Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 21 stemmen, 4,86 gemiddeld. Weergave
Oud 13 maart 2007, 15:32   #751
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Vandaag kwam pakketje binnen Yay! Ik kreeg even hartkloppingen daarna was het over nadat ik het met de dropper op had gedaan.
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2007, 17:33   #752
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Wat bedoel je? Want in een andere thread schrijf je dat je al 10 dagen bezig bent met Minoxidil 2%.........
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2007, 20:17   #753
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Wat bedoel je? Want in een andere thread schrijf je dat je al 10 dagen bezig bent met Minoxidil 2%.........
Oh? wrong person denk ik..
__________________
regime:
minoxidixil 5% ZONDER propyleenglycol dr.lee - gestopt

situatie voor:
haar zelfde als 2 jaar terug ..niks veranderd..

haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2007, 20:32   #754
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Wat bedoel je? Want in een andere thread schrijf je dat je al 10 dagen bezig bent met Minoxidil 2%.........
Haarmens quote in dat bericht een beetje slordig MisterT, die al wel 10 dagen met minox 2% bezig was
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2007, 21:47   #755
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
O, zit dat zo! Lekker verwarrend!

Bedankt AntonieH!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2007, 22:58   #756
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Vraagje, groeit je haar ook sneller van minox?

Trouwens het valt heel erg mee met dat vettige spul waar ik het eerst over las. Ik heb gelukkig geen allergische reactie. Wel spul zonder dat 'alcohol'.
__________________
regime:
minoxidixil 5% ZONDER propyleenglycol dr.lee - gestopt

situatie voor:
haar zelfde als 2 jaar terug ..niks veranderd..

haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2007, 23:25   #757
Pantau
Yeah whatever
 
Pantau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 116
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarmens2 Bekijk bericht
Vraagje, groeit je haar ook sneller van minox?

Trouwens het valt heel erg mee met dat vettige spul waar ik het eerst over las. Ik heb gelukkig geen allergische reactie. Wel spul zonder dat 'alcohol'.
Alcohol is niet vettig. Het zorgt alleen maar voor een beter opname van de rest stoffen zoals minoxidil in de huid. Ik vraag me af waarom in de meeste gevallen een minoxidil oplossing een vettig effect heeft .

Je haar zal zeker sneller groeien bij het gebruik van minox. Maar bij een 2% oplossing is de werking uiteindelijk minder dan een 5% oplossing. Daarnaast denk ik dat als je geen last hebt van aga(op je 16e) niet naar dit soort middelen moet grijpen om dikker haar te verkrijgen. Je lichaam zal dit soort middelen niet blijven ondersteunen en als je het echt nodig hebt werkt het misschien niet meer zo goed.

Groetjes Opa.
__________________
Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet.
(Gandhi)

Arsenaal:
minoxidil 5%(Xandrox)
Veganist!(anti oxidant, anti dierenleed )


Cosmetisch:
Couvré, Weleda rozemarijn, Urtekram aloe vera.

Haar toestand
Opvallende verbetering van haar dichtheid.
Pantau is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2007, 02:26   #758
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarmens2 Bekijk bericht
Vraagje, groeit je haar ook sneller van minox?

Trouwens het valt heel erg mee met dat vettige spul waar ik het eerst over las. Ik heb gelukkig geen allergische reactie. Wel spul zonder dat 'alcohol'.
Daar is het nog wat te vroeg voor denk ik ,bij mij kwam de 1ste allergische reactie (pas na 2maanden)met nog steeds ellende.Als je al wat problemen hebt met de hoofdhuid ,zou ik zeker nooit met minox beginnen .Mijn hoofdhuid was kerngezond en nooit een probleem gehad...en nu heb ik er een toxic hoofd aan overgehouden ...en we zijn reeds 2maand verder, en kan de dode huidvellen nog van men hoofd trekken. Had nog een redelijke bos haar ,en nu is het een slagveld...je zou er van wenen. Als je een tijdje minox gebruikt ,moet je eens (1week) wachten om je haar te wassen ,dan zul je eens zien wat die troep eigenlijk, met je natuurlijk gezonde hoofdhuid doet.
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2007, 04:02   #759
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Daar is het nog wat te vroeg voor denk ik ,bij mij kwam de 1ste allergische reactie (pas na 2maanden)met nog steeds ellende.Als je al wat problemen hebt met de hoofdhuid ,zou ik zeker nooit met minox beginnen .Mijn hoofdhuid was kerngezond en nooit een probleem gehad...en nu heb ik er een toxic hoofd aan overgehouden ...en we zijn reeds 2maand verder, en kan de dode huidvellen nog van men hoofd trekken. Had nog een redelijke bos haar ,en nu is het een slagveld...je zou er van wenen. Als je een tijdje minox gebruikt ,moet je eens (1week) wachten om je haar te wassen ,dan zul je eens zien wat die troep eigenlijk, met je natuurlijk gezonde hoofdhuid doet.
Je maakt me nu wel heel erg bang

Het viel mij heel erg op dat mijn haar opeens stuk langer aanvoelt, volumeuzer en stugger. Normaal als ik mijn haar omhoog doe dan valt het weer naar beneden na enkele minuten, nu blijft het echt even hangen in het model ^^

Je hebt inderdaad gelijk dat het niet een verstandige keus is om het te gebruiken omdat AGA niet is vastgesteld. Ik kan daar verder geen antwoord op geven, ik ben nogal iemand die handelt op gevoel.. XD
Naar mijn idee lijkt het op AGA, de haaruitval en inflammation 1.5 jaar geleden heeft mij het idee gekregen dat AGA gaat beginnen of bezig is. Maar goed ik ben geen expert..
__________________
regime:
minoxidixil 5% ZONDER propyleenglycol dr.lee - gestopt

situatie voor:
haar zelfde als 2 jaar terug ..niks veranderd..

haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2007, 12:37   #760
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Haarmens2,
Jij had toch een tijd geleden allerlei hoofdhuidproblemen, waarvoor je medicijnen hebt gekregen van de huisarts?
Dan heb je er niet verstandig aan gedaan om Minoxidil (notabene ook nog 5%) te gaan gebruiken zonder de huisarts te raadplegen.
De kans is vrij groot dat jouw hoofdhuid er niet tegen kan, dus ik zou zeggen: verminder in ieder geval de dosering naar slechts 1 x per dag.

Bij mij ontstond ernstig contact eczeem pas na 3 maanden en toen ging het notabene om slechts 2%. En ik had nog nooit hoofdhuidproblemen gehad, behalve dan haaruitval.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2007, 13:00   #761
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Haarmens2,
Jij had toch een tijd geleden allerlei hoofdhuidproblemen, waarvoor je medicijnen hebt gekregen van de huisarts?
Dan heb je er niet verstandig aan gedaan om Minoxidil (notabene ook nog 5%) te gaan gebruiken zonder de huisarts te raadplegen.
De kans is vrij groot dat jouw hoofdhuid er niet tegen kan, dus ik zou zeggen: verminder in ieder geval de dosering naar slechts 1 x per dag.

Bij mij ontstond ernstig contact eczeem pas na 3 maanden en toen ging het notabene om slechts 2%. En ik had nog nooit hoofdhuidproblemen gehad, behalve dan haaruitval.
Allergische reacties ontstaan niet door minoxidil zelf, maar door de inactieve ingredieenten in de lotion zoals propyleenglycol en alcohol.
Zodra je last krijgt van eczeem/jeuk is het verstandig om over te stappen op een minoxidil product zonder propyleenglycol, zoals rogaine foam of de minoxidil solution zonder PPG van Dr. Lee.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel


Laatst gewijzigd door Jaapie; 15 maart 2007 om 13:05
Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2007, 13:14   #762
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie Bekijk bericht
Allergische reacties ontstaan niet door minoxidil zelf, maar door de inactieve ingredieenten in de lotion zoals propyleenglycol en alcohol.
Zodra je last krijgt van eczeem/jeuk is het verstandig om over te stappen op een minoxidil product zonder propyleenglycol, zoals rogaine foam of de minoxidil solution zonder PPG van Dr. Lee.
Jaapie,
Dat is wat Dundee gedaan heeft! Met een rampzalig effect!!!

Haarmens2,
Heb je reeds Minoxidil 5% ZONDER propyleenglycol?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2007, 14:34   #763
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Jaapie,
Dat is wat Dundee gedaan heeft! Met een rampzalig effect!!!

Haarmens2,
Heb je reeds Minoxidil 5% ZONDER propyleenglycol?
Zou je Dundee's bericht kunnen quoten waarin hij dat zegt? Ik kan het namelijk niet vinden.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2007, 14:57   #764
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Haarmens2 ,het is niet mijn bedoeling om je bang te maken hoor ,wil je alleen maar even waarschuwen ,want denk dat je niet graag zou meemaken wat ik meegemaakt heb ,en nog steeds meemaak door dat goedje. Had ook minox zonder ppg...maar helaas ,de ellende begon na 2 maand gebruik ,en is nog steeds aan de gang. Als je dat dan behandeld ,met zalf en pilletjes ,lijkt het of alles mooi genezen is ,maar dat is maar schijn. Als je je haar elke dag of elke 2dagen wast ,heeft je hoofdhuid de kans niet ,om weer zen natuurlijke vetlaag/huidlaag ,aan te maken ,en daarom denk je dat alles ok is. De dokter zei me dat ik langer moest wachten om men haar te wassen ,als het kon 1x om de 8 dagen. Ik heb dat dan gedaan....en ja hoor, dan pas zie je dat heel de bovenste huidlaag ,waar minox aangebracht was eigenlijk dood is ,en begint af te sterven. Het is verschrikkelijk hoe die laag er nu afkomt ,en daaronder men gezonde huid weer tevoorschijn komt. Dat gaat heel traag ,en vele haren komen mee ,met die schilfers/vellen ,die er nu afsterven. Ik ben er best ziek van, en isoleer me nu precies ,want het is ook geen zicht om met zo een hoofd in de zon te lopen buiten nu.
Minox zelf is ook niet zo onschuldig. Volgens de dokter is het èèn van de vuilste stoffen die je op je hoofdhuid kan aanbrengen ...wel ik geloof hem totaal ! .Bij het minste van irritatie dat je merkt ,doe je er best aan (meteen) te stoppen..als het al niet te laat is.

Dit is mijn ervaring/ellende met minox 5%
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2007, 15:07   #765
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Haarmens2 ,het is niet mijn bedoeling om je bang te maken hoor ,wil je alleen maar even waarschuwen ,want denk dat je niet graag zou meemaken wat ik meegemaakt heb ,en nog steeds meemaak door dat goedje. Had ook minox zonder ppg...maar helaas ,de ellende begon na 2 maand gebruik ,en is nog steeds aan de gang. Als je dat dan behandeld ,met zalf en pilletjes ,lijkt het of alles mooi genezen is ,maar dat is maar schijn. Als je je haar elke dag of elke 2dagen wast ,heeft je hoofdhuid de kans niet ,om weer zen natuurlijke vetlaag/huidlaag ,aan te maken ,en daarom denk je dat alles ok is. De dokter zei me dat ik langer moest wachten om men haar te wassen ,als het kon 1x om de 8 dagen. Ik heb dat dan gedaan....en ja hoor, dan pas zie je dat heel de bovenste huidlaag ,waar minox aangebracht was eigenlijk dood is ,en begint af te sterven. Het is verschrikkelijk hoe die laag er nu afkomt ,en daaronder men gezonde huid weer tevoorschijn komt. Dat gaat heel traag ,en vele haren komen mee ,met die schilfers/vellen ,die er nu afsterven. Ik ben er best ziek van, en isoleer me nu precies ,want het is ook geen zicht om met zo een hoofd in de zon te lopen buiten nu.
Minox zelf is ook niet zo onschuldig. Volgens de dokter is het èèn van de vuilste stoffen die je op je hoofdhuid kan aanbrengen ...wel ik geloof hem totaal ! .Bij het minste van irritatie dat je merkt ,doe je er best aan (meteen) te stoppen..als het al niet te laat is.

Dit is mijn ervaring/ellende met minox 5%
Hoe lang heb je de minoxidil zonder PPG gebruikt? En om welke minoxidil gaat het precies?
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 22:53
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 16:41
[minoxidil] Ugh's ervaring ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 172 21 februari 2007 15:02
[Minoxidil] Inkoop actie ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 7 3 november 2003 23:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.