Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 juni 2009, 14:23   #1
MarMar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Berichten: 11
meerdere auto-immuunziektes

Hoi hoi,
Het valt me op als ik de verschillene posts lees, dat er meer mensen zijn die naast hun AA ook nog een andere auto-immuunziekte hebben. Zelf heb ik de ziekte van Crohn en vroeger had ik exceem (mogelijk ben ik er overheen gegroeid, maar eigenlijk denk ik dat de medicijnen voor de Crohn ook hun werk doen bij de exceem). Ik ben wel nieuwsgierig wie er nog meer meerdere ziektes heeft en welke dat zijn en hoe jullie daar mee om gaan.

Ik hoop van jullie te horen...
MarMar is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2009, 18:02   #2
Nymphje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2009
Berichten: 34
Eczeem en Psoriasis

Hallo MarMar,

Ik had al vele jaren een lange lijst van vele uiteenlopende klachten waaronder eczeem.
Sinds kort Psoriasis erbij.
De huisarts wilde na allerlij smeersels en pillen niet verder meewerken dan een verwijskaart voor de dermatoloog.
Maar ik vond dat niet genoeg.

Dus heb ik zelf bloed- en ontlasting onderzoek laten doen.
Daar kwam o.a. een candida albicans uit en vele allergieen.
Wat de kale plekken betreft zit ik nog in het begin stadium.
Haarlak kan ik niet meer verdragen dus als het waait, waait het open en zie je de plekken.

Dus draag ik sinds kort een sjaal met een maf hoedje eroverheen.
Ook omdat de plekken in mn gezicht, oren, hals en nek zitten.
Hoedjes tik ik her en der op de kop.
Heb gezocht op internet maar op de officiele sites is het allemaal even truttig/ ouwewijvig.
Kinderhoedjes zijn leuk maar helaas te klein en ik wil persee vrolijke dingen.

Hoop hiermee je vraag een beetje beantwoord te hebben, zoniet, vraag nog een keer.
Groet, Nymphje
Nymphje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2009, 01:48   #3
MarMar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Berichten: 11
Dank je voor je reaktie Nymphje. Niet helemaal tevreden met je huisarts begrijp ik. .. Toen ik laatst aan mijn huisarts een verwijskaart vroeg voor de dermatoloog zei hij: ’maar je hebt toch al een pruik!?!’. Alsof dat al een voldoende oplossing was. Kom ik bij de dermatoloog blijkt dat de huisarts mij ook nog verkeerde medicijnen had voorgeschreven grrr… Heel goed van je dat je zelf in Aktie bent gekomen. Huisartsen zijn niet alwetend, al denken ze het zelf soms wel.
Ik had trouwens niet echt een duidelijke vraag hoor, maar soms voel ik me met mijn aandoeningen zo ver van mijn omgeving afstaan. Begrijp me niet verkeerd, mijn omgeving is heel lief en begripvol, maar echt begrijpen doen ze het niet. En dan vind ik het gewoon fijn om te horen dat er meer mensen zijn die met soortgelijke dingen zitten.
MarMar is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2009, 17:29   #4
Nymphje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2009
Berichten: 34
Het werd inmiddels zo erg dat ik plukken tussen de plekken kreeg.
Dus wat heb ik gedaan; gewoon de tondeuse er op gezet.
Ook vanwege het weer en bovendien een stuk makkelijker met smeren.
Smeerde heel veel en elke keer wat anders, allerlij zalven en olieen maar nu heb ik een heerlijke creme waardoor de korsten zacht blijven en heel makkelijk te verwijderen met een fijne kam.
Nooit wassen met zeep.
Ik vul mn badje met water en een flinke plens olie vanwege de plekken op mn lichaam en gooi daarna een handvol olie over mn hoofd en gezicht.
Na het afdeppen Rubisan creme van VSM er op en heb na een paar dagen al het gevoel dat de korsten langer wegblijven.
Nymphje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Meerdere vragen over haarwerken Sansz Haarwerken 2 16 maart 2009 15:43
Meerdere vragen over haarwerken Sansz Haarwerken 15 16 maart 2009 15:19
Geen 'grafts' van meerdere haren.... bertstudent Chirurgische behandelingen 1 29 juni 2007 18:10
Vol bos haar na meerdere haartransplantaties? nevret Chirurgische behandelingen 40 2 mei 2006 18:51
Meerdere verslavingen? Marjan71 TTM - Algemeen 4 7 maart 2006 10:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.