Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 juli 2013, 22:48   #1
ikke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Berichten: 40
Toch echt tijd voor een haarwerk

Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van 29 jaar oud en al haarverliezend sinds mijn 16e. De laatste paar jaar heb ik me aardig kunnen redden met Toppik, tot ik vorig jaar bevallen ben van mijn prachtige zoon. Door de zwangerschapshormonen is er nog minder haar over. Als het zonlicht op mijn Toppik-hoofd schijnt, kijk je er dwars doorheen. Ik kan nu alleen nog maar mijn haar met een speldje naar achter vastzetten en dat staat me niet mooi. Elke dag haarlak om de Toppik op z'n plek te houden maakt mijn haar ook niet mooier.

Dus, ik moet toch echt de stap naar haaraanvulling gaan maken. Een full wig zie ik nog niet zitten, volgens mij moet ik er nog goed uit kunnen zien met bijvoorbeeld een top closure.

Ik zoek me suf op internet en ik zie door de bomen het bos niet meer. Synthetisch, echt, frontal lace, top closure, maatwerk, confectie...wat is wijsheid...

Toch eerst gewoon eens naar een haarwerker gaan? Is er iemand die in Limburg een goede haarwerker weet? Ze claimen allemaal 30 jaar ervaring te hebben en alleen te werken met de allerbeste haarwerken..ik ben nogal skeptisch. Ik ga uit van de meningen van mensen die hetzelfde probleem als ik hebben Jullie kennen immers het gevoel van geen haar hebben en het gevoel van een haarwerk.
ikke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2013, 00:33   #2
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hoi Ikke,

Er zijn teveel verschillende mogelijkheden en wat de een prettig vind, vind de anders niets!

Ik draag nu bijna 4 weken een synthetisch haarwerk en ben er erg tevreden over. Mijn eigen haar is dun bovenop, zijkant & achterkant had ik nog redelijk veel haar, maar dat heb ik kort geknipt. Heerlijk, wat een verademing dat korte haar en overdag zit het onder mijn pruik. En thuis loop ik met dat korte dunne haar.

Waarom ik gekozen heb voor een synthetisch haarwerk?
Ik heb jarenlang gedoe gehad met mijn eigen haar, net als jou, camoufleren, stom naar achteren dragen met veel haarlak! Bah.

Ik was dat zo beu. Haarwerker binnengestapt. Zij zette eerst zo'n haarstukje op met klemmetjes en mijn eigen haar er onderuit. Het stond best aardig, maar .... weer gedoe! Je moet je eigen haar bijhouden en dezelfde kleur houden als je haarstukje. Het haarstukje moet je nog modelleren ook. Weer gedoe!

Ik wil geen gedoe! Dan is synthetisch haarwerk een optie.
Opzetten, beetje modelleren en de deur uit!
Echt, wat een verademing. Stond ik voorheen een uur te klooien met camoufleren, nu binnen 5 minuten zit mijn haar goed.
Als ik dit eerder had geweten had ik 5 jaar geleden al zo'n pruik gekocht

Maar goed. Ik ben zeer tevreden over mijn synthetisch haarwerk, zonder klemmetjes. De band zit al strak genoeg en bij harde wind/storm zet ik de pruik vast met een klein stukje dubbelzijdig tape op mijn voorhoofd.

Ik hoop dat je ook reacties krijgt van lotgenoten die wel een haarstukje dragen met klemmetjes en wat hen ervaringen hiermee zijn!

Succes met je zoektocht. Ga anders eens wat pruiken en haarstukjes passen en kijken hoe het staat & voelt.

Laatst gewijzigd door Astrid26; 13 juli 2013 om 19:24
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2013, 19:19   #3
ikke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Berichten: 40
Ben net terug van de lokale haarwerker, heb me daar eens laten informeren en e.e.a. Op mijn hoofd laten zetten. Voor een topper met europees haar kom je op zo'n 1500 a 2000 euro. Ik heb geen flauw idee of dat normaal is.

Synthetisch liet hij me niet zien, want dat verkocht hij niet. En aziatisch haar verkocht hij in eerste instantie ook niet, waar ie later op terug kwam. Want hij bleek het toch te doen.

Dus ik heb nu alleen nog maar de creme de la creme gezien eigenlijk. Wat een wereld van verschil, ik vond het kleinste stukje al VEEL te veel extra haar! Dat valt mensen toch direct op, lijkt mij...

Ben wel iets wijzer geworden, dus het was wel zinvol om te gaan. Misschien toch ook eens bij tophaar langs gaan, dat is een uurtje rijden. Ik weet wel al dat ik per se klemmetjes wil en een topper.
ikke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2013, 21:16   #4
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Altijd goed om ook bij een tweede haarwerker te informeren!

Ik ging van weinig naar (veel) haar; in mijn ogen.
Echt, niemand merkt het op dat je ineens veel haar hebt. Bij mij viel alleen de coupe op; van lang bruin naar kort rood!
Sommige wisten niets eens meer hoe ik eerst mijn haar droeg. Een collega vroeg zelfs: heb je je bril weggedaan? Hahaha geen idee, ik heb nooit een bril gedragen
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2013, 21:57   #5
ikke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Berichten: 40
http://www.youtube.com/watch?v=Y3Lf2ZFK508

Ik neig erg naar deze! Zou voor mij ideaal zijn, denk ik. Zeker om eens aan het idee te wennen.

Mijn zorgverzekeraar vergoedt geen haarwerken voor mensen met Alopecia Androgenetica Te idioot voor woorden. Ik moet het dus helemaal zelf betalen.

Ik vind het alleen zooooo moeilijk om de juiste kleur te bepalen. En je gaat ook niet even een stukje haar opsturen naar Amerika. Of het pakketje retourneren, wat ook al gauw 40 euro kost. In Nederland is hij volgens mij nergens te krijgen. Althans, ik zoek me rot, maar vind het niet.
ikke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2013, 22:28   #6
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Volgens mij vergoeden alle zorgverzekeraars in Nederland alopecia bij vrouwen.
Vraag dat nog maar eens na.
Alleen als je je eigen bijdrage al hebt 'opgemaakt' krijg je een vergoeding. Anders niet. Ik moest ook alles zelf betalen.

Vraag anders Salvatore van Tophaar eens om advies.
Hij werkt veel met haarwerkjes van echt haar.
Ik zou voor de eerste keer niets van internet kopen. Goedkoop is dan (vaak) duurkoop!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2013, 01:21   #7
latitia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2010
Berichten: 139
Ik zag ergens een topic staan over betrouwbare websites met mooie pruiken die genoemd zijn.
Waar je online kan bestellen maar eventueel ook een kleurenring eerst kan bestellen eventueel.
Kijk anders even onder deze topic

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1175

Ik vond ook deze website en de haarwerken op de foto's zien er ook super mooi uit!!
Wellicht kan je daar informatie opvragen?

http://www.haarzorgbrabant.nl/confectie-haarwerken.html

en zo zijn er nog veel meer haarwerkers die je kan googlen in jouw buurt. Langs gaan kost geen geld en je ziet dan gelijk wat je koopt als je niet zeker bent online.

succes met je zoektocht!!

Laatst gewijzigd door latitia; 14 juli 2013 om 01:37
latitia is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2013, 18:50   #8
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Hoi Ikke,

Waar ben je verzekerd?? En hoe weet je zo zeker dat het niet vergoed wordt? Heb je gebeld??

Groetjes,
Heleen
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2013, 19:00   #9
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Te snel op bericht plaatsen geklikt.....

Ik heb ook een maathaarwerk laten maken van Europees virgin haar (volgens mij is dat de beste kwaliteit die je kunt krijgen). De haarlengte is 25 cm en het oppervlak van het stuk is 350 cm2....Een best groot haarstuk. De prijs hiervoor is eur 2.100....erg veel geld. Maar ik verwacht dan wel ook het beste van het beste te krijgen. De stukken die ik daar heb gezien en in handen heb gehad voelde stuk voor stuk zijdezacht aan en zagen er prachtig uit.
Ik ben wel bij drie verschillende salons geweest, heb veel op internet gelezen en me heel goed laten informeren. Ik denk dat deze prijs voor de kwaliteit en de omvang van het stuk en lengte van het haar geen absurd bedrag is. Heb ook veel in de US zitten kijken en daar zijn dit soort prijzen ook normaal.

Het is maar net wat je wil.....er zit erg veel prijs en kwaliteitsverschil in de haarstukjes. Neem geen overhaaste beslissingen, ga bij wat haarwerkers langs en laat alles langzaam op je inwerken. Ik persoonlijk wilde dat mijn eerste ervaring met haaraanvulling op deze manier zou verlopen, dus via een haarwerker met verstand van zaken en service. Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst via internet zal gaan bestellen, maar ik denk dat het beter is om dat de eerste keer niet te doen.

Maar goed dat is mijn persoonlijke mening!

Liefs,
Heleen
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2013, 23:55   #10
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@ikke; je moet goed bedenken wat je wilt.

Echt haar, volledig of een haarwerkje?
Met of zonder klemmetjes?
Synthetisch haar?

Er zit nogal wat prijs /kwaliteit verschil tussen echt haar en synthetisch.
Kijk ook goed naar het onderhoud ervan.
Wil je snel klaar zijn en je haar altijd in hetzelfde model; kies voor synthetisch.
Wil je lekker "fröbelen" met je haar, föhnen, verven etc: kies echt haar.

Ik wil snel klaar zijn en hetzelfde model is prima. Je kan het wel iets anders stylen, maar de kleur staat vast: dus ik heb een synthetisch haarwerk. En echt, je gelooft het of niet: Niemand valt het op dat het 'nep'haar is. Omdat synthetisch haar relatief goedkoop is kan je ook halverwege het jaar en pruik erbij kopen voor de afwisseling
Je gaat tenslotte weleens naar de kapper

Succes met je zoektocht ....
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2013, 09:50   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Vreselijk offtopic, maar ik vind het erg mooi om te zien hoe ongelofelijk blij je bent, Astrid!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2013, 09:59   #12
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Helemaal mee eens.....en zo ook een inspiratie bron voor anderen! !
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2013, 10:55   #13
queenmum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2010
Locatie: Twenthe
Berichten: 1
Thumbs up Ook nephaar.

Hoi,

Ik heb sinds 4 jaar een pruik van synthetisch haar. Ik vind het heerlijk, je zet m op, klemmetjes vast, even met de handen in model brengen en je hebt nooit een bad hair day.
Op foto's glanst mijn haar wel meer dan van anderen, maar het is niet zo dat het nep lijkt.
Eerst kocht ik via hairmasters, maar daar betaalde ik meer dan 800 euro, nu koop ik via Lofty, langzamerhand weet ik wel wat me wel en niet staat, dus via Internet ben ik veel goedloper uit. De klemmetjes zet ik er zelf in, maar ik schuif het ook wel vast met schuifspeldjes.

Net als Astrid heb ik aan de zijkant en achter nog wel haar, maar wat een gedoe met een aanvulling! Het moet dezelfde kleur zijn, je moet nog elke maand naar de kapper om te knippen, je ziet het verschil tussen de aanvulling en mijn veel dunnere haar.

En warmte... natuurlijk is het warm in de zomer, maar denk je dat mensen met dik haar het dan niet warm hebben? En daar waren we toch altijd jaloers op?

Nog even iets anders: omdat ik altijd lang haar met krullen wilde, kocht ik eerst een pruik met lang haar, maar dat is geen succes, hij ging vervilten en werd na 3 maand al erg lelijk. Nu koop ik korte kapsel met wat langer haar bovenop, staat erg pittig en nu dus weinig vervilting
queenmum is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2013, 22:36   #14
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Bedankt Anthonie & Doemdenkertje,
Ja ik ben erg blij met mijn synthetische haarwerk(en).

Ik heb ook een kort kapsel, verschillende nuances rood met wat langer bovenop (via haarwerker € 700). Nu heb ik een tweede haarwerk besteld, iets korter, iets roder, iets pittiger (via een pruikenwinkel € 250).

Wellicht is bestellen via internet nog goedkoper; dat komt de volgende keer!

Ik wist niet dat een (synthetische) pruik dragen zo leuk kon zijn en zoveel complimentjes zou opleveren!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.