Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 november 2008, 17:47   #1
T.I.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 71
Wat te doen?

Hallo,

Ik ben 20 jaar en heb sinds de mei vakantie van dit jaar erg last van haaruitval. Het gaat hierbij vooral om de haren bovenop me hoofd en op de kruin. Bij het sporten jeukt me hoofdhuid ook heel erg. Hier had ik voor de tijd geen last van. Mijn opa, vader en beide ooms zijn ook zo goed als kaal.
De kans is dus erg groot dat ik aan ervelijke haaruitval leidt.

Nu is mijn vraag wat ik het beste kan doen om dit te stoppen? Ik ben redelijk nieuw op dit forum en heb nog geen middelen tegen het haaruitval geprobeerd, omdat ik steeds dacht dat het vanzelf over zou gaan, maar na een half jaar haarutival zie ik het somber in. Als ik onder de douche weg kom zie je duidelijk de verschillen.

Ik heb hier rondgekeken en denk dat propecia of proscar een goede keus is voor mij. Ik ben student, en de kosten zijn wel belangrijk hierbij. Wat is het verschil tussen proscar en propecia? Wie heeft hier ook ervaring mee en wat wil hij of zij mij aanbevelen om te doen? Misschien zit ik wel helemaal verkeerd met deze middelen.

Grtz T.I.
T.I. is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2008, 18:24   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Altijd eerst naar de huisarts voor bestudering van de hoofdhuid en eventueel bloedonderzoek op tekorten aan mineralen of slecht werkende schildklier.
Controleer zelf of de jeuk veroorzaakt kan worden door het laatste half jaar een andere shampoo of conditioner te hebben gebruikt die een allergische reactie opwekt.

Als het erfelijke haaruitval blijkt te zijn, zou je eerst een tijd minoxidil kunnen proberen.
Proscar en Propecia bevatten allebei precies dezelfde finasteride. Proscar is per tablet 5mg. Propecia is per tablet 1mg en toch aanzienlijk duurder. Daarom worden de goedkopere finasteride-tabletten van 5mg door de klant in vieren gesneden tot 1,25 mg.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2008, 18:31   #3
T.I.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 71
Bedankt alvast voor de snelle reactie. Heb al veel adviezen doorgelezen. De jeuk is alleen erg bij het sporten. Overdag is het niet noemenswaardig. Dit komt waarschijnlijk door het transpireren? Ik gebruik geen andere shampoos of iets dergelijks.

Mijn moeder zegt dat het onzin om naar de huisarts te gaan omdat deze er toch niks aan kan doen. Miss moet ik toch maar een afspraak maken.

Wat zou u mij aanbevelen? Minoxidil2% of 5 %?
T.I. is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2008, 01:19   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ten eerste: geen dank, graag gedaan, wij zijn hier om elkaar te helpen.
Ten tweede: op dit forum tutoyeren wij elkaar allemaal

Jouw moeder geeft jou helaas geen goed advies, want er is wel degelijk iets aan te doen.
Ik zou je minoxidil 5% zonder propyleenglycol van Dr. Lee aanbevelen (minoxidil.com), maar ik denk dat dan eerst de jeuk weg zou moeten zijn, anders gaat het misschien nog veel meer jeuken.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2008, 12:08   #5
T.I.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 71
Ok bedankt. Ik heb last van haaruitval, maar gezien ik nog best een bosje erop heb zitten zit ik eraan te denken om nog even te wachten met deze middelen.
Het is toch zo, dat als je hiermee stopt, de mogelijke herwonnen haren weer uitvallen? Moeilijk keuzes allemaal!:S Het liefste zou ik gewoon een tablet slikken per dag, zoals propecia. Maar de kosten hiervan zijn mij te hoog, en dat het idee dat je hormonen in de war kunnen komen spreekt mij ook niet echt aan. Ik hou jullie op de hoogte!
T.I. is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2008, 23:28   #6
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink best met arts over praten

heb ik ook gedaan...
hij heeft me direkt dutasteride voorgeschreven omdat mijn haar echt snel achteruit ging, kon ik mij de tijd niet nemen om te zien of fina/propecia zou
werken, en ik leesde altijd bij mensen dat fina niet werkte , werkte duta wel , dus direct gekozen voor meer zekerheid...

een arts is wel niet echt erin gespecializeerd in haargroei , maar ze zijn wel op de hoogte van de medicijnen dat ervoor bestaan voor stabilizatie en hergroei
in de meeste gevallen wijzen ze jouw door naar een dermatoloog, daar controleren ze jouw bloed, en kunnen ook een biopsie doen om te zien
of je hoofdhuid en de lagen erin gezond zijn...

of als je bang bent van die toch niet onschuldige middelen, kan je altijd saw palmetto beginnen doornemen...
als haaruitval begint stopt dat niet meer, is een proces dat altijd blijft doorgaan, enkel met medicijnen kan je het afremmen/tegenhouden...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 8 november 2008 om 23:33
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2008, 17:38   #7
T.I.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 71
Ben vanochtend naar de huisarts geweest en heb verteld dat ik veel haren verlies en daarbij vooral bij het transpireren last heb van jeuk op me hoofdhuid.
Tegen het haaruitval kon hij niet veel doen vertelde hij. Wel heeft hij Locoid Scalp Lotion voorgeschreven.

Iemand ervaring hiermee? Het is vooral tegen de jeuk op je hoofdhuid. Ook heb ik rooscure gehaald bij de etos. Ik las hier op dit forum veel over en proberen kan geen kwaad.

T.I.
T.I. is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2008, 17:57   #8
muizje
HaarWeb lid
 
muizje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 121
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T.I. Bekijk bericht
Ben vanochtend naar de huisarts geweest en heb verteld dat ik veel haren verlies en daarbij vooral bij het transpireren last heb van jeuk op me hoofdhuid.
Tegen het haaruitval kon hij niet veel doen vertelde hij. Wel heeft hij Locoid Scalp Lotion voorgeschreven.

Iemand ervaring hiermee? Het is vooral tegen de jeuk op je hoofdhuid. Ook heb ik rooscure gehaald bij de etos. Ik las hier op dit forum veel over en proberen kan geen kwaad.

T.I.
Je huisarts kan wel degelijk wat doen als je AGA hebt hij kan fina en minox voorschrijven. Ik lees dat je nog een behoorlijke bos hebt en ik zou daarom nog even wachten met fina tot je zeker weet of je Aga hebt. Als je Aga hebt dan zou ik een andere huisarts nemen of een verwijzing naar de dermatoloog vragen.
__________________
Regime:
1,25 finasteride (Ratiopharm) elke dag
Rooscure 1x in de week
muizje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 16:24   #9
T.I.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 71
Ja, dat klopt. Ik ben van plan als het haarverlies doorgaat, om begin 2009 minoxidil 5% te bestellen. Heb hier al veel over gelezen en gehoord op dit forum, en denk dat dit het beste is voor mij. Nog iemand die ervaring heeft met Locoid Scalp Lotion?
T.I. is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2008, 00:46   #10
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T.I. Bekijk bericht
Ok bedankt. Ik heb last van haaruitval, maar gezien ik nog best een bosje erop heb zitten zit ik eraan te denken om nog even te wachten met deze middelen.
Het is toch zo, dat als je hiermee stopt, de mogelijke herwonnen haren weer uitvallen? Moeilijk keuzes allemaal!:S Het liefste zou ik gewoon een tablet slikken per dag, zoals propecia. Maar de kosten hiervan zijn mij te hoog, en dat het idee dat je hormonen in de war kunnen komen spreekt mij ook niet echt aan. Ik hou jullie op de hoogte!
Hoii,
Ik had ook hetzelfde probleem. Mijn moeder en vader geloofden niet dat er producten bestaan tegen haaruitval die effectief werken. Langs de ene kant begrijpbaar want de 'bull-sh*t" die ze op tv durven verkopen of via sommige sites werken idd niet, ze laten hoogstens het haar dikker ogen.

Ik gebruik nu 1,5 jaar minoxidil 5%, en 3tal weken geleden was men moeder een boekje aan het lezen, en daar stond een hele tekst over haaruitval en bestrijdingsmiddelen. En sindsdien heeft ze haar mening denk ik wel voor een groot deel herzien, en sinds vandaag ben ik ook aan finasteride begonnen.
Voordien zou ze me gek verklaart hebben doordat je met pillen je haaruitval zou kunnen bestrijden.

Sommigen denken zwart/wit, het is ofwel niet kaal, ofwel kaal worden, aan ons om te streven naar het niet kaal worden!
Freak out is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Al mijn lichaamshaar valt uit op me 16e wat moet ik doen? JaRule17 Overige (haar)discussies - Algemeen 26 30 oktober 2009 00:43
Help! Moii. Hirsutisme - Behandelingen 91 30 maart 2009 15:45
wat moet ik doen? heb zaterdag afspraak bij dr. Boersma, is dit een zinvol plan? lola-lola Haarproblemen bij vrouwen 10 24 augustus 2006 16:54
zucht, wat nu te doen ? peter10 Medicijnen/haargroeimiddelen 12 6 augustus 2004 10:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.