Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 november 2004, 12:12   #16
malchik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Berichten: 17
Niet in mijn directe familie. Mijn opa aan mijn moeder's kant stierf op een hoge leeftijd met een vol bos haar. Hetzelfde is het geval bij mijn vader's kant. Hoewel, mijn opa, mijn vader en mijn oom allen op redelijke jonge leeftijd stierven, maar da's een andere zorg...

De enige die echt kaal is is een oom die een neef is van mijn moeder. Bij hun tak van de familie komt kaalheid wel voor.

Zal ik toch maar naar de dokter gaan voor de zekerheid? Ik schaam me een beetje eigenlijk om voor zoiets ijdels naar de dokter te gaan... Wat ik misschien ook ga doen is voorlopig die collageen conditioner spray van Guhl niet meer gebruiken en vanmiddag proberen om een fles rozemarijn shampoo te kopen. Maakt het uit welke merk je neemt, of is Weleda de enige die het maakt?

Hmmm... trouwens, ik realiseer me opeens dat die ooms die last hebben van haaruitval zijn toevallig ook de ooms die roken en de oom die bijna helemaal kaal is, is ook degene die het meest rookt. In mijn familie ben ik de enige die rookt... Maar ik ken zoveel mensen die ouder zijn dan ik, die roken en die niet kaal zijn of last daarvan hebben...

Laatst gewijzigd door malchik; 17 november 2004 om 12:31
malchik is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 12:59   #17
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malchik
De enige die echt kaal is is een oom die een neef is van mijn moeder. Bij hun tak van de familie komt kaalheid wel voor.
Als jij genen met hem deelt is het mogelijk dat jij ook AGA hebt, maar oke, de kans is wel klein.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malchik
Zal ik toch maar naar de dokter gaan voor de zekerheid? Ik schaam me een beetje eigenlijk om voor zoiets ijdels naar de dokter te gaan...
Ja ik weet wat je bedoelt . Het ligt aan je huisarts, maar het blijft lastig, want ja, het is toch wel een beetje een aspect van ijdelheid en heeft nu niet bepaald medische implicaties. Maar als je er onzeker over bent, moet je het zeker doen. Een huisarts is er ook voor psychische klachten, voor als je ergens mee zit. Als hij professioneel is, dan neemt hij je serieus en zal hij er op zijn minst met je over praten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malchik
Wat ik misschien ook ga doen is voorlopig die collageen conditioner spray van Guhl niet meer gebruiken en vanmiddag proberen om een fles rozemarijn shampoo te kopen. Maakt het uit welke merk je neemt, of is Weleda de enige die het maakt?
Er zijn meer, waaronder Guhl. Weleda is echter een natuurmerk, die alleen producten op natuurlijke basis aanbiedt. Dat is de reden waarom ik er voor gekozen heb.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malchik
Hmmm... trouwens, ik realiseer me opeens dat die ooms die last hebben van haaruitval zijn toevallig ook de ooms die roken en de oom die bijna helemaal kaal is, is ook degene die het meest rookt. In mijn familie ben ik de enige die rookt... Maar ik ken zoveel mensen die ouder zijn dan ik, die roken en die niet kaal zijn of last daarvan hebben...
Als je niet genetisch belast bent om kaal te worden, zul je dat ook nooit worden; hoeveel je ook rookt. Als aan de andere kant die ooms van jou wel genetisch belast zijn met haaruitval, dan versnelt roken dat proces en hoe meer je rookt, hoe meer je het proces doet versnellen, dus dat kan een verklaring zijn.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 14:26   #18
malchik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Berichten: 17
Nou, ben net terug van zo'n natuurwinkel. Misschien ben ik wel te makkelijk beinvloedbaar. Was vastbesloten om rozemarijn shampoo te nemen, maar ik was de enige daar en dus begon de verkoopster een praatje met me, die zei toen dat ik beter de kastanjeshampoo moest nemen, aangezien ik nog dik haar had en niet elke dag mijn haar waste. Kastanjeshampoo zou de gezonde haargroei moeten stimuleren en het natuurlijke evenwicht moeten herstellen... maar ja, ik begin onderhand een deja vu gevoel te krijgen, ditzelfe wordt ook bij zoveel andere shampoos gezegd, maar goed, ik wil erin geloven...
malchik is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 19:19   #19
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Succes Malchik met de shampoo! Ik hoor wel van veel gebruikers (van de kastanje shampoo van Weleda) dat het een erg prettige shampoo is, dus wie weet!
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 19:22   #20
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
O ja, en wat betreft de huisarts, ik zou er gewoon heengaan als je graag wilt weten wat er aan de hand kan zijn, of naar een goede kapsalon die hebben er misschien ook wel een antwoord voor. Deze mensen zijn ervoor om vragen van hun patienten te beantwoorden. Er bestaan geen domme rare vragen alleen een niet gestelde vraag is dom, zo moet je maar denken! Succes!
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 20:34   #21
malchik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Berichten: 17
Nou heb net mijn haar gewassen met kastanje shampoo. Het ruikt een beetje vreemd, maar ja, ik ben waarschijnlijk te veel gewend aan synthetische chemische spul... Het haar is niet zo glad bij het uitspoelen ivm de vorige chemische shampoos die ik heb gebruikt. Maar goed, ik ben benieuwd.

Oh ja, ik voelde ook geen tinteling of zo op mijn hoofdhuid, wat wel het geval zou zijn bij rozemarijn shampoo.
malchik is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2004, 01:08   #22
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
geen veranderingen in je voeding of stress de laatste tijd?
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2004, 20:35   #23
malchik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Berichten: 17
Nou, ben ook al een tijdje aan het dieten, maar dat is vooral minder eten. Maar geen verandering in de voedingssupplementen die ik normaal neem.

Maar iets anders, normaal gebruik ik wax voor mijn haar om het een beetje vettig te maken, zodat het in model blijft, maar ik heb kortgeleden "clay 'n play" van wella gekregen, en ik gebruik dat soms als ik de wax niet kan vinden en ik smeer het vooral aan de voorkant van mijn haar om het op te houden... maar ik gebruik dat heel zelden. Kan het misschien ook daaraan liggen, dat het een soort chemische reactie is van de wella op mijn normale wax? Oh en meestal slaap ik een nachtje of twee met die wax op, is het beter om telkens je haar te wassen als je gel of wax gebruik? Ik gebruik dus al zo'n 4 jaar die wax en nooit daarvan last gehad.

Over de kastanjeshampoo, het is misschien te voorbarig om er iets over te zeggen, maar het lijkt alsof mijn hoofdhuid minder droog is. Soms masseer ik mijn hoofd in de avond, om de spanning weg te werken en normaal krijg ik dan zo'n droog/pijnlijk gevoel, en nu is dat minder. Of misschien wil ik te graag geloven dat het iets uitmaakt...
malchik is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2004, 14:00   #24
malchik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Berichten: 17
Net toen ik dacht dat het begon te werken, krijg ik nu opeens die vreemde krulletjes plaatselijk geconcentreerd aan de linkervoorzijkant(linkerinham). Het lijkt wel alsof het gebeurde terwijl ik zat te slapen. vanochtend viel het me opeens op, terwijl het vrijdag, laatste keer dat ik er aandacht aan besteedde, duidelijk nog afwezig was.

Het heeft ook een hele vreemde geur, alsof het verbrand is. Het is verkleurd, droog en erg breekbaar. Ik had de vorige keer de bovenste stuk dus afgeknipt, toen het meer centraal was, maar nu lijkt het alsof het hele haartje is aangetast...
malchik is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2004, 10:50   #25
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
slag

Ik heb precies hetzelfde, ik heb namelijk ook een vreemde slag bij mijn linker inham, ik verf mijn haar wel eens, mischien dat het daarvan komt, maar het is daar ook iets dunner....Verder heb ik best veel kleine haartjes op mijn haar grens...Wat houdt dit in? hoe kan ik die weer langer maken, want ze zijn wel redelijk dik en ze hebben weldegelijk pigment...!
thanx
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2005, 14:45   #26
malchik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Berichten: 17
Ik zou het niet weten Cees. Ik gebruik nu al bijna 3 maanden kastanje shampoo, en het lijkt alsof mijn haaruitval veel minder is geworden (misschien kwam het in November inderdaad door de seizoenwisseling?). Ben er dus zeer tevreden over.
malchik is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2005, 13:55   #27
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Zou misschien ook gebrek aan bepaalde voedingstoffen kunnen zijn.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vreemde Saw Palmetto van www.vitamust.nl Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 3 8 september 2003 12:42
vreemde ervaring karin_68 TTM - Algemeen 10 24 april 2002 09:36
transhair jornkielman Chirurgische behandelingen 31 15 maart 2002 16:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.