Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 mei 2010, 21:39   #16
hannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2009
Berichten: 31
diphenciprone

Hoi Penake

Wat jammer dat de plekken weer terug kwamen toen je stopte met methotrexaat, maar ja dat is nu volgens mij ook niet echt een middel dat je kunt blijven gebruiken als het niet echt noodzakelijk is. Ik weet dat het gebruikt wordt bij reuma en die mensen blijven dat uiteraard wel gebruiken.
Ik denk niet dat de diphenciprone iets voor mij zal zijn. Ik krijg continu kale plekken maar het is daarnaast ook een diffuse uitval. Daar bij is het ook nog zo dat er vrijwel iedere keer na ongeveer 3 maanden weer vanzelf haartjes beginnen te groeien. Ik voel als ik met mijn handen door mijn haar ga overal kleine stekeltjes.
Het zou mooi zijn als het nu ook eens een beetje stabiel zou blijven. I will keep on dreaming!!
De onzekerheid van het verloop zorgt voor de grootste (psychische) problemen. Ik merk dat ik zo nu en dan erg veel last heb van zelfmedelijden. Dan velang ik terug naar mijn leventje zonder Alopecia Areata.

Groetjes
Hannes
hannes is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2010, 13:16   #17
penake
penake
 
Geregistreerd: 21 september 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 65
Hoi Hannes,
nee, je hebt gelijk, dat methotrexaat is echt vergif, zeker op langere termijn zou het grote schade kunnen berokkenen. Daarom dat ik ook beslist heb ermee te stoppen - én geen haar én nog iets aan m´n lever ofzo, zag ik niet zo zitten...
Tja, die diphencyprone... het is echt héél onaangenaam, maar in vergelijking met alle andere dingen die ik al heb laten doen valt het eigenlijk goed mee, buiten het hele gejeuk natuurlijk. Ik ben er alleszins mee aan het doorgaan, moest je nog vragen hebben, laat je 't maar weten!

En wat die psychische onzekerheid betreft... daar ken ik alles van, het is ook niet zomaar iets waar je mee moet leren om te gaan hé. Heb je al eens overwogen om naar een psycholoog te gaan? Ik ben sinds een dik jaar in behandeling en ga wekelijks en moet zeggen dat het wel ongelooflijk goed doet om het er op regelmatige basis eens te kunnen vertellen zonder dat je je vrienden en familie er constant mee moet zitten lastigvallen!! Het kost natuurlijk veel geld, maar hier in Belgie, bestaat er zoiets als het 'Centrum voor geestelijke Gezondheidszorg', dat gesubsidieerd wordt en waar je moet betalen naar gelang je inkomen, met een maximum van 10 € per gesprek.

Groeten,

Penake

Laatst gewijzigd door penake; 29 mei 2010 om 13:22
penake is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2010, 23:26   #18
Ms_Lonely
Radeloos !
 
Geregistreerd: 12 augustus 2008
Locatie: Nederland, Rotterdam
Berichten: 42
ik heb zelf sinds me 7de last van AA.
Nu heb ik weer haargroei maar niet volledig waardoor ik toch nog een pruik draag..
Na alle reacties vraag ik me af of ik het zal proberen, zo een diphenciprone therapie??

Waar bestaat zo een therapie eigenlijk uit? Ik ben zelf bijna 1 jaar behandeld bij de dermataloog. Werd met een lotion aangestipt maar alles werd erger dus was er meteen mee gestopt..

Alvast bedankt !!

groetjes Lonely
Ms_Lonely is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2010, 17:07   #19
jeroen90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 25
doe het nu al ruim 4 maanden maar nog geen resultaat (ging ik zelf ook van uit) en afgelopen dinsdag een concentratie gehad van 1% en nu heb ik toch wel voor het eerst last van een soort blaren/bultjes.

@Ms_lonely
bij mij is het een wekelijkse behandeling van een paar minuten bij erasmus mc waar ze de vloeistof met een wattenstaaf op je plekken aanbrengen en die wekt dan een alergische reactie op; vooral jeuk. maar als het te hoog is dus ook blaartjes..door die reactie zouden dan de haarzakjes weer moeten gaan groeien
jeroen90 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2010, 21:54   #20
penake
penake
 
Geregistreerd: 21 september 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 65
Hoi Jeroen, het is belangrijk de juiste concentratie te vinden - ik denk dat als je blaren enzo krijgt, de concentratie duidelijk te hoog voor je is. Ik zit nu op de, voor mijn lichaam, juiste concentratie. Ik smeer het er zelf wekelijks op (op de kale plekken die ik heb en op de plaatsen waarvan ik voel dat er wat komt) en dan krijg ik een eczeemreactie. Ik heb dan een dag of 2 jeuk en schilfering en roodheid. Maar ondertussen is het wel zo dat een paar kale plekken terug langzaam dichtgroeien. Ik krijg ook regelmatig nieuwe plekken, maar het blijft ondanks dat binnen de perken (deze keer, want ik ben een paar jaar geleden binnen een paar maanden volledig kaal geworden - toen ging het echt snel). Ik denk dat het een kwestie van tijd en geduld is en vooral dus van de juiste concentratie voor jou te vinden! Succes ermee en niet opgeven!!!!!
penake is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2010, 23:04   #21
hannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2009
Berichten: 31
diphenciprone

Hallo allemaal

Begin juni heb ik besloten om dat haar dat ik nog had weer te minimaliseren en mijn pruik weer op te zetten. Dit gaf weer een enorme opluchting. De dagelijkse onzekerheid voor de spiegel en het continue idee dat iedereen mijn kale plekken ziet en het continu van alles ervoor doen om alles zo goed en zo kwaad als het kan te camoufleren zijn dan gelijk voorbij. Ik voelde me dan ook gelijk een stuk beter (psychisch!).
Er staat nu nog een soort van hanekam boven op mijn hoofd en aan de achterkant lijk ik wel een soort van dalmatiër zo gevlekt als dat is.
Ik denk ook nog steeds wel zo nu en dan aan de diphenciprone maar op sommige kale stukken komt dan toch ook weer vanzelf wat wit donshaar. Ik denk dus als ik met de diphenciprone zou beginnen dat ik niet zou kunnen zeggen of het resultaat van de diphenciprone zou komen of gewoon natuurlijk. De vorige keer dat het uitviel (vorig jaar) was het immers ook weer helemaal vanzelf teruggekomen (echter maar voor een hele korte periode dus)

Liefs Hannes
hannes is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2010, 00:34   #22
jeroen90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 25
ik doe nu bijna een half jaar de wekelijkse behandeling en ineens beginnen er donshaartjes te groeien op een 1 van mijn 2 plekken! ik zou niet weten of dit werkelijk komt door de behandelang of gewoon door de tijd (al jaren geen haargroei gehad alleen maar uitval). iig blij dat er IETS gebeurd eindelijk!!
jeroen90 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.