Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 november 2004, 22:59   #1
malchik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Berichten: 17
Vreemde krulletjes

Beste mensen,

Misschien dat iemand van jullie me kan helpen, de laatste tijd is er wat vreemds aan de hand met mijn haar. Het betreft voornamelijk de voorste haren bij de grens met mijn voorhoofd. Die haren beginnen te verkleuren en verkrullen, met van die extreme minikrulletjes aan de uiteindes.

Weten jullie waar het aan ligt, wat ik kan doen, of ik misschien naar de dokter moet of waar ik naartoe zou moeten gaan?
malchik is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2004, 23:09   #2
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Heb je stijl haar van jezelf?
Als je krullend/ golvend haar hebt, kan het nieuwe haargroei zijn.
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2004, 23:25   #3
malchik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Berichten: 17
Nee, ik heb stijl haar. Die verkleurde(wordt veel lichter) en verkrulde haren zijn ook erg droog en breekbaar aan de uiteindes. Als ik ze vastpak, en recht wil maken, bij wijze van spreke, breekt het gewoon af.
malchik is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2004, 23:28   #4
malchik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Berichten: 17
Het is ook iets van de laatste tijd, lijkt alsof het begon sinds ik revite van Guhl gebruik. Maar ik heb hier dus alleen last van bij de voorste haartjes bij de grens met de voorhoofd dus en niet ergens anders, voor zover ik weet, terwijl ik mijn haar dus wel overal besproeit met die Guhl revite conditioner. Dus zal wel niet daaraan liggen.
malchik is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2004, 23:30   #5
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Het klinkt als beschadigd haar. Is het chemisch behandeld? Of uitgedroogd door de afgelopen zomer, misschien ben je op vakantie geweest, veel in zee/in de zon? Het klinkt in elk geval wel als een beschadiging.

Groetjes
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2004, 23:31   #6
malchik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Berichten: 17
Het gebeurt ook heel plotseling. Ik merk het nu opeens weer op, vanochtend had ik dat niet. Wat ik nu doe is mijn haar korter laten knippen, maar het komt steeds terug.
malchik is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2004, 23:31   #7
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Alleen de voorste haartjes, hmm..dat is vreemd, misschien gebruik je iets voor je gezicht met wassen ofzo?
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2004, 23:35   #8
malchik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Berichten: 17
Nee, ik doe niks anders dan normaal. Het enige nieuwe is dus die revite van Guhl? Maar waarom dan alleen zo strict plaatselijk? Helpt het als ik het afknip?
malchik is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 00:00   #9
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Als het echt aan je haarlijn is, dan zou het kunnen betekenen dat de verschuiving van de haarlijn begonnen is. Ben je, zo ver je weet, kalend?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 00:06   #10
malchik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Berichten: 17
Nee, maar ja, ik ben al inmiddels 31...
malchik is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 00:07   #11
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malchik
Nee, maar ja, ik ben al inmiddels 31...
Ik wil je niet bang maken, maar het zijn wel de tekenen van een terugwijkende haargrens. De haartjes vooraan worden zeg maar aangetast door het mannelijk hormoon, totdat ze niet meer zichtbaar groeien en dat proces zet zich voort.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 00:15   #12
malchik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Berichten: 17
Dat is wat ik vreesde, maar mijn vader had daar helemaal geen last van en ik zie zoiets ook niet bij de familie van mijn moeder... Maar goed, door het bezoeken van deze site ben ik wel die aminexil bespaard gebleven. Was van plan om het morgen te nemen. In plaats daarvan ga ik wat rozemarijn shampoo nemen...
malchik is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 00:21   #13
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malchik
Dat is wat ik vreesde, maar mijn vader had daar helemaal geen last van en ik zie zoiets ook niet bij de familie van mijn moeder... Maar goed, door het bezoeken van deze site ben ik wel die aminexil bespaard gebleven. Was van plan om het morgen te nemen. In plaats daarvan ga ik wat rozemarijn shampoo nemen...
Als het helemaal niet in je familie voorkomt is de kans inderdaad klein, maar de kans is er wel. Toen jij verwekt werd 31 jaren geleden , werd jouw genetische code geformuleerd op basis van de genen van je vader en van je moeder. Maar tijdens die formulering zijn er ongetwijfeld ook mutaties ontstaan. Een mogelijke mutatie zou kunnen zijn: androgenetische haaruitval. Maar goed, hou het gewoon in de gaten. Mag ik trouwens vragen waarom de kapper jouw Aminexil wilde aansmeren? Daar was toch wel een reden voor?

Over familie gesproken; bij mij in de familie is iedere man kaal/kalend. Werkelijk iedere man. Zowel aan de kant van mijn moeder als aan de kant van mijn vader. Sommige neven zijn niet kalend omdat kaalheid dan weer niet voorkomt bij de desbetreffende aangetrouwde oom (hun vader) of tante (hun moeder). Eigenlijk zouden we ze uit de familie moeten zetten !
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 09:50   #14
malchik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Berichten: 17
Die kapper wilde mij amenaxil aansmeren omdat ik naar hem toe kwam om raad te vragen over die krulletjes, dacht dat het niet serieus genoeg was om ervoor naar de dokter te gaan. Hij vroeg toen of ik de laatste tijd veel haaruitval had, wat ik bevestigde, en zei toen dat ik amenaxil moest nemen omdat het ervoor zou zorgen dat ik het haar wat ik nu nog heb zou behouden. Doordat amenaxil ervoor zou zorgen dat het haar beter gevoed zou worden, heb ook een brochure meegekregen en zo.
malchik is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 10:51   #15
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malchik
Die kapper wilde mij amenaxil aansmeren omdat ik naar hem toe kwam om raad te vragen over die krulletjes, dacht dat het niet serieus genoeg was om ervoor naar de dokter te gaan. Hij vroeg toen of ik de laatste tijd veel haaruitval had, wat ik bevestigde, en zei toen dat ik amenaxil moest nemen omdat het ervoor zou zorgen dat ik het haar wat ik nu nog heb zou behouden. Doordat amenaxil ervoor zou zorgen dat het haar beter gevoed zou worden, heb ook een brochure meegekregen en zo.
Dus zijn conclusie was dus in feite dat je te maken had met kaalheid. Is er verder helemaal niemand in jouw familie (met wie jij genen deelt uiteraard) die kaal of kalend is?

Maar laat Aminexil maar voor wat het is, dat kan ik je al wel vast aanraden.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vreemde Saw Palmetto van www.vitamust.nl Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 3 8 september 2003 12:42
vreemde ervaring karin_68 TTM - Algemeen 10 24 april 2002 09:36
transhair jornkielman Chirurgische behandelingen 31 15 maart 2002 16:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.