Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 januari 2006, 13:33   #1
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
gestopt...

hallo allemaal,

sinds 1 januari 2006 ben ik dus zomaar gestopt met trekken!!! Hoe het kan, weet ik ook niet. De laatste tijd heb ik namelijk heeeeeeeeeeel veel haren getrokken, elke dag weer. Als ik een dag minder dan 100 haren trok, had ik een goede dag... Waarschijnlijk is dat gekomen doordat ik verhuisd ben naar een andere stad, mijn studentenleven achter me heb gelaten en begonnen ben met werken, werk waar ik veel moet nadenken en de collega's niet altijd ff sociaal zijn...

Maar zoals elk jaar besloot ik dus ook dit jaar te stoppen en voor het eerst in dik 13 jaar lukt het me nu dus al 6 1/2 dag! Zojuist heb ik ff in de speigel gegluurd in de hoop al verbetering te zien...tot mijn grote schrik is het ook hoog nodig dat ik stop, want ik zag opeens dat het bovenop mijn hoofd super dun is! Heb ik daar altijd zomaar mee rondgelopen? Vreselijk! Ik weet dat ik twee grote kale plekken aan de zijkanten heb zitten, maar die kan ik makkelijk verbergen! Bovenop mijn hoofd is het alleen een heel ander verhaal! Gelukkig heb ik Fullmore, al geeft dat wel altijd een dikke bende. Heb jij dat ook Madelief? het geeft enorm af, altijd zitten mijn handen en kleren er onder!

Bolleke,fijn dat jij ook geen enkele haar meer hebt getrokken sinds 1 januari! lukt het je nog steeds? We moeten elkaar maar flink stimuleren! Elke dag niet getrokken, geeft zoveel kracht voor de volgende dag! En nu ik heb gezien hoe erg het is gedaan met mijn haarbos, hoop ik helemaal dat het me gaat lukken. Ik ben zo nieuwsgierig hoe dik bos haar ik eigenlijk heb???

uiteraard wens ik iedereen succes en hoop ik dat jullie net als mij zullen kunnen stoppen!

grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2006, 20:18   #2
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Erna,

Het gekke is dat ik al wel een tijdje goed bezig was en dat ik me helemaal niet had voorgenomen om per 1 januari te stoppen. Ik vond gewoon dat ik maar op dezelfde manier moest verder doen; goed voor mezelf zorgen, regelmatig ontspannen, de dingen ofwel uitpraten ofwel loslaten (proberen hé), structuur en planning aanbrengen in mijn leven, eenmaal per maand naar de therapeut, kwestie van morele ondersteuning enz...
Ik vroeg mezelf af hoe lang (uren, dagen?) het zou duren vooraleer mijn eerste haar in 2006 zou sneuvelen. En elke keer als de drang kwam of komt opzetten denk ik: "Ah neen, nu niet, dat zou zonde zijn, ik kon het gisteren en voelde me daar zo blij mee, dus kan ik het vandaag ook!

Erna, ik hoop dat je dag na dag blijft volhouden én dat je hulp inroept als het dreigt fout te lopen of als je even 'naast het juiste spoor loopt'.
Ik stapte vandaag op de verkeerde trein en kreeg van de conducteur een briefje mee (om gratis terug te reizen) "Verdwaalde reiziger". Ik voelde me dement maar heb er toch maar lekker van genoten...
Zie je, soms zit je op het verkeerde spoor. Geen nood, je kan altijd terug!

Ik geef je wel een briefje mee
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2006, 12:11   #3
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Houden zo!!!

Erna, je kunt het!!!

Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2006, 17:41   #4
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
he ladies

stomme vraag misschien, maar ik lees hier ineens vanalles van Full-more, maar wat is dat juist, en waar kan je dat halen?

Groetjes, en veel succes!
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2006, 21:54   #5
wishofnight
HaarWeb lid
 
wishofnight's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2005
Locatie: belgie - kontich
Berichten: 38
proficiat en nog veel geluk voor de volgende periode
je kan het!!!
de moed gewoon iet opgeven, elke dag is er één
wishofnight is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2006, 22:49   #6
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Full more...

Kijk voor informatie over full more op www.Newappearance.nl

Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2006, 09:08   #7
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
update

ff een korte update: tot nu toe gaat het nog steeds erg goed met me. Gister heb ik per ongeluk eentje eruit getrokken, maar daar het het gelukkig bij gebleven. Vandaag ben ik weer volle moed en ga ik weer dapper voor de 0 haren! Inmiddels zit ik op mijn 10de dag en dat is een waar record voor mij! Ik voel me helemaal trots en heb nu al het idee dat ik een pracht bos haren op het hoofd heb...

bolleke sta je ook nog op 0 voor 2006? Leuk verhaal van je over de trein, wat je mooi hebt vertaald in een moraal: al ben je op het verkeerde pad je kunt altijd terug! Wat ons haar betreft: gelukkig groeit het nog steeds en kunnen we terug naar een vol bos haar, al is de weg terug zwaar...

Fullmore: zelf bestel ik het in Alkmaar (zie website die Madelief opgaf) en daar ben ik tevreden over. Het middel geeft me veel zelfvertrouwen, ook al geeft het af en heb ik vaak vieze handen! Toch kan ik er niet zonder!

Succes iedereen!

grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2006, 12:27   #8
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hehe Erna... zat vandaag 'op de verkeerde trein'... heb dus getrokken ... niet veel hoor maar wel jammer. Dus, effe een nieuw ticketje kopen en terug op het juiste spoor. Ik heb er wel alle moed in want ik WIL echt lang haar. Dus, een douchke gepakt, een kopje koffie, een pleistertje rond linker wijsvinger (eventjes mezelf niet vertrouwen voor één dag) en morgen een dagje sauna... daarna zal het allemaal wel makkelijker gaan.
Is dit voor jullie herkenbaar? Moeilijke momenten zijn er dus nog, maar aan ons de keuze hoe we daar mee omgaan. Ik heb geleerd om mezelf niet meer te vertrouwen op moeilijke momenten. Op die momenten moet ik actie ondernemen, anders is het om zeep. En het lukt, oef... lange leerschool hoor...

Volhouden jij hé Erna, tien dagen is knap!!! Ga niet te dikwijls voor de spiegel staan want dat kan een gevaarlijke trigger zijn, laat het 'gewoon' groeien... simpel hé
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2006, 13:14   #9
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
shit he dat je ff op de verkeerde trein hebt gezeten. Gelukkig kwam je er snel genoeg achter en heb je de kracht om onmiddelijk ommekeer te maken! Zelf had/heb ik daar altijd de meeste moeite mee. Ik weet dat ik wat anders moet gedoen om het trekken te stoppen, alleen kon/kan ik me der niet altijd toezetten!
ik heb vandaag ook continu de neiging om de verkeerde trein te nemen. Toch kan ik steeds nog op tijd uit de trein springen! Vandaag is dus een ware marteldag. Ik voel het genot van het harentrekken en wil zo graag die ene haar eruittrekken, maar gelukkig wil ik ook zoooooooooooooo graag niet trekken en dat heeft nog steeds de overhand!

Succes Bolleke, een kleine terugval betekend niet dat het afgelopen is! We gaan dapper door! Succes iedereen!

Grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2006, 15:30   #10
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Echt hartstikke goed van jullie!! Ok die paar haartjes die gesneuveld zijn, maar het positieve is dat het al die andere dagen wél goed is gegaan!!!

Echt super ga zo door!
Groetjes Loïs.

Laatst gewijzigd door fashiongirl; 11 januari 2006 om 13:50
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2006, 20:24   #11
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Erna, tot hiertoe is het me dus gelukt. 'Gewoon' dus snel van die 'verkeerde trein' afstappen en overstappen op het 'juiste spoor'.
Ik zat vandaag nog na te denken over die beeldspraak van die trein. Eigenlijk klopt het allemaal wel want hoe langer je op de 'verkeerde trein' zit, hoe moeilijker en lastiger het is om terug te geraken. Als je er in slaagt om snel af te stappen en terug het juiste spoor te vinden, dan komt alles weer goed. Maar soms, soms IS er niet direct een halte onderweg... dan nog heb je de keuze: je kan rusten op de bank (mediteren, relaxen, ontspannen) of praten tegen een medereiziger (vrienden, lotgenoten...)
Ooit zullen we wel ons doel bereiken, belangrijker is dat we ook iets leren van de reis...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2006, 20:38   #12
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Heerlijk, al die positieve energie die ik voel in jullie bericht!!! Super voor jullie, en natuurlijk hou vol. Mij hebben jullie in ieder geval een oppepper gegeven! Op precies het juiste moment. BEDANKT!!!!

De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2006, 01:22   #13
*katje*
Katje
 
*katje*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2006
Locatie: Strombeek-Bever/Heverlee (België)
Berichten: 34
Op naar het juiste spoor!

Ook ik vind het een enorm leuke beeldspraak die inderdaad wel wat waarheid/werkelijkheid toont en het doet deugd om te zien dat er toch mensen zijn die zich heel goed kunnen tegenhouden, tegen het trekken. Het toont ons jullie karakter en geeft ons een gevoel van 'het is dan toch mogelijk om jezelf tegen te houden'!

Ik heb wel eens momenten dat ik mezelf echt kan tegenhouden van het trekken (zonder middeltjes) maar in deze periode (examens) zijn alle hulpmiddeltjes toch welkom, want dan is het moeilijker om eraf te blijven en gebeurt het ook vaker onbewust...

Allemaal op naar het juiste spoor! Hopelijk vinden we dat snel...

Groetjes,

Katje
-xxx-
*katje* is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2006, 08:56   #14
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
Limburgse!

wat fijn om te horen dat je een oppepper krijgt van deze berichtjes! Het stomme is dat ik me af en toe ook gewoon schuldig kan voelen t.o.v. iedereen die graag wil stoppen, maar dat het niet lukt en dat ik dan met mijn berichtje kom dat ik ben gestopt...snap je!? I.i.g. maakt het mij blij dat i.i.g. een iemand een opppepper krijgt van deze berichtjes!! Succes verder! Wij kunnen het, jij kunt het, iedereen kan het! Als we maar kracht hebben en trots zijn op wat we doen!

grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2006, 12:33   #15
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Toch goed dat wij elkaar zo soms kunnen steunen en effectief oppeppen he!
Ook al gaat het soms met iemand minder goed, toch geeft je dat ook een gevoel van erkenning en tja zelfs moed.

Die beeldspraak van de trein, die ga ik eens even in m'n hoofd prenten want we zitten inderdaad af en toe op de verkeerde trein en ik ga proberen zo snel mogelijk op het juiste spoor te geraken, want inderdaad hoe langer je op die trein blijft zitten des te moeilijker wordt het.

Weer vol goede moed en positieve energie ... we gaan ervoor.

Groetjes
Kristel
Kristel is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
behandeling gestopt, resultaat onvoldoende maurice Hirsutisme - Behandelingen 2 13 oktober 2005 01:25
Haarverlies gestopt?! jemig Medicijnen/haargroeimiddelen 56 27 mei 2005 23:01
Gestopt met minoxidel, verkeerde beslissing? marjolijn Haarproblemen bij vrouwen 9 8 mei 2004 19:16
Haaruitval nog steeds niet gestopt 6 maanden finasteride!! Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 13 5 april 2004 10:29
Bij wie is de FRONTALE haaruitval GESTOPT??? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 1 8 november 2003 10:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.