Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 februari 2004, 01:09   #1
nobody
Rebel Scum
 
nobody's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2003
Berichten: 67
scheer vraag

Hoi,

Ik loop al een tijdje rond met een redelijk belachelijk kapsel veroorzaakt door invallende kaalheid. Wat tot overmaat van ramp nog asymmetrisch gebeurt ook En ik zit er nu hard aan te denken om het maar heel kort, of totaal kaal te gaan dragen.

Nu vroeg ik me af of mensen hier tips hebben mbt tot het scheren mbv van een tondeuse of scheermes. Waar moet ik op letten, en wat zijn de beste methodes. Kan je het het beste zelf doen of het laten doen. En wat zijn de beste tondeuses/ scheersystemen hiervoor.

Ik moet wel zeggen dat het kaalworden zwaar tegenvalt. En zeker na een paar lullige opmerking heb je echt het gevoel of iedereen er op gaat letten. Volgens mij hebben we wat meer coole kalende mediapersonen nodig, want het huidige beeld van kale mensen in de media is niet bijster goed. En voor mijn gevoel plaatsen een hoop mensen je toch direct in zo'n standaard hokje

Laatst gewijzigd door nobody; 12 februari 2004 om 01:12
nobody is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2004, 19:36   #2
Bob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2004
Berichten: 19
Thumbs up

Kaal scheren is een optie, maar moeilijk om zo te bepalen of het staat.
Heb jij daar een idee van ?
Als je het van plan bent en het resultaat goed genoeg is zal ik als ik jou was een eigen tondeuse aanschaffen, want haar groei op korte lengte vrij snel.
Geen scheermes gebruiken, dat is wel meteen heel kaal.
2mm is een redelijke lengte.
En eens in de 1a2 weken scheren.

Groeten,
Bob
Bob is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2004, 22:42   #3
nobody
Rebel Scum
 
nobody's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2003
Berichten: 67
Citaat:
Originally posted by Bob
Kaal scheren is een optie, maar moeilijk om zo te bepalen of het staat. Heb jij daar een idee van ?
Volgens mij kan het er mee door. En is het beter dan hoe het nu is. Ik vraag me af of daar een soort algemene regels voor zijn. Iets als hoe ronder je hoofd hoe beter het staat. Of dat het beter staat bij een bepaalde lichaamsbouw, lengte of huidskleur. Bij negroide mensen dragen volgens mij bijna alle mannen het kort en ook veel vrouwen en daar staat niemand raar van te kijken. Terwijl het bij blanke mensen toch vaak als zwaktebod wordt gezien. Maar sommige blanke mensen worden er juist extra sexy/cool door volgens mij. Geen idee wat dat is.

Citaat:
Als je het van plan bent en het resultaat goed genoeg is zal ik als ik jou was een eigen tondeuse aanschaffen, want haar groei op korte lengte vrij snel.
Geen scheermes gebruiken, dat is wel meteen heel kaal.
2mm is een redelijke lengte.
En eens in de 1a2 weken scheren.
Bedankt voor de informatie. Nog een praktisch vraagje. Met welke scheertechniek krijg je het beste resultaat. Gewoon van voor naar achter, of komt er meer bij kijken. Ik neem aan dat er niet veel mis kan gaan aangezien het haar maar een paar milimeter lang gaat worden, maar ik vraag het toch even voor de zekerheid.
nobody is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2004, 15:28   #4
Bob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2004
Berichten: 19
In het algemeen staat een kaal hoofd bij mensen met een breed lichaamsbouw, licht getinte huid en een beetje bol hoofd.
Sommige mensen kunnen ook gewoon een te groot hoofd hebben hiervoor.
En ja, hoe je moet scheren kan de kaper het beste uitleggen.
Ieder doet het weer anders, de een begint midde achter z`n hoofd te scheren andere van voren.

Ik zelf laat het scheren door een vriendin en die begint van voren naar achteren midden op m`n hoofd en daarna de zijkanten.

Nu laat ik m`n haar weer groeien.
Soms voel je je gewoon onaantrekkelijk met een kaal hoofd, doe het later weer als de kale plekken niet meer te overzien zijn.

Groeten, Bob
Bob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.