Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 april 2006, 08:42   #1
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
Thumbs up Nieuwe Strijd!

Hallo allemaal!

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor al hun lieve berichtjes. Ik heb echt tranen in mijn ogen gehad toen ik het allemaal las! Het is altijd fijn dat mensen aan je denken en je missen, bedankt!

Ik ben 3 weken op vakantie geweest naar de Filipijnen, waar een vriend van me ging trouwen. 3 weken geen stress, 3 weken buiten zijn en warm, zonnig weer: de ideale ingredienten voor een mooi bos haar! Helemaal trekvrij ben ik niet geweest, maar veel waren het er niet en mijn haar groeide als kool! Ik was dan ook heel trots toen ik thuis kwam! Helaas sloeg gister op het werk het noodlot weer toe: trekken trekken trekken...ik kon niet stoppen! Overal groeiden van die mooie haartjes en die jeukten zo "haal mij eruit" "haal mij eruit" En ik luisterde! Maar vanaf vandaag wil ik weer de nieuwe strijd aangaan. Ik wil niet treuren om de haren van gister, maar weer beginnen met ttm aan te pakken! Begin dit jaar kon ik het, nu moet ik het ook weer kunnen!

Op de andere Thread heb ik gezien dat ook jullie nog steeds de strijd aangaan en elkaar steunen! Super! Ga allemaal zo door! Ook heb ik gezien dat er weer velen dit forum hebben gevonden! Welkom allemaal! Ik hoop dat jullie hier veel steun en erkenning zullen vinden!

Succes allemaal! Grtx erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2006, 11:55   #2
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
Hi sweetie,

Ik heb juist hetzelfde nu: week vakantie zonder trekken en vanaf de dag dat ik thuis was: chakka! trekken! gelukkig was het allemaal nog binnen de perken, maar moet toch goed opletten nu... heb mijn kneedgum naast mij, en ben vol moed om zo weinig mogelijk te trekken. vandaag nog maar 1 haartje, dus cava: blijven volhouden...

Ben blij dat je er terug bent!
veel succes
groetjes en veel liefs
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2006, 12:23   #3
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Erna en Tien!
Jullie hebben in elk geval mijn steun!
Toch raar dat we op vakantie zo heerlijk trekvrij kunnen zijn. Als het enkel en alleen om een biologisch gegeven zou gaan, dan zouden we het toch overal moeten doen?! Niet dus... dat maakt het er niet minder makkelijk op, want dat impliceert dat we onze eigen bronnen en krachten moeten aansporen...
Maar goed, dat wisten we al natuurlijk, vandaar dit forum ..
PS: al de hele voormiddag netjes aan het blokken (ja alweer examens voor de deur) en geen enkel haartje! Dankjewel 10 voor de kneedgum, hij ziet er niet meer uit! Als ik dit vergelijk met de situatie toen ik jong was, pfff... wat een verandering, wat een vooruitgang, maar wat een lang proces...
Lieve mensen, de moed niet opgeven, NOOIT!!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2006, 12:34   #4
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ik doe ook mee. Vandaag al drie haartjes. Maar ik vertrek vanaf donderdag op verlof dus ik hoop dat ik ook twee trekvrije weken tegemoet ga (en daarna niet in de val loop van terug van vakantie, hup trekken).

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2006, 13:28   #5
vleervlinder
HaarWeb lid
 
vleervlinder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juli 2003
Locatie: Menen
Berichten: 118
I'm in voor het begin van een hernieuwde strijd - na 2 maanden ongeveer niks trekken, ben ik er van 't weekend weer serieus ingevlogen... jeukhoofd, alleen thuis en mij vervelen, piekeren, en dan zielig doen tegen mijzelf en een afspraak met één van de weinige vrienden die ik nog heb, afzeggen. *zucht*
Ondertussen gaat het alweer wat beter en ben ik weer in vanalle papieren toestanden gevlogen, maar het gepieker blijft nog wel... 't is ook nooit goe...



Bieke
vleervlinder is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2006, 14:07   #6
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hey Bieke

Wat sneu om te horen dat je terug bent begonnen.... Raar hé, hoe je ineens terug begint. Ik vind dat zo vreemd.. Waarom gaat het een tijd wel en dan niet meer? Ik snap het ni goe....

Binnenkort is het terug Grosso Modo festival in Kapellen. Dat multicultureel festivalletje... Ga je er naartoe? Zo ja, dan kunnen we eventueel elkaar daar even zien... Let me know. En terug de goede weg op hé. Je haar is leuk zo!
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2006, 14:25   #7
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
Hallo allemaal,

fijn om al zoveel van jullie te horen. Bij mij gaat het tot nu toe goed: 0! Ohhh wat voelt dat goed, alsof ik de hele wereld aankan! Nu hopen dat het goed gaat.

Bieke: &^&$*# dat het ff niet goed gaat, maar blijkbaar hoort dat bij het proces. Je hebt het een hele tijd volgehouden en dan patsboem is ff de energie op en trap je der weerin! Dat is balen ja, maar blijf er niet in hangen! Het is gebeurd, vergeet het! Je hebt echt niet alle teruggegroeide-haren eruitgehaald! Dus je bent nog steeds op de goede weg! Om de hoge berg te beklimmen, zijn er altijd momenten dat je een stukje terugglijd, maar dat stukje van de klim ken je nu en dus zal het makkelijker zijn om terug tekomen op het punt waar je al was! Succes!

Succes allemaal! Grt erna

Ps ik heb altijd gezegd dat een paar haren op een dag niet uitmaken, en daar blijf ik in principe ook bij, maar ik kan dat eigenlijk helemaal niet... het is bij mij alles of niets. Als ik 1 haar getrokken heb op een dag, kan ik niet meer stoppen. Ik ken dan weer dat gevoel van een getrokken haar en dan wil ik meer! Zoals het spreekwoord zegt: als er een schaap over de dam is volgen er meer! Herkennen jullie dat?
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2006, 15:31   #8
Nickytje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 147
het is idd zo.

als je er eentje trekt volgt het tweede, het derde, het vierde enz enz.
dat is bij mij ook hetzelfde.
dus vanaf je voelt dat je begint te frullen ga je met wat bezig houden, speel een spelletje op de pc, ga wandelen, neem een stressballetje, speel met huisdieren,
alles om dat ene haartje te vermijden!
dat probeer ik nu ook te doen.
net stond ik voor de spiegel mijn haar te kammen voor ik er een sjaaltje op deed, en dat is meestal de moment dat ik een eerste haar trek, ik had er een vast begon eraan te draaien en ben verschrikkelijk kwaad op mezelf geworden, en het haartje staat er nog en ik zit nu dus met een sjaaltje op mijn hoofd aan 0 haren voor vandaag
ik voel me net of ik de wereld heb veroverd
nog veel succes allemaal als ik het kan kunnen jullie het ook! ik gun het iedereen zo hard om terug mooie haren te hebben!


ps;
ik heb net een tip van een meisje gekregen, zij plukte vroeger ook constant haren, en toen heeft zij haar haar laten afknippen tot op 10 cm ofzo, en er aanzetvlechten op laten zetten. en dan kan je niet plukken of je moest ze er met dikke vlecht en al uithalen! en dan is zo lelijk dat ze zich er op die manier van weerhield van te plukken.
ook maakte ze een tabel en iedere dag dat ze niet plukte kleurde ze groen, en hoe meer groen op het einde van de week hoe meer leuke dinge ze zichzelf gunde.
nu heeft zij geen vlechten meer in haar haar, een mooie dikke bos, en al een jaar trekvrij !
Nickytje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2006, 16:06   #9
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
He die tip van het dagen kleuren ga ik ook toepassen! lijkt me een goeie motivator.

Bij mij weet ik dat het een slechte dag is, als ik smorgens bij mijn ochtenplasje in mijn haar zit. Dan weet ik dat ik moet oppassen. Maar tegenwoordig denk ik vaak ergens in de middag: hé, ,ik heb nog niet getrokken! dus het 'de hele dag trekken' heb ik niet meer. maar vanaf het moment dat ik denk 'hé, ik heb nog niet getrokken', begin ik meestal te trekken
gelukkig kan ik het de laatste dagen binnen de perken houden met enkele haren per dag. Leve de kneedgum hoor
groetjes allemaal
10

he kim: veel plezier op vakantie! naar waar ga je??????
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2006, 16:16   #10
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Naar Torremolinos. Ne last-minute all inclusive voor 429 euro. Vond ik wel een goeie deal. Sommige zeggen dat dat het paradijs voor de 'oudjes' is maar ik trek mij daar nix van aan. Voor mij is de zon, ne cocktail en wa winkeltjes voldoende om te ontspannen!
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2006, 17:33   #11
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
Groot gelijk sweetie! zon en cocktails is de beste combinatie voor een vakantie! jippie!! wou dat ik ook al terug lekker in het zonneke zat met mijn mega grote 2 pinten (jaja, skiën is happy-hour hé).

Geniet er maar goed van, en kom lekker happy en relaxed terug naar ons koud landje!
dikke zoen
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2006, 18:17   #12
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Lightbulb

Jaaaaaaa Erna fijn dat je er weer bent!
Ook nog bedankt voor je berichtjes, heb er veel steun uit gehaald, eindelijk wat herkenning.
Ook ik herken het wel, minder drang om te trekken op een zorgeloze vakantie...heerlijk. Nou vandaag, door alle hectiek en veel te volle schema, heb ik nog niet getrokken. Dus ik ga het vandaag ook weer proberen ! Zou wel weer fijn zijn hoor, een dag trekvrij.
Liefs Loïs
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2006, 09:07   #13
vleervlinder
HaarWeb lid
 
vleervlinder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juli 2003
Locatie: Menen
Berichten: 118
Hey allemaal,

Kim en Erna, bedankt voor de bemoedigende woorden - just what I needed.
Sinds gisterenavond gaat het weer heel wat beter, alleen is 't nog moeilijk om niet heel de tijd aan mijn haar te prutsen... nu ik weer heb getrokken zit het gevoel terug in m'n vingers.

Kim, Grosso Modo'en zit er waarschijnlijk niet in... vroeger moest ik maar een paar bussen pakken maar nu ik verhuisd ben zitten daar ook al een paar treinen tussen... maarja you never know, zie dat ik dan toevallig net in Antwerpen ben...
En veel plezier in Torremedinges he!
vleervlinder is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2006, 09:34   #14
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
Joepie de peopie!

Gister heb ik maar 4 haren getrokken, waarvan 1 dikke echte haar en 3 fijne haartjes! Wooh wat was ik gisteravond trots! Eindelijk heb ik weereens een dag de ttm overtroffen! En wat voor dag: het was een lange zware dag met aan het einde nog iets voor mij heel frusterends: en ooh wat wilde ik toen graag trekken. maar ik kon 'ho stop' zeggen en heb niet getrokken! zo dan mag ik toch best trots op mezelf zijn!

die tip van dagen kleuren vind ik ook wel een goed idee en dan hang ik hem mooi midden in de kamer op, zodat ik er steeds naar mag/moet kijken! de tip van de vlechtjes heb ikzelf ooit ook toegepast. probleem bij mij was alleen dat tussen alle vlechtjes nieuwe korte haartjes groeiden en die waren nu nog makkelijker en aanlokkerlijker om eruit te trekken. ik heb dus de vlechten er snel uitgehaald, hoe leuk het me ook stond...

kim: hele fijne vakantie! ik hoop dat je heerlijk zult genieten en tot rust komt! en laat de ttm maar thuis, ok? succes!
fashiongirl: hartstikke goed zeg dat je zelfs op een hectische dag niet getrokken hebt! ga zo door! weet dat je niet alleen vecht he!
en vleervlinder: klap maar eens goed in de handen of schud je vingers goed door elkaar, zodat dat gevoel er weer uit is!
bollke en tinneke: bedankt voor jullie steunende woorden! hoe gaat het met je examens bolleke? eigenlijk ben je al geslaagd...studeren en geen haren trekken! super overwinningen zijn dat! succes!

succes allemaal lieve meiden! grtx erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2006, 09:57   #15
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Oh, wat heb ik hier weer een boel herkenbare dingen gelezen... Ik schrik er toch vaak van hoeveel gewoontes/rituelen/gedachtes/gevoelens wij allemaal gemeenschappelijk hebben.
Vleervlinder, van dat alleen zijn - vervelen - piekeren - zielig doen, dat komt mij zooooo bekend voor. Ik heb dat nogal vaak, jammer genoeg.
En het feit dat de eerste haar vaak een voorbode is van veel meer, is een spijtige zaak maar wel de realiteit. En ik laat me daar keer op keer door vangen.
En dan het positieve van vakanties... Bolleke, ik vind dat inderdaad een goed argument om te zeggen dat het dan toch niet helemaal biologisch is. Dat geeft me toch weer extra moed, ook al is het dan geestelijk zwaarder natuurlijk. Trouwens, ik heb zo'n kalender gemaakt waar we het over hadden, ben benieuwd. Noteer aantal haren, mijn stemming, en ongesteld zijn. Eigenlijk zou hoeveelheid chocola er ook nog op moeten
Jente is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De Nieuwe Doktors. sjef Overige behandelingen 32 23 mei 2005 22:35
Nieuwe pruik Anjo Haarproblemen bij vrouwen 5 5 november 2004 11:30
Hoe activeer ik de nieuwe WYSIWYG editor? Webmaster Hoe gebruik ik het Forum? 0 22 maart 2004 12:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.