Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 november 2006, 10:22   #1
Antonius
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1
alopecea areata

De huisarts heeft bij mijn zoon alopecia areata vastgesteld. Hij wordt nu behandeld met een gel met corticosteroiden. Na een maand zonder resultaat. Integendeel: hij krijgt steeds meer kale plekken.

Ik heb een aantal vragen:
1. Wie heeft (goede) ervaringen met een behandeling zoals ik hierboven beschreven heb?
2. Weet iemand of er een verband is tussen Alopecia areata en een allergie voor honden?
3. Wie heeft goede ervaringen met een andere behandelmethode?
4. Wie weet een goede dermatoloog voor de behandeling?
Antonius is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2006, 11:33   #2
loutjepetoetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Lier (B)
Berichten: 17
Welkom Antonius,

Ik gebruik ook corticreme maar wel in combinatie met cortisonespuitjes.
Ik weet niet uit welke regio je bent maar ik weet wel een heel goede dermatologe in Schoten.
ze werkt vooral met cortisonespuitjes (geeft bij mij een gunstig effect).
Ik rijd 45 min. naar Schoten maar vind het zeker de moeite waard.

groetjes
loutjepetoetje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2006, 15:31   #3
scarry hairy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2006
Berichten: 21
Hoi Antonius,

Hoe is het met het haar van je zoon? Als het verergerd en je bent er zelf ongerust over moet je vragen om een verwijskaart voor de dermatoloog. Heeft je zoon echt overal kale plekken of is het heel diffuus? Ik heb erg met mijn dochtertje lopen tobben, als je in ons verhaal geïnteresseerd bent kan je eens kijken onder de topic 'dochtertje zes jaar met...'

Groetjes!
scarry hairy is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2006, 18:30   #4
bikkel
HaarWeb lid
 
bikkel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 36
Hoi Antonius,



Volgens mij is er geen verband tussen AA en honden. Ik weet er in ieder geval niet van, het is mij in ieder geval nooit verteld en ik heb heel at artsen gezien de laatste jaren... Het is denk ik puur toeval dat je een hond hebt en je zoon AA. Ik weet niet hoe oud hij is, maar wellicht kan hij natuurlijk wel een "algemene" allergie voor honden hebben, maar dit heeft geen verband met AA voor zover ik weet.

Sterkte,

Bikkel
__________________
Live life, be happy!!!
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2006, 11:48   #5
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bikkel
Hoi Antonius,



Volgens mij is er geen verband tussen AA en honden. Ik weet er in ieder geval niet van, het is mij in ieder geval nooit verteld en ik heb heel at artsen gezien de laatste jaren... Het is denk ik puur toeval dat je een hond hebt en je zoon AA. Ik weet niet hoe oud hij is, maar wellicht kan hij natuurlijk wel een "algemene" allergie voor honden hebben, maar dit heeft geen verband met AA voor zover ik weet.

Sterkte,

Bikkel
Wat wel opvallend is dat ik vaak posts heb gelezen op dit forum AA van mensen die naast AA ook allergisch waren voor div. zaken
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2006, 12:06   #6
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Dat klopt helemaal Kas. Veel mensen zijn en allergisch en hebben aa.
Ook eczeem, astma en psoriassis komen vaak voor.
Dit schijnt te komen doordat ons imuunsysteem is aangetast.
Maar of een hond dan daadwerkelijk de oorzaak zou zijn van AA?
Dat geloof ik zelf niet zo.
Ik denk zelf eerder dat het inderdaad komt door het imuunsysteem dat ergens een foutje maakt.

Zelf heb ik geen ervaring met cortisone. Ooit wel via de haar en nagelkliniek in Rotterdam (dr plinck geloof ik) een troepje gehad wat ik op mijn hoofd moest smeren. Rampzalig! Het deed erg veel pijn en het uitzicht op mijn hoofd werd er niet beter op.
Inmiddels heb ik besloten nergens meer aan te beginnen totdat er echt bewezen is dat het helpt.

Antonius ben je al lid van de AAPV? De alopecia areata patienten vereniging organiseerd jaarlijks een onwijs gave dag voor kinderen.
(zie ook hier http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=9623)
Ze hebben ook mooie brochures, en een blad wat je eens in de zoveel tijd krijgt.
Ze geven daarmee goede tips, en je kunt er al je vragen kwijt.
Misschien handig om je aan te melden. Het kost maar 15 euro per jaar.
En ze hebben echt al veel mensen geholpen!

Sterkte!
Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2006, 12:12   #7
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lies86
Dat klopt helemaal Kas. Veel mensen zijn en allergisch en hebben aa.
Ook eczeem, astma en psoriassis komen vaak voor.
Dit schijnt te komen doordat ons imuunsysteem is aangetast.
Maar of een hond dan daadwerkelijk de oorzaak zou zijn van AA?
Dat geloof ik zelf niet zo.
Ik denk zelf eerder dat het inderdaad komt door het imuunsysteem dat ergens een foutje maakt.

Zelf heb ik geen ervaring met cortisone. Ooit wel via de haar en nagelkliniek in Rotterdam (dr plinck geloof ik) een troepje gehad wat ik op mijn hoofd moest smeren. Rampzalig! Het deed erg veel pijn en het uitzicht op mijn hoofd werd er niet beter op.
Inmiddels heb ik besloten nergens meer aan te beginnen totdat er echt bewezen is dat het helpt.

Antonius ben je al lid van de AAPV? De alopecia areata patienten vereniging organiseerd jaarlijks een onwijs gave dag voor kinderen.
(zie ook hier http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=9623)
Ze hebben ook mooie brochures, en een blad wat je eens in de zoveel tijd krijgt.
Ze geven daarmee goede tips, en je kunt er al je vragen kwijt.
Misschien handig om je aan te melden. Het kost maar 15 euro per jaar.
En ze hebben echt al veel mensen geholpen!

Sterkte!
Lies
Fijne man he, Plinck? Ik denk dat hij je indertijd toch wel cortisone-smeerseltje heeft laten smeren want, naast minoxidil is er toch niets anders voor? Of ben ik dan onvol. op de hoogte?
Kitty
---
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2006, 12:16   #8
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Wat t precies was weet ik niet meer.. wil t geloof ik ook niet weten.
Ik weet wel dat ik er enorme korsten van op mijn hoofd kreeg, en die er af moest halen met een goor alcohol smeerseltje. Mijn hele hoofdhuid lag open!
Echt pijnlijk en nie prettig.
En dan liet tie je nog 45 minuten in de wachtkamer wachten ook om vervolgens 4 minuten binnen te zijn.
Mijn vader is op een gegeven moment alleen die troep wezen halen zonder mij mee te nemen. Want iedere leek kon wel zien dat ik steeds kaler werd. Dus dacht hij, ik neem lies niet mee en ga die troep zo wel even halen. Het was immers niet via de apotheek te verkrijgen.
Kreeg hij het niet mee omdat hij mij op consult wilde zien.
Als iedereen het zo zou doen had het volgens hem geen nut meer.
Mijn vader is weggegaan en we zijn nooit meer terug gekomen.
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2006, 12:33   #9
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lies86
Wat t precies was weet ik niet meer.. wil t geloof ik ook niet weten.
Ik weet wel dat ik er enorme korsten van op mijn hoofd kreeg, en die er af moest halen met een goor alcohol smeerseltje. Mijn hele hoofdhuid lag open!
Echt pijnlijk en nie prettig.
En dan liet tie je nog 45 minuten in de wachtkamer wachten ook om vervolgens 4 minuten binnen te zijn.
Mijn vader is op een gegeven moment alleen die troep wezen halen zonder mij mee te nemen. Want iedere leek kon wel zien dat ik steeds kaler werd. Dus dacht hij, ik neem lies niet mee en ga die troep zo wel even halen. Het was immers niet via de apotheek te verkrijgen.
Kreeg hij het niet mee omdat hij mij op consult wilde zien.
Als iedereen het zo zou doen had het volgens hem geen nut meer.
Mijn vader is weggegaan en we zijn nooit meer terug gekomen.
Herkenbaar... dat wachten enzo en de houding van de man.
groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2006, 16:30   #10
bikkel
HaarWeb lid
 
bikkel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 36
Kas,


Ik zeg ook niet dat het niet kan dat mensen een allergie hebben die gerelateerd is aan AA, maar ik geloof niet dat het hebben van een hond direct in verband gebracht kan worden met AA. Zoals Lies al zegt is ons imuunsysteem gewoon ergens de kluts kwijt geraakt en kunnen we zo sneller een allergie oppakken. Het is inderdaad zo dat er veel mensen met AA zijn die ook psoriassis hebben, dat heeft mijn dermatoloog destijds ook gezegt. Maar honden en AA??? Ik denk dat het gewoon toeval is....
Ik heb zelf een tijdje medicijnen geslikt die mijn imuunsysteem in de war brachten en daardoor ging mijn haar gelijk weer als een gek groeien, helaas hield dat weer op toen ik stopte met het medicijn gebruik. Ons imuunsysteem valt onze haarwortels aan omdat ze die niet als eigen herkent, dat is volgens mij het hele eieren eten en daar moet wat op gevonden worden.


Bikkel
__________________
Live life, be happy!!!
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2006, 21:29   #11
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
naast minoxidil is er toch niets anders voor? Of ben ik dan onvol. op de hoogte?
Kitty
---
Helaas is Minoxidil ook niet in alle gevallen de oplossing. Het medicijn tegen AA moet nog uitgevonden worden.
Of er een verband is tussen AA en een hondenallergie, lijkt mij ook onwaarschijnlijk, maar het kan natuurlijk nooit kwaad om diverse allergietests te doen. Er zijn wel verbanden tussen bepaalde allergieen als psoriasis, eczeem en vitiligo. Sowieso is de AAPV een goede aanrader, (niet alleen qua inwinnen van informatie). Maar de eerste stap lijkt mij het best om de huisarts je te laten doorverwijzen naar een dermatoloog.
__________________
Met AA is het onzekere het zekere

Ik heb haar met karakter, dat wil gewoon niet blijven zitten!
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2006, 17:39   #12
loutjepetoetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Lier (B)
Berichten: 17
amai, dan sta ik er wel heel slecht voor! wij hebben 2 bearded collies!

Ik denk ook niet dat dit echt nen trigger kan zijn voor AA. (gelukkig maar, ik zou die twee niet kunnen missen).
Ik heb dat destijds ook aan mijn dermatologe gevraagd en zij verzekerde (voor zover er iets zeker is met AA) mij dat dit niet het geval is.
We zoeken verder ... en verder ... en verder

groetjes
loutjepetoetje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Informatie gevraagd Alex71 AA - Algemeen 18 7 juli 2006 10:47
Kan alle hulp gebruiken sweet_muisje AA - Algemeen 17 14 maart 2006 10:53
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15
Aldara creme stimuleert hergroei bij Areata! pindakaas AA - Behandelingen 1 3 november 2003 23:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.