Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 november 2007, 09:57   #1
twinkel
bijna geen krullies meer
 
twinkel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Locatie: in provincie Utrecht
Berichten: 18
nieuw en verdrietig

hallo ik ben nieuw hier en heb net een vervelende ervaring met de huisarts gehad...zei doodleuk tegen mij dat hi niet begreep waar ik me zorgen om maakte...pffff ben helemaal down...ik heb bij mijn slapen erge kalende plekken en dun haar..mijn haardos is i 3 jr tijd minder dan de helft geworden...mijn maandelijkse stonden blijven uit,al meer dan een halfjaar...ja de ha wilde wel een testje doen om te kijken of ik zwanger was..eikel..had ik allang gedaan..en 6 maanden zwanger...tuurlijk...ik heb ook maagklachten en gebruik sinds een half jaar actavis promezol...kan dat ook extra negatieve invloed hebben? welke bloedtest kan ik laten doen om mijn hormoonspiegel te laten checken?ben zo verdrietig en onzeker...moet zeker wachten tot ik kaal ben ofzo voordat die drol wat doet...ohja ik las veel goede dingen over diane-35..kan ik die zonder tussenkomst vd ha zo bij de apotheek halen?ps.ben 30 jaar en wil niet kaal worden...
twinkel is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2007, 11:46   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Oh! wat een idioot! Zoek een andere huisarts en maak nu meteen een afspraak met een gynaecoloog. Bel maar gewoon, dan merk je wel of je een verwijsbrief nodig hebt of niet.
Staat er op de verpakking van Promezol dat 't haaruitval als bijwerking heeft?
De Diane35 krijg je niet zonder recept, maar 't is ook niet verstandig om iets te slikken zonder recept.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2007, 12:55   #3
twinkel
bijna geen krullies meer
 
twinkel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Locatie: in provincie Utrecht
Berichten: 18
hallo hanna...ja baal echt van die man, k ga nu in de ha praktijk vragen om een ander(zijn er 4,moet er toch 1 zijn met verstand!) k ga voor die omeprazol even apotheek bellen... en verwijzing gynaecoloog vragen...pfff...ga je eindelijk naar de ha...krijg je zo iets..t is al moeilijk genoeg om je kwetsbaar op te stellen met zo'n probleem....bah! bedankt voor je reactie...laat nog wel weten wa er verder gebeurd..
twinkel is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2007, 13:08   #4
thamar
HaarWeb lid
 
thamar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 77
Hoi
Echt heel vervelend voor je,maar kan je de diana wel slikken als je zwanger bent?
thamar is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2007, 14:43   #5
twinkel
bijna geen krullies meer
 
twinkel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Locatie: in provincie Utrecht
Berichten: 18
hoi...k ben niet zwanger hoor.sorry als iemand dat dacht...alleen 6 maanden niet ongesteld geweest al...zou ook zomaar kunnen volgens de HA...
net apotheek gebeld,blijkt dus dat je van omeprazol actavis evt haaruitval kan krijgen..gebeurd heel weinig maar gebeurd dus wel!!!..maar niet ongesteld worden is niet een bijwerking...dus morgen andere ha bellen,daar langs,bloed prikken(ga k gewoon eisen!!) en doorverwijzing gynaecologg eisen...ben beetje opstandig nu...t is mijn lijf en mijn haar en straks ben ik kaal en leven zij vrolijk verder!.
ondertussen al wel orienteren op pruiken....want k zie er nu eg niet uit!wordt je ook zo onzeker...tenminste ik wel...
morgen nwe dag en nieuwe kansen...hou jullie wel op de hoogte..
twinkel is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2007, 15:44   #6
steenbokje
mooi hè? àlles!
 
steenbokje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2007
Locatie: rotterdam
Berichten: 240
Hallo twinkel,je bent 6 maanden niet ongesteld geweest en het bllef zo maar weg? van de 1 op andere maand.
heb je stress? of iets naars meegemaakt...streng dieet mischien...
Maar over die maag tabletten klopt wel,dat heb ik ook gelezen in de bijsluiter...(bij iemand thuis)
maar het is zo als jouw lichaam op dat stofje van med. reageerd krijg je haar uitval,dat is namelijk ook mijn ervaring geweest dit jaar!
van de tambocor(voor hart) je zal maar net de gene wezen die er gevoelig voor is.hoe zeldzaam het ook voorkomt spreek uit ervaring heel tries en onzeker en erg down nergens zin in hebben vooral niet naar buiten hele dagen voor de spiegel staan dat was mijn ervaring.
gauw naar een andere huisarts,de schoft bah....meid succes laat het weten ben erg benieuwd.
groetjes
steenbokje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2007, 15:57   #7
twinkel
bijna geen krullies meer
 
twinkel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Locatie: in provincie Utrecht
Berichten: 18
hoi, ja vd ene op andere maand weggebleven...nee heb niet stress..gewoon alledaagse dingenstress...wat iedereen wel eens heeft.geen dieet ..maar ik heb altijd wel meer haaruitval als gemiddeld gehad, maar op zich niet superextreem en zichtbaar...ik denk dat t middel voor mijn maag eea heeft verergerd....en nu wordt t dus zichtbaar...idd uren voor de spiegel , verdrietig en beetje sjaggie naar mijn beestjes en vriendje...is ook niet leuk.morgen ga ik ervoor! heb wel een lieve vriendin waar ik mijn ei kwijt kan en hier bij jullie gelukkig...dikke knuf voor iedereen

Laatst gewijzigd door twinkel; 12 november 2007 om 16:05 Reden: tikfout
twinkel is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2007, 17:21   #8
thamar
HaarWeb lid
 
thamar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 77
Hoi,je moet maar doen wat Hanna schrijft en veel sterkte verder.
thamar is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2007, 17:22   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Twinkel,

In je openingspost schreef je Promezol, waar ik nergens info over kon vinden. Nu schrijf je echter Omeprazol. Daarover kan ik aardig wat bijwerkingen vinden, maar haaruitval staat er niet bij:

http://www.apotheek.nl/templates/gen...MedicijnID=195

http://www.consumed.nl/medicijnen/6561/Omeprazol_Sandoz
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2007, 17:36   #10
twinkel
bijna geen krullies meer
 
twinkel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Locatie: in provincie Utrecht
Berichten: 18
ja het is omeprazol actavis....las wel op internet dat het heeeeeeel soms voor komt.gezocht op omeprazol actavis bijwerking haaruitval..dan lees je t wel ergens in de hele kleine lettertjes..maarja..hou me aan die strohalm vast, ook al weet ik beter..
.morgen is de HA de pineut...heb al net lijstje met vragen gemaakt en waar ik in mijn bloed op getest wil worden enzo...wil toch eg wel naar een gynaecoloog en/of dermatoloog...ik heb nu een stap gezet, terug ga ik niet meer..
twinkel is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2007, 17:41   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Goed zo! Volhouden! Ook al zegt de huisarts straks misschien dat je de uitslag van het bloedonderzoek moet afwachten, maak gewoon alvast een afspraak met een gynaecoloog.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2007, 17:46   #12
twinkel
bijna geen krullies meer
 
twinkel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Locatie: in provincie Utrecht
Berichten: 18
ja...ik geef niet op..elke haar is het strijden waard!.deze site doet me inzien dat je ook gewoon vol moet houden en strijden voor jezelf...en met schade en schande wijzer worden..geeft niks...hoop dat ik morgenochtend ook nog zo'n grote mond heb.... als ik met de andere ha bel......

Pff dinsdagochtend,nu dus gebeld mt HA...ik kan pas morgen terecht!!bah! ook na aandringen:blijkt de ha vanmiddag vrij te zijn...en een andere nee dat lukte niet vandaag...weer een dag van niks dus..moet vandaag werken van 12 tot 8...ga nu eens verzinnen hoe ik mijn haar ga fatsoeneren..is niks mee te beginnen...model is er ook niet(kon de krullies altijd lekker laten groeien en dan naar achteren clippen)dus ga zo maar aan de slag om op tijd klaar te zijn...wordt weer een baaldag!!!!

Laatst gewijzigd door twinkel; 13 november 2007 om 09:25
twinkel is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2007, 10:23   #13
twinkel
bijna geen krullies meer
 
twinkel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Locatie: in provincie Utrecht
Berichten: 18
andere Ha..geen effect...

..nou gisteren naar ha geweest...kon t niet zo goed zien en moest vanochtend terugkomen met schoon gewassen haar...hij dacht een schimmelinfectie te zien...schilvers,rode plekjes en op de kale plekken zitten dunne haartjes en haarzakjes zijn ook slecht zichtbaar...advies nu is:4 weken ketoconazol 2x per weeek gebruiken...ik heb volgens mij ook niet de echte diana pil voorgeschreven gekregen..eentje van apharma ipv schering...dat is toch de echte?...ook vertelde hij dat hij liever heeft dat ik even een maand met de pil stop om te kijken of de ongesteldheid weer op gang komt...wat moet ik hier nu weer mee. ik lees dat de meeste aga patienten ook in keto krijgen voorgeschreven maar dat dat de haaruitval niet stop...
ik heb ondertussen gebeld met een extensionsvrouwtje in zoetermeer..morgenavond gaat ze ze zetten...kost een hoop,maarja ik probeer dat maar, dan hoef ik geen gel of andere meuk in mijn haar te doen...k zie wel of de extensions houden...en of ze niet uitvallen door de ketowassingen....ben drietig nu,1grote kleine pluizebos op mijn hoofd en heb geen zin om de deur uit te gaan...bah...even een giga dipdag.
misschien ben ik wel stom bezig,maarja...voel me even niet de sterke vrouw van een paar dagen geleden...
twinkel is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2007, 13:10   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Heb je ketoconazol als shampoo gekregen en niet als crème of zalf?

Doe wèl wat de arts heeft aanbevolen, ook al moet je dan voorlopig met een haarband, muts of sjaaltje lopen.
Nu extensions laten zetten, terwijl de hoofdhuid ziek is, lijkt me echt absoluut geen goed idee.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2007, 14:32   #15
Eefste
Help, mijn haar!!
 
Geregistreerd: 24 augustus 2007
Locatie: Zuid holland
Berichten: 75
Oei.. nephaar in je haar is echt een aanslag.. ik weet er alles van
Heb ze zelf jaren gehad, en zet ook bij mensen.
Ik waarschuw altijd uitgebreid en zal het ook nooit bij iemand doen die verteld dat hij of zij last heeft van haaruitval/hoofdhuid problemen.
Tis nou eenmaal iets zwaars dat aan een klein bosje haren hangt.

(ik zet dreads en vlechtjes.. misschien is dat wel belastender dan losse plujes haar.. maar ik zou uitkijken!)

Succes met alles!
Eefje
Eefste is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Even voorstellen, NIEUW NIEUW NIEUW!!!! Cinthia Haarwerken 9 22 februari 2008 09:46
Nieuw haarwerk kattemie Camouflage 16 9 februari 2006 17:43
Een nieuw jaar, een nieuw begin... bolleke TTM - Algemeen 36 23 januari 2006 12:52
Nieuw hier Thekriek Hirsutisme - Algemeen 2 16 september 2005 11:45
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 16 augustus 2002 23:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.