Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 9 juli 2006, 05:37   #901
ietsmethaar
VIP
 
ietsmethaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 92
Ik gebruik Rooscure nu 2 maanden, overigens op een zo goed als unaniem advies van alle forumleden hier, de moderators en het haarwoordenboekje. Ik geef toe de shampoo onderdrukt het zogenoemde inflammation gevoel met zeker een procent of 60-70 en het werkt bij mij ongeveer een dag of 5-6.
Echter ervaar ik 1 bijwerking die nergens genoemd wordt en door niemand hier is opgeschreven, nl een zeer lichte hoofdpijn op met name dag 2 en 3. Als dat zo blijft is het eerste flesje ook mijn laatste.
ietsmethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2006, 16:26   #902
wateenellende
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 maart 2006
Berichten: 14
Sinds een paar maanden gebruik ik rooscure, het is het enige middel dat ik gebruik tegen aga. Voordat ik dit middel gebruikte had ik ABSOLUUT geen last van jeuk. Nu heb ik dat echter wel. Ook heb ik sterk het idee dat mijn haaruitval verergerd is sinds ik dit middel gebruik. (handen VOL onder de douche/modelleren) Had ik eerder alleen inhammen, nu lijkt mn hele bol wel last te hebben van diffuse uitval.... Verder lijkt het tot overmaat van ramp zo te zijn dat rooscure er voor zorgt dat mn haar er droog uitziet en zijn pigment lijkt te verliezen. Aangezien de werking op de lange duur toch wetenschappelijk is aangetoond zou ik het graag willen blijven gebruiken maar ik begin zo langzamerhand toch enigszins sceptisch te worden. Misschien ben ik in een nieuwe fase van aga terechtgekomen maar ik vind het toch op zijn minst toevallig dat dit tegelijkertijd met het gebruik van rooscure begonnen is. Ik heb verder niet het idee dat ik overmatig gevoelig ben voor keta. Geen last van een rode en/of geirriteerde huid ofzo, alleen die jeuk......... zijn er meer mensen die het idee hebben dat rooscure een averrechts effect heeft?

Mvg

G. (vroeger het mooiste jongetje van de klas, nu NW2 met diffuse haaruitval die amper nog de deur uitdurft......)
wateenellende is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2006, 16:56   #903
joshua
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2005
Berichten: 65
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wateenellende
Sinds een paar maanden gebruik ik rooscure, het is het enige middel dat ik gebruik tegen aga. Voordat ik dit middel gebruikte had ik ABSOLUUT geen last van jeuk. Nu heb ik dat echter wel. Ook heb ik sterk het idee dat mijn haaruitval verergerd is sinds ik dit middel gebruik. (handen VOL onder de douche/modelleren) Had ik eerder alleen inhammen, nu lijkt mn hele bol wel last te hebben van diffuse uitval.... Verder lijkt het tot overmaat van ramp zo te zijn dat rooscure er voor zorgt dat mn haar er droog uitziet en zijn pigment lijkt te verliezen. Aangezien de werking op de lange duur toch wetenschappelijk is aangetoond zou ik het graag willen blijven gebruiken maar ik begin zo langzamerhand toch enigszins sceptisch te worden. Misschien ben ik in een nieuwe fase van aga terechtgekomen maar ik vind het toch op zijn minst toevallig dat dit tegelijkertijd met het gebruik van rooscure begonnen is. Ik heb verder niet het idee dat ik overmatig gevoelig ben voor keta. Geen last van een rode en/of geirriteerde huid ofzo, alleen die jeuk......... zijn er meer mensen die het idee hebben dat rooscure een averrechts effect heeft?
Ik heb hier wel eens vaker gelezen dat Rooscure de conditie van het haar / hoofdhuid verslechterde.
Ik heb er zelf geen negatieve ervaringen mee, maar als ik er maanden achtereen alleen maar jeuk van zou krijgen zou ik er persoonlijk mee stoppen.
joshua is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2006, 16:40   #904
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wateenellende
Sinds een paar maanden gebruik ik rooscure, het is het enige middel dat ik gebruik tegen aga. Voordat ik dit middel gebruikte had ik ABSOLUUT geen last van jeuk. Nu heb ik dat echter wel. Ook heb ik sterk het idee dat mijn haaruitval verergerd is sinds ik dit middel gebruik. (handen VOL onder de douche/modelleren) [...]
http://www.haarweb.nl/forum/showpost...8&postcount=26

http://www.hairlosshelp.com/forums/m...8839&forumid=1


Ik heb me het zelf ook wel eens afgevraagd bij Rooscure. Maar het moeilijkste vind ik meestal het uitsluiten van andere oorzaken. Vooral als het vaak een lange tijd duurt voordat veranderingen zichtbaar zijn, en als er misschien eerst een tijdelijke terugval ontstaat en daarna pas een positief resultaat.
__________________
Regimen: niets meer

Laatst gewijzigd door ugh; 30 juli 2006 om 16:54
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2006, 08:51   #905
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
wateenellende

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wateenellende
Sinds een paar maanden gebruik ik rooscure, het is het enige middel dat ik gebruik tegen aga. Voordat ik dit middel gebruikte had ik ABSOLUUT geen last van jeuk. Nu heb ik dat echter wel. Ook heb ik sterk het idee dat mijn haaruitval verergerd is sinds ik dit middel gebruik. (handen VOL onder de douche/modelleren) Had ik eerder alleen inhammen, nu lijkt mn hele bol wel last te hebben van diffuse uitval.... Verder lijkt het tot overmaat van ramp zo te zijn dat rooscure er voor zorgt dat mn haar er droog uitziet en zijn pigment lijkt te verliezen. Aangezien de werking op de lange duur toch wetenschappelijk is aangetoond zou ik het graag willen blijven gebruiken maar ik begin zo langzamerhand toch enigszins sceptisch te worden. Misschien ben ik in een nieuwe fase van aga terechtgekomen maar ik vind het toch op zijn minst toevallig dat dit tegelijkertijd met het gebruik van rooscure begonnen is. Ik heb verder niet het idee dat ik overmatig gevoelig ben voor keta. Geen last van een rode en/of geirriteerde huid ofzo, alleen die jeuk......... zijn er meer mensen die het idee hebben dat rooscure een averrechts effect heeft?

Mvg

G. (vroeger het mooiste jongetje van de klas, nu NW2 met diffuse haaruitval die amper nog de deur uitdurft......)
Ketoconazole is primair bedoeld voor de aanpak van roosvorming die veroorzaakt wordt door micro organismen, schimmels/gisten en niet als middel tegen aga. Ik zou het persoonlijk nooit gebruiken (heb wel aga) als ik geen last van roosvorming had.
Overigens kreeg ik ook meer last van jeuk,irritatie door gebruik van rooscure. Toen ik hiervoor bij de dermatoloog ketoconazole hoofdgel 2% (nizoral) kreeg voorgeschreven hielp deze wel tegen het roos/jeuk probleem. Ik denk dan ook dat er in rooscure naast de keto 1% andere stoffen inzitten die mogelijk jeuk veroorzaken.
Als ik zoals je beschrijft vantevoren geen last van jeuk had, en nu dus wel sinds gebruik van rooscure, dan wist ik het wel en zou er direct mee stoppen.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 31 juli 2006 om 08:53
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2006, 20:11   #906
b_andries
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2004
Berichten: 91
wat denken jullie van deze shampoo

wat is jullie gedacht over de shampoo die je op minoxidil.com vind
The Regrowth Treatment Shampoo
b_andries is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2006, 20:41   #907
b_andries
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2004
Berichten: 91
is dit ongeveer hetzelfde als nizoral? maar dan nog met een extra ingredient om Aga te bestrijden ?
b_andries is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2006, 11:34   #908
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
stoppen effect seborrohische dermatitis

Ik post m'n vraag maar hier omdat deze thread nog het meest aansluit op het ond.
Ik ben na een jaar androcur op het punt aangekomen dat ik sterk overweeg om met alle hormonale medicatie te stoppen omdat primair de middelen niet het gewenste effect geven en secundair vanwege de bijwerkingen en ik toch bang ben voor effect op de rest van mijn lichaam met jarenlange hormonale therapie.
Liever tzt een mooie haaraanvulling dan levenslang hormonen....

Reden van twijfel is 'de angst' niet meer normaal te kunnen functioneren van de jeuk. Gebleken is nl wel dat androcur als anti-androgeen een remmend effect heeft op roosvorming, seborrisch eczeem (dat ik dus ook pas kreeg toen aga de kop op stak). Ik heb circa een half jaar geleden gedurende een aantal maanden lang dusdanig veel jeuk en last gehad van mijn hoofdhuid door dit vreselijke eczeem dat ik daardoor compleet niet meer functioneerde. Alle welbekende middeltjes (topicorte,denorex etc. hielpen toen nauwelijks).
Kortom mijn vraag is eigenlijk zijn er mensen die na het stoppen/veranderen van regime, bemerkt hebben dat de effecten van seb. eczeem beperkt - en dus leefbaar bleven- of zijn er mensen die naast de reguliere middelen -alle eerdergenoemden + ketoconazole- nog tips hebben die hen geholpen hebben in de strijd tegen dit eczeem?
Ik vind nl. de jeuk erger dan de haaruitval...
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2006, 22:24   #909
snoeteke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2006
Berichten: 87
Voor de jeuk kan ik je ook de Phyto shampoo aanbevelen. Bij mij heeft dat wel degelijk gewerkt ... al kan ik niet zeggen of het echt je seborroisch eczeem onderdrukt omdat ik zelf nu de keto gel gebruik op doktersadvies. En ik heb toch maar de Phyto besteld voor Androgenetische uitval. Weet helemaal niet of het helpt maar ben nog niet zo ver om te accepteren dat het alsmaar uitvalt met de snelheid van de Thalys. Bij Buysen in Geleen is deze lijn van shampoo te bestellen. Ze hebben volume shampoo, tegen roos, voor kalmering van de hoofdhuid. Tegen Androgenetische uitval en ook voor haaruitval speciaal bij vrouwen. Al moet ik toegeven dat die bij mij niet zoveel deed. Maar ja, het schijnt dan ook AGA te zijn. Maar om op je vraag terug te komen. Tegen de jeuk werkte die shampoo om je hoofdhuid te kalmeren goed bij mij. Zeker een dag of vier geen last gehad.
snoeteke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2006, 23:01   #910
Maxine99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 8
Ik gebruik ook sinds een week of 2 rooscure en mijn haar wordt er doffer door en ik heb het idee dat de dikke schilfering op mijn hoofdhuid alleen maar toeneemt. Ik heb verder geen last van jeuk.

Ik heb alleen een kruinprobleem waarvoor ik 3 mnd geleden met Minoxidil ben begonnen en voor de rest een dikke bos maar het lijkt erop dat sinds ik met rooscure ben begonnen in het midden van de haarlijn aan de voorkant mijn haar dunner wordt terwijl ik daar nooit last van had.

Ik ben inmiddels wel gestopt met rooscure omdat ik erger wil voorkomen en ga het met een alledaagse shampoo proberen aan te pakken.

Wat er dus gezegd wordt over haarverlies door rooscure kan best eens kloppen.
Maxine99 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2006, 19:53   #911
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoeteke
Voor de jeuk kan ik je ook de Phyto shampoo aanbevelen. Bij mij heeft dat wel degelijk gewerkt ... al kan ik niet zeggen of het echt je seborroisch eczeem onderdrukt omdat ik zelf nu de keto gel gebruik op doktersadvies. En ik heb toch maar de Phyto besteld voor Androgenetische uitval. Weet helemaal niet of het helpt maar ben nog niet zo ver om te accepteren dat het alsmaar uitvalt met de snelheid van de Thalys. Bij Buysen in Geleen is deze lijn van shampoo te bestellen. Ze hebben volume shampoo, tegen roos, voor kalmering van de hoofdhuid. Tegen Androgenetische uitval en ook voor haaruitval speciaal bij vrouwen. Al moet ik toegeven dat die bij mij niet zoveel deed. Maar ja, het schijnt dan ook AGA te zijn. Maar om op je vraag terug te komen. Tegen de jeuk werkte die shampoo om je hoofdhuid te kalmeren goed bij mij. Zeker een dag of vier geen last gehad.
Dank je, ik ken deze lijn van producten wel... ketoconazole ism topicorte zal het regime wel blijven, vrees ik..
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2006, 19:54   #912
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxine99
Ik gebruik ook sinds een week of 2 rooscure en mijn haar wordt er doffer door en ik heb het idee dat de dikke schilfering op mijn hoofdhuid alleen maar toeneemt. Ik heb verder geen last van jeuk.

Ik heb alleen een kruinprobleem waarvoor ik 3 mnd geleden met Minoxidil ben begonnen en voor de rest een dikke bos maar het lijkt erop dat sinds ik met rooscure ben begonnen in het midden van de haarlijn aan de voorkant mijn haar dunner wordt terwijl ik daar nooit last van had.

Ik ben inmiddels wel gestopt met rooscure omdat ik erger wil voorkomen en ga het met een alledaagse shampoo proberen aan te pakken.

Wat er dus gezegd wordt over haarverlies door rooscure kan best eens kloppen.
Van rooscure kreeg ik ook meer roos en daarbij ook meer jeuk, ondanks dat het keto bevat. de 2% versie ketoconazole op recept helpt me wel tegen roos/jeuk.
In jouw geval kan de rooscure een (lichte) shedding hebben veroorzaakt.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2006, 17:15   #913
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
trouwens weet iemand een shampoo met keto die je haar niet zo uitdroogd?
ik was mijn haar 2 a 3 keer per week met rooscure en na het wassen is het echt heel droog.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2006, 23:13   #914
Jkkezh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 148
Eerst was ik wel enthousiast over Rooscure omdat mijn roos verdween en dit ook leidde tot minder haaruitval, maar nu mijn roos weg is doet die shampoo meer kwaad dan goed denk ik, mijn haar is ook echt superdroog na het wassen.

Is het niet mogelijk om keto gewoon los te kopen en zelf te mixen. Combinatie van Weleda Rozemarijn met keto lijkt me ideaal.
__________________
regime:
status:
nw3

Jkkezh is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2006, 10:24   #915
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
trouwens weet iemand een shampoo met keto die je haar niet zo uitdroogd?
ik was mijn haar 2 a 3 keer per week met rooscure en na het wassen is het echt heel droog.
Heb je de hoofdgel 2% al geprobeerd? Ik kreeg van rooscure alleen maar onhandelbaar haar en meer jeuk en schilfers. van de keto-gel op recept dus helemaal niet
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rooscure Nizoral simbah Medicijnen/haargroeimiddelen 2 19 oktober 2006 21:22
Nizoral vs Rooscure koppiekoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 5 27 augustus 2004 13:07
Nizoral vs. Rooscure Uitgeblust Medicijnen/haargroeimiddelen 12 2 oktober 2002 11:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.