Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 december 2022, 09:47   #1
tionske
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2022
Berichten: 2
Geslacht:
Exclamation Advies haar transplantatie

Hi allemaal!

Mijn naam is Teun 27 jaar en loop al sinds mijn 23ste rond dat ik inhammen begon te krijgen. Nu wil heel graag hier iets aan laten doen omdat ik denk ik net als jullie hier door onzeker wordt.

De foto's zijn van november 2021.

Graag zou ik jullie advies willen in welke stappen ik zou moeten ondernemen en welke kliniek en methode bij mij zou passen.

Natuurlijk heb ik al wat gesprekken gevoerd, o.a. bij kliniek Veldhoven (23 jaar) en bij Globalhair (26 jaar).

Bericht Global Hair met de foto's van november 2021

We beoordelen altijd eerst het donorgebied om te kijken of u geschikt bent voor een haartransplantatie. Het donorgebied is het gebied op uw achterhoofd tussen de oren waar we de haarzakjes uithalen voor de transplantatie. Des te beter het donorgebied is, des te beter het resultaat zal zijn. In uw geval ziet het donorgebied er perfect uit, dat biedt een goed perspectief voor een mooi resultaat. De verwachting ligt op ongeveer 3500 grafts/haarzakjes, met deze grafts kunnen we de inhammen en de kruin volledig opvullen.

Wij gebruiken 3 soorten technieken, namelijk:

- FUE methode 2.949

- Saffier methode 3.249,- (Nieuwste en beste methode ten opzichte van de FUE methode. Hierbij kunnen we de beste haardichtheid creëren. Het hoofd wordt volledig geschoren op millimeter lengte met een tondeuse)

- DHI methode 3.749,- (Methode waarbij enkel een gedeelte van het donorgebied wordt weggeschoren voor de behandeling. De rest van uw haar blijft in de oorspronkelijk staat. Het resultaat is hetzelfde als met Saffier methode, u hoeft alleen niet volledig kaalgeschoren te worden.)


Al het advies en raad is meer dan welkom!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1.jpg‎ (89,3 KB, 123x gelezen)
Bestandstype: jpg 2.jpg‎ (95,9 KB, 113x gelezen)
Bestandstype: jpg 3.jpg‎ (66,6 KB, 127x gelezen)
Bestandstype: jpg 4.jpg‎ (73,3 KB, 101x gelezen)
tionske is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2022, 11:21   #2
Wsushiman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2021
Berichten: 49
Geslacht:
Allereerst: goeie bos haar heb je nog man! Maar als je je stoort aan je kruin/inhammen kun je zeker stappen ondernemen.

Heb je nagedacht over wat te doen als de kaalheid doorzet? Ben je bereid om medicijnen te slikken om dat proces tegen te gaan/te stoppen?

Qua methodes die je noemt ben ik niet helemaal overtuigd wat die 'duurdere termen' precies extra toevoegen. Maar dat weten anders mogelijk beter.
Wsushiman is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2022, 12:35   #3
tionske
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2022
Berichten: 2
Geslacht:
@Wsushiman

De kaalheid is de laatste jaren natuurlijk doorgezet. Ik sta voor alles open als het maar werkt Heb je advies voor wat voor medicijnen ik zou kunnen gaan gebruiken?
tionske is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2022, 12:54   #4
gduvel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2021
Berichten: 66
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tionske Bekijk bericht
@Wsushiman

De kaalheid is de laatste jaren natuurlijk doorgezet. Ik sta voor alles open als het maar werkt Heb je advies voor wat voor medicijnen ik zou kunnen gaan gebruiken?

Topische finasteride en minoxidil elke avond paar druppeltjes
gduvel is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2022, 13:17   #5
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 395
Geslacht:
Medicatie, eventueel via dna test,
afwachten, voorlopig vrij jong voor
haartransplantatie.....
zoezel is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2022, 14:00   #6
Wsushiman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2021
Berichten: 49
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tionske Bekijk bericht
@Wsushiman

De kaalheid is de laatste jaren natuurlijk doorgezet. Ik sta voor alles open als het maar werkt Heb je advies voor wat voor medicijnen ik zou kunnen gaan gebruiken?
De kliniek in NL die ik ken adviseert om bij een transplantatie op relatief jonge leeftijd (als het proces van kaal worden nog niet gestabiliseerd is) dutasteride te slikken, om het verder kaal worden tegen te gaan. Maar dit soort zaken kun je beste met een arts bespreken. Advies over medicijnen zou ik niet hier vandaan halen haha.
En verder gewoon eens wat consults inplannen en horen wat men je te bieden heeft.
Wsushiman is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2022, 19:33   #7
rjklumpers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Globalhair zou ik links laten. Heb je het resultaat gezien van Jebroer? Manmanman.
rjklumpers is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2023, 22:07   #8
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Welke kliniek je wilt nemen moet je even goed onderzoeken, in Nederland en Belgie zijn er ook goede klinieken alleen zijn deze wat duurder. Maakt de prijs niet veel uit en heb je geen zin om 2 dagen te reizen naar het buitenland zou ik in Nederland een kliniek zoeken. Anders kun je het beste in Turkije terecht.

Welke methode het beste bij je past, is met de rond de 3000 grafts die je nodig hebt toch de Fue-Sapphire methode. Tenzij je perse niet helemaal
geschoren wilt worden. Zoals de klinieken aangeven heb je geluk met je donorgebied, deze is sterk genoeg zover ik het kan zien. Je zult goede resultaten halen met een Fue-Sapphire behandeling.

Je bent nog jong maar als je je stoort aan je inhammen kun je nu een haartransplantatie nemen en over 5 of 10 jaar een tweede als je dan nog kaler wordt. Anders loop je al die tijd met deze inhammen, die zijn eenmaal weg.

Succes!
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2023, 23:20   #9
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Ik zou adviseren om eerst een jaar met medicatie te starten. Wellicht heb je hergroei en anders stabilisatie:

- 5% minoxidil
- Finasteride

je kan ook topische finasteride gebruiken, bijvoorbeeld essegen-6. Anders even naar de HA. Doorgaans wordt 0.5/1mg per dag gebruikt of mensen krijgen 5mg tabletten en delen die door vier.

Daarnaast kun je nizoral shampoo toevoegen 1-3 keer per week.

Een andere optie is microneedling, hier staan veel uitleggen voor op internet. een voorbeeld is om de 2 weken 1mm microneedling.

Hierna kun je op consult bij klinieken. De goede klinieken zullen je doorgaans op deze leeftijd ook adviseren om iets tegen preventie te doen .
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2023, 21:38   #10
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Beste zyyza je geeft goede advies over medicijnen en ook de rest.

Alleen als persoon op korte termijn een haartransplantatie overweegt, is het van de ene kant beter als hij stopt met de medicijnen en eerst een haartransplantatie neemt.

Dan vallen eerst alle “neppe” haren eruit, want de haren die gaan toenemen met de medicatie gaan weer uitvallen bij het stoppen. Als alle haren zijn uitgevallen kan hij mooi een haartransplantatie nemen en erna beginnen met de medicatie.

Dit zal op lange termijn betere resultaat geven, vooral als hij dalijk door bepaalde redenen moet stoppen met de medicatie.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2023, 23:36   #11
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
Beste zyyza je geeft goede advies over medicijnen en ook de rest.

Alleen als persoon op korte termijn een haartransplantatie overweegt, is het van de ene kant beter als hij stopt met de medicijnen en eerst een haartransplantatie neemt.

Dan vallen eerst alle “neppe” haren eruit, want de haren die gaan toenemen met de medicatie gaan weer uitvallen bij het stoppen. Als alle haren zijn uitgevallen kan hij mooi een haartransplantatie nemen en erna beginnen met de medicatie.

Dit zal op lange termijn betere resultaat geven, vooral als hij dalijk door bepaalde redenen moet stoppen met de medicatie.
Goed punt. Lijkt me ook beter. Ik ben ook pas begonnen met Finasteride na mijn haartransplantatie.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2023, 12:40   #12
Serge1974
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2015
Berichten: 73
Geslacht:
Wat bedoel je met neppe haren?
Serge1974 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2023, 14:53   #13
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serge1974 Bekijk bericht
Wat bedoel je met neppe haren?
Haren die vanwege het slikken van de medicijnen zijn (terug)gekomen. Die vallen ook (als eerste) weer uit als je zou stoppen.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2023, 16:16   #14
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Bedankt mickfoley, precies. Beter dat die haren eerst allemaal maar is uitvallen. En dan overal opvullen met de haartransplantatie, en dan pas weer medicatie.

Succes allemaal
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haartransplatatie, kliniek, medicijnen, methode


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.