Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 mei 2006, 14:21   #1
josephguy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2005
Berichten: 75
Nieuw product van L'oreal en Nestle?

Ik heb toevallig gelezen op een site(dacht transhair)dat L'oreal en Nestle iets nieuws op de markt willen brengen voor haaruitval en dat dit nu getest word ofzo.Weet iemand hier meer van?Ik heb wel gelezen wel dat L'oreal patent heeft aangevraagd op Kava tegen haaruitval dus zal wel iets op natuurlijke basis zijn.
josephguy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2006, 16:18   #2
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Jep maar het zou niet tegen hormonale haaruitval zijn

Maar laast heb ik in de supermarkt een middel gezien van L'oreal tegen haaruitval zonder aminexil.
Het ingredient zou dbo of bdo ofzo zijn.
Tzal wel niets doen.
Citaat:
Transmed start samenwerking met L’Oreal en Nestlé inzake haarproblemen
Citaat:

Op 7 maart jongstleden presenteerden L’Oreal en Nestlé een nieuw produkt tegen haarverlies in het Ritz Carlton Hotel in Istanbul. L’Oreal en Nestlé besloten om hun nieuwe product tegen haarverlies te laten testen door Transmed Hair Clinic.
Een twintigtal journalisten van verschillende maand- en weekbladen was uitverkoren bij deze presentatie aanwezig te zijn. Er werd tot in detail op de aspecten van haarverlies en haar remedies ingegaan door Dr . Pinar Güzel, de dermatologe van Transmed.

Dr. E. Pinar Güzel benadrukte, dat in geval van non-genetische en hormonaal veroorzaakt haarverlies, alternatieve behandeling geboden kunnen worden om tijdelijk haarverlies te verminderen. Dat kan bijvoorbeeld door middel van “Mesotherapy” (behandeling waarbij injecties in de hoofdhuid worden gedaan) en door bijvoorbeeld het gebruik van de Laserkam (www.laserkam.nl) of Vitamine behandelingen.

L’Oreal en Nestlé presenteerden een behandeling op basis van kruiden om gezonde haargroei te stimuleren, terwijl op hetzelfde moment de haarwortels voldoende elementaire voedingsmiddelen krijgen waardoor er minder kans is op haarverlies. Deze behandeling zal spoedig verkrijgbaar zijn.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2006, 18:07   #3
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Leuk hoor, een kruidenmix....

Pindakaas schreef hier een jaartje (of twee) terug dat LÓreal bezig was met een middel tegen haaruitval. Laten we hopen dat dit het niet is.
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2006, 18:10   #4
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Het gaat hier om een mix van supplementen, waaronder L-Taurine en EFA's.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2006, 18:12   #5
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Heb je meer info?
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2006, 18:21   #6
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Heb je meer info?
Jawel, Hierzo.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2006, 18:38   #7
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Gaaf! Tnx. Geen slecht verhaal als je 't zo leest. Ben benieuwd naar de testresultaten.

Ik dacht overigens dat members van verschillende forums iets dergelijks zelf al eens hadden geprobeerd....
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2006, 19:30   #8
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
't Zou toch echt niet nodig zijn om zo'n middel te maken. Je kan het zelf samenstellen.
Maar de onderzoeksresultaten zouden wel interessant zijn.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2006, 10:11   #9
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Additionally, it is claimed that specific oral extracts rich in polyphenols, proanthocyanidins, catechins, and essential fatty acids prevent the "cutaneous activation of testosterone and increases in sebaceous function, without sexual side effects". The specific compounds noted or grape seed extract, green tea extract, red wine extract (resveratol) in various milligram dosages that approximate what is already recommended in our protocol. The essential fatty acid compounds noted were a combination of omega 6 and omega 3 fatty acids. The omega 6 sources included Evening Primorose Oil, Borage Oil, and Black Currant Oil. The Omega 3 sources included fish and walnut oils.
Ik dacht al dat het zoiets was. Ze doen precies hetzelfde kunstje als toen met aminexil. Men neme een aantal middelen die al langer bekend staan om hun haargroeieffect, gooit ze bij elkaar en vraagt extreem veel geld voor het feit dat er L'Oréal op staat.

Na aminexil kan ik dit bedrijf echt niet meer serieus nemen. Van die onderzoeken verwacht ik trouwens ook niet zoveel, want als ik me niet vergis stellen die onderzoekjes van L'Oréal nooit zoveel voor. Altijd onder weinig mensen (10 tot 20) en uitgevoerd door hun eigen onderzoekers. Volgens mij zijn die alleen maar bedoeld om de quasi-wetenschappelijke uitspraken te doen die je altijd ziet op huin producten.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2006, 10:37   #10
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ik dacht al dat het zoiets was. Ze doen precies hetzelfde kunstje als toen met aminexil. Men neme een aantal middelen die al langer bekend staan om hun haargroeieffect, gooit ze bij elkaar en vraagt extreem veel geld voor het feit dat er L'Oréal op staat.

Na aminexil kan ik dit bedrijf echt niet meer serieus nemen. Van die onderzoeken verwacht ik trouwens ook niet zoveel, want als ik me niet vergis stellen die onderzoekjes van L'Oréal nooit zoveel voor. Altijd onder weinig mensen (10 tot 20) en uitgevoerd door hun eigen onderzoekers. Volgens mij zijn die alleen maar bedoeld om de quasi-wetenschappelijke uitspraken te doen die je altijd ziet op huin producten.
Net zoals hun testen voor antirimpelcrèmes. Dan staat er bij een reclame in ieniemini-lettertjes: getest onder 12 vrouwen...
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2006, 14:19   #11
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Misschien wordt het deze keer anders...
We zullen het wel zien op hoeveel personen het getest wordt.
En kunnen we ons nog eens ons groen lachen met l'oreal.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2006, 17:41   #12
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ik dacht al dat het zoiets was. Ze doen precies hetzelfde kunstje als toen met aminexil. Men neme een aantal middelen die al langer bekend staan om hun haargroeieffect, gooit ze bij elkaar en vraagt extreem veel geld voor het feit dat er L'Oréal op staat.

Na aminexil kan ik dit bedrijf echt niet meer serieus nemen. Van die onderzoeken verwacht ik trouwens ook niet zoveel, want als ik me niet vergis stellen die onderzoekjes van L'Oréal nooit zoveel voor. Altijd onder weinig mensen (10 tot 20) en uitgevoerd door hun eigen onderzoekers. Volgens mij zijn die alleen maar bedoeld om de quasi-wetenschappelijke uitspraken te doen die je altijd ziet op huin producten.
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Dat is ook het grote probleem bij een cosmetica toko als L'Oreal, die onderzoeken hoeven niet zo veel voor te stellen aangezien het om een supplement gaat. Je kunt ze daar dus ook niet op aanspreken...

Toch vind ik het al een hele stap dat ze uberhaupt iets in pilvorm durven uitbrengen. Je gaat dan toch al de kant van de medicijnen op ipv spoelinkje of een cremetje.
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2006, 18:27   #13
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Er zijn wel een paar studies over Taurine beschikbaar, alleen kan ik ze even niet vinden. Ze heetten:

Citaat:
The effect of taurine and its derivatives on the hair follicle cell en
Taurine prevents fructose-diet induced collagen abnormalities
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2006, 17:57   #14
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
090 The effect of taurine and its derivatives on the hair follicle cell

T. Magara, C. Hamada, T. Takahashi, A. Ishino and M. Tajima Shiseido Basic Research Center, Yokohama, Japan.

Taurine is the most abundant sulfur amino acid in mammals, and may have important functions in several tissues and organ. It was demonstrated in the adult mice that a high density of taurine was found external root sheaths just below the insertion of the sebaceous glands by radioautography (1). However, no report has been known about the function of taurine on hair follicle. We investigate whether taurine and its derivatives have an effect on the proliferation of the outer root sheath cells (ORS) and dermal papilla cells (DP). The cell line of human ORS and DP was established by infection of a recombinant adenovirus vector containing T antigen. The ORS was cultured in the serum free medium on Type I collagen coated dish with taurine, N-methyltaurine and beta-alanine. Addition of taurine, N-methyltaurine and beta-alanine show the significant increase on the proliferation of ORS, but not on that of DP. These results suggest that distribution of taurine around hair follicle may affect the cell growth. The proliferation by taurine and beta-alanine indicate the mechanism on that glycine receptor is activated and that then the proliferation of epithelial cells may be due to the opening of the ion channel. (1) Watanabe H et al., (1995), Cell Mol Biol (Noisy-le-grand).;41:49-55.
http://www.ehrs.org/conferenceabstra...090-magara.htm
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
NEOSH101 (PSI) Robert18 Medicijnen/haargroeimiddelen 145 18 juni 2008 20:49
Even voorstellen, NIEUW NIEUW NIEUW!!!! Cinthia Haarwerken 9 22 februari 2008 09:46
Pfizer komt met nieuw product? Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 82 16 augustus 2007 15:08
6-BAP (Innovate) pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 645 6 januari 2007 17:41
Een nieuw product?!?! ( FOLLIGRO) Justagirl Haarproblemen bij vrouwen 3 4 maart 2005 16:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.