Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 21 stemmen, 4,86 gemiddeld. Weergave
Oud 27 oktober 2008, 18:06   #1501
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Je spuit gewoon een halve dop vol foam en brengt het vervolgens met een kwastje aan tussen je haren. Geen kunst aan. Succes!
Moet ik scheidingkjes maken of...?
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2008, 18:13   #1502
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
In het reclame filmpje van rogaine foam zie je die vent het gewoon met zn handen door zn bos haar masseren, dus ik denk dat het allemaal wel goed komt...

Groeten

Ryan
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2008, 18:34   #1503
Brouwers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 27
Waarom zijn hier mensen fan van de foam? Zo verspil toch veel? Het komt allemaal op de haren! Volgens mij is liquid minoxidil daardoor effectiever.
Brouwers is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2008, 18:44   #1504
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Moet ik scheidingkjes maken of...?
Als je nog aardig wat haar hebt, is de foam echt een ramp! De vloeibare versie brengt dan zoveel makkelijker aan! Die foam werkte bij mij perfect als stylingmousse, alles kwam op de haren en hoe ik het ook probeerde, ik vond het echt een disaster!

Volgens mij moet je of goed kalend zijn of een geschoren hoofd hebben om die foam een beetje prettig aan te brengen. Maar see it yourself, als je elke ochtend je haar in tig scheidinkjes wil gaan kammen en het met een kwast aan wil brengen... Mag je de wekker in ieder geval wel iets eerder zetten !
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2008, 20:25   #1505
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Tja, ik heb nu toch 2 bussen gekocht...en als ik die vent uit het filmpje het gewoon door zn haar zie masseren...
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2008, 20:31   #1506
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat het op de hoofdhuid komt, het is geen stylingproduct...
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2008, 20:50   #1507
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou Bekijk bericht
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat het op de hoofdhuid komt, het is geen stylingproduct...

Hoe bracht jij het dan aan Balou?
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2008, 01:46   #1508
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou Bekijk bericht
Als je nog aardig wat haar hebt, is de foam echt een ramp!
Als je nog zóóveel haren hebt, heb je helemaal geen minox nodig.

Waarom ze het überhaupt als foam op de markt gebracht hebben, is mij niet duidelijk, want 't smelt razendsnel als je 't in contact brengt met de huid (b.v. een beetje in je handpalm, en daar kun je dan dus ook het kwastje in tjompen)
Foam is in elk geval zonder propyleenglycol, niet vettig en ruikt lekker, wat je van veel andere minox-soorten niet kunt zeggen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2008, 15:57   #1509
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Als je nog zóóveel haren hebt, heb je helemaal geen minox nodig.

Waarom ze het überhaupt als foam op de markt gebracht hebben, is mij niet duidelijk, want 't smelt razendsnel als je 't in contact brengt met de huid (b.v. een beetje in je handpalm, en daar kun je dan dus ook het kwastje in tjompen)
Foam is in elk geval zonder propyleenglycol, niet vettig en ruikt lekker, wat je van veel andere minox-soorten niet kunt zeggen.
Klopt, in dat opzicht was de foam een genot, prima geur! Maar ik kon het gewoon echt moeilijk aanbrengen, op droog haar was helemaal geen doen, op nat haar lukte het enigszins, maar kon het niet zo goed verspreiden als de vloeibare. Hoewel ik ook de vloeibare op droog haar minder makkelijk aan kan brengen.

En over dat zoveel haren, toen ik net begon met spulletjes had ik een licht doorschijnende kruin, die is inmiddels gewoon echt dicht. Haarlijn voor wellicht iets minder geworden, weet het eigenlijk ook niet, maak me er ook niet meer zo druk om, het valt ook niemand op... Mensen zeggen alleen maar, jouw pa is kaal, dat jij dan nog zoveel haar hebt. Neem gewoon om de dag een pilletje (nooit bijwerkingen gehad) en twee maal daags minox. Voorlopig blijf ik dit ook maar doen, het lijkt te werken namelijk. Het nadeel is dus alleen dat het met de tijd steeds moeilijker werd om minox aan te brengen, of eigenlijk is dat natuurlijk een voordeel !
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2008, 16:23   #1510
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou Bekijk bericht
Mensen zeggen alleen maar, jouw pa is kaal, dat jij dan nog zoveel haar hebt!
Geweldig!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2008, 20:24   #1511
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Goed, mijn allereerste post hier, komt ie :p

Ik ben nu 20 jaar en eigenlijk al vanaf mijn 16e (denk ik, weet t niet precies, in ieder geval al lang) heb ik inhammen. Dat was echter nooit een probleem ofzo, viel niet op en kreeg m'n haar altijd wel in een goed model.
Ik begin nu echter te merken dat mijn haargrens wat aan het terugtrekken is en dat het haar op mijn kruin ook steeds dunner wordt. Op dit moment is het nog bedekt, maar zeker als het nat is zie ik toch al 'lijnen' lopen van waar het haar weg is (of weg zal gaan, denk dat jullie wel weten wat ik bedoel ).

In ieder geval, ik wil er wat aan gaan doen, want ik ben toch wel erg gesteld op mijn haar haha. Nou heb ik al flink wat gelezen op dit forum en nu heb ik besloten om te beginnen met Monoxide in de vorm van Rogaine (dus die 5% foam), omdat:

- Finasteride vind ik eng. Ik ben pas 20 en die verhalen over veranderingen in je hormonen en het veranderen van je sperma vind ik echt te ver gaan.
- Monoxide met PPG zou irriterend kunnen werken. Ik heb een vrij gevoelige hoofdhuid dus grote kans dat het gaat irriteren. Daarbij zit er geen verschil in effectiviteit toch? Dus waarom niet gelijk zonder PPG?
- Haartransplantaties sowieso geen uitweg. Veel te duur en te jong ervoor ook.

Twee vragen nog ter afsluiting, even voor de zekerheid (voor mij):

- Kan het gebruik van alleen Rogaine ervoor zorgen dat de haaruitval stopt? Hergroei vind ik op dit moment niet echt belangrijk, ik ben blij met wat ik nu heb, hergroei zou alleen een bonus zijn. Of kan ik daarvoor beter combineren met andere middeltjes? (Bijv. Rooscure?)
- Is de website www.rogaine.nl een beetje betrouwbaar en goed qua prijs en levering? Ik denk er namelijk over om daar die 4 flesjes voor 74,50 aan te schaffen, is dat inderdaad genoeg voor - zoals zij zeggen - ongeveer 4 maanden?

Alvast bedankt Blij dat ik eindelijk het lef heb gehad om te posten :p


EDIT: ik vergeet te melden dat mijn vader ook kaal is. Hij heeft nu alleen nog zo'n 'band' als het ware lopen, dat deel haar wat bijna niemand kwijtraakt. Dus het is de erfelijke variant die ik heb.

Laatst gewijzigd door Stifter; 2 november 2008 om 20:28
Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2008, 20:33   #1512
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
1. Ja, alleen het gebruik van minoxidil kan je haaruitval doen stoppen. Combineren is niet nodig. Je kan het beste met 1 middel beginnen, voor jou dus rogaine foam, en dan na 6 maanden ofzo iets extra's aan je regimen toevoegen.

2. Ja, www.rogaine.nl is betrouwbaar en veilig om bij te bestellen.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2008, 23:27   #1513
kukel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2007
Berichten: 4
Hoi,

Ik begin nu redelijk inhammen te krijgen en wilde graag iets hebben om het iig te vertragen, dus dacht ik aan minoxidil. Nu heb ik een vraagje:
Welke moet ik nemen? Ikzelf dacht aan 2% om te beginnen van rogaine.nl, of moet ik de foam nemen?

Alvast bedankt!
kukel is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2008, 01:16   #1514
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Begin maar met foam 1 keer per dag om de huid langzaam te laten wennen gedurende een maand; daardoor heb je ook minder kans op shedding; daarna schakel je over op 1 keer 's morgens en 1 keer 's avonds (een uur voordat je gaat slapen).
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2008, 11:40   #1515
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
TY Hanna en Jaapie!

Kan een shedding trouwens zo hevig zijn dat het haar op je kruin volledig 'weg' is op een gegeven moment?
Stifter is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 22:53
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 16:41
[minoxidil] Ugh's ervaring ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 172 21 februari 2007 15:02
[Minoxidil] Inkoop actie ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 7 3 november 2003 23:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.