Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 juli 2002, 21:02   #1
Haarstress22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2002
Berichten: 44
talgproductie

Heeft talgproductiie(vettige hoofdhuid) invloed op haaruitval? Is het zo dat als de talgproductie vrmindert er ook minder haaruitval optreedt?
Is het uberhaupt gezond om talg productie te hebben op de hoofdheid---> glimmende hoofdhuid???
Haarstress22 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2002, 19:38   #2
rax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2002
Berichten: 24
mmm...goed zal het in ieder geval niet zijn. Ik heb al 4 jaar last van een terugtrekkende haargrens. Tevens heb ik altijd een behoorlijk vet voorhoofd (goor is dat, ik was hem 6 keer op een dag). bij veel andee jongens die inhgammen hebben zie ik ook die glimmende huid, maar niet bij allemaal. Zou trouwens door de fina die ik slik die talgproduktie op mn voorhoofd ook minder moeten worden. Tot dusver heb ik daar na 2,5 maanden nog niets van gemerkt.

gr. Rax
rax is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2002, 01:48   #3
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
rax

Fina gaat heel weinig 5 ar type 1 tegen. Maar het zal toch wel een verschil uitmaken kijkend naar je talgproductie, of je wel of niet Fina gebruikt.

Type 1 5ar zorgt voor je extra aanmaak van Talg.

Duta gaat zowel type 1 als type 2 5 ar tegen, dit maakt hem dus ook zo uniek. Duta zal je talgproductie, dus je glimmende voorhoofd/ imhammen met vrijwel 100 % stoppen.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2002, 20:16   #4
rax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2002
Berichten: 24
Hoi,

maar volgens Boersma zal ik al m'n haar wat ik nu heb de rets van m'neven behouden. Dus ook bij m'n inhammen. Moet ik dit nu wel of niet geloven? Wat is trouwens beter, je fina altijd s'ochtends nemen of s'avonds?

gr. Rax
rax is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2002, 02:08   #5
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
rax

De haren rond je inhammen zijn gevoeliger voor DHT dan je haren bovenop. Fina kan niet voorkomen dat je inhammen groter worden. Hij kan het wel enigszins vertragen. Duta kan wel je inhammen stoppen.

Het zou eigenlijk niets uit moeten maken wanneer je Fina inneemt, maar ik zelf neem het in voor het slapen gaan.

Fina heeft een halveringstijd van 6-8 uren, als je het overdag inneemt, dan gaat 's nachts je DHT spiegel schommelen en als je het 's nachts inneemt dan gaat overdag je DHT spiegel schommelen, ik zou niet weten welke het beste is, ik zou me daar eigenlijk helemaal niet eens mee bezighouden rax. Want anders had Merck dit nadrukkelijk vermeld op de Proscar en de Propecia bijsluiters.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2002, 19:10   #6
rax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2002
Berichten: 24
Ik zit er trouwens aan te denken om de fina ipv s'avonds s'ochtends te nemen. dit komt me eigenlijk beter uit. Maar kan ik die overgang zo maken van s'avonds naar s'ochtends?
rax is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2002, 23:51   #7
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
rax

Neem het een paar dagen in de middag en daarna continu in de avonden.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2002, 12:18   #8
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
hello.

he rocco,

Het is toch wel zo dat finasteride 1 mg ervoor zorgt dat je haar aan de voorkant niet kaler word, maar geen hergroei, zoals wel bekend bij de kruin. Dat is mij namelijk verteld.
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2002, 23:57   #9
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
cees

Fina stopt je inhammen voor een aantal jaartjes, maar na een bepaalde tijd zal je haargrens toch wat gaan opschuiven. De overgebleven 30 % van je DHT tast toch je haarwortels bij je haarlijn verder aan. Duta stopt je inhammen wel voor vele jaren vergeleken met Fina.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2002, 14:33   #10
Ricardo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2002
Berichten: 3
Rocco

Rocco,

Hoe zit het dan met de haren op de kruin. Vertraagt fina de kalende kruin alleen of kan het de uitval hier wel stoppen. Of zorgt het zelfs voor hergroei?

Groeten Ricardo
Ricardo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2002, 20:29   #11
Haarstress22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2002
Berichten: 44
ik vroeg om hulp bij talgproductie en niet om finasteride uitleg, verkeerde forum jongens?
Haarstress22 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2002, 02:26   #12
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Ricardo

Op je kruin biedt Fina een betere bescherming dan bij je inhammen, de haren rondom je kruin hebben minder DHT receptoren en die bij je haarlijn hebben meer DHT receptoren.

Voor enkelen is het best mogelijk dat Fina de kaling op de kruin helemaal stopt. Maar voor velen zal het, het alleen vertragen. Dit is volkomen afhankelijk van je genetische kaalheidspatroon/aantal DHT receptoren. Ik praat dan in termen van jaren als het om vertraging gaat. De 5 jaren resultaten van Merck laten zien dat je haren tot en met jaar 2 blijven ( her ) groeien en dikker worden, maar na jaar 2 neemt dit met elk jaar wat af.

Ricardo, hergroei op je kruin is mogelijk, je kaling bij je kruin helemaal stop zetten is ook mogelijk, voor de een werkt Fina beter dan bij de ander. Elk lichaam heeft haar eigen stofwisseling, elk lichaam reageert toch op haar eigen manier op 't medicijn.




Haarstress


Je hoofdhuid heeft talg nodig om zacht en soepel te blijven. Je haren hebben geringe talg nodig om flexibel/buigzaam te blijven. Talg op zich is niet kwadelijk.

Maar als je kalende bent zorgt je 5 ar TYPE 1 in je talgklieren dat daar DHT ontstaat. DHT zorgt er vervolgens voor dat je talgklieren EXTRA talg gaan produceren. Talg is een paradijs voor microorganismen, deze zorgen ervoor dat je dermatisis van je hoofdhuid krijgt. Dit zijn dingen als, rode hoofdhuid, brandende/pijnlijke hoofdhuid , roos etc. EXTRA talg tast zo dus je haarwortels ook aan.



Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2002, 13:34   #13
Haarstress22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2002
Berichten: 44
Dus door extra talg word ik extra kaal.... hoe stop ik de extra talg?
Rooscure? DEnorex?
Fina?

PS: is het in duitsland mogelijk zonder recept medicijnen zoals dutastride te halen in de apotheek, wanneer hte is goedgekeurd????
Haarstress22 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2002, 13:35   #14
Haarstress22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2002
Berichten: 44
ps ; rocco waarom laata jij geen haartransplantatie doen/??
wacht je op hair multiplication???
wat is je mening over transhair?
en laser aesthtic???

LET OP dit zijn dus in totaal : 6 vragen
Haarstress22 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2002, 23:18   #15
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Haarstress

Citaat:
Dus door extra talg word ik extra kaal.... hoe stop ik de extra talg?

Rooscure gaat als vrijwel enige middel ( gel ) op de markt talg tegen. Het is niet zo dat het je hele talgproductie stil zet. maar wel een groot deel ervan.

Fina gaat ook wat type 1 5 ar tegen, dus levert het ook een kleine bijdrage aan talg vermindering.


Citaat:
PS: is het in duitsland mogelijk zonder recept medicijnen zoals dutastride te halen in de apotheek????
Nee, daar gelden vrijwel dezelfde wetten als hier in NL. Als je medicijnen als Fina of Duta zonder recept bij een apotheek wilt halen, moet je in landen als spanje, Portugal enzo zijn. Daar zijn ze niet zo strikt met regels.


Citaat:
wanneer hte is goedgekeurd
Duta komt zeker dit jaar nog op de markt, de kans bestaat dat het al zelfs in of na oktober dit jaar in de VS te verkrijgen is.


Citaat:
ps ; rocco waarom laata jij geen haartransplantatie doen/??
Ik wacht nog op Duta, Haarstress.


Citaat:
wacht je op hair multiplication???

Ik wacht er niet letterlijk op maar mocht het ECHT wat worden, dan waarom niet.


Citaat:
wat is je mening over transhair?
Sorry, deze instelling ken ik niet, dus heb ik daar ook geen mening over.

Citaat:
en laser aesthtic
Sorry, deze ken ik ook niet.



Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.