Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 september 2005, 16:28   #1
FreekFreek
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2005
Berichten: 1
Voor Daniëla en andere lotgenoten.

Hoi Daniëla,

Mijn naam is freek, ik ben student verpleegkunde en volg op dit moment een
blok psychiatrie. Als opdracht moest ik een autobiografie lezen van iemand en in de klas daar een presentatie over houden.

De reden dat ik hier nu even een berichtje schrijf is omdat ik dus jouw boek zojuist heb gelezen en ik even wilde zeggen dat ik het een enorm aangrijpend verhaal vond.

Ik wist voor ik aan het boek begon niet eens wat trichotillomanie was, dat was voor mij een van de reden om het boek te lezen.

Ik heb ook nog een beetje op je forum gelezen en op internet informatie gezocht, en ik ga nu maandag mijn collega studenten een presentatie geven over trichotillomanie.

Ik heb zelf geen TTM, maar door het lezen van dit boek heb ik wel een goede indruk gekregen van de moeilijke situaties die jij en je lotgenoten hebben meegemaakt en nog steeds meemaken.

Veel sterkte allemaal.

Groeten Freek.
FreekFreek is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2005, 21:06   #2
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Beste Freek,

Bedankt voor je lieve woorden. Het doet zo goed te lezen dat mensen begrip willen tonen voor onze aandoening. Niet dat we om medelijden vragen, maar soms is het zo hard en lijkt het zo oneerlijk.
Sinds kort heb ik een toekomstige schoonzoon die toevallig psychiatrisch verpleegkundige is. En geloof me, het doet deugd om er op een gewone manier te kunnen over praten.
Ik hoop dat jij met je presentatie de juiste noot kan raken bij jouw medestudenten. Zelf ben ik nu bezig met mijn eindwerk over ttm (laatste jaar gezinswetenschappen). Het enige wat ik wil bereiken is het doorbreken van het taboe. Er gewoon kunnen over praten, steun vragen wanneer we daar behoefte aan hebben en niet aanzien worden als een 'rare psychiatrische patiënt'...
Het antwoord is soms zo eenvoudig: "Iedereen wil graag gezien worden." En dat beetje warmte, aandacht, dat luisterend oor en weten dat je er màg zijn en dat je geliefd wordt op de manier zoals je bent... dat alles maakt zo veel goed.
Ik hoop, beste Freek, dat je niet te veel ingewikkelde termen moet van buiten leren in je opleiding. Ik hoop ook dat je niet te veel diagnosticeert of etiketjes plakt. Duw mensen niet in vakjes. Onthoud in je werk later (maar eigenlijk in je hele leven): "Iedereen wil gezien worden, iedereen wil GRAAG gezien worden..."

Groetjes, Daniëla
bolleke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hallo lotgenoten! Heidio TTM - Algemeen 13 7 oktober 2004 09:14
lotgenoten??? marjolijn Haarproblemen bij vrouwen 2 4 juli 2003 22:11
Hair Multiplication en andere toekomstmuziek. Jay Archief: afgehandelde Suggesties 2 18 september 2001 21:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.