Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 2 augustus 2019, 10:50   #31
mexicang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2016
Berichten: 157
Geslacht:
Eigenlijk is het heel erg, dat de producenten je op een verkeerd spoor zetten door een ander sulfaat met een andere naam er in te stoppen, maar wat eigenlijk dezelfde irritaties kan geven.
Dat komt ook omdat wij als 'leek' zijnde, geen benul hebben van al die ingredienten en al die moeilijke en ingewikkelde benamingen.
En dus moeten wij zelf die zoektocht doen, al is dat niet makkelijk.

Ik lees en kijk veel op de site van Dr Jetske Ultee. Zij is cosmetisch onderzoeksarts en is tegen irriterende ingredienten in verzorgingsproducten.
Zo denken veel mensen dat natuurlijke ingredienten als bv lavendel of bergamot niet veel kan aanrichten, maar dat is wel degelijk het geval.
Natuurlijke ingredienten zijn niet heilig.
De site van haar helpt je een eind op weg, er staat een lijst met irriterende ingredienten/bestanddelen op en ze probeert ingredientenlijsten te beantwoorden als je die in een reactie op een blog zet.

Ik heb ooit eens een zonnebrandcreme van Lancaster gehad. Mee op vakantie naar Mexico. Lancaster heeft een naam op gebied van zonnebrandcremes, maar er bleken dus irriterende bestanddelen in te zitten, waardoor mijn hele gezicht vlekkerig werd en dus ook vlekkerig bruin werd. Vreselijk was dat.

Willow, kijk eens op de site van Big Green Smile, wie weet vind je daar wat.
Ik gebruik de shampoo van Green People.

Nog even en dan gaan we op vakantie. Ik heb er zin in.
Alleen.... de stress vooraf he? Koffers inpakken, heb ik alles, want hee, dat moet wel goed he? Ik leg mijzelf best een druk op dan, want o jee ik mocht eens iets vergeten.
En mijn man loopt dan als een kip zonder kop door het huis, pakt zeker twee x zoveel kleren in dan ik. Hij pakt voor 3 weken terwijl we 2 weken gaan.
En het liefst gaat hij nu al naar schiphol, dan zijn we er in ieder geval op tijd . Maar dat botst op dit soort momenten nogal. Dus je begrijpt vast wel hoe ik slaap momenteel

Gisteren overigens gewassen, eerst gespoeld met appelazijn en in laten werken voor een minuut of 10. Man, wat brandde het. Vooral op de plekken waar dus 'eczeemplekken' zit. Daarna lekker uitgespoeld en gewassen met green people.
Appelazijn gaat overigens mee op vakantie. Niet de hele fles, maar wel een flesje gevuld, moet het toch verdunnen.
mexicang is offline   Met citaat reageren
 

Labels
telogeen effluvium


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.