hij concludeerde dat ik me niet zozeer druk maak om die vrouw maar omdat mijn papa me niet de aandacht geeft die ik wens. Hij interesseert zich weinig in mijn verhalen (leest de krant, begint te bellen, is bezig...) en dat frustreert me. Ik was blij dat hij het zo goed begreep en omdat hij dat deed, kreeg ik spontaan een woordenval mét huilen erbij waarin ik eens alles kon zeggen wat ik anders opkrop. Ik kan soms zo moeilijk over mijn gevoelens praten maar gisterennacht ging het wel heel vlot. Ik voelde me daarna echt opgelucht. Vandaag heb ik dan met die ex afgesproken en mijnvriend zei me dat ik gewoon aan één leuk ding moet denken wat ik ga doen ipv me daar op te focussen dus dat ga ik doen. Ik was van plan om in de stad witte birkenstocks (schoenen) te gaan halen en daar ga ik heel de dag aan denken. Pff, verwarrend verhaal, het moest er even uit.

Groetjes
Oilily is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stoppen gebruik Finasteride Alonso Medicijnen/haargroeimiddelen 107 29 november 2011 21:49
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
stoppen medicatie rafke Medicijnen/haargroeimiddelen 4 21 augustus 2004 16:30
Stoppen met finasteride Steven Medicijnen/haargroeimiddelen 4 15 november 2003 13:58
Wat doet 6bap nu precies? ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 0 6 oktober 2003 12:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.