Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 september 2015, 01:11   #31
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Ben je een keer Nederland uitgeweest Ryan? Wat je allemaal wel niet ziet heh? Deze discussie is hier al zovaak gehouden. En het ligt aan het ras net als aziaten idd. Daarnaast gaat een magnesiumpilletje je niet helpen. Ongezond eten kan echter wel het Aga proces versnellen als je Aga hebt. punt . . . . . . . .
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2015, 00:25   #32
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ik kwam een interessante post tegen op een ander forum, even cross posten. Vat hetgeen ik enkele posten eerder al zei goed en volledig samen. Hoewel de auteur naar mijn mening té veel focust op SHBG, het belang ervan overschat en hij de effecten van gevoelige haarfollikels en de werking van DHT daar op onderschat, is hetgeen hij wél zegt over voeding en de band met haarverlies wel correct, weze het volgens mij allemaal iéts minder cruciaal dan hij het doet uitschijnen. Then again, als je ook je dieet wilt afstemmen op een zo volledig mogelijke kop met haar, is dit volgens mij the way to go. De exacte wetenschap - ipv triljoen feel good verhaaltjes - ondersteunt deze visie in elk geval.

Citaat:
I believe that sex-hormone-binding-globulin (SHBG) plays a very important role in hair-loss, much more so than DHT per say. Studies have shown men with androgenic alopecia have insulin-resistance and low levels of SHBG [1-2]. Insulin and insulin-like-growth-factor #1 (IGF-1) have been shown to promote hair-growth and keep hair in anagen-phase (the growing stage) [3-4], so it makes since that if you are resistant to the effects of insulin, insulin would be unable to promote hair-growth. Research is clear that excess body-fat and the free-fatty-acids it secretes causes insulin-resistance and body-fat percentage is directly and negatively correlated with SHBG levels [5].

As far as diet is concerned, Longecope et al did a landmark study looking at different macronutrients and their effects on SHBG. He found that SHBG was negatively correlated with fat and protein and positively correlated with carbohydrates and fiber [6]. This confirms Rosner’s classic study showing SHBG levels were 33% higher in men eating whole-grains (high-carb diet) compared to men eating meat (high-protein diet) [7].

Controlling SHBG levels is the most important thing for hair-loss. Keep yourself insulin-sensitive because insulin-sensitivity keeps SHBG high and promotes hair-growth. A high-fiber/high-carb low-fat diet increases both insulin sensitivity and SHBG levels and keeps body-fat percentage low [8-9].



[1] Eur J Dermatol. 2011 Jan-Feb;21(1):79-82. The investigation of insulin resistance and metabolic syndrome in male patients with early-onset androgenetic alopecia. Mumcuoglu C, Ekmekci TR, Ucak S.

[2] Exp Clin Endocrinol Diabetes. 2004 Jan;112(1):24-8. Hormonal profile of men with premature balding. Stárka L, Cermáková I, Dusková M.

[3] J Invest Dermatol. 1994 Jun;102(6):857-61. Effects of insulin and insulin-like growth factors on cultured human hair follicles: IGF-I at physiologic concentrations is an important regulator of hair follicle growth in vitro. Philpott MP, Sanders DA, Kealey T.

[4] Dermatol Online J. 1999 Nov;5(2):1. Insulin-like growth factor 1 and hair growth. Su HY, Hickford JG, Bickerstaffe R.

[5] Cancer Causes Control. 2011 Aug;22(8):1141-51.Body fatness and sex steroid hormone concentrations in US men: results from NHANES III. Rohrmann S, Shiels MS, Lopez DS.

[6] J Clin Endocrinol Metab. 2000 Jan;85(1):293-6. Diet and sex hormone-binding globulin. Longcope C, Feldman HA, McKinlay JB.

[7] Life Sci. 1987 May 4;40(18):1761-8. Diet-hormone interactions: protein/carbohydrate ratio alters reciprocally the plasma levels of testosterone and cortisol and their respective binding globulins in man. Anderson KE, Rosner W, Khan MS.

[8] Diabetes Care. 1983 May-Jun;6(3):268-73. Long-term use of a high-complex-carbohydrate, high-fiber, low-fat diet and exercise in the treatment of NIDDM patients. Barnard RJ, Massey MR, Cherny S.

[9] Nutr Cancer. 1998;31(2):127-31. Effects of diet and exercise on insulin, sex hormone-binding globulin, and prostate-specific antigen. Tymchuk CN, Tessler SB, Aronson WJ.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2015, 21:14   #33
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Komt de alwetende wetenschapper bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Hoog in fiber en laag in vet onze vetfobiest vandaar dat je hersentjes niet zo goed meer functioneren
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2015, 00:04   #34
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Gast... Jij had beter priester kunnen worden met je biologische en natuurzuivere shit! En dan het liefste ergens in een klooster ver van de bewoonde wereld. Jij hebt totaal geen respect voor de visie van een ander en je bent ronduit onbeschoft! Altijd maar azijn pissen op alles en iedereen... Helemaal op de wetenschap en erfelijkheidsleer. Waar was je zelf zonder de wetenschap en je haartransplantatie? Of was het de roomboter op je hoofd die je haar heeft doen laten groeien? Sorry, maar behalve een hoop gelul en gezeik heb je maar bar weinig bijgedragen aan discussies of hulp geboden aan anderen. En nee, ik wellicht ook niet, maar een beetje respect voor een ander heb ik wel. Het is maar dat de moderator een aantal zwaar zielige en onbeschofte posts van jou snel verwijderd heeft anders zou ik ze nu weer re-posten om je geheugen even op te frissen. Verder heb je af en toe wel iets zinnigs op een normale manier gebracht, maar zodra ik die afbeelding van die aap zie dan neem ik het al bijna niet serieus meer! Wat je zaait, oogst je...

Sorry haarwebbers... maar sta a.u.b. geen onbeschofte reacties toe... Ben dit soort reacties een beetje zat aan het worden...

Laatst gewijzigd door Reet; 3 oktober 2015 om 00:31
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2015, 05:38   #35
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Mensen die iets claimen van dit is de waarheid dat is pas lachwekkend!
''De exacte wetenschap''
Die bestaat niet .......

Heel erg overtuigd zijn van iets ok dat heb ik zelf ook.
Zo kan iedereen een pubmedwetenschapbronnetje uitzoeken wat het beste past bij je eigen geloofsovertuiging.

De mijne is het niet wat betreft hoog in fiber en laag in vet!
Zo kan ik ook tal van wetenschapgezever hier copie/paste met het feit dat vetten zeer belangrijk zijn voor o.a de hersentjes [niet te verwarren met transvetten] , but tell that Hairpilot de sciencebastard

Wat betreft die foto het is maar waar je een zuurpruim over wilt zijn, zal het maar niet over jouw nickname hebben en de opmerkingen daarover

En wat is jouw nuttige bijdrage behalve dan schelden naar je medemens?
Hoor graag je visie, zal vast iets met genetica zijn punt uit gevalletje?

Zonder moeder natuur en de Schepping was er überhaupt geen wetenschap is vaak zo met die wetenschapaanhangers ,erg hoog van de toren blazen je zou het bijna een religie noemen sterker nog dat is het!
Daarnaast is wetenschap een verlengstuk van de mens geen vervanging er is zoveel meer dan alleen ''de wetenschap'' zoveel meer wat deze wetenschap niet kan verklaren.

Wetenschap is klein en nietig vergeleken met het onverklaarbare wat nooit verklaard zal kunnen worden.
Een mooi verlengstuk voor de mensheid is het zeker, maar overdrijven is ook een vak.
Of kom je nu met dat gezever dat ik zonder wetenschap niet had kunnen internetten?
Had het geen moment gemist en zouden we als normale mensen in real life communiceren dan de internetheld uit te hangen
Nu kijken de meeste mensen 24/7 op hun telefoontje op straat....tja degeneratie niet alleen kwa gezondheid, maar ook in gedrag :p
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week

Laatst gewijzigd door jord-y; 3 oktober 2015 om 05:51
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2015, 09:10   #36
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht


but tell that Hairpilot de sciencebastard


zal het maar niet over jouw nickname hebben en de opmerkingen daarover


En wat is jouw nuttige bijdrage behalve dan schelden naar je medemens?


zouden we als normale mensen in real life communiceren dan de internetheld uit te hangen...


tja degeneratie niet alleen kwa gezondheid, maar ook in gedrag :p


Zoals je kon lezen pretendeer ik niet een bijdrage te leveren... En schelden? Ja ik ben op jou na denk ik de meest onbeschofte individu die hier post
Je foto, niets mis mee... Mooie wezens die Orang-Oetans. Maar zodra ik die hier zie weet ik dat er weer een hoop respectloos gelul komt... Iets wat zo mooi contrasteert met je eigen woorden in de laatste 2 zinnen hierboven.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2015, 09:37   #37
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Wetenschap is klein en nietig vergeleken met het onverklaarbare wat nooit verklaard zal kunnen worden.
Dit is trouwens mooi gezegd...

Maar het onverklaarbare over WAAROM bepaalde mensen (in dit geval) haar-ellende moet overkomen of hoe ze haar kunnen behouden of teruggroeien hebben deze mensen niks aan. Mensen die ergens aan lijden willen keiharde resultaten zien. Wetenschap komt daar toch echt dichtbij. En ja, we worden voorgelogen en bedrogen met alles wat we tot ons nemen en een stuk gezonder leven zou in veel gevallen al een hele verbetering kunnen opbrengen... Maar het blijft om de keiharde resultaten gaan.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2015, 17:21   #38
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Epigenetica/Genetica is zoals lichaam en geest. Het ene kan niet zonder de ander
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2015, 17:25   #39
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Ga btw bijna denken dat Hairpilot een spreekpop heeft haha
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2015, 14:02   #40
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Amai, ik was er eens een weekend niet. Jezus Jord-Y, het beetje aandacht die ik nog had voor je posts is bij deze ook verdampt. Ik hoop dat iedereen die jouw posts leest voldoende kritisch is en blijft. De meesten gebruiken hier middelen als finasteride en minoxidil, keiharde wetenschap zit daar achter. Als jij hier lak aan hebt, is dat je volste recht, maar ik stop met er op in te gaan. Bovendien heb je ook nog aardig wat lessen te volgen in begrijpend lezen, want nergens schrijf ik iets over vetten en de gezondheid van de hersenen: ik wéét dat je vetten nodig hebt en ik schrijf nergens dat je ze volledig uit je dieet moet schrappen, maar ach, wat baten kaars en bril.. Oh ja en de wereld is niet plat trouwens. Of toch niet volgens de exacte wetenschap, maar misschien kom jij met een andere hocuspocus theorie. Succes nog.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2015, 15:44   #41
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
http://www.worldhairloss.org/index.p..._for_hair_loss

In Summary…
It would appear that understanding what calcification is, and how it fits into the whole hair loss puzzle is an important first step for us to take in eradicating our hair loss. Magnesium Oil is, by nature, a phenomenal agent to dissolve calcium and may be, for our purposes, one of the smoking guns in our anti-MPB arsenal!
I’d love to hear some feedback, so feel free to share some thoughts and comments, and I’ll be more than happy to attempt to answer any questions that you guys can field for me!
This article was written by Dan Novitski, a.k.a. “nidhogge”. Dan Novits

http://www.foxnews.com/health/2013/0...ing-nutrients/
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2015, 17:03   #42
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Amai, ik was er eens een weekend niet. Jezus Jord-Y, het beetje aandacht die ik nog had voor je posts is bij deze ook verdampt. Ik hoop dat iedereen die jouw posts leest voldoende kritisch is en blijft. De meesten gebruiken hier middelen als finasteride en minoxidil, keiharde wetenschap zit daar achter. Als jij hier lak aan hebt, is dat je volste recht, maar ik stop met er op in te gaan. Bovendien heb je ook nog aardig wat lessen te volgen in begrijpend lezen, want nergens schrijf ik iets over vetten en de gezondheid van de hersenen: ik wéét dat je vetten nodig hebt en ik schrijf nergens dat je ze volledig uit je dieet moet schrappen, maar ach, wat baten kaars en bril.. Oh ja en de wereld is niet plat trouwens. Of toch niet volgens de exacte wetenschap, maar misschien kom jij met een andere hocuspocus theorie. Succes nog.
Keiharde wetenschap genaamd symptoombestrijding lol

Laten we het maar niet hebben over de keiharde wetenschap met eventuele bijwerkingen vooral op langere termijn wat je niet perse gelijk fysiek hoeft te merken btw...........................weinig hocus pocus aan!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg imagesFCRQ0YOR.jpg‎ (9,5 KB, 4x gelezen)
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week

Laatst gewijzigd door jord-y; 5 oktober 2015 om 18:38
jord-y is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.