Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 oktober 2006, 00:06   #1
Fleur455
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2006
Berichten: 2
Haaruitval door Mirena

Hoi ik ben FLeur en ik heb drie jaar de Mirena gehad. Ik kreeg na twee en half jaar o.a. last van haaruitval. In februari heb ik de mirena laten verwijderen, maar de haaruitval is nog niet over. Mijn haar wordt steeds dunner. Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voordat dit over is. Ik neem aan dat mijn hormoonhuishouding nog steeds overhoop ligt. Is er iets aan te doen, want ik wil mijn haar terug. De pil kan ik niet tegen, dus daar begin ik niet aan.
Alvast bedankt.

Groetjes Fleur
Fleur455 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2006, 17:33   #2
reintje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 5
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fleur455
Hoi ik ben FLeur en ik heb drie jaar de Mirena gehad. Ik kreeg na twee en half jaar o.a. last van haaruitval. In februari heb ik de mirena laten verwijderen, maar de haaruitval is nog niet over. Mijn haar wordt steeds dunner. Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voordat dit over is. Ik neem aan dat mijn hormoonhuishouding nog steeds overhoop ligt. Is er iets aan te doen, want ik wil mijn haar terug. De pil kan ik niet tegen, dus daar begin ik niet aan.
Alvast bedankt.

Groetjes Fleur
Hoi Fleur,
Nog bedankt voor je reactie op mijn mirena verhaal!
Ik heb hem tóch laten verwijderen en vaar er wel bij.
Ik kan nog niet zeggen dat mijn haaruitval volledig gestopt is maar ik merk tóch duidelijk verschil.
Ik kan me niet voorstellen dat je lichaam zolang (v.a. febr.) nodig heeft om te herstellen van een mirena met z'n hormonen. Wel enkele maanden maar niet zólang. Wellicht is er een andere reden voor jouw haarverlies...
Laat eens een bloedtest doen.

Mijn haaruitval is nu wel minder maar ik heb nu wel een miezerig dun bosje...
Hopelijk groeien er weer nieuwe haren terug, maar voordat ie weer lengte hebben zijn we wel weer minstens een jaar verder.

Nou Fleur, ga naar je huisarts, doe een bloedtest al is het alleen maar om jezelf gerust te stellen. Dat voelt beter dan alleen maar afwachten.
Dan heb je tenminste het idee dat je er wat aan doet.
Misschien heb je een te traag werkende schildklier en is dát de oorzaak?

Heel veel sterkte Fleur
reintje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2007, 17:51   #3
Desired1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2007
Berichten: 10
haaruitval na Mirena...valt t haat incl. haarzakje uit????

Hallo,

Sinds 3 maanden heb ik de Mirena en gelijk vanaf de eerste keer wassen was de haaruitval extreem, inmiddels is t wel gestabiliseerd.......maar nu komt mijn grootste vrees.....komt het haar nog terug??????
Aan de voorkant in t midden heb ik zelfd een kaal plekje!

Ik heb me laten vertellen dat iemand had gelezen dat bij haaruitval door wisselen met hormonen betekent dat het haarzakje ook uitvalt, dwz dat deze haren nooit meer terug komen! Vreselijke gedachte!!

Weet iemand hier antwoord op??
ook:kan ik beter de Mirena laten verwijderen en even geen hormonen meer nemen?

ps: ik heb de Mirena in de stopweek laten zetten en de haaruitval was al begonnen voordat ik normaal met de volgense strip begon, dus volgens mij kan t niet liggen aan t stoppen met de pil.....

Help!!!

bvd,
Desire
Desired1 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Onderzoek opzetten onder HaarWeb-leden zelf Mark34 Medicijnen/haargroeimiddelen 10 15 januari 2007 15:34
Mijn verhaal (haaruitval door pil, ijzer of aga ?) aardappelsla Haarproblemen bij vrouwen 5 19 oktober 2006 18:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.