Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 augustus 2022, 17:05   #1
HeavyLifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2022
Berichten: 2
Geslacht:
Stug / krullerig haar na operatie

Goedemiddag mensen,

Ik zag op dit forum al enkele berichten langskomen van mensen die na een haartransplantatie stug en krullerig haar blijven houden.

Inmiddels heb ik zelf bijna 1.5 jaar geleden een FUE transplantatie gehad en heeft mijn haar helaas nog niet de structuur van de rest van mijn haar terug. Met voldoende haarverzorgingsproducten blijft het prima in model als ik het ‘s ochtends in model breng, maar liever zou ik natuurlijk zien dat ik daar niet van afhankelijk ben.

De waarheid is dus dat ik zonder een flinke lik pommade de straat niet op durf. Ik neig ernaar de boel te kortwieken tot een crew cut o.i.d, omdat mijn haar dan minder ruimte heeft om te krullen.

Mijn vraag is of de structuur het komende jaar nog kan veranderen, of dat ik me moet neerleggen bij dit eindresultaat. Of valt er nog iets aan te doen?

Ben benieuwd naar jullie kijk op de kwestie!

NB. Mijn haar is nu een cm of 12, dus ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen of het krult vanaf de wortel (nieuwste stuk) of alleen aan de toppen, maar het eerste lijkt wel het geval te zijn
HeavyLifter is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2022, 19:36   #2
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HeavyLifter Bekijk bericht
Goedemiddag mensen,

Ik zag op dit forum al enkele berichten langskomen van mensen die na een haartransplantatie stug en krullerig haar blijven houden.

Inmiddels heb ik zelf bijna 1.5 jaar geleden een FUE transplantatie gehad en heeft mijn haar helaas nog niet de structuur van de rest van mijn haar terug. Met voldoende haarverzorgingsproducten blijft het prima in model als ik het ‘s ochtends in model breng, maar liever zou ik natuurlijk zien dat ik daar niet van afhankelijk ben.

De waarheid is dus dat ik zonder een flinke lik pommade de straat niet op durf. Ik neig ernaar de boel te kortwieken tot een crew cut o.i.d, omdat mijn haar dan minder ruimte heeft om te krullen.

Mijn vraag is of de structuur het komende jaar nog kan veranderen, of dat ik me moet neerleggen bij dit eindresultaat. Of valt er nog iets aan te doen?

Ben benieuwd naar jullie kijk op de kwestie!

NB. Mijn haar is nu een cm of 12, dus ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen of het krult vanaf de wortel (nieuwste stuk) of alleen aan de toppen, maar het eerste lijkt wel het geval te zijn

Hey,


Wat ik mij nog kan herinneren na mijn Fut Ht was dat ik ook meer krulslag en roodheid had het eerste half jaar. Dit verbeterde erna behoorlijk maar enkele haren bleven nog wat krullerig tot wel 3-4 jaar erna. Nu vrijwel geen last meer van. Heel zeldzaam wel eens een puistje bovenop (ingegroeid haar). Oh ja ook mijn haar werd deels donkerder door de HT als minoxidil gebruik toen.



Ze zeggen dat het zeker 18 maanden of langer kan duren tenzij jezelf van nature stug dik haar of krulhaar hebt.


Hier een stukje text van dr Umar, bekende dermatoloog / HT dokter uit de VS:
The Common FAQ

A common post-surgery question is, “My grafts have started to grow, but they are coarse and wiry and don’t match the rest of my hair. Is this normal?”
“Yes,” Dr. Umar said. “After a transplant, hair may have these characteristics to it.”
The Weird Phase

The “weird” looking hair can be alarming. But it’s not permanent. When the grafted hair doesn’t match the rest of the hair, Dr. Umar explained it’s because the follicles have been through a lot of change and need time to adjust.
In other words, within two to three weeks after the procedure, the transplanted hair will fall out to make way for new hair. And while actual long-lasting results won’t be seen for at least eight to 18 months, it’s OK if it looks different compared to the rest of the hair or if the transplanted grafts fall out.
“Don’t panic,” said Dr. Umar. “It may be coarse; it may be wiry. It may have a different shine, sheen, or color to them. These are all typically temporary. It’s not uncommon.”
Therefore, grafts are not expected to fully mature until at least 18 months of surgery
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2022, 21:26   #3
PaulPaulPaul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2022
Berichten: 122
Geslacht:
Ik heb ook al meerdere keren gelezen wat Hairforlife hierboven citeert: het kan lang duren, maar uiteindelijk neemt het getransplanteerde haar de structuur aan van het bestaande haar.

Houd ons op de hoogte of je over een halfjaar (?? zoiets?) al wat verschil merkt.
PaulPaulPaul is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2022, 10:01   #4
HeavyLifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2022
Berichten: 2
Geslacht:
Hoi @hairforlife en @paulpaulpaul, bedankt voor jullie reactie!!! Waardeer ik echt.

Ik houd jullie op de hoogte.

Uiteraard is wat ik nu heb een aanzienlijke verbetering t.o.v. de situatie voor de ingreep, maar het zou ook fijn zijn op een gegeven moment niet meer afhankelijk te hoeven zijn van haarproducten om toonbaar voor de dag te komen.
HeavyLifter is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2022, 11:51   #5
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Bij mij is het nu na anderhalf jaar vrijwel dezelfde structuur als het oorspronkelijke haar, afgelopen maanden nog zeker verbeterd en gaat waarschijnlijk nog langzaam zo door.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
fue haartransplantatie, haar transplantatie, transplantatie


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.